Partij voor de Dieren wil een verbod op paardenmarkten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 09:05

Janine1990 schreef:
In een flat heeft een hond geen ruimte om buiten te spelen. En zit eigenlijk de hele dag binnen. Ik zou nooit een hond of een kat nemen in een flat. :n

Onze eensgezinswoning (vrijstaand woonhuis) is zeker weten groter dan de gemiddelde flat hier in Nederland. New York durf ik het niet over te zeggen...

Ehh... of je laat je hond veel uit, laat hem vrij spelen met andere honden en op de hondenschool enz enz. :Z
Dat je een hond neemt op een flat zegt niet dat hij het slecht heeft.
Net zoals een paardenstal niet slecht is, tenzij ze er niet/onvoldoende uitkomen ;)

Wij wonen dus wel in een benedenwoning van een flat, met onze honden en katten en die vermaken zich prima hoor :D
En idd, alleen al onze woonkamer met open keuken is bijna 50m2 :)

Ik vind niet dat de markten verboden moeten worden, wel mogen ze ieder jaar de regels/controles verscherpen vind ik zelf.
Er staan tegenwoordig ook meer pony's van particulieren/kleinere handelaren heb ik het idee, die dan dus wel met hooi enz. daar staan. Nee het is niet ideaal, en dat zal het ook niet worden; maar met hooi voor de neus zal het een stuk prettiger worden voor de paarden :)

En ja, wij hebben in oktober er ook een pony gekocht, die man wist niet wat ie in huis had en de pony is gezond en is uitgegroeid tot een prachtige pony. Goed kijken wat je koopt EN een dosis mazzel (keuren kan er immers niet, tenzij je je DA bij je hebt) en je kunt er leuke paarden kopen hoor! Zeker als je een jong dier koopt :)
Ik zie er trouwens ook genoeg die eerst op MP hebben gestaan en niet verkocht werden en dus naar de markt gingen. Die zien er dan gewoon prima uit.
Wel vond ik de prijzen afgelopen jaar erg hoog, je verwacht toch een "koopie" te kunnen doen op de markt ;)

Janine1990

Re: Partij voor de Dieren wil een verbod op paardenmarkten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 09:29

Ik zeg ook niet dat ik het meteen zielig vind, ik zou het in mijn geval zielig vinden, want ik kan een hond niet gelukkig maken op een flat. Ik zou mezelf er niet eens gelukkig kunnen maken...
Dat is persoonlijk...

Ik zou de discussie over oppervlakten niet aansnijden hier... Wij hebben meerdere gangen in ons huis, het zal zeker niet het grootste huis zijn... Maar onze woonkamer is 45m2, onze keuken zal ook richting de 35m2 gaan, en deze zijn apart.
Waarom vechten over wie het grootste huis heeft? Ik ben gelukkig in mijn huis (of eigenlijk dat van mijn ouders) en jullie in jullie flats. Ik ben nu eenmaal een plattelandskind, mij kan je niet opsluiten in de stad, niet eens in een villa. Dat soort dingen zijn persoonlijk, het ging hier om de PVDD, niet om huizen...
Mensenmishandeling op flats bestaat namelijk niet, tenzij je ze er opgesloten houdt...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:50

Janine1990 schreef:
Ik zeg ook niet dat ik het meteen zielig vind, ik zou het in mijn geval zielig vinden, want ik kan een hond niet gelukkig maken op een flat. Ik zou mezelf er niet eens gelukkig kunnen maken...
Dat is persoonlijk...

...

maar zo stelde je het eerst niet (lees je eigen posten maar terug)
anders was ik er niet op ingegaan :n

sammie176

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:58

fuerzaR schreef:
paardenmarkten lopen vol met dierenmishandelaars ik vind het wel goed, het liefst moet het verboden worden die paardenmarkten

Precies !
De paarden/pony's worden alleen gebeurt om geld uit te halen en staan dicht op elkaar vast. Ze worden ook vaak getrapt dor mensen met een wandelstok.

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:25

Ik kan hier niet voor elke handelaar spreken, maar mijn opa stond ook altijd op de paardenmarkt (door heel zuid holland) met pony's/paarden.
En deze beesten hadden het echt niet slecht!
Hij keek ook wel aan wie hij ze verkocht, en kon ie niemand juist vinden voor het paardje ging ie weer lekker mee naar huis, waar hij op het land stond met een box er op. Werd ie lekker gepoetst door ons enzo. Zijn paardjes waren ook gezond, hij zorgde voor de entingen enz.
Zo ben ik ook aan drie van mijn pony's gekomen, omdat me opa ze had uit gezocht.
De oudste (nu 26 en van haar pensioen aan het genieten) heb ik nog.
De rest rij ik nu nog.
Ook zijn 'collega's' die ik nog wel is tegen kom op de paardenmarkt zijn ook heel netjes met hun dieren.
Ik vind dat de paardenmarkt wel door mag gaan, het is alleen jammer dat er een paar mensen het verpeste voor de rest door met zieke beestjes aan te komen.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:43

Is het niet zo als dit afgeschaft word dat er vele paarden dan op de slachthuis belanden zowel ook de veulentjes :=

ik heb er geen verstand van hoor :o

isis_karel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:52

Machonito schreef:
Is het niet zo als dit afgeschaft word dat er vele paarden dan op de slachthuis belanden zowel ook de veulentjes :=

je hebt gelijk , en velen in deze topic geven de handelaren de schuld maar er zijn ook gewone mensen die hun paard verkeerd behandelen zo is er wel eens op tv geweest dat een paard helemaal onder de zweeps wonden zat (open wonden)en dat was niet door een handelaar toen de dierenbescherming daar de volgende dag was, was het paard zogenaamd weggelopen
er zijn ergere dingen dan paardjes die tegen elkaar staan
maar dat word niet genoemd en het grootste deel van de mensen die hier zeuren zijn zelf niet eens op een paardenmarkt geweest ze zeggen gwn wat andere zeggen
dat vind ik nou erg oordelen wat een ander oordeelt om jezelf minder dom te maken te maken dat noem ik meelopers!!! :(

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:57

ikdoemaarwat schreef:
Janine1990 schreef:
Dat is persoonlijk...

...

maar zo stelde je het eerst niet (lees je eigen posten maar terug)
anders was ik er niet op ingegaan :n

Het staat er raar zie ik, maar ik bedoel het dus wel zoals ik later zei...
Er staat ook duidelijk "IK zou nooit een hond of een kat nemen in een flat."
Ik kan mijn hond niet overdag buiten laten, terwijl ik aan het werk ben of naar school ga.
Ik zeg niet dat het dierenmishandeling is :Y) Ik ben de PVDD niet...

Ik zou ook geen hond nemen op een flat, omdat ik hier in Groningen veel voorbeelden zie van hoe het dan zou kunnen gaan.

Ik snap dat je er zo raar op in gaat, verkeerd gebracht, verkeerd geinterpreteerd. Maar om dan zo in de verdediging te schieten en te gaan wedden over oppervlakten, is niet nodig hoor... :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:00

Machonito schreef:

Nee, dat is ook dierenmishandeling, dat gaan ze ook afschaffen als ze aan de macht komen _O-

En dan staan ze straks voor een overschot aan paarden of paardenmest (wet Milieubeheer) en dan weten ze geen goeie oplossing.
OHJAA MASSAAL DOODSPUITEN, WANT DAT IS NIET ZO ZIELIG ALS SLACHTEN... *ahum..

isis_karel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:07

Citaat:
Nee, dat is ook dierenmishandeling, dat gaan ze ook afschaffen als ze aan de macht komen _O-

En dan staan ze straks voor een overschot aan paarden of paardenmest (wet Milieubeheer) en dan weten ze geen goeie oplossing.

je maakt het me moeilijk het te begrijpen je vind het goed maar ook weer niet. beetje jammer dat je het zo vaag uitlegt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:08

Janine1990 schreef:
Ik snap dat je er zo raar op in gaat, verkeerd gebracht, verkeerd geinterpreteerd. Maar om dan zo in de verdediging te schieten en te gaan wedden over oppervlakten, is niet nodig hoor... :)

sorry hoor maar woorden verdraaien ben ik ook niet van

ik doe helemaal niet raar, ik mag toch wel zeggen wat ik er van vind :?
ik vind het gewoon een kromme gedachte van mensen die maar denken dat dieren die in flats wonen nog steeds zielig zijn

ok ok je versprak je zei je, maar doe nu doe je het dan weer? :? (dikgedrukte)
misschien anders eerst nadenken voor te typen?

Iris_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:12

Dierenmishandeling vind ik een groot woord. Maar het nadeel van O.A paardenmarkten is dat de dieren meestal geodkoop zijn en emnsen sneller een paard/pony kopen zonder te weten wat erbij komt kijken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:13

isis_karel schreef:
Citaat:

je maakt het me moeilijk het te begrijpen je vind het goed maar ook weer niet. beetje jammer dat je het zo vaag uitlegt

Het was sarcastisch bedoeld ;)

Ik bedoel dat ze de slacht waarschijnlijk ook 'sielugh' vinden. En dan krijgen ze een overschot aan mest of paarden zelf, weten ze geen goede oplossing en bedenken ze maar dat de paarden dan wel dood mogen worden gespoten, omdat dat zogenaamd diervriendelijker is...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:14

ikdoemaarwat schreef:
Janine1990 schreef:

sorry hoor maar woorden verdraaien ben ik ook niet van

ik doe helemaal niet raar, ik mag toch wel zeggen wat ik er van vind :?
ik vind het gewoon een kromme gedachte van mensen die maar denken dat dieren die in flats wonen nog steeds zielig zijn

ok ok je versprak je zei je, maar doe nu doe je het dan weer? :? (dikgedrukte)
misschien anders eerst nadenken voor te typen?

Volgens mij kan ik beter niets meer zeggen wbt jouw quote.. :Y)
Het is toch niet goed :')

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:15

je kan ook de onderste zin aannemen ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:20

ikdoemaarwat schreef:
je kan ook de onderste zin aannemen ;)

Ik geef meteen toe dat ik niet goed heb nagedacht over die zin. Maar ik verdraaide niets, ik kon zo snel niets anders bedenken. Klaar, ik had er inderdaad een half uur over na moeten gaan denken.

Maar als jij ook het koord wat laat vieren, zijn we er helemaal uit. Verkeerde interpretatie begint bij het schrijven, maar je zou het ook op verschillende manier kunnen lezen en vervolgens vragen wat er precies bedoelt wordt.
Gebeurt meestal niet, dat is de reden van de meeste conflicten op internet. :)

isis_karel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:20

Citaat:
Het was sarcastisch bedoeld ;)

Ik bedoel dat ze de slacht waarschijnlijk ook 'sielugh' vinden. En dan krijgen ze een overschot aan mest of paarden zelf, weten ze geen goede oplossing en bedenken ze maar dat de paarden dan wel dood mogen worden gespoten, omdat dat zogenaamd diervriendelijker is...

o ok

Inge97

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:30

je kijkt altijd je ogen uit,
maar ik ben het er wel mee eens die beesies heben helemaal niks te eten!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 15:39

inge_KJ schreef:
je kijkt altijd je ogen uit,
maar ik ben het er wel mee eens die beesies heben helemaal niks te eten!!

_O-

Jij bent toch ook niet de hele dag aan het eten? Ik mag aannemen dat jij na je ontbijt (bijvoorbeeld om 7 uur) ook wel tot 12 uur zonder eten kan?
Een goede handelaar heeft vast wel wat hooinetten, er zijn meer dan genoeg mogelijkheden om het voor de paarden wat prettiger te maken. Ik kan me zelfs herinneren dat ik een keer een rijtje paarden zag met elk een hooinet...

Met een beetje creativiteit valt veel op te lossen, daarvoor hoeven die markten echt niet worden verboden...

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:13

Janine1990 schreef:
Machonito schreef:

ik denk niet dat ze dit ook afschaffen
want dan moeten de andere dieren ook afgeschaft worden om teslachten :o
die worden er zelfs voor gefokt.

als het hier verboden word dan gaat er toch vele paarden de transport op naar buiten land wat nu ook nog gebeurt
alleen dan gaat het vast massaler :o

moor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:15

Alphen aan den Rijn burgemeester visserpark

Ik vind dat een toplocatie voor de paardjes!!!!
Onder de bomen, in de schaduw, mooi de ruimte ervoor

Langer als 6 uur stilstaan: Wat doen ze straks dan als de paarden op stal gaan en 22uur per dag stil staan
6 uur zonder eten en drinken: 3x voeren als ze op stal staan om de hoeveel uur krijgen ze dan..............

Partij voor de dieren :Z :z (kunnen jullie niets beters verzinnen?????)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:17

Jaa, maar om maar even aan te geven hoe ik over de PVDD denk ;)
Ik geloof dat die mensen maar eens in het dierenleven moeten gaan kijken, in plaats van naar hun bureau... :j
Ze hebben geen idee hoe een happy paard er uit ziet...

maritha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 18:25

Ik vind dat van die dierenmishandeling ook beetje overdreven. Je ziet ze wel eens met een stok tegen de kont aan slaan dat ze door moeten lopen of aan de kant gaan, ziet er wel niet zo vriendelijk uit, maar in de topsport zie je soms veel ergere dingen.

Het is wel zielig dat ze de hele dag zonder hooi en water staan, en vind ook weer wel dat ze nogal op elkaar gepropt staan, en zijn toch wel verschillende paarden en pony´s die er toch niet zo gezond uit zien.

Eigenlijk moeten ze gewoon wat strenger worden op die markten, meer ruimte, voer, water, en gezondsheidsinsp.

just2see

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 18:55

Ik snap helemaal niet wat mensen (paardenmensen nota bene) hier leuk/gezellig aan vinden. Mijn maag keert om als ik dergelijke markten zie. Walgelijk vind ik dat. Goed dat het verboden zou worden. Door de moderne communicatiemiddelen enz... is dit absoluut niet meer nodig.

Machonito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 19:52

mijn maag draaid ook om als ik mensen zie die hun paarden slaan omdat ze niet willen wat zij willen.
of dat ze dagen op stal staan omdat ze geen zin hebben om tekomen.
of zonder eten en drinken laten staan en /of in vieze stallen.
mensen die opscheppen en een paard van weet ik veel hoeveel geld kopen en niet meer naar om kijken.
alleen maar zeggen ik heb een paard op stal staan van zoveel waarde.

kan nog meer opnoemen helaas.
maar dit mag dan allemaal wel en vinden sommige mensne het niet enes zielig :o
Laatst bijgewerkt door Machonito op 15-09-09 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt