"Boete van 2250 euro voor paardenmest op de openbare weg"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ripoboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:54

Het word hier steeds belachelijker! Daar koop je een paard voor, 2250 euro!!!! Laat ze eerst maar wat aan de andere weg gebruikers doen. b.v aan de groepen wielrenners die denken dat ze hier in de polder de tour de france aan het rijden zijn met goepen van 20 man 2 weghelften gebruiken en niet aan de kant gaan hoor! Flikker op zeg, dat ze zich te pletter vallen over mijn paard z'n poep!!! Dood hoeft niet, maar een paar schaafwonden zou prima zijn! En dan maar niet te spreken over toeterende automobilisten die niet even vaart willen minder om een paard te passeren. En hoe maak je je paard verkeermak zonder verkeer????

Ik zie starks de zeecontainers al staan langs de weg, dan kunnen we daar onze poep in doen, haha!

En ja bij mensen voor de oprit ruim ik het altijd keurig op, (schop het in de berm)

En wel eens met je motor, fiets, brommer, auto, harloopschoenen geremd over bladeren die van de boom gevallen zijn. Krijg ik daar strak ook een bekeuring voor, mevr. u blad van u boom ligt op de weg.......

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:55

belachelijk, oke dat je niet mag laten liggen op voetpad of voor iemands duur oké maar op gewone weg wie heeft daar last van als vriest wordt er dan geroepen maar als dan regend is het ook glad!! (en er zijn nog 101 meer dingen waar de weg glad van word)

en wat ook al eerder wordt gezegt is van kattenbelasting dat vindt ik pas smerig die katteschijt in kinderen hun zandbak! laten ze zich daar is mee bezig houden

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:56

wat een belachelijk hoge boete

hondenpoep is maar 75 euro
kattenpoep mag te pas en te onpas

en dat praat ik nog over alle verteerbare stoffen

maar uitlaatgassen...tjee die zijn gratis!! tja net zo smerig en indirect nog heel gevaarlijk ook
tja ze moeten je toch uitkleden kwa geld.....dan maar bij diegene die de elite sport beoefenen :Y)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:58

zydeco schreef:
Maar ik zie het probleem niet om even af te stappen om de poep even in de goot of bosje of berm te schuiven/schoppen

Ik begrijp ook wel dat je midden op de stoep/ fietspad niet hoort te laten liggen maar is het in de goot schuiven van de mest dan wel toegestaan? Ik had de indruk dat je het gewoon helemaal op moet ruimen, dus echt meenemen.

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:00

katiavl schreef:
Er staat wel maximaal dat betekent dat de boete misschien een heel stuk minder gaat zijn toch?

200 euro per mestbal :')

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:07

En hoe zit het dan met de boeren die met hun trekkers en aanhangers bagger op de weg achterlaten?
Dat is ook levensgevaarlijk want dat kan net zo glad worden.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:09

Als de situatie het toe liet stapte ik ook af om het in de berm de duwen/schoppen. Maar was het te gevaarlijk dan niet.
In het bericht hebben ze het ook over opruimen. Zien ze dan in de berm ook als opruimen??

Tuurlijk mogen er ook wel wat meer ruiterpaden komen maar dat zie ik los van dit verhaal. Zover ik weet mogen we eigenlijk niet eens op het fietspad en vind het dan wel zo normaal dat je dan eventueel je rommel opruimt (Als de situatie het toe laat of course ;) !!!)

Maar jemig zeg die boete is echt te hoog. Vind het hondenpoep bedrag wel redelijk. (misschien gaan honden eigenaren weer over dat de verhouding anders is maar dat laat ik er buiten :+ )

mbkaatje

Re: "Boete van 2250 euro voor paardenmest op de openbare weg"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:12

Echt helemaal opruimen zal een probleem worden, dat is gewoon niet haalbaar. Dan zou er dus altijd iemand achter je aan moeten gaan om het eventueel op te ruimen.

Tivoli

Zelfs honden bezitters wordt vaak tegmoet gekomen door overal plastic zakjes en prullenbakken te plaatsen.
Komen er door heel nederland nu ook mestkliko's met een bezem en een schep?

Ja,als je paard midden op de stoep schijt (stoepschijter :D ) vind ik het niet meer dan normaal dat je zorgt dat mensen er niet in kunnen lopen.

De boete,ookal is die maximaal, vind ik ongehoord!
Bumperkleven kost je 400 euro, rijden onder invloed leverd een soortgelijk bedrag op... doe dáár iets aan.

Wat volgens mij veel gevaarlijker is dan die ene bevroren mestbal (ja,want het vriest ten slotte 365 dagen per jaar tegenwoordig :)) ) Lijkt mij het veel gevaarlijker als jij midden op de weg af gaat stappen,met een dribbelend paard aan de hand,om je mest eh... in een plastic tas van de appie te doen,met je plastic handschoentjes die je altijd bij je hebt. Oh wacht. je moet eerst die tas nog uit je zak toveren,je paard vind hem doodeng , maarja, die poep moet weg. Je hebt een file van 3 km. veroorzaakt,je paard is gestressed en jij rijd rond met een plastic tas vol dampende drollen. :Y)
Nee,gaat prima werken joh! :+

Hoe zit het trouwens met de blaadjes in de herfst,wie geven ze daar een boeten voor? Laat staan als het gaat sneeuwen :wow:
Laatst bijgewerkt door Tivoli op 15-09-09 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Frats

Het moet idd niet gekker worden. :( 1 regenbuitje en het is toch ook weg. Bij ons in het dorp lopen elke dag paarden door de straat en ja die laten ook wel eens wat achter. Na een aantal dagen is het weg. We hebben in het verkeer nergens ruimte voor paarden. Die moeten ze dan eerst maar eens maken.

Tip: Het is goede mest voor de tuin! Met name voor de rozen. ;)
Laatst bijgewerkt door Frats op 15-09-09 17:14, in het totaal 1 keer bewerkt

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:13

Veel niet-paardenmensen weten niet dat je als ruiter niet kunt bepalen waar en wanneer je paard mest, zoals bij een hond. Ze weten dus eigenlijk niet wat ze van ruiters vragen. Ze denken dat het onwil is van mensen, en dan is een hoge boete de juiste oplossing.

Wat ik me afvraag: is aan de kant schuiven voldoende om aan de boete te ontkomen? Mensen hebben dan nog steeds last van de stank, dus ik neem aan van niet.
Terugrijden kan ook niet want dan ben je zomaar een uur onderweg (half uur heen, half uur terug), en wedden dat mensen dan inmiddels de politie al gebeld hebben en dat die je staan op te wachten?

Meenemen in een plastic zak is wel een optie. Als jij na een tijdje een hernia hebt van het rijden met kilo's ballast op je rug, dan vergoedt de gemeente de operatie neem ik aan. :+

Dan maar zo'n zak. Daar kun je niet mee galloperen dus als je bij het strand komt moet je die af leggen. Als de gemeente nou een voorziening maakt dat je bij het opgaan van het strand die dingen kunt legen op een gemeentelijke mesthoop en je zak tijdelijk in bewaring kunt geven, dan is dat misschien een optie. Maar ik denk zomaar dat de gemeente dat niet zo ziet zitten, een mesthoop op het strand. :P

Toch vind ik dat een gemeente eerst mee moet werken aan een oplossing, en als mensen zich er dan niet aan houden, dan kun je een boete geven. Bij de honden is dat ook gedaan: Veldjes creëren, poepbakken neerzetten etc.

Ik snap ook niet uit welk 'overleg' deze 'oplossing' is voortgekomen. Ik kan me niet voorstellen dat maneges en paardenbezitters dit ook zien als de beste oplossing. Ik zie het al voor me: ga je met je manege-groep een buitenrit maken, kom je €20.000 armer thuis. :n

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:13

Mytens schreef:
En hoe zit het dan met de boeren die met hun trekkers en aanhangers bagger op de weg achterlaten?
Dat is ook levensgevaarlijk want dat kan net zo glad worden.

die zijn al wettelijk verplicht dit op te ruimen kunnen aansprakelijk gesteld worden als door hun drab een ongeval gebeurt

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:26

Waarom ligt er nog geen mestkar vol paardenpoep bij B&W Bergen voor de deur? Mogen zij een schuldige aanwijzen. Wie regelt dat even vannacht... O:)

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:27

een mestkliko en een opstapje om weer netjes op je paard te komen :D

Morning

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:28

Gaan hun me paard vasthouden terwijl ik het opruim?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:28

Als je goed leest gaat het om paardenpoep op voet- en fietspaden, plekken waar je eigenlijk toch al niet mag komen met je paard. Als de gemeente Bergen er ook nog voor gaat zorgen dat ik van het ene duin in het andere kan komen zonder dat ik over een fietspad moet of doodgereden wordt op een 80 weg komen we al een heel eind.
Overigens mag je wel met je paard op de gewone weg, rijbaan, komen en daar wordt dus ook niet over gesproken.
De boete is wel wat overtrokken trouwens....

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:34

Volgens mij is het een prijs per kilo ofzo ;-).

Even zonder gekheid. Ik ben het er wel mee eens dat je, als je op voet- of fietspad rijdt en je paard mest, dat je het in de berm schopt. Op een zandpad oid vindt ik het onzin.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:34

Ik vind het echt te belachelijk voor woorden. Alsof mijn paard begrijpt als ik zeg hey maatje niet poepen he onderweg, ja sorry maar dat gaat me te ver.

anouuk1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:35

nou 't slaat gewoon weer echt helemaal nergens op.
Kijk boete liever niet & een beetje raar maar oke dat begrijp ik dan op de 1 of andere manier nog wel.
Maar €2250,- zijn ze gek geworden ofzo :')

Zoals andere mensen al zeiden, laat ze eerst maar een
ruiterpad maken want je kan moeilijk een klein plastic zakje meenemen zoals je bij een hondendrol doet (wat ik eigenlijk ook nergens op vind slaan als het op het gras is moet je het alsnog opruimen beetje jammer)
Je moet tegenwoordig hier al grote stukken over de weg om
uiteindelijk in een park te komen en dan moet je nog hopen dat je paard niet poept op de weg omdat je dan een boete kan krijgen.. :+

& quintusgl inderdaad!

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:36

ripoboe schreef:
Het word hier steeds belachelijker! Daar koop je een paard voor, 2250 euro!!!! Laat ze eerst maar wat aan de andere weg gebruikers doen. b.v aan de groepen wielrenners die denken dat ze hier in de polder de tour de france aan het rijden zijn met goepen van 20 man 2 weghelften gebruiken en niet aan de kant gaan hoor! Flikker op zeg, dat ze zich te pletter vallen over mijn paard z'n poep!!! Dood hoeft niet, maar een paar schaafwonden zou prima zijn! En dan maar niet te spreken over toeterende automobilisten die niet even vaart willen minder om een paard te passeren. En hoe maak je je paard verkeermak zonder verkeer????

Ik zie starks de zeecontainers al staan langs de weg, dan kunnen we daar onze poep in doen, haha!

En ja bij mensen voor de oprit ruim ik het altijd keurig op, (schop het in de berm)

En wel eens met je motor, fiets, brommer, auto, harloopschoenen geremd over bladeren die van de boom gevallen zijn. Krijg ik daar strak ook een bekeuring voor, mevr. u blad van u boom ligt op de weg.......

geweldig echt waar _/-\o_ :') _O-

ben het wel met je eens

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:37

fransje23 schreef:
Als je goed leest gaat het om paardenpoep op voet- en fietspaden, plekken waar je eigenlijk toch al niet mag komen met je paard. Als de gemeente Bergen er ook nog voor gaat zorgen dat ik van het ene duin in het andere kan komen zonder dat ik over een fietspad moet of doodgereden wordt op een 80 weg komen we al een heel eind.
Overigens mag je wel met je paard op de gewone weg, rijbaan, komen en daar wordt dus ook niet over gesproken.
De boete is wel wat overtrokken trouwens....

En andere voor het publiek toegankelijke plekken staat er. Dat zou dus zelfs in het bos zijn, of in feite elke plek waar je met je paard komt behalve op eigen terrein.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:38

Als ze die boete dan ook meens gaan uitdelen aan loslopende honden op het ruiterpad, koters die daar spelen, etc etc dan wordt het nog eens eerlijk. Ik heb mijn leven vaak genoeg geriskeerd door dit soort idioterie teon ik nog aan de kust stond.

Maar hoera...we weten weer even dat we in nederland wonen. Jammer dat ik het geluid bij de troonrede zacht zette(bezig met studie) maar Bea heeft vast weer geld nodig.

Verder: De gevangenis zit vol met tuig...laat die het maar mooi opruimen. vast aan een ketting en huppa. Ook zijn er genoeg jongelui die buiten de wet treden en een straf krijgen, dit lijkt mij een prima straf. 2x per dag een route en die stront opruimen.
Kost de gemeente 1 toezichthouder, is die ook weer eens achter zijn buro vandaan.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:39

Cayenne schreef:
en het is ook nog eens per keer he :D

Stel dat je paard een keer of 4 onderweg moet mesten :=

Laat ik een paard gehad hebben die het 2 keer zoveel deed als dat jij als voorbeeld geeft :+
Zo dan was ik met 1 rit falliet :D

Ik vind die boete echt te ver gaan...
En het argument waarom hondenbelasting en geen paardenbelasting ??
Waar is de katten belasting dan :o?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:40

Cayenne schreef:
Het probleem neemt zo langzamerhand grote vormen aan, met name op fiets- en voetpaden.

...en dat naar eigen goeddunken schijt aan de regels en sociale conventies hebben leidt dan tot een algemeen verbod.

hc

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:42

Wat een bullshit zeg..

*Ziet zichzelf al met een schep op de rug rondrijden*
*stuitert van paard, rug finaal gebroken..*
Nah, levensgevaarlijk.

En leuk hoor, een beetje opgevoed paard kan je makkelijk afstappen en het opruimen.
Maar dan vraag 2: Hoe kom ik er weer op?
Ik rijd een rond paard, zadel schuift weg met opstappen en heb of een hek/opstapje nodig, of iemand die kan hangen of een pootje kan geven.
Conclusie, ik kom er nog amper/niet op.

Ik ga een tv docu maken over die perikelen denk ik. :+
Mensen aanhouden op het fietspad om te vragen of ze willen helpen opstappen. :Y)
Mevrouw? Wilt u mij even een pootje geven?
*Aan de laars waar je net die hoop stront de kant in hebt geschoven. }> *