Caesar schreef:@ElCid: Je oordeelt nu heel kort door de bocht. Koeienboeren willen best hun land verhuren, alleen paarden "vernielen" in verhouding meer dan koeien. Daarbij komt dat koeien in de natte periodes op stal gehouden worden en paarden vaak niet. Waardoor het in veel gevallen "knollenland" wordt en dus onbruikbaar. Je wilt niet weten hoe zuinig boeren op hun land zijn. Ook mijn paard staat bij een boer, maar daar komt die in de natte periode ook echt niet op het land. Dan gaat hij overdag gewoon in de bak met hooi. Ze praten hier toch niet over echte weidegang, maar meer dat een paard naar buiten moet met soortgenoten? In mijn ogen volstaat daar ook een grote zandbak waar ze de benen kunnen strekken.
Ben het helemaal met je eens. Boeren worden tegenwoordig alleen nog maar negatief benaderd, terwijl ze keihard moete werke voor hun cente én niet te vergete, alle regels waar ze zivh aan moete houden.
Maar het is onmogelijk voor sommige mense die al meer dan 2 paarden hebben en maar 1 wei.
Daarbij, ruiters die op wedstrijd gaan zullen niet gauw 2 paarden bij mekaar in de wei zetten ivm blessures.
Maargoed.. ik zie dit in de topsport nog niet zo handig gebeuren en ook bij mensen met veel paarden en een beperkt aantal ha. weidegang.
Natuurlijk vind ik het goed dat paarden eens per dag buiten lopen, maar het is bij veel mensen niet te realiseren.
Alle regels worden in Nederland achter het bureau bedacht, ze zouden eens naar de praktijk moeten gaan kijken.