Floor Vos en Jacob Pepping tot elkaar veroordeeld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:30

Ik sluit me helemaal aan bij san87 en bigone..
Ik vind ook dat zij blij mag zijn dat ze een paard tot haar beschikking heeft gekregen, waarmee ze zich in de "kijker" heeft kunnen rijden.
Als ze echt zo goed is als wat gezegd word, (ik ken haar niet) krijgt zij vast wel weer een paard tot haar beschikking. Het is natuurlijk jammer dat ze dan misschien wel weer van voor af aan zou moeten beginnen. Maar dat is het risico van geen eigen paard hebben.
Gezien deze situatie zal ik zelf het niet aandurven om met deze amazone in zee te gaan....
Dit soort dingen blijven helaas "lang hangen" in de paardenwereld.

amanda2

Re: Floor Vos en Jacob Pepping tot elkaar veroordeeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:33

Is hier geen verdere jurisprudentie van?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:38

amanda2 schreef:
Is hier geen verdere jurisprudentie van?

In dat geval was dit geding waarschijnlijk niet aangespannen.
Ik denk dat dit geval jurisprudentie gaat worden..........

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:41

Ik bedenk me trouwens net dat Pepping helemaal niet zulke drastische maatregelen hoeft te nemen zoals ik eerder al aangaf.
Per eerstvolgende entingsvervaldatum is het verhaal al over en uit denk. Niemand kan de beste man tot enten dwingen.
Maakt hij er gewoon een Staphorster van........ :D

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 14:53

CGJ12 schreef:
Ik bedenk me trouwens net dat Pepping helemaal niet zulke drastische maatregelen hoeft te nemen zoals ik eerder al aangaf.
Per eerstvolgende entingsvervaldatum is het verhaal al over en uit denk. Niemand kan de beste man tot enten dwingen.

:= Dat zou wat zijn :D

Deel dezelfde mening als San87 en Bigone. De amazone zou eigenlijk blij moeten zijn dat ze het zo ver heeft gebracht met het paard, en ze er nog een leuk centje aan over had kunnen houden met de verkoop. Als het paard niet van jezelf is, weet je dat het ooit verkocht kan worden.
Hoop dat het haar in de toekomst wat meer meezit.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:34

En er is hier niemand die inziet hoe ongelovelijk veel tijd en energie het kost om een paard op te leiden? Ook eigenaren mogen heel erg blij zijn als ze een passende amazone bij hun paard gevonden hebben.

Ik snap eigenlijk niet waarom de eigenaar haar niet nog een jaartje in de Lichte Tour laat meedraaien. Als er dan verkocht gaat worden valt er nog steeds genoeg te verdienen.

@CGJ: }> }> (Maar toch heel hard gelachen....)

monzamonza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:36

Haha, Het is niet te hopen dat Pepping op Bokt zit.
Je brengt hem zo nog op het idee!
CGJ12 schreef:

monzamonza

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:39

O jawel hoor en de amazone mag ook blij zijn dat ze een fijn paard te rijden heeft. En
na dat jaartje Lichte Tour zouden er net zo veel zo niet meer problemen zijn als nu.ongelovelijk veel tijd en energie het kost om een paard op te leiden? Ook eigenaren mogen heel erg blij zijn als ze een passende amazone bij hun paard gevonden hebben.

Ik snap eigenlijk niet waarom de eigenaar haar niet nog een jaartje in de Lichte Tour laat meedraaien. Als er dan verkocht gaat worden valt er nog steeds genoeg te verdienen.

@CGJ: }> }> (Maar toch heel hard gelachen....)[/quote]

NelsonG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:43

Floor heeft zich zeker in de kijker gereden van de bondscoach maar ze is toch niet geselecteerd geweest voor het EK. Ze zit wel in het kader maar ik ben haar naam nooit tegengekomen in het EK team. Dus dat heeft ze niet gemist door deze toestanden.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 18:58

ze was geselecteerd toch? Alleen kwam dit akkefietje ertussen.

Mag ik voorzichtig stellen dat dit weleens een rechterlijke dwaling kan zijn? Deze uitspraak lost voor niemand wat op.
Floor Vos moet bij Pepping blijven....
En Pepping moet iemand op ZIJN paard laten rijden waar hij geen vertrouwen meer in heeft...

Nou maar hopen dat 1 van de 2 verstandig wordt en zich terugtrekt uit de "deal"

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:13

amondi schreef:
ze was geselecteerd toch? Alleen kwam dit akkefietje ertussen.

Mag ik voorzichtig stellen dat dit weleens een rechterlijke dwaling kan zijn? Deze uitspraak lost voor niemand wat op.
Floor Vos moet bij Pepping blijven....
En Pepping moet iemand op ZIJN paard laten rijden waar hij geen vertrouwen meer in heeft...

Nou maar hopen dat 1 van de 2 verstandig wordt en zich terugtrekt uit de "deal"

Ze kunnen toch ook begrip voor elkaar tonen en over een jaar verkopen?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:46

Als ze begrip voor elkaar hadden waren ze w.s. niet zover gekomen!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 19:59

Inderdaad, dan was dit probleem er niet geweest.

Ik vind nog steeds dat Pepping het paard moet kunnen verkopen, als hij er alles aan betaald heeft. Het stond bij voorbaat in het contract dat hij verkocht zal worden als hij Z2 of hoger is, daar houd je dan toch rekening mee, lijkt me.

NelsonG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:19

[quze was geselecteerd toch? Alleen kwam dit akkefietje ertussen.
ote][/quote]

Volgens mij niet, hoor. Lotje, diederik, marrigje en marjolein. Robin was aangewezen als reserve.

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 21:03

Nou, ze wonen hier erg dichtbij, en ik heb vroeger les gehad van haar moeder := maar dit is wel beroerd voor ze, ze waren er blij mee wat ze bereikt hadden. Gun het haar zeker om nog lichte tour etc mee te draaien ,

Maar aan de andere kant, wat als jullie de eigenaar waren, en even 2 ton konden vangen, dat is niet mis hoor :=

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 22:37

Die hoeveelheid tijd en energie word dan beloond met 100.000 euro, dus dat lijkt me een erg goede deal, zeer veel mensen stoppen net zoveel tijd en energie in hun paarden alleen hebben ze ook alle kosten, inclusief aankoopkosten.
Ik weet niet of deze mensen het paard toen,financieel gezien, hadden kunnen kopen maar ze hebben voor de veilige weg gekozen, geen kosten en als het dier toch niet zo goed is ook geen kosten, niet miepen dat je hem nu wilt houden want dan hadden ze hem moeten kopen.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 06:33

Vudress schreef:
Ze kunnen toch ook begrip voor elkaar tonen en over een jaar verkopen?

Ik zou al eigenaar ook geen jaar willen wachten als ik er nu 2 ton voor kan krijgen.
Misschien dat hij over een jaar 2,5 ton opbrengt, maar hij kan iets krijgen (beenbreuk, ernstige peesblessure etc) waardoor hij misschien nog 800 euro opbrengt bij de slager. Je hoort maar vaak dat het misgaat met een paard nadat een goed bod afgeslagen was.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 10:00

bigone schreef:
Die hoeveelheid tijd en energie word dan beloond met 100.000 euro, dus dat lijkt me een erg goede deal, zeer veel mensen stoppen net zoveel tijd en energie in hun paarden alleen hebben ze ook alle kosten, inclusief aankoopkosten.
Ik weet niet of deze mensen het paard toen,financieel gezien, hadden kunnen kopen maar ze hebben voor de veilige weg gekozen, geen kosten en als het dier toch niet zo goed is ook geen kosten, niet miepen dat je hem nu wilt houden want dan hadden ze hem moeten kopen.

ben ik het helemaal mee eens .. ze hebben behalve hun tijd en energie niks in het paard hoeven te stekken .;in andere vergelijkbare gevallen staan ze meestal bij de ruiter op stal en heeft die stal/stro/ voer kosten ..hier stond het paard bij de eigenaar op stal dus ik vermoed dar ze niet eens daarvoor hoefden te betalen .
Ik vind het eerlijk niet kunnen dat je zo een eigenaar kan dwingen niet te verkopen en te mogen blijven rijden ..zelfs al is ie nog zo'n ** als hier beschreven

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 10:12

Zoals ik het lees kan ze een ton verdienen doordat ze van iemand de kans heeft gekregen een paard uit te brengen en zich ermee in de kijker te rijden.
Klinkt als een droom voor velen :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 10:54

Ik had toen ook voor die ton gekozen hoor. (nou ja -4500:2=2250, 100.000-2250= 97750 eurie.)
Maar goed, nu levert ie dat niet meer op vermoed ik.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 11:36

Dat bod van een 2 ton is pas serieus als het geld op je bankrekening staat en het paard in zijn nieuwe stal.

Vergis je niet in de tijd die het kost om zo'n paard op te leiden. Ook een eigenaar moet geluk hebben met een fijne amazone en dan nog moet het allemaal maar lopen zoals gepland.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 12:04

Laten we heel eerlijk zijn, de tijd die in dat paard gestoken is, is altijd minder dan wat een gemiddeld mens moet werken om die ton te verdienen hoor.
Plus dat ze zich dankzij dat paard in the picture kon rijden.

Dat geld pas geld is als t op de bank staat ben ik met je eens trouwens, een bod is nog geen verkoop.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 12:06

Suzanne F. schreef:
Ik had toen ook voor die ton gekozen hoor. (nou ja -4500:2=2250, 100.000-2250= 97750 eurie.)
Maar goed, nu levert ie dat niet meer op vermoed ik.

..... en mevrouw is full-prof dus kan gelijk 42% aftikken. Resteert bijna niks.
Nee. Het leven is al zo duur dat het op die (halve) ton echt niet meer aankomt.
Da's echt niks op een mensenleven.

50.000 euro is het equivalent van één jaar inkomen van Jan Modaal (40 uur + partner 24 uur).

50.000 euro is het equivalent van 1.000 lesuren draaien van 50 euro (buiten de boeken om natuurlijk).
Da's 25 weken x 40 privé lesjes. Da's nog geen 6 lesjes per dag. Begin je om 4 uur 's middags, ben je om 10 uur al klaar. Nog gezellig ook.
Lijkt me voor haar niet zo'n probleem.

Nee, als ze de vrije keus had zou ik haar adviseren absoluut niet te verkopen.

MargreetB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 15:10

CGJ12 schreef:

Maar sowieso moet je toch altijd je pp bij je hebben op wedstrijd? Sterker nog, je mag niet eens zonder pp de weg op met je paard in de trailer. Dan is het verhaal al uit voordat het (weer) begonnen is; Pepping zal vast het paspoort niet zomaar even meegeven.

monzamonza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 16:02

Hij kan het paspoort wel meegeven en een kopie van het stamboekpapier.Op concours kijken ze toch meestal alleen naar het paspoort
voor de entingen.Dan houd houd hij het orginele stamboekpapier gewoon thuis.
MargreetB schreef:
CGJ12 schreef:

Maar sowieso moet je toch altijd je pp bij je hebben op wedstrijd? Sterker nog, je mag niet eens zonder pp de weg op met je paard in de trailer. Dan is het verhaal al uit voordat het (weer) begonnen is; Pepping zal vast het paspoort niet zomaar even meegeven.