EK springen: Postelmans ‘Flauw van m’n paard’

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:40

X__Trees schreef:
besita schreef:
wakker ga ik er niet van liggen ..maar ten slotte zijn het "wij " ( basis& nationale ruiters , fokkers , eigenaren , liefhebbers ed )die via licenties , inschrijvingen betalen aan de KBRSF en dus aan inzendingen van topruiters , hun hotels en ook die van de bondscoach en de nono's om daar te gaan deelnemen .Dus het is maar "normaal " dat je daar eens bij stilstaat .
Het is al jaren zo ( we zijn al eens uit de superleague geflikkerd , we verloren JC van Geenberghe en Wathelet aan Oekraine) en toch veranderd er niets maar maken ze het mensen -die hun uiterste best doen en het goed menen met onze sport bvb De buyl eigenaren van de paarden van Mc entee -wel beu ..want eerlijk als ik hun was en ik las al die laster van de bondscoach in de boekjes en kranten no way dat ik ooit nog een paard voor het vaderland zou laten uitkomen ook al had ik morgen Shutterfly op stal

Besita, ik kan je volgen dat je niet akkoord bent met hoe het er hier aantoe gaat. Ik zou ook veel liever McEntee op het EK geizen hebben. Maar wie stel je, naast hem nog voor? Welke combinaties zijn momenteel in staat op dat niveau te presteren?
België moet héél wat veranderen aan de manier van het beleid. Maar je paard uit België weghalen lijkt mij ook geen goed idee voor de toekomst. (laten we dan denken dat er tegen dan wel al heel wat veranderd is.)

@Besita : Dat dit team niet het beste was dat samengesteld had kunnen worden,daar ben ik het volledig mee eens...
Maar wie had de bondscoach dan moeten sturen?
Want eigenlijk had buiten Postelmans,Niels evengoed moeten thuisblijven van dit E.K. .
Hij heeft een hele goede merrie maar die is zeker groen genoeg op dit niveau.Dat is toch ook een risico nemen als bondscoach hé want die merrie mist ervaring op die hoogte die ze volgens mij beter kan opdoen op de "normale" internationale concoursen ipv op een E.K. .
Waar zat Lansink trouwens?Die heeft een stal vol paarden die op dat niveau meekunnen...en je kan mij niet wijsmaken dat er geen één klaar was...
En Philippaerts?
En er stond volgens mij nog iemand in St.Katelijne Waver te springen om mee te mogen... :D

X__Trees

Re: EK springen: Postelmans ‘Flauw van m’n paard’

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:23

Nu Phillipaerts' Winningmood de deur uit is, stond er nog niet meteen een vervanger klaar denk ik. Hij heeft nu wel Sherry, maar of ze een meteen een goed EK uit de mouw te kunnen schudden?

Lansink is inderdaad een punt, maar mist Spits ook niet dat stukje ervaring? Maar dan had Bruynseels eerder moeten thuisblijven dan hij.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 17:03

ik ben het helemaal met je eens Giotto ..allereerst moet er strucureel veel veranderen ..waarom kan er hier niet een A- en een B kader gevormd worden zoals in de ons omringende landen ..en werk een heel goed plan uit met je A-ruiters ..waarom zou bvb Mac entee gestraft moeten worden omdat hij aan de GCT deelneemt en er eerste stond ..terwijl tijdens het BK Jos lansink deelneemt aan de GCT ( en er in de barrage zit.. dus zo slecht in conditie was Valentina niet ;) ) in Valkenswaard . Waarom moet bvb een Rik Hemerijk na een slechte 2 de manche in Rotterdam weer csi**gaan starten in Frankrijk ..laat dat paard ervaring opdoen op grote wedstrijden ..
Van Niels heb je ook gelijk , ik had helemaal dezelfde bedenkingen ..paard is nog te groen voor dat niveau en zoals ze nu bezig zijn verbranden ze haar ( zie Aken en nu het EK maar het is een topcombi voor de toekomst
en verder is het genoeg bewezen dat een keer veranderen van Coach wonderen kan verrichten... kijk maar naar de Italianen ..uit de superleague , andere bondscoach ( dat het niet eens een landgenoot hoeft te zijn bewijzen ze ook nog eens erbij) en in amper 5 weken tijd winnen ze de nationcup in Dublin en behalen ze zilver op het EK

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 17:05

en dat de beste paarden nu de deur altijd uit gaan is een gevolg van beleid dat al jaren gevoerd wordt ..of niet gevoerd wordt ;) ...men kan er in andere landen wel een oplossing voor vinden om toch tot z'n minst het paard te behouden voor een groot evenement

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 18:36

X__Trees schreef:
Nu Phillipaerts' Winningmood de deur uit is, stond er nog niet meteen een vervanger klaar denk ik. Hij heeft nu wel Sherry, maar of ze een meteen een goed EK uit de mouw te kunnen schudden?

Lansink is inderdaad een punt, maar mist Spits ook niet dat stukje ervaring? Maar dan had Bruynseels eerder moeten thuisblijven dan hij.

Spits z'n ego maakt veel goed hé :D

Floridian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 08:42

Wacht ff, nu begrijp ik het, zoals ik (als NL-er) 'flauw van m'n paard' lees, denk ik dan 'dat was niet leuk van m'n paard'.
Maar dus in België zou dat iets anders betekenen. Miscommunicatie met de taal gewoon. -:)

knooopje

Re: EK springen: Postelmans ‘Flauw van m’n paard’

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 09:00

ik snap het helemaal dat hij het flauw vind van zijn paard,hij werkt er al een jaar aan met veel liefde en gedult om hem vertrouwen te geven op de waterbak,en het resultaat is dat het paard de waterbak springt!
en op het moment dat het moet gebeuren stopt het paard,dan geeft hij het paard een eerlijke kans,hij kan geschrokken zijn door schittering van het water,en vervolgens stopt het paard meters van te voren,nou dat is ook wel flauw van het paard,ze hebben er zo naar toe gewerkt,en met zoveel gedult!

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 16:48

giotto schreef:
X__Trees schreef:

Spits z'n ego maakt veel goed hé :D

Ego :P Een ruiter op basis van zijn ego naar een EK sturen?
Hemerijk mist ook de ervaring om een EK te lopen, denk ik. Net zoals dat bij de rest wat het geval is.