horseyfries schreef:Killyenn schreef:Hoogmoed komt voor de val.
Iemand die 'tussen neus en lippen door' rolkurr nog even weet goed te praten is in mijn ogen geen fijne ruiter.
Ik hoop dat er ooit een dag komt waarop dressuur weer een samenwerking tussen ruiter en paard is, in plaats van een machtsspel. Ik rij liever met m'n paard dan op m'n paard.
Kom je het even laten zien op Horse Event? Er is vast nog wel een plekje vrij in een clinicarena!
Ik zie nergens staan dat ik kan wat zij kan. Beter nog: ik hoef het ook helemaal niet te kunnen. Ik heb niet de ambitie me ooit bij het KNHS aan te sluiten, laat staan dat ik in de wereldtop dressuur terecht kom. Ik wil leren rijden met mijn paard, op een manier die ik fijn vind en die mijn paard fijn vind. Op welk niveau we komen, dat zien we wel. Ik rijd dressuur omdat ik het leuk vind, en om mijn paard mij correct te leren dragen, om haar te gymnastiseren en om haar zo lang mogelijk gezond te houden zodat we samen zo lang mogelijk kunnen genieten. Daarnaast heb ik niet het paard, het geld noch de leeftijd om op dat niveau te rijden. Toch weet ik dat ik het niet eens ben met de manier van rijden die hier aangeprijsd wordt. Theoretische kennis en praktijkervaring zijn twee verschillende dingen, hoewel ze uiteraard wel met elkaar te maken hebben. Ik durf echter te stellen dat ik van beiden iniedergeval genoeg heb om mijn eigen mening te kunnen vormen over dergelijke zaken.