Zwarte sprookjeshengst Totilas volledig buiten(p)aards

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 12:59

Tavanta schreef:
Wat me wel van het hart moet is dat ik er wel een dubbel gevoel bij heb dat in de dressuur de klasse van het paard inmiddels doorslaggevend is, met een minder begaafd paard kun je het wel schudden

Dat zou in de toekomst nog wel weer eens anders kunnen zijn.

CoJohanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 14:08

Lappie_Lap schreef:
Eigenlijk ben ik het deze keer niet met de jurering eens :o
Ik ben helemaal niet een Anky dit en dat ... maar ik vond haar deze keer wel zo sterk rijden dat ze eigenlijk net beter was dan Edward. Salinero stapte zowaar ... en hij stond wel 2 seconden echt stil bij het afgroeten :P

Totaal niet met je eens! Hij stond een soort stil ja, maar met z'n hoofd helemaal naar links getrokken.
Maar ze hebben alledrie super gereden.

Fifill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 14:58

Hallo allemaal,
Alle ruiters en paarden van Harte Gefeliciteerd!! Super gereden, echt geweldig!! Wat heb ik genoten van de filmpjes op Bokt!!
Alle mensen van Bokt hartstikke bedankt voor alle informatie omtrent dit EK, zo kunnen wij het ook blijven volgen ondanks dat het hier op de Finse TV niet wordt uitgezonden!! Thanks!!
Groetjes,
Natascha

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 15:00

Ik vind dat Totlias (voor dít moment) nog enorm wordt overroepen. Ik had liever Adelinde of Anky op één gezien. Totlias kon elk moment ontploffen, was enorm hectisch en niet constant. Tenminste, dat is zoals ik er als leek tegenaan kijk. Maar ja, volgens mij is dressuur ook bedoeld om het er voor iedereen, dus kenner of niet, harmonieus uit te laten zien. Laat Parzival of Salinero dan iets vlakker in de bewegingen zijn, maar beiden waren nagenoeg foutloos en heel constant. Natuurlijk is het geweldig zoals Totilas kan bewegen, echt helemaal super. Maar het ziet er soms zo, tja, ongecontroleerd uit. Ik vind een score van +90% overdreven. Het heeft inmiddels meer weg van een hype, vind ik, (zo, nu zet ik mijn helmpje maar op, want ik krijg nu half Bokt over me heen... ;-) )

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 15:12

Woooowww dat is wel echt een super percentage.. En wat een uitslag voor Nederland!
Ik kan niet wachten tot Studio Sport, hoop dat ze het uitzenden!! Ben benieuwd naar Totilas, heb hem bij de landenwedstrijd maar heel even zien lopen. Wel echt een black beauty..

Edit: linkje over het hoofd gezien (A)
Laatst bijgewerkt door Sneeuw88 op 30-08-09 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Tempus

Re: Zwarte sprookjeshengst Totilas volledig buiten(p)aards

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 15:17

het zag er ongeloofelijk prachtig uit. Heb echt met open mond zitten kijken naar wat voor een kur edward en totilas neergezet hebben. Echt prachtig gewoon

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 15:41

Inderdaad om kippevel van te krijgen!

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 15:54

Ze zette een hele mooie kur neer vooral edward heeft het echt super gedaan!!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 16:09

Heb het helaas nog niet gezien. Maar ben super trots op nederland!
Hahaha dit is genieten! Mijn verzorgpaard staat op een duitse stal :D

THHIRZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 16:20

Heb het gisteravond gezien
& alle 3 prachtige kuren & zo correct gereden :)!

mustang123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:36

Ja, het was prachtig gisteravond; ik ben blij dat Eurosport alles uitzond. Edward Gal vond ik superieur en Adelinde verdiend tweede. Anky reed ook heel goed.
En iemand noemde het al: Scandic is een bijzonder paard, mooi los in zijn lijf.

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 18:00

Ow, ow, ow wat heb ik genoten gisteravond.

Fantastisch, geweldig, top...ik heb er eigenlijk geen woorden voor.

Drie NL combinaties die het fantastisch deden. Daar stonden we dan op plaats 1,2 en 3.
Geweldig voor Anky dat ze weer even liet zien wat ze waart is... Adelinde een mooi foutloze proef en Edward...wat is daar nog over te zeggen? Prachtig!

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 18:01

Scandic vond ik inderdaad een hele mooie pi/pa vertonen, maar terecht niet erg hoog gepunt...aan de aanleuning moet nog hard gewerkt worden.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 18:04

Ik had edward gal en zijn prachtige paard alleen een klein stukje op youtube gezien en meer niet..
en zat gistere toevallig te zappen..
en had echt een kwijlbak nodig!!
erg mooi paard super gave kur!
zelfs me vriend die er geen verstand van heeft zat met een mond open!
prachtig!

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 18:39

kippenvel momenten in de kur van Edward wat een ontzettend geweldige score heeft hij daar neer gezet. Dik verdient. Jammer dat anky net 3e was maar super heel het podium vol nederlanders :)

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 18:46

Ik wil die kur van Edward wel eens in het donker in de spotlights zien en dan met die geweldige muziek erbij........

emrl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 18:48

Prachtig gereden!!
Totilas is zo'n leuk dier! :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 22:21

chevax schreef:
Ik vind dat Totlias (voor dít moment) nog enorm wordt overroepen. Ik had liever Adelinde of Anky op één gezien. Totlias kon elk moment ontploffen, was enorm hectisch en niet constant. Tenminste, dat is zoals ik er als leek tegenaan kijk. Maar ja, volgens mij is dressuur ook bedoeld om het er voor iedereen, dus kenner of niet, harmonieus uit te laten zien. Laat Parzival of Salinero dan iets vlakker in de bewegingen zijn, maar beiden waren nagenoeg foutloos en heel constant. Natuurlijk is het geweldig zoals Totilas kan bewegen, echt helemaal super. Maar het ziet er soms zo, tja, ongecontroleerd uit. Ik vind een score van +90% overdreven. Het heeft inmiddels meer weg van een hype, vind ik, (zo, nu zet ik mijn helmpje maar op, want ik krijg nu half Bokt over me heen... ;-) )

Ik ga geheel met je mee, ik snap niet hoe een paard met dergelijke fouten in de proef met een zeer beperkt achterhand gebruik in de uitgestrekte draf kan winnen van twee paarden die technisch elke pas juist zette. :n Heb ook het idee dat de zwarte parel meer een hype is en ik hoop van harte dat men snel realistisch naar dit dier kan kijken. Bewegingswonder? ja! Maar 90% waard? Neen, absoluut niet! Foutloos was de proef allerminst en harmonieus... Tja daar valt nog over te twisten wat je onder harmonieus verstaat natuurlijk. Ik vond er iig weinig harmonie in.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 07:48

Ik moet me ook aansluiten bij Pharagirlke en chevax.

Totilas vind ik echt een geweldig paard , de combi is ook perfect maar ik vond het ook wat gespannen en druk overkomen. Dat zal gewoon een gebrek aan ervaring zijn. Niets mis mee natuurlijk komt vanzelf wel goed.
Maar ik vond de kur van Anky en adelinde veel gelijkmatiger, dat anky een 'oude rot in het vak is' was duidelijk te zien.
De jury is gewoon verrast door de bewegingen en de look van Totilas(ik ook hoor, vind hem echt :9 ) en daar scoort hij mee. Maar dat is jammer want het is geen miss verkiezing.

Ik had ze wel alle drie op het podium gezien alleen een andere volgorde.

Maar ik heb wel sinds hele lange tijd echt genoten van een avondje dressuur en ik vind dat de 'nieuwe generatie' echt wel talent heeft.
Ben erg benieuwd naar de spelen in 2012.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 07:51

wow gaaf beest :D komt gewoon omdat hij in friesland is gefokt :+

anky tsja ze wordt ook ouder en heeft ook kinders.
verder heb ik het niet gezien dus daar richt ik geen commentaar op :P

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 08:07

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 08:37

Eerlijk gezegd ben ik ook niet compleet van de wereld door Totilas.. het is spectaculair, zeker ( en die uitgestrekte draf roept herinneringen op aan ene Farbenfroh) maar voor mij is het nog te 'mechanisch' en niet 'natuurlijk vloeiend'.. Tja, kwestie van smaak en tijd denk ik - afgezien van de foutjes die her en der gemaakt werden en die ik in dit kader niet eens belangrijk vond. Salinero daarentegen vond ik een hele beste proef lopen.

KymalinJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 08:40

Ik ook hoor JP, vind dat zwaaierige voorbeen net iets te overdreven. De bewegingen van Parzival en Salinero ogen natuurlijker.

liza_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:46

had het gezien. Echt prachtig.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:34

Ik vond vooral Salinero het toonbeeld van rust, perfectie, harmonie. Parzival benaderde dat zeker maar was net wat minder goed dan in de GPS.

Ik ben het niet eens met de mensen die zeggen dat Totilas geen goed achterhandgebruik heeft, dat heeft hij IMO wel ruim voldoende, maar door de voorbenen valt dat nogal in het niet waardoor het kan vertekenen. Wel vind ik het nog te hectisch en inderdaad is het vreemd dat je met een grote fout nog 90% kan scoren. :j
Desalniettemin natuurlijk erg trots op deze combi, maar had het Anky net wat meer gegund waarschijnlijk.