), zullen er best heel veel verschillende dingen uitkomen. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
hetzelfde als de koeien, want hij eet ook hetzelfde, dus makkelijk. Gelukkig weinig gezien, maar wel degelijk gezien. Kom veel bij boeren, want ik ga altijd zelf de boer op voor hooi en stro en ik wissel regelmatig van adres omdat ik ook vaak zat een jaar later afgescheept wordt met bagger hooi...
Een groep Shetten op een kaal stukje grond met torenhoge JKK, toevallig staat hier in de buurt zo'n groepje
Ze hebben het super! Een super weitje, ze zijn niet te dik, niet hoefbevangen en die JKK laten ze gewoon staan, ik zie ook niet wat er mis is met JKK in een wei
, ik vind het veel erger als het in het hooi zit, dan laten ze het niet "staan" namelijk. In de wei wel.
), dure stal, 2 binnenbakken, alles op en top, erop en eraan en toch ook daar echt waar, ik denk wel 10-15% van de eigenaren die gewoon alleen in het weekend komen! Te erg gewoon! Die paarden kwamen, in het gunstigste geval, 1 keer per dag eruit om de stapmolen in te gaan. Stal ziet er dan wel super uit, paarden glimmen je, (vaak al wevend) tegemoed, staan onder dekens enzovoorts, maar dan heb ik veel en veel en veel liever die shetten op een landje met JJK hoor! Dat vind ik echt paardonwaardig!
Jeddah schreef:En das ook een beetje het euvel, wat is paardonwaardig he?
russel schreef:maar hij krijgt wel gevoerd hoor!! hetzelfde als de koeien, want hij eet ook hetzelfde, dus makkelijk.
Goed hooi en muesli
Weliswaar krijgen de kalfjes een wat andere musli als mijn paarden en mogen hun dat onbeperkt eten maar het lijkt wel erg veel op elkaar!
Ziet er best goed uit, kijk er straks uitgebreid naar.
)
Huertecilla schreef:Ik hoop dat:
- er in een controle om de betrouwbaarheid van het ingevulde gegevens te toesten is voorzien
- dat gekeken wordt hoe representatief deze kleine steekproef is
Verder is deze groep op zich al al vérre van representatief voor de paardenpopulatie.
Zonder meer informatie over het kader waarin de gevens geïnterpreteerd en gebruikt worden lijkt het mij verstandig om terughoudend te zijn met deelnemen.
Ik zie het al voor me:
´Uit een steekproef bij 200 paardeneigenaars met in totaal 600 paarden, blijkt dat deze paarden gemiddeld 8 uur per dag buiten staan. Dit geeft geen reden tot verder onderzoek en geen aanleiding om daar regels over op te stellen.´
Ik zal me er straks even in verdiepen
In principe bij één pony weinig interessants, die staat 24/7 buiten met af en toe even poetsbeurt op stal, maar met het weer van komende dagen zal er niet veel gepoetst worden.

annastasia schreef:tja, zolang het weer het toelaat zullen de meeste paarden nog veel buiten te vinden zijn.
Het onderzoek had beter hartje winter EN in de zomer plaats kunnen vinden onder dezelfde eigenaren.