Mede-eigenaar wil medaillewinnaar Parzival verkopen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:08

Het lijkt mij voor Adelinde verstandig om Parzival niet weg te doen! Ze werkt hier al jaren zo hard voor, en dan heeft ze eindelijk bereikt waar ze van droomde, en dan laat ze het allemaal in het water vallen door hem weg te doen? Ik zie het niet gebeuren. Ze heeft naast Parzival ( voor zover ik weet ) niet zoals de andere ruiters van Nederland nog een stal vol met paarden. Of en wanneer ze dus zo'n topper als Parzival tegenkomt is altijd nog maar afwachten.
Ik zou zeggen, geen oude schoenen ( die nog flitsend, snel en supermooi zijn! ) weggooien voor je nieuwe hebt!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:08

Tja ofwel wordt het deel verkocht, maar dan spreken we zowieso over een vreemde investeerder (return on investment bij een ruin na OS?). Ofwel wordt het paard in zijn geheel verkocht nu, met het doel een sportcarriere verder te zetten onder iemand anders. Ik vermoed dat dat laatste het bod is dat zich nu voordoet.

Iedereen spreekt hier wel dat ze haar deel kan houden en blijft rijden, maar als ik als mede-eigenaar zo gezet wordt door ruiter-mede-eigenaar, zou ik al allessinds dat laatste beperkt houden tot het thuis rondjes rijden.
Het mes kan langs twee kanten snijden.

maar blijven we hopen in een goede afloop.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:10

Babel schreef:
Het lijkt mij voor Adelinde verstandig om Parzival niet weg te doen! Ze werkt hier al jaren zo hard voor, en dan heeft ze eindelijk bereikt waar ze van droomde, en dan laat ze het allemaal in het water vallen door hem weg te doen? Ik zie het niet gebeuren. Ze heeft naast Parzival ( voor zover ik weet ) niet zoals de andere ruiters van Nederland nog een stal vol met paarden. Of en wanneer ze dus zo'n topper als Parzival tegenkomt is altijd nog maar afwachten.
Ik zou zeggen, geen oude schoenen ( die nog flitsend, snel en supermooi zijn! ) weggooien voor je nieuwe hebt!

Reden te meer om wel te verkopen. Stel hij ligt morgen dood, dan heeft ze niets meer, buiten de herinnering. Emoties even loslaten en puur zakelijk kijken met oog op toekomst en zekerheid.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:12

Moet een flinke sponsor zijn, pfff. Goed van sjef dat hij zijn nek gaat uitsteken. Zakelijk zou je het paard inderdaad verkopen, maar ze staat nog maar net aan het begin van haar carriére en ik (als vrouw ja ;) ) begrijp dat het te vroeg komt. Bovendien wordt ie nòg duurder als hij meer gaat winnen.

Ik hoop dat we hem voor de sport kunnen behouden hier.

En ruinen kun je ook kloonen, dus wie weet wil het KWPN hem of zijn toekomstige kloon ook wel erkennen haha, misschien is Cryozootech een mogelijke sponsor?? Klinkt best goed; Cryozootech Parzival :P :+ Heeft ze over een tijdje een stal vol Parzivallen! :D

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:21

janouke schreef:
waarom zou ik een hele bekende papa of mama moeten hebben of veeeel geld? Pap heeft alleen heel even int. dress. gereden. en rijd nu Z dressuur
en talanteplan is gewoon voor iedereen, en dat is ook echt zo, want ik weet wie allemaal door zijn en hun ouders zijn echt niet bekend.
Bekendere pony ruiters (dus kader ruiters) moge daar helemaal niet aan mee doen

Wel eens van sarcasme gehoord Janouke?? Ik mag toch hopen dat je uit mijn andere posts over het talentenplan kan halen dat ik in tegenstelling tot gabriel niet denk dat het alleen voor rijke mensen is hé?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:37

één ding is zeker, als talent met ouders die niet achter je staan als kind, omdat ze niks met paarden hebben kom je er niet. ;)
Om Z te rijden als kind moet je wel ouders hebben die achter je staan, anders wordt je geen Z.

joyce B

Re: Mede-eigenaar wil medaillewinnaar Parzival verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:48

Misschien wil zangersheide hem dan wel hebben, die klonen heel wat af :P

Ik snap heel goed dat de medeeigenaar zijn deel nu wil verkopen.
Het dier heeft net een pesblessure achter de rug en menig sportpaard zou daarna moeilijk te verkopen zijn. Voor hetzelfde geld loopt hij straks een definitieve blessure op en dan is je geld weg.

hoop voor Adelinde dat er een medeeigenaar komt die zelf niet rijdt en haar het paard wil laten rijden en zelf alleen investeert. En dan is het natuurlijk nog verstandig om hem in de toekomst te verkopen, al zou ik me goed voor kunnen stellen dat Adelinde zo aan hem gehecht is geraakt dat ze hem tot de dood wil houden...

blijdatikrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:51

janderegelaa schreef:
Als Adelinde wijs is dan verkoopt ze haar deel ook. Als hij volgens de geruchten 2 miljoen waard is dan koopt ze voor haar deel een stal vol goede paarden terug. Maar dat is het probleem bij de meeste vrouwen, emotie.... :n

_O- prachtig gezegd. En idd emotie kan heel goed de reden zijn. Als eigenaar denk je vaak dat jij de enige bent die goed voor je paard kan zorgen en waar je paard gelukkig kan zijn... maar dat is ietwat narcistisch gedacht :D
Een goede deal met kopers opent voor Adelinde weer heel veel andere deuren.
Moeilijke beslissing voor haar. Ik heb trouwens echt genoten van de proeven op eurosport.

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:58

Ik vind dat dit wel eens een schouderklopje voor Sjef is.
Hij zet zich hier heel duidelijk in de voor de Nederlandse topsport en steekt zijn nek uit bij het zoeken naar een oplossing.
Chappeau!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:58

@ blijdatikrij: Jaja, jij wilt Parzival gewoon naar de Duitsers hebben natuurlijk overloper!! :P :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 12:04

Kan me beide kanten van het verhaal goed voorstellen, Adelinde rijd hem al bijna 9 jaar en kan nu oogsten, de andere eigenaar heeft al 9 jaar een paard wat geld kost en niets opgeleverd heeft tot nu toe, hier krijg je het gevecht tussen verstand en gevoel en dat blijft altijd moeilijk, hopelijk komt Sjef met een oplossing want deze combinatie moet gewoon behouden blijven voor de sport en over het Rabotalenten plan, ze scouten op regiokampioenschappen en dan het liefst 12 of 13 jarigen die Z1 /Z2 of Z/ZZ springen zijn met een talentvolle D-pony, ben je 15 en rij je de sterren van de hemel en word je zelfs kampioen maar dan met je E-pony, nou, dan kun je lang op de uitnodiging wachten,dus geld(talentvolle, hoog in de sport lopende Dpony) is vaak wel nodig om voor het talentenplan in aanmerking te komen en zelf talent hebben, alhoewel er ook genoeg zijn die wel een uitnodiging krijgen door alleen maar mee te liften op de rug van hun superpony, waar alle knoppen door het echte talent al op gezet zijn.

blijdatikrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 12:05

Lante schreef:
@ blijdatikrij: Jaja, jij wilt Parzival gewoon naar de Duitsers hebben natuurlijk overloper!! :P :+

Dan hebben we tenminste weer concurrentie :P .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 12:23

Ik begrijp de mede eigenaar wel hoor.
Maar als ik Adelinde was verkocht ik ook niet. Ze gaat net een seizoen goed en dan zal je je kip met gouden eieren verkopen? Zo'n paard kan nog wel wat seizoenen meelopen. Ze kan naam maken en sponsoren krijgen en misschien krijgt ze meerdere goede paarden aangeboden om te rijden. Maar om nu al Parzival te verkopen, dan is iedereen haar volgend jaar weer vergeten.

Zakelijk misschien een betere optie om te verkopen, maar dan kies je als eigenaar puur voor het geld en Adelinde kiest voor de sport. Ik geef haar groot gelijk.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 12:39

Aldelinde heeft wel sponsoren, kijk maar eens op haar site onder het kopje: sponsoren.
Maar deze zullen niet die helft overnemen vermoed ik.
Maar zeg nooit nooit...............
Tja en wat is wijsheid in deze, ik snap beide, lastig hoor..........
Mooi dat men gaat kijken of er alternatieven zijn waardoor het paard idd. behouden kan blijven voor Adelinde en dat de andere eigenaar ook zijn 'zin'kan krijgen.
Ik hoop dat men er op een goede wijze uit komt, zodat alle partijen tevreden kunnen zijn!

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:08

Als Sjef zich er mee bezig gaat houden dan wordt er echt wel een sponsor gevonden.
Is bij Okidoki ook gelukt!

raizarobin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:11

Pazival stond eerder ookal te koop( toen hij nog jong was) maar toen was hij niet te rijden dus je moet eerst maar afwachten of er uberhaubt iemand anders op kan rijden....

Het zou dood en dood zonde zijn om dat paard te verkopen. Het is nu een gouen combinatie....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:16

Het zijn geen grote sponsoren lijkt me, Havens en Anky en een reclamebureau.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:19

Ook ik kan het me van de eigenaar voorstellen. En ik zou het van Adelinde ook verstandig vinden als ze wel verkoopt. Natuurlijk is het jammer maar zo kan ze haar eigen bedrijf opbouwen en echt van de paarden bestaan. Is ze ook niet afhankelijk van een sponsor / die komen toch wel naar haar toe. Ze zou moeten zorgen dat ze een super nieuwe eigenaar voor hem krijgt, dan ben je toch ook een goede baas? Of hij moet zodanig verzekerd kunnen worden dat in geval van dood / ongeval / niet meer voor de sport de mede-eigenaar en zij een substantieel bedrag krijgen. Maar dat zal toch ook nooit meer dan een ton zijn of zoiets?
Dus wat mij betreft: Adelinde get real en neem een jaar de tijd om gezamenlijk een goede perfecte nieuwe ruiter / amazone te vinden. Hoofdzaak voor een sponsor zou ik het vinden dat hij in Nederland blijft, bij welke eigenaar dan ook. En dan nog.... er wordt altijd zoveel gezegd hij is zus of zoveel waard (heb het zelf ook wel eens meegemaakt, maar dan natuurlijk andere bedragen :+ ). Als puntje bij paaltje komt is er altijd wat. Bijv de peesblessure die hij heeft gehad, komt hij goed door de rontgenologische keuring heen?
En trouwens: zelden zie je een dressuurpaard bij een andere ruiter op dat niveau op dezelfde manier presteren. Die afstemming tussen die twee bouw je niet in een paar maanden op.

PS ik ben een vrouw hoor :D ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:36

Citaat:
En trouwens: zelden zie je een dressuurpaard bij een andere ruiter op dat niveau op dezelfde manier presteren. Die afstemming tussen die twee bouw je niet in een paar maanden op.

Dus verkoop is eigenlijk zonde van het talent van het paard.
Ik zou als ik haar was er nog een paard naast zoeken. Zodat wanneer Parzival verkocht wordt, ze een goede runner up heeft.
Maar ze kan met dit paard haar naam in de sport bevestigen en alleen daarom zou ik hem niet direct van de hand doen. Tja en tuurlijk spelen emoties mee, ze heeft dit paard vanaf begin af aan opgeleid, alles beleefd met dit dier.
Dan maar vrouw hoor, bij Anky staat Bonfire ook nog in de wei en Salinero ooit ook, heb ik het idee.
Ik denk dat anderen het zakelijk bekijken, maar dat Adelinde dat allemaal niet zo gemakkelijk kan.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:59

Min, Wat je zegt over andere zakelijk bekijken en adelinde niet. Ben ik met je eens. Voor die mede eigenaar is het puur om het geld dat ie hem nu wil verkopen maar adelinde heeft door haar sportcarierre en door alles wat ze met hem heeft meegemaakt een goede band opgebouwd.

zoetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:06

Ze moet em houden en verdere kampioenschappen mee proberen te winnen. Daarmee wordt haar naam groter, gaat voor haar de overige handel (verkoop paarden, lessen, clinics en what ever) beter. Daar kan ze dan weer dik poen mee verdienen en haar ambities behouden. Nu verkopen lijkt me slim. Eerst verder dr naam opbouwen, daarna misschien verkopen.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:12

CGJ12 schreef:
Als Anky Bonfire hade verkocht vóórdat ze doorbrak, had niemand nu ooit van Anky gehoord....... :=
Had ze nu misschien een manege van 1 miljoen (met bijbehorende onroerend goed aanslag) en that's it.

Vergeet niet dat de prestaties van Anky, Edward en Adelinde voor 90% afhankelijk zijn van het paard.
De paarden maken het verschil, niet de ruiters.

_/-\o_ Amen. Veel geld ok, maar zie maar eens weer zo'n goed paard te vinden, waar het zo mee klikt. Ik hoop dat parzival behouden blijft voor Adelinde en Nederland.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:14

Erg moeilijk, de keus tussen geld en presteren in de sport met je eerste GP-paard (emotioneel natuurlijk).
Als Adelinde nu verkoopt haalt ze wel het maximale uit haar Parzival-avontuur. Ze kan dan inderdaad op rozen leven, maar dan zal ze wel weer een paar jaar uit the picture zijn voordat ze een nieuw GP-paard heeft.
Het alternatief is houden (als dat lukt) en dan kan ze toch met hem verdienen, denk aan prijzengeld, clinics, en het lesgeld zal ook almaar duurder worden.
Maar dan is Parzival 17 jaar en gaat hij met pensioen, dan is ze toch weer afhankelijk van sponsors en gulle eigenaren.

hippa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:25

Ik zeg altijd maar:
"Geld maakt niet gelukkig, maar het is wel handig als je het voorhanden hebt"

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:26

als ze hem verkoopt heeft ze geld om voor zich zelf iets te beginnen, en dan kmen er ook eigenaren die willen dat zei hun paarden rijdt.
je kunt parzival dlijk niet meer voor zoveel geld verkopen