slimmerik schreef:Gewoon inderdaad geen paarden meer in de ring bij prijsuitreikingen. Op àlle niveaus
Voegt totaal niets toe. Ook in de mensport niet
Het voegt WEL wat toe. Voor het publiek, voor de sponsoren die je broodnodig hebt, voor de winnende ruiters die jaren training aan die overwinning vooraf lieten gaan, voor de organisatoren die ook hun werk bekroont willen zien door een burgemeester/koningin/BN-er die een lintje uitdeelt en een rozet aan het hoofdstel van het paard hangt. Voor de meeste paarden niet nee, hoewel er zeker paarden zijn die het als een spel zien, maar denk je nou echt dat die ere-ronde ze de das omdoet en het 18 uur vliegen, ander klimaat, geen weidegang (ik noema maar wat, wat ik belangrijk vind voor het welzijn van een paard) stress en het rijden in een dergelijke arena niet?
En ja, ik weet wat het is om een 'enge' ereronde te rijden. Ook ik heb bloedpaarden onder mijn kont gehad en ook ik heb tijdens een ereronde wel eens gedacht "ojee dit gaat pijn doen'. En natuurlijk rij ik liever geen ereronde op Salinero, maar als het je maatje is waar je altijd mee traint en werkt is het anders. Bovendien kunnen er toch uitzonderingen worden gemaakt en de ruiters op andere paarden/politiepaarden de ereronde laten doen? Als het echt moet, want je zag hoezeer anky door de leek werd uitgelachen en verguist dat ze met een oud politiepaard de prijsuitreiking betrad.. en ook hier op bokt...