Sjef Janssen: "Ons succes komt door de Hollandse school"

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:26

Rambobo schreef:
Net alsf Anky niet een keer een mindere proef mag wegzetten, mijn gevoel zegt toch dat ze er met de kür toch met de 1e plaats vandoor gaat :D


Er zijn mensen die nog in wonderen geloven. Dat ze zich gaat herstellen daar kan je van uit gaan, dat heeft ze meer gedaan. Maar Ed en Adelinde gaat ze niet zomaar voorbij

Blue_Eyes

Berichten: 20357
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:27

Cayenne schreef:
jury schreef:
"Al hun goede trainers waren oude en zijn nu dood"
Je zou maar trainer in Duitsland zijn en denken dat je goed bent.......


Wordt je gelijk weer met beide benen op de grond gezet :D
Overigens moet Sjef zelf het lot ook niet tarten natuurlijk :=

Hij is immers ook geen 20 meer :D

Rambobo

Berichten: 832
Geregistreerd: 17-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:34

sarabande schreef:
Rambobo schreef:
Net alsf Anky niet een keer een mindere proef mag wegzetten, mijn gevoel zegt toch dat ze er met de kür toch met de 1e plaats vandoor gaat :D


Er zijn mensen die nog in wonderen geloven. Dat ze zich gaat herstellen daar kan je van uit gaan, dat heeft ze meer gedaan. Maar Ed en Adelinde gaat ze niet zomaar voorbij



Waar het mij eigenlijk om gaat is dat ik me suf irriteer aan mensen die roepen dat het ANKY tijdperk voorbij is ... :Z

dunemole
Berichten: 149
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: burgum

Re: Sjef Janssen: "Ons succes komt door de Hollandse school"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:23

vind ik ook rambobo,dat verdiend ze niet.ze heeft jaren de kar getrokken,dat Salinero nu ouder wordt en meer moeite krijgt met het werk,kan zij niks aan doen.en ze presteert nog steeds aan de top!

Huertecilla

Berichten: 26916
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 11:42

Goed nieuws dat ik het nu door Dhr.Jansen geautoriseerde begrip ´Hollandse School´ kan blijven gebruiken 8-)

hc

gummie
Berichten: 2980
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:10

Citaat:
Waar het mij eigenlijk om gaat is dat ik me suf irriteer aan mensen die roepen dat het ANKY tijdperk voorbij is ... :Z


Dat is inderdaad erg flauw en het geeft Anky niet de waardering die zij verdient. Al met al is zij toch degene die ons keer op keer versteld heeft doen staan met haar prestaties. Ze heeft meerdere keren goud in de wacht gesleept, en dat met verschillende paarden. Dat doen mensen haar niet na! Een beetje respect zou op z'n plaats zijn. Maar wat ik wel kan begrijpen is dat mensen bedoelen dat het fijn is dat we goeie nieuwe aanwas hebben die het net zo ver kunnen gaan schoppen, zo niet verder als ze zo doorzetten... Wat dat betreft is het gewoon super dat er voldoende talent in ons land is om op hoog niveau te blijven scoren. Ik vind het gewoon gaaf om te zien dat we naast Anky nog meerdere amazones en ruiters hebben die dik goud waard zijn :D

joyce B

Berichten: 16380
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Sjef Janssen: "Ons succes komt door de Hollandse school"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:26

Ik vind dat Nederland al aardig in een luxe positie zit. zowel wat betreft de kwaliteit van de paarden als de ervaring en kwaliteit van de ruiters. En er staat al een vrij grote groep jongeren klaar om de huidige generatie GP ruiters nog meer het vuur aan de schenen te leggen. We kunnen straks wel 2 of misschien wel 3 volwaardige teams afvaardigen naar kampioenschappen...

Ik vond de proef van Adelinde heel harmonieus gereden. Inderdaad heel knap die overgang naar de uitgestrekte stap. Heel mooi ontspannen. Bij die overgang merkte je dat Totilas net niet helemaal lekker in de aanleuning was. Hij ging kantelen en proberen er onderuit te komen. Zodra Edward de teugels weer aannam kreeg hij hem weer terug, maar dat was wel een goed moment om die totale ontspanning en nagevelijkheid te toetsen... Ook had Totilas duidelijk meer tactfouten. Er moet nog wat meer rust in komen denk ik. hij reageert zo enthousiast en fel op de hulpen dat je dat heel snel terug ziet in de bewegingen..

Anky haar proef viel me ook wat tegen. Ook vanwege de vele tactfouten. Maar misschien dat dat straks in de rest van de wedstrijd wel weer beter wordt. Meestal zag ik op tv alleen de kur :P En dan loopt hij meestal op zijn best begreep ik uit het interview.

Al met al gewoon een ontzettend goede prestatie van het Nederlandse team. Laten we hopen dat we in de toekomst nog van veel goede, en fijn ogende dressuursport, mogen genieten.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 12:55

dunemole schreef:
dat Salinero nu ouder wordt en meer moeite krijgt met het werk

Pardon?? Een paard van 15 is op het top van z'n kunnen. Hij zou dit nog makkelijk een jaar of 2 vol kunnen houden..

Niniane

Berichten: 6450
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 13:01

sarabande schreef:
Rambobo schreef:


Er zijn mensen die nog in wonderen geloven. Dat ze zich gaat herstellen daar kan je van uit gaan, dat heeft ze meer gedaan. Maar Ed en Adelinde gaat ze niet zomaar voorbij



Waar het mij eigenlijk om gaat is dat ik me suf irriteer aan mensen die roepen dat het ANKY tijdperk voorbij is ... :Z

Dat werd al tijden geroepen. Telkens als ze er net wat minder presteert. En telkens is ze keihard teruggekomen.

dunemole
Berichten: 149
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: burgum

Re: Sjef Janssen: "Ons succes komt door de Hollandse school"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:45

Salinero heeft al een hele carriere achter de rug,dat hij nu niet meer zo flitsend is als in Athene.is toch de leeftijd denk ik.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:50

mwah, zo fantastisch vind ik Edje anders nog niet zitten, ik snap echt niet hoe hij in een zadel dat hem zo in de juiste houding hoort te dwingen nog zo krom kan zitten. Ik zie bokkers potverdorie netter zitten. :?

Salinero is echt niet oud of "niet meer zo flitsend" wat is dat voor kul, waarop baseer je dat? Heb je daar ook een degelijke onderbouwing voor of is dat de Totilas wolk die daar spreekt?

Nee, ik denk dat Anky en Salinero nog een hoop in hun mars hebben. Salinero is een zeer, zeer goed paard en Anky is een zeeer goede ruiter. Ze heeft al eerder bewezen dat ze na een slechte proef twee keer zo goed terug kan komen. De punten van de landenwedstrijd tellen (meende ik gisteren te horen) niet mee voor het individuele dus IMO heeft ze niets om zich zorgen om te maken. Kwalitatief zijn haar proeven nog steeds de beste als ze beide op hun best zijn. Dat er eens wat fout kan lopen en dat een proef eens wat minder is betekent toch niet meteen dat ze te oud is, had moeten stoppen na OS en dat Salinero oud en bejaard is. Jullie zouden je moeten schamen na alles wat Anky voor Nederland gedaan heeft wb de paardensport. Van zo'n ruiter en persoonlijkheid kunnen de Belgen enkel dromen.

En Adelinde legt Edward zelfs het vuur aan de schenen kwa punten, dus waarom zou Salinero, die in mijn mening kwalitatief beter is als Parzival, dat niet kunnen?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 27-08-09 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110971
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-09 15:52

dunemole schreef:
Salinero heeft al een hele carriere achter de rug,dat hij nu niet meer zo flitsend is als in Athene.is toch de leeftijd denk ik.


Wat een onzin. Bonfire was 18 toen hij met pensioen ging en nog net zo flitsend.

Rambobo

Berichten: 832
Geregistreerd: 17-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:20

sarabande schreef:
Rambobo schreef:
Net alsf Anky niet een keer een mindere proef mag wegzetten, mijn gevoel zegt toch dat ze er met de kür toch met de 1e plaats vandoor gaat :D


Er zijn mensen die nog in wonderen geloven. Dat ze zich gaat herstellen daar kan je van uit gaan, dat heeft ze meer gedaan. Maar Ed en Adelinde gaat ze niet zomaar voorbij



Imke is ze iig al voorbij ;)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 19:03

sarabande schreef:
Klopt ze schelen 3 jaar, maar het zijn beide uitzonderlijke paarden met zeer goede ruiters. Lijkt me wel leuk als er een strijd tussen die 2 ontstaat.
Totilas is binnengekomen als een wonder, Parzival is iedere keer weer beter
Spannend hoor


Even mijn post van gisteren quoten :D

Rambobo ik geloof niet dat ik Imke erbij genoemd heb.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Sjef Janssen: "Ons succes komt door de Hollandse school"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:14

Echt supergoed van Adelinde. Echt gegund! :j

dunemole
Berichten: 149
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: burgum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:16

Sjef z.n eigen woorden in de hoefslag:citaat Salinero zit in een moeilijke omschakelperiode,Hij is van jeugdige enthousiasteling veranderd in een ouwe Heer!!! zie De Hoefslag nr 34 interview
Sjef Jansen

randalinpony
Berichten: 6935
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:48

Citaat:
mwah, zo fantastisch vind ik Edje anders nog niet zitten, ik snap echt niet hoe hij in een zadel dat hem zo in de juiste houding hoort te dwingen nog zo krom kan zitten. Ik zie bokkers potverdorie netter zitten.


En daar heb je nu het verschil tussen een mooie plaatjeshouding en effectieve rijderij. ;)

Niet dat ik nu zon fan van Edwards stijl ben. Maar heb je vader en zoon van Silfhout weleens te paard gezien? Of links of recht heel wat andere toppers?

En toch zitten daar vakmensen tussen die hun paard heel wat minder rugzeer bezorgen dan sommige 'nette' ruiters.

BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:57

salinero is op dit moment degelijk maar nog niet zo spectaculair als hij kan zijn,totilas is een vrolijke puber met weinig ervaring waarvan ik hoop hij dat heerlijke ontspannende vast kan houden(alhoewel ik toch steeds meer tekenen van spanning bij sommige oefeningen zie) en parcival is gewoon parcival,als hij zijn hoofd erbij heeft, superpaard dat speelt met dit niveau en ik vind terecht dat hij won vandaag, verschil had nog wel iets ruimer mogen zijn,ook gisteren was haar proef iets beter en ik hoop dat juryleden iets over de betovering van totilas heen zijn zodat ze eerlijk kunnen oordelen over de getoonde onderdelen, wat vandaag dus gebeurt is ,zaterdag 123 denk ik.gokje, adelinde1 anky2 edward3 wie doet er mee.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 20:58

randalinpony schreef:
Citaat:
mwah, zo fantastisch vind ik Edje anders nog niet zitten, ik snap echt niet hoe hij in een zadel dat hem zo in de juiste houding hoort te dwingen nog zo krom kan zitten. Ik zie bokkers potverdorie netter zitten.


En daar heb je nu het verschil tussen een mooie plaatjeshouding en effectieve rijderij. ;)

Niet dat ik nu zon fan van Edwards stijl ben. Maar heb je vader en zoon van Silfhout weleens te paard gezien? Of links of recht heel wat andere toppers?

En toch zitten daar vakmensen tussen die hun paard heel wat minder rugzeer bezorgen dan sommige 'nette' ruiters.

Iemand op dit niveau moet op zijn minst met een rechte rug kunnen zitten in mijn mening. := Dressuur gaat niet alleen over wat effect heeft maar ook een stukje over het plaatje. Een correcte houding is ontzettend belangrijk. En ik blijf het idee hebben dat het zadel van Totilas net wat te veel op zijn schouder ligt... Ik weet niet of dat zo is, of dat dat zo toont. Maar ik zit echt met dat idee :')

BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Sjef Janssen: "Ons succes komt door de Hollandse school"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:02

laura bechtoldsheimer zit met een mooie, rechte rug maar let eens op haar handen en teugelvoering,wat zal die mistral een zere mond hebben, dan liever een ruiter die net niet helemaal recht zit.

randalinpony
Berichten: 6935
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:04

Niet ieder mens heeft een volmaakte bouw voor dressuur. :')

Misschien kunnen we beter die volmaakt zittende ruiters van bokt sturen?

De ruiters op dit niveau komen daar door een heel divers geheel van eigenschappen, waarvan hun mooie houding in het zadel er echt maar een is - en die staat dan nog gedeeltelijk los van hun inwerking en zit. ;)

We kunnen het wel hebben over wat jij belangrijk vindt op dit niveau, maar de juryleden hebben daar toch echt al hun mening over gegeven. :)

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:06

dunemole schreef:
Sjef z.n eigen woorden in de hoefslag:citaat Salinero zit in een moeilijke omschakelperiode,Hij is van jeugdige enthousiasteling veranderd in een ouwe Heer!!! zie De Hoefslag nr 34 interview
Sjef Jansen

Wat wil je hier mee zeggen? Dat hij zich volgens Sjef gedraagd als een oude lül wil niet zeggen dat dit ook daadwerkelijk met zijn leeftijd te maken heeft. Salinero heeft een behoorlijke rustperiode gehad.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:07

Ja, maar jury's vinden het ook niet erg dat de achterhand nog in de ene hoek staat terwijl de voorhand al bij de andere hoek is bij uitgestrekte draf. Dus hoe de jury's er over denken kan mij eerlijk gezegd weinig schelen :')

Wb Edward Gal zijn handjes en teugelvoering (meer bepaalt hoe die stang er bij stond) zullen we ook maar niet beginnen want dan zijn we nog even bezig hoor... := )

Zie anders oa Anky, Adelinde en die ene spaanse ruiter... (ben zijn naam even kwijt, een man) wel netjes zitten en die komen er ook :j

Het kan best zijn dat Sali wat volwassener geworden is in het hoofdje en dat Anky daar effe terug op moet leren inspelen. ;)

isavschk

Berichten: 9
Geregistreerd: 26-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:17

Citaat:
Hij deed er niet geheimzinnig over. "Wij passen ons aan bij het paard. De rest doet dat niet. Zo houdt je hem te vriend en wil hij voor jou presteren. Het is zo simpel als wat. Elk paard wordt anders getraind, want elk paard is verschillend.''


gek toch dat er zoveel paarden verpest zijn door trainen met de 'rollkur' die daar absoluut niet geschikt voor waren, en dat allemaal onder een zeker duo....

Ayasha
Blogger

Berichten: 58121
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Sjef Janssen: "Ons succes komt door de Hollandse school"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 21:24

En daar heb jij bewijzen van of?