powerzoe schreef:nou heel goed verzorgd.... Toen mijn ma in Amerika woonde ging ze wel eens mee naar met de dierenartsen die naar die renstallen gaan. Er worden veel paarden de benen in gespoten met iets om ze op de been te houden.
Ik heb natuurlijk helemaal geen verstand van deze takt van de sport
dus ga er ook niets over zeggen
Maar daar noem je ook een land..... Amerika was het enige land waar doping reglementair was toegestaan in de rensport. Met de nadruk op was, want ook daar hebben ze ondertussen door dat het zo niet werkt gelukkig.
Voor januari 2010 moeten alle organisaties daar een nieuw dopingregelement erkennen, anders mogen ze geen Gr-races meer organiseren. Is hun nieuwe regelement nog steeds niet zo streng als de regels in Europa, maar het is een flinke stap in de goede richting in ieder geval. 
Citaat:
Rachel heeft idd al meer gewonnen dan Ruffian, en daarnaast neemt Rachel het op tegen de grote jongens en heeft Ruffian helaas daar nooit de kans voor gekregen.
Ruffian heeft daar precies 1 kans voor gekregen.... Tegen Foolish Pleasure.... En om het met de woorden van een Amerikaanse journalist te zeggen, alleen de dood kon haar stoppen...
Maar los daarvan, ik heb weer genoten van Rachel Alexandra, een zeldzame klasse die die merrie laat zien. Als ze nu geen Paard van het Jaar wordt, weet ik niet wat een paard nog meer zou moeten doen