Bewoners chique buurt beginnen petitie tegen 'stinkezel'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adri

Re: Bewoners chique buurt beginnen petitie tegen 'stinkezel'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 16:08

Herenthout is een gemeente, het is geen stad Antwerpen of Brussel, maar een plattelandsgemeente.
Het liefste dier op de wereld mag niet in Herenthout wonen, wel dat dan die kakmadammen en heren in de stad gaan wonen en niet in de Kempen.
Ben beschaamd om een Belg te zijn, heb pas nog ondervonden dat sommige Belgen niet houden van dieren, sommige Belgen zijn net krokodillen, "dikke nek, grote wafel en poten die verkeerd staan"
Sorry voor de lieve Belgen die wel van dieren houden, maar het is wel erg, Belgen die geen hart hebben voor dieren.

FFKJC_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 16:42

Waar gaat deze wereld heen mensen:}
K vind het toch wel meer dan zwaar triest:|
zoals al wel vaker gemeld is horen die kinderen opgevoed te worden
en leren ze dan (hopelijk) toch duidelijk dat ze niet op andermans erf mogen komen
dat lijkt me duidelijk genoeg en is het probleem uit de wereld geholpen
ik wil graag mijn steun bieden aan de eigenaren van pino en haar kindje!('ll)
En wil graag laten weten aan de mensen die pino niet mogen
Wat voor beesten zijn jullie om dieren niet te tollereren?

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 16:44

Trouwens, kunnen we dan ook een petitie tekenen tegen gillende kinderen? Die vind ik persoonlijk veel lastiger.

Bovendien klinkt mijn buurman ook als een debiel blaffende hond, en die klaag ik toch ook niet aan?

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 16:49

Laat die verwende mokkels fijn in een grote stad gaan wonen met afgezette speelplaatsen.. hoeven ze hun kind niet af te richten. Beest kan daar toch gewoon staan, gevalletje moeilijk doen om het moeilijk doen

belle1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 16:51

Ik vind het echt zwaar overdreven!
Waar kan je je druk om maken?

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 16:52

Lovely1 schreef:
kind niet af te richten.

_O- Geweldig! Ik wou dat mensen het als zodanig gingen beschouwen, die "vrije opvoeding" van tegenwoordig begint me echt gigantisch de keel uit te hangen.

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 16:52

laat de ezel maar mooi lopen, al was het alleen al voor het ophalen van het niveau van die buurt. En inderdaad, kinderen opvoeden zodat ze niet in de wei komen. En anders zoveel stroom op de draad zetten dat ze bij aanraking meteen voor de volgende keer genezen zijn en wel op afstand blijven. Hier in Nederland mag je in een woonwijk wel paarden cq pony's houden. Bij een aantal van 5 moet je een vergunning aanvragen. Weet niet hoe het in Belgie is?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 16:55

Ben ik de enige die het maar triest vind voor die ezel dat hij geen maatje heeft?

Patrick je mag echt niet overal in Nederland een paard houden in een woonwijk, sterker nog in de meeste gemeentes mag dat eenvoudigweg niet. Zelfs kippen kun je wegdoen als de buren erover gaan klagen.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 16:58

Ook in Nederland moet je een vergunning hebben, volgens mij, afhangend van het stuk grond waar je het dier op gaat zetten.

Bovendien maakt het wel degelijk uit als je buren gaan klagen, dat is het hele probleem ook. Als jij klaagt over je buren ZELF gebeurt er niks - klagen je buren over jouw dieren, moet je ze ineens heel erg gaan inperken in hun vrijheid. Gatver.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:00

exact DIT is wat ik ons dorp de laatste jaren ook begin te merken! 'vroegah' was het hier een echt boerengat en huppelde ik als een van de weinigen met een pony door de straatjes hier. geen enkele 'echte' heffenaar dat daar ooit een bezwaar tegen had. de laatste jaren is het dorp echter vrijwel volledig verkaveld en wordt het hier overspoeld door jonge en rijkere gezinnen. gevolg: gemiddeld 1x per week is er wel iemand die sarcastisch vraagt of ik poepzakjes bij heb voor mijn paard (als het op het voetpad of voor iemands huis ligt, ruim ik het op trouwens. dus ik vind het 2x ergerlijk dat ze dat telkens zonder reden moeten herhalen), elke keer wel iemand die commentaar heeft als je je hond even wilt laten rennen in de velden enz enz... ook reclamaties als de boer mest heeft uitgereden komen regelmatig voor... sja dan moet je niet in een boerendorpje gaan wonen he...
mn stiefpa heeft zo een hele tijd ruzie gehad met de mensen die voor zijn weiland woonden. Die buurman wilde geen machines en gedoe meer op die weide. Hooien en bemesten enz ging dus niet meer... de koetjes mochten er enkel buiten het vliegenseizoen op van hem, dan had hij er geen overlast van en kon hij naar die mooie koeien (schotse hooglanders) kijken... het gras stond daar dus te hoog te wezen in de zomer en hij mocht er nx aan doen... zo had hij grasland en hooi voor de winter te kort...
wel een weide achter je deur willen, maar niemand mag er aan komen :Z mn stiefpa heeft dat land dan 1 jaar gebruikt om al zn gewikkelde pakken voordroog te stockeren :') t jaar erna mochten de koeien er plots wel weer gewoon staan; liever dat dan een muur witte pakken in zn tuin
ze willen wel de lusten, maar niet de lasten van het buitenleven. dat is duidelijk.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:11

Gadverdamme, dom kakvolk uit een dure nieuwbouwwijk zeker...
Stel je voor dat je kids manieren moeten leren en een keer een dier van dichtbij zien, neeee dat kan echt niet! Dadelijk krijgen ze nog vieze handjes! :roll:

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:13

Adri schreef:
sommige Belgen zijn net krokodillen, "dikke nek, grote wafel en poten die verkeerd staan"

_O-

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:14

ThePast03 schreef:
Ben ik de enige die het maar triest vind voor die ezel dat hij geen maatje heeft?

Nee hoor, dat is gewoon triest. Ezels zijn groepsdieren.

Mijn ezels balken ook. Zo'n twee tot drie keer per dag, en dat maakt stevige herrie. Sommige buren vinden dat minder prettig. Maar ze zijn een ware attractie in het dorp. Menig (groot)ouder komt wekelijks langs om even de ezels goeiendag te zeggen. Leuk voor de ezels en leuk voor de kinderen.
En dan niet te vergeten alle hondenuitlaters die ze als dagelijks punt in de wandelroute hebben opgenomen.
Zolang iedereen op zijn eigen plek (lees voor het hek) blijft, is er geen enkel probleem. De ezels vinden de aandacht wel grappig.
Aan de andere kant kan ik ook niet ontkennen dat mijn ezels niet te vertrouwen zijn met loslopende honden of kleine kinderen in het weiland/de paddock. Ze verjagen alles 'wat daar niet hoort'. Het zijn nu eenmaal territoriaal ingestelde dieren en gaan in de aanval als zij dat nodig vinden.

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:29

Ben het helemaal met de buurtbewoners eens. Hier achter lopen 4!! ezels. Kan gewoon niet meer buiten komen van de vliegen en stinken joh niet normaal meer.
whahaha let op de sarcasme druipt eraf

Het gebalk hoor je op een geven moment niet meer, verder nergens last van. Gaan ook altijd even kijken als er weer een veulen is geboren.
Zullen we anders een inzamelingsactie houden voor een maatje voor Pino? }>

Laigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:31

Waar staat die discussie ergens?
Heb wel zin om even te gaan reageren eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:40

Ik kan hem ook niet vinden.
Woon hier ook in een voormalig boeregat,nu worden alle woningen neer gehaald en worden er dure onbetaalbare apartementen neergezet.Mijn vriendinheeft haar vijver moete leegvissen, de kikkers gaven lawaai overlast _O- .Het Dorp is van oorsprong gebouwd tussen moerassen dus in de omgeving is zo wie zo veel water.

Onze buren moesten nog gaan bouwen en hadden alvast een kippenhok neergezet (ik woon overigens buiten de bebouwde kom waarmensen paarden in de tuin hebben)Daar lag ook een politiebevel voor het overlast van de kippen.Geen idee wie dat ooit gedaan hebben want wij woonde het dichtst in de buurt en hadden die kippen nog niet eens gehoord.
Maar ja bij ons kwamen ze klagen over dat onze kat over hun auto liep.Laten we toen helemaal geen kat hebben :D .

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 17:49

Dat van dat maatje schoot mij ook te binnen maar vond het niet relevant voor dit topic...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 18:01

Pfff, hier kraaien regelmatig hanen om 1 à 2 uur 's nachts (vreemde beesten). Jarenlang iedere zomer een koekkoek gehad die bij zonsopgang begon, ook leuk. Af en toe wat gehinnik van paarden, sporadisch geloei van koeien.
Buurman heeft achter een vijvertje met kikkers die een mooi concert geven(vooral mijn paard is géén fan), de vogeltjes kwetteren uit volle borst en de kat van de buren ligt hier regelmatig in het hooi of rond de stallen (is overigens wel een barslechte jager, ik heb gisteren nog een hele familie pad naar het bos moeten verhuizen die zich onder het hooi had verscholen). Soms slaat de hond van de buren aan en krijgen we een tiental minuutjes een blafconcert(toegegeven: de vorige hond die echt uren bezig kon blijven vonden we wel minder charmant). En ik vind het honderd keer zo heerlijk dan het geluid van de stereoinstallatie van de buren of de crosstuffen.

Ja, ook ezels kunnen eens lawaai maken. Maar als je om alles wat in je buurt lawaai maakt een petitie gaat starten, moet je je koffers maar nemen en in een volledig geisoleerde bunker op een onbewoond eilandje gaan wonen, daar zal er niemand zijn die jouw stilte afneemt. Als je wel tussen de mensen wilt wonen, dan moet je het ook maar accepteren dat er ook wel eens lawaai bij komt kijken, zolang het niet oorverdovend is of uren aan een stuk (dat koekoeksbeest kon er wel wat van) is heb je nog niets te klagen. En ik kan me niet voorstellen dat een ezel zovaak en zoveel lawaai maakt dat je er psychologisch aan onder door gaat en geen nachtrust meer hebt. Dan heb ik een grenzenloos respect voor de mensen die dichtbij luchthavens wonen en die nog leven.

Ik stem ook voor de inzamelacties voor Pina, het vriendinnetje voor Pino. Dan krijgen ze straks kleine Pipo, is het gezinnetje compleet.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 18:16

Om de discussie hier op Pedro en zijn "chique" buurt te houden, een topic geopend om te knotteren over beesten waar ze wel of niet horen... volgens.. verschillende bevolkingsgroepen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 18:20

Bonita_Bon schreef:
Dat van dat maatje schoot mij ook te binnen maar vond het niet relevant voor dit topic...

Voor mij is dat wel relevant. Ik ga geen mensen steunen die een kuddedier alleen houdt. ;)
En aangezien hier over petitie's werd gesproken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 18:24

zulke mensen uit het land zetten ben je er van af
ze'zijn toch nietsnuttig in de maatschappij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 18:25

die mensen die over stank zeiken he!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:09

dieptreist :O

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:46

UvantesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:53

Waar je al een probleem van kan maken zeg..

Er wonen toch ook zat kinderen op een boerderij, die overleven het ook wel met die 'stank' en die 'gevaarlijke beesten'.

De meeste kinderen vinden dieren juist leuk..