Ik vind het eigenlijk prima, kuddes aparte stieren en hengsten is hier niet te doen. Deze paarden gaan nog liever dood dan gedomesticeerd te worden, denk ik, dus dat zal ook geen optie zijn. Niemand kan ze geven wat ze in 'vrijheid' hadden.
De zwakke dieren worden er uit gehaald of de dieren die een kuddeleven onmogelijk maken.
En laat mensen in vrdesnaam die dieren met rust laten en niet voeren en aaien. dat scheelt dan ook wat weer in dodenaantal.
Citaat:
Nee dat is zo, maar dat vind ik persoonlijk wel een fijnere oplossing. Als ze gewoon zorgen dat de dieren bij iemand worden opgevangen waar ze 24/7 in een groot land kunnen staan, dan hebben ze bijna hun zelfde leventje nog. Hier zouden ze ook ongestoord 24/7 in de wei kunnen staan.
En de konikpaarden zijn behoorlijk gewent aan mensen hoor. Hier in de Blauwe kamer op de Utrechste heuvelrug komen ze altijd even knuffelen.
Dus dat knuffelen kun je beter laten, ze worden opdringerig bij mensen die er niet van gediend zijn en dan teken je eigenlijk het paard zijn doodsvonnis. Ze moeten niet gewend zijn aan mensen.
En bijna hetzelfde leventje is voor deze dieren denk ik niet genoeg.