Tineke Bartels: 'Bewondering is de allernieuwste trend'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 22:50

Sorry, ik maakte inderdaad de fout te snel te zijn en ik dacht te lezen dat ze het over rolkurr had. Bovenstaand kan dus vervangen worden door LDR, wat ik persoonlijk ook een kwalijke zaak vind.

horseyfries schreef:
Killyenn schreef:
Hoogmoed komt voor de val.

Iemand die 'tussen neus en lippen door' rolkurr nog even weet goed te praten is in mijn ogen geen fijne ruiter.
Ik hoop dat er ooit een dag komt waarop dressuur weer een samenwerking tussen ruiter en paard is, in plaats van een machtsspel. Ik rij liever met m'n paard dan op m'n paard.

Kom je het even laten zien op Horse Event? Er is vast nog wel een plekje vrij in een clinicarena!

Ik zie nergens staan dat ik kan wat zij kan. Beter nog: ik hoef het ook helemaal niet te kunnen. Ik heb niet de ambitie me ooit bij het KNHS aan te sluiten, laat staan dat ik in de wereldtop dressuur terecht kom. Ik wil leren rijden met mijn paard, op een manier die ik fijn vind en die mijn paard fijn vind. Op welk niveau we komen, dat zien we wel. Ik rijd dressuur omdat ik het leuk vind, en om mijn paard mij correct te leren dragen, om haar te gymnastiseren en om haar zo lang mogelijk gezond te houden zodat we samen zo lang mogelijk kunnen genieten. Daarnaast heb ik niet het paard, het geld noch de leeftijd om op dat niveau te rijden. Toch weet ik dat ik het niet eens ben met de manier van rijden die hier aangeprijsd wordt. Theoretische kennis en praktijkervaring zijn twee verschillende dingen, hoewel ze uiteraard wel met elkaar te maken hebben. Ik durf echter te stellen dat ik van beiden iniedergeval genoeg heb om mijn eigen mening te kunnen vormen over dergelijke zaken.

horseyfries

Re: Tineke Bartels: 'Bewondering is de allernieuwste trend'

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 23:06

Je durft nogal wat... behalve op Horse Event in de praktijk laten zien wat "met je paard" rijden is ipv op je paard rijden. Ik heb nergens gevraagd of jij wilt komen laten zien wat zij laten zien, ik heb gevraagd om te komen laten zien hoe het volgens jou wel moet! Groot verschil!
Maar ik vrees dat je ook dat laatste niet gaat doen, omdat het gemakkelijker is iets te roepen dan iets daadwerkelijk te doen!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 23:08

Ik zal ook maar een beer kopen en die trainen om te laten zien hoe je diervriendelijk beren kan laten dansen. Koop ik ook meteen een stier zodat ik kan laten zien hoe je diervriendelijk tóch kan stierenvechten.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 23:16

Daar houd ik je aan! Wij verwachten een grootse demonstratie, en tot die tijd geen commentaar op anderen!

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 23:36

horseyfries schreef:
Je durft nogal wat... behalve op Horse Event in de praktijk laten zien wat "met je paard" rijden is ipv op je paard rijden. Ik heb nergens gevraagd of jij wilt komen laten zien wat zij laten zien, ik heb gevraagd om te komen laten zien hoe het volgens jou wel moet! Groot verschil!
Maar ik vrees dat je ook dat laatste niet gaat doen, omdat het gemakkelijker is iets te roepen dan iets daadwerkelijk te doen!

Ik durf nogal wat? Is een mening uiten die misschien niet de mainstream mening is tegenwoordig een gewaagde praktijk?

Je discussieert op een aanvallende en veroordelende toon die mij persoonlijk niet echt aan staat. Je weet zelf al dat ik niet op HE kan staan, wat inderdaad klopt. Waarom? Omdat het programma al tijden redelijk vaststaat, omdat ik een minderjarige ben die daarnaast niet eens een eigen paard heeft en die enkel gezegend is met een goed stel hersenen waardoor ik, met behulp van het beschikken over wetenschappelijke informatie, praktijkervaring met paarden en het hebben gelezen van meerdere discussie's met voor- en tegenargumenten in staat ben een mening te vormen die ik inmiddels heb ontwikkeld tot een manier van rijden waar ik tevreden mee ben en die ik persoonlijk beter vind dan de LDR methode. Dat hoeft jouw mening niet te zijn, en voor een goede discussie ben ik altijd in. Echter kent ook een discussie enkele ongeschreven regels en als mijn discussiepartner zich daar niet aan weet te houden dan heeft de discussie in mijn ogen geen waarde meer, wat hier dus het geval is. Jij verbiedt ons een mening te uiten op gronde van het niet kunnen laten zien van onze eigen methodes. Maar daarmee tast je ons ten eerste in onze grondrechten aan en daarnaast is het een argument dat nergens op slaat en volgens mij weet je dat zelf ook als de beste.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 23:38

Killyenn schreef:
Ik durf nogal wat? Is een mening uiten die misschien niet de mainstream mening is tegenwoordig een gewaagde praktijk?

Je discussieert op een aanvallende en veroordelende toon die mij persoonlijk niet echt aan staat. Je weet zelf al dat ik niet op HE kan staan, wat inderdaad klopt. Waarom? Omdat het programma al tijden redelijk vaststaat, omdat ik een minderjarige ben die daarnaast niet eens een eigen paard heeft en die enkel gezegend is met een goed stel hersenen waardoor ik, met behulp van het beschikken over wetenschappelijke informatie, praktijkervaring met paarden en het hebben gelezen van meerdere discussie's met voor- en tegenargumenten in staat ben een mening te vormen die ik inmiddels heb ontwikkeld tot een manier van rijden waar ik tevreden mee ben en die ik persoonlijk beter vind dan de LDR methode. Dat hoeft jouw mening niet te zijn, en voor een goede discussie ben ik altijd in. Echter kent ook een discussie enkele ongeschreven regels en als mijn discussiepartner zich daar niet aan weet te houden dan heeft de discussie in mijn ogen geen waarde meer, wat hier dus het geval is. Jij verbiedt ons een mening te uiten op gronde van het niet kunnen laten zien van onze eigen methodes. Maar daarmee tast je ons ten eerste in onze grondrechten aan en daarnaast is het een argument dat nergens op slaat en volgens mij weet je dat zelf ook als de beste.

Goed discussieren blijft voor sommigen moeilijk ;-), ben ik ook al herhaaldelijk tegenaan gelopen. Bepaalde personen die het niet kunnen winnen met netjes onderbouwen zoeken hun toevlucht in op de persoon spelen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 00:06

Killyen ken je het verschil ook?

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 00:09

Discussieren gaat niet om winnen maar om het tegen elkaar aanleggen van verschillende meningen (het mooie van een democratie is dat meningen mogen verschillen) . Als je uitgaat van won or loose, zit je al giga fout. Maar er zijn hier mensen die graag hun gelijk op een opdringerige manier willen halen.

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 08:05

Mooi gesproken van Tineke!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 08:08

OKHannes schreef:
Discussieren gaat niet om winnen maar om het tegen elkaar aanleggen van verschillende meningen (het mooie van een democratie is dat meningen mogen verschillen) . Als je uitgaat van won or loose, zit je al giga fout. Maar er zijn hier mensen die graag hun gelijk op een opdringerige manier willen halen.

Het grappige is dat als zij zelf in een zin "ik durf" gebruiken dat volgens hen doodnormaal is, maar als iemand anders precies diezelfde woorden dan herhaalt het plotseling een grote belediging is geworden voor hen.....

Killyen, ik vind je verhaal prachtig over hoe je in theorie en op wetenschappelijke onzin gebaseerde verhalen gelooft, terwijl er net zoveel wetenschappelijke verhalen zijn die het tegendeel zeggen. Die geloof je dan blijkbaar weer niet. Weet je wanneer mensen het verschil kunnen bepalen? Als ze IN DE PRAKTIJK kunnen uitproberen wie van de twee gelijk heeft.
En op het afgelopen EK is dat gelijk wel duidelijk geworden.....

(Trouwens, weet je wat pas aanvallend en veroordelend is? Iets roepen over een trainingsmethode die gebruikt wordt op een niveau waarop je nog nooit geweest bent! Dat is ongeveer hetzelfde wanneer ik niet kan zwemmen toch ga roepen dat Pieter van de Hoogenband een heel verkeerde techniek gebruikt. Vind je dat nou zelf logisch met dat goede stel hersenen van je? )

bud_gloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 20:22

Erg leuk stuk van Tineke Bartels!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 20:44

horseyfries schreef:
Killyen, ik vind je verhaal prachtig over hoe je in theorie en op wetenschappelijke onzin gebaseerde verhalen gelooft, terwijl er net zoveel wetenschappelijke verhalen zijn die het tegendeel zeggen. Die geloof je dan blijkbaar weer niet. Weet je wanneer mensen het verschil kunnen bepalen? Als ze IN DE PRAKTIJK kunnen uitproberen wie van de twee gelijk heeft.

(Trouwens, weet je wat pas aanvallend en veroordelend is? Iets roepen over een trainingsmethode die gebruikt wordt op een niveau waarop je nog nooit geweest bent! Dat is ongeveer hetzelfde wanneer ik niet kan zwemmen toch ga roepen dat Pieter van de Hoogenband een heel verkeerde techniek gebruikt. Vind je dat nou zelf logisch met dat goede stel hersenen van je? )

mensen die níet de tour de france rijden, kunnen toch kritisch zijn op doping, omdat ze weten dat het slecht is voor een mens

Sporters met doping winnen meer prijzen (als ze niet gesnapt worden) , maar dat betekent dus niet dat doping dús ook goed is.

Bij de hele ldr/rollkur discussie worden dergelijke argumenten wél geaccepteerd;
je moet eerst zelf zo hoog rijden, anders kun je er niet over oordelen
ze winnen er goud mee, dús moet het wel goed zijn

Dát gaat er bij mij niet in. :7

Ook zonder doping wint iemand de TDF, ook zonder zweep komt een paard als winnaar over de finish met paardenrennen, ook zonder rollkur/ldr wint iemand de eerste prijs. En zolang niet met 100% zekerheid gezegd kan worden dat rollkur/ldr níet schadelijk is, zou het gewoon niet gebruikt moeten worden.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 21:14

horseyfries schreef:

Ik geloof niet in 'op wetenschappelijke onzin gebasseerde verhalen', ik lees de wetenschappelijke onzin zelf, de pure, directe onderzoeken, en ja, zowel de pro's als de contra's. Ik zie IN DE PRAKTIJK paarden lijden onder deze techniek, en ik zie IN DE PRAKTIJK diezelfde paarden opfleuren zodra ze door een imo eerlijke ruiter worden bereden. En dan heb ik het in dit geval over het psychische aspect, over het lichamelijke gedeelte begin ik maar niet want daar zul je het wel al helemaal niet met mee eens zijn.

Het verschil is, dat ik niet iemand ben die niet kan zwemmen, maar iemand die op redelijk niveau kan zwemmen, echter niet op topniveau. Daarnaast is paardrijden een lastiger te beoordelen sport doordat je niet alleen met de sporter te maken hebt, maar ook met het dier. In de topsport van andere sporten wordt grote aandacht besteed aan de fysieke en psychische gezondheid van de sporter. In de paardensport wordt er imo veel te weinig naar de mentale gezondheid van het dier gekeken.

Overigens vind ik het bijzonder hoe jij zo stellig kunt zijn terwijl je maar twee argumenten noemt waarvan er een een drogreden is. Dat 'mensen met LDR prijzen winnen, dus dan moet het wel goed zijn' is een drogreden op autoriteit. Daarnaast gaat het andere argument wat je geeft voor ons beide op, aangezien je jezelf onderbouwt met wetenschappelijke onderzoeken voor LDR, wat ik kan doen met contra-LDR onderzoeken. Meer argumenten heb ik nog niet gezien en al met al dus een ietwat zwakke verdediging. Ik ben benieuwd of je nog meer argumenten hebt? (En nee, dit is geen aanval, dit is een oprecht geinteresseerde vraag.)

En ja, ik weet inderdaad het verschil Pharagirlke, ik zou niet pretenderen dat wel te doen als het niet zo is ;) Voor mij valt beide echter onder achter de loodlijn rijden wat ik in slechts enkele gevallen acceptabel vind, maar nooit rendabel op de lange termijn.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 21:31

en als horseyfriest nog even verder redeneert volgens haar eigen redenaties, kan ze zich net zo min vóór uitspreken, aangezien ze ook niet zo hoog rijdt

:7

Dus HF, wat doe je dan nog in deze discussie }:) ga eerst maar laten zien dat je óók zó goed bent :D

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 23:20

horseyfries schreef:
Wie durft nu nog hetzelfde te roepen als in het vorige topic? ;)

Had je het tegen mij? ;)
Ik durf wel hetzelfde te roepen, namelijk dat ook sommige andere landen niet stilzitten. Tineke beaamt nu wat ik toen reeds zei, dat er ook jonge ruiters zijn in andere landen (zoals die Laura die ik ook al noemde) die goed bezig zijn. Wijze vrouw die Tineke ze zegt nu precies wat ik toen al zei. :+

Trouwens ongelofelijk hoe ook dit topic weer "gekaapt" wordt door de anti-LDR brigade. Get a life!

Door mijn bril zag ik een hele mooie dressuurwedstrijd daar in Windsor, met een ongelofelijk hoog niveau van rijden en africhting. Iedereen die ook maar een greintje verstand heeft van paarden kan toch hopelijk snappen dat zoiets niet kan worden bereikt zonder een degelijke kennis van africhten en trainen.

margriet7678

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 00:05

Killyenn schreef:
Hoogmoed komt voor de val.

Iemand die 'tussen neus en lippen door' rolkurr nog even weet goed te praten is in mijn ogen geen fijne ruiter.
Ik hoop dat er ooit een dag komt waarop dressuur weer een samenwerking tussen ruiter en paard is, in plaats van een machtsspel. Ik rij liever met m'n paard dan op m'n paard.

Uit wat voor ei kom jij? Geloof jij ook nog atijd dat de wereld plat is?!?!?!
De rolkurr goed toegepast geeft topprestaties. Dat blijkt al jaren en nu nog meer!!!!!
Het machtspel vindt niet plaats tussen paard en ruiter maar tussen eigenwijze domme amateur en topruiter.
Sorry hoor maar voor zo'n domme opmerking kan je alleen maar een soortgelijk antwoord krijgen.
Ik hoop dat ik je niet beledigd heb.

margriet7678

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 00:21

Killyenn schreef:
horseyfries schreef:

Ik geloof niet in 'op wetenschappelijke onzin gebasseerde verhalen', ik lees de wetenschappelijke onzin zelf, de pure, directe onderzoeken, en ja, zowel de pro's als de contra's. Ik zie IN DE PRAKTIJK paarden lijden onder deze techniek, en ik zie IN DE PRAKTIJK diezelfde paarden opfleuren zodra ze door een imo eerlijke ruiter worden bereden. En dan heb ik het in dit geval over het psychische aspect, over het lichamelijke gedeelte begin ik maar niet want daar zul je het wel al helemaal niet met mee eens zijn.

Het verschil is, dat ik niet iemand ben die niet kan zwemmen, maar iemand die op redelijk niveau kan zwemmen, echter niet op topniveau. Daarnaast is paardrijden een lastiger te beoordelen sport doordat je niet alleen met de sporter te maken hebt, maar ook met het dier. In de topsport van andere sporten wordt grote aandacht besteed aan de fysieke en psychische gezondheid van de sporter. In de paardensport wordt er imo veel te weinig naar de mentale gezondheid van het dier gekeken.

Overigens vind ik het bijzonder hoe jij zo stellig kunt zijn terwijl je maar twee argumenten noemt waarvan er een een drogreden is. Dat 'mensen met LDR prijzen winnen, dus dan moet het wel goed zijn' is een drogreden op autoriteit. Daarnaast gaat het andere argument wat je geeft voor ons beide op, aangezien je jezelf onderbouwt met wetenschappelijke onderzoeken voor LDR, wat ik kan doen met contra-LDR onderzoeken. Meer argumenten heb ik nog niet gezien en al met al dus een ietwat zwakke verdediging. Ik ben benieuwd of je nog meer argumenten hebt? (En nee, dit is geen aanval, dit is een oprecht geinteresseerde vraag.)

En ja, ik weet inderdaad het verschil Pharagirlke, ik zou niet pretenderen dat wel te doen als het niet zo is ;) Voor mij valt beide echter onder achter de loodlijn rijden wat ik in slechts enkele gevallen acceptabel vind, maar nooit rendabel op de lange termijn.

?!?! Paard fleurt naar jou mening op; zonder twijfel LDR door onkundige ruiter: Goede methode fout toegepast geeft namelijk geen goed resultaat. Heeft IN DE PRAKTIJK dus geen waarde of heb je het over Totilas?
Verder als je mentaal niet gezond bent kan je niet presteren en dat ben ik helemaal met je eens want dat blijkt uit jouw mening!
Sommige mensen zouden zelf eens achter de loodlijn moeten gaan zitten ( = nederig zijn en je schamen).
Dit is geen aanval maar een oprecht goed advies.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 10:51

Arabesk schreef:
en als horseyfriest nog even verder redeneert volgens haar eigen redenaties, kan ze zich net zo min vóór uitspreken, aangezien ze ook niet zo hoog rijdt

Dus HF, wat doe je dan nog in deze discussie }:) ga eerst maar laten zien dat je óók zó goed bent :D

Dat moet nog altijd een stuk hoger zijn dan jij. Ik kan me herrinneren dat toen er eindelijk een bitloos wedstrijdje werd geoorganiseerd waar jij al jaren over loopt te blaten. Jij niet thuis gaf, imo omdat je niks kan :D
Dus kun je geen mensen lastig gaan vallen in een nh toppic ofzo. Misschien geloven die mensen je nog wel. Kun je misschien nog een paar bekap curcusjes slijten (dat is ook weer goed voor de veerarts of smid die dat beest daarna op moet lappen) en een paar bitloos hoofdstelletjes verkopen en wie weet geloven zij die slechte totaal niet objectieve onderzoeken van je wel.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 10:55

Killyenn schreef:
horseyfries schreef:

Ik ben erg benieuwd naar die ''pure onderzoeken'' ik ben namelijk nog geen degelijk objectief onderzoek tegengekomen contra LDR

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 11:09

sporter schreef:
Ik ben erg benieuwd naar die ''pure onderzoeken'' ik ben namelijk nog geen degelijk objectief onderzoek tegengekomen contra LDR

Objectief onderzoek bestaat niet, dat weet iedere kundige wetenschapper.
Een goed onderzoek onderscheid zich daarom niet zozeer door objectiviteit, maar door een open uitgangspunt. Een wetenschapper behoort een onderzoek nooit te beginnen met het doel een bepaalde stelling te bewijzen, of een bepaald antwoord te beargumenteren.
Daarbij mág een wetenschapper wel een bepaalde stelling in nemen, maar alleen met dien verstande dat in het onderzoek ook duidelijk gemaakt wordt wát de eigen stellingname is zodat de lezer die mening eruit kan filteren.

Uit dat oogpunt kunnen bepaalde boeken direct de prullebak in ;)

(overigens staan ze hier wel op de plank, als 'contra-indicatie')

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 19:49

Arabesk schreef:
mensen die níet de tour de france rijden, kunnen toch kritisch zijn op doping, omdat ze weten dat het slecht is voor een mens

Sporters met doping winnen meer prijzen (als ze niet gesnapt worden) , maar dat betekent dus niet dat doping dús ook goed is.

Bij de hele ldr/rollkur discussie worden dergelijke argumenten wél geaccepteerd;
je moet eerst zelf zo hoog rijden, anders kun je er niet over oordelen
ze winnen er goud mee, dús moet het wel goed zijn

Dát gaat er bij mij niet in. :7

Ook zonder doping wint iemand de TDF, ook zonder zweep komt een paard als winnaar over de finish met paardenrennen, ook zonder rollkur/ldr wint iemand de eerste prijs. En zolang niet met 100% zekerheid gezegd kan worden dat rollkur/ldr níet schadelijk is, zou het gewoon niet gebruikt moeten worden.

Dat is appels met peren vergelijken, doping is heel wat anders dan een toevoeging aan een bestaande training...
Als een TdF deelnemer wint omdat hij iedere training een bepaalde tijd op zijn hoofd gaat staan, dat dan andere wielerploegen roepen dat het schadelijk is voor de wielrenner, zonder onderbouwing en juist onderzoeken die het tegenovergestelde bewijzen.. dan worden ze uitgelachen en zullen uiteindelijk die methode ook overnemen... wat dan niet gelijk betekend dat het kopstaan ook geschikt is voor mij die iedere dag 10 km naar haar werk fietst.....
en zo ook met LDR/rollkur... is een toevoeging geen doping... en niet geschikt voor beginners, basis of breedte sport..

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 09:07

Wauw... ik ben verbaast (of toch niet?!) hoe sommige mensen een topic finaal om zeep kunnen helpen. Volgens mij ging het over Tineke Bartels die imo heel wat meer te vertellen heeft dan sommige mensen op dit forum. Snap niet waar deze mensen het lef vandaan halen. Als er iemand op een paardvriendelijke manier traint is het Tineke... Al eens bij hun op stal geweest? Hulde en lof voor de familie Bartels *\o/*

en laat verder vooral iedereen z'n eigen mening hebben in het juiste topic!

@alane: zou fijn zijn als sommige mensen jouw onderschrift ter harte namen!! ;)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:06

Arabesk schreef:

Zegt degene die niet op de éne wedstrijd die speciaal voor haar methode georganiseerd is durft mee te doen..... 8)7

Waarom zou ik me niet voor kunnen uitspreken? Ik rijd wel al op een niveau waarin LDR toe te passen is (ik rijd lichte tour en ben bezig met de grand prix oefeningen in training) en heb al in de praktijk mogen en kunnen ondervinden wat het bijdraagt.
Verder heb ik ook een aantal jaren volgens de "klassieke" methode les gehad en kan dus ook nog de goede en slechte kanten van beide trainingsmethodes voor mijzelf en mijn eigen paard bekijken en de goede dingen eruit halen.

Dat is iets wat heel veel mensen hier niet kunnen zeggen vrees ik, waarbij jij wel één van de ergste bent omdat je nog niet op het allerlaagste B niveau een bitloze wedstrijd mee durfde te doen. Toch zeg ik niet dat die mensen hun mond moeten houden, alleen dat ze zich eerst eens in iets moeten verdiepen voor ze beginnen te roepen dat ze ertegen zijn. Dat heb ik ook gedaan en doe ik nog elke dag, en als er weer iemand langs komt die dingen anders doet en goede resultaten haalt, dan zal ik ook daar weer kijken of ik daar ook iets mee kan. Kwestie van geen oogkleppen op doen en jezelf en je paard blijven verbeteren. Probeer het ook eens, durf je de volgende keer misschien de B proef wél mee te doen!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:25

Wat neem je een moeite om er op in te gaan, HF. Nergens voor nodig!

Denk aan Tineke.....

Tineke Bartels schreef:
Wat ik de afgelopen jaren wel geleerd heb is dat je geen energie moet steken in dingen die je niet in de hand hebt. We houden ons alleen bezig met zaken waar we wel invloed op kunnen uitoefenen.

In combinatie met dit citaat uit de Hoefslag:
Tineke Bartels schreef:
Ruiters moeten zich veel meer verdiepen in het wezen paard, zowel op psychisch als op fysisch vlak. Denk niet te snel dat je de wijsheid in pacht hebt, maar ga te rade bij oude rotten in het vak met bewezen staat van dienst.

Je hebt geen invloed op de arrogantie van mensen die het beter denken te weten dan oude rotten in het vak ;)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:33

Ach ja, je hebt weer volkomen gelijk.... ;)