Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Mindim schreef:Ja, als je je lot tegen opbod verkoopt. Dus eigenlijk is het een complete handel dan ook nog.
Er wordt een pony van eigenaar verwisseld, en de oorspronkelijke eigenaar houdt daar geld aan over = handel. Maar handel is prima legaal hoor

Citaat:De Partij voor de Dieren Noord-Holland Noord maakt zich met name zorgen, omdat veel kinderen zullen deelnemen aan de loterij. Het is de grootste droom van menig paardenmeisje om een eigen pony te hebben en het zal daarom voor de ouders moeilijk uit te leggen zijn dat ze de pony niet mogen hebben. Gevreesd wordt dat ouders toch zullen instemmen met de aanschaf van de pony zonder daarvan de consequenties te overzien.
slimmerik schreef:Kijk als je dan ziet hoe weinig een politieke partij van de wet kentCitaat:De Partij voor de Dieren Noord-Holland Noord maakt zich met name zorgen, omdat veel kinderen zullen deelnemen aan de loterij. Het is de grootste droom van menig paardenmeisje om een eigen pony te hebben en het zal daarom voor de ouders moeilijk uit te leggen zijn dat ze de pony niet mogen hebben. Gevreesd wordt dat ouders toch zullen instemmen met de aanschaf van de pony zonder daarvan de consequenties te overzien.
Kinderen mogen nl. niet meedoen aan een loterij
Lauralco schreef:Waarom gebeurt het dan wel? Weet nl. dat heel veel lesklantjes, kinderen, daar echt een lootje kopen.
S__L schreef:dit is bij mij in het dorp, en dit gaat al jaren zo. Je koopt een lootje en daar mee kan je die pony winnen. Als je die pony niet wilt maar het geld kan dat ook. Mensen uit het publiek kunnen bieden. Als er bijv 1500€ op word geboden, krijgt degene die de pony heeft ''gewonnen'' die 1500 en die heeft geboden krijgt dan de pony.
( ik heb niet het hele topic doorgelezen, dus als dit al ergens staat, sorry)
S__L schreef:Het is ook niet echt een dier ''verloten''. Nouja eigenlijk wel maar het word anders verwoord omdat het dus niet mag. Je wint eigenlijk de check die je kan inruilen voor die pony. Zoiets is het.
Ik had het een beetje veroot uitgelegt hierboven.
)