Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sporter schreef:pharagirlke schreef:Een paard is een dier en dat kan wel eens anders reageren dan normaal, het is niet alsof dit paard dagelijks in het nieuws komt dus hij zal ook wel niet dagelijks scooter-rijders van hun scooter trappen.Elk dier kan schrikken en zelfs het best opgevoedde dier kan dan eens een voetje lichten. Het feit dat hij heeft kunnen raken als ingespannen paard, betekent dat ie verdomt dicht er op reed. Dan had ik ook geschopt. Als er op bepaalde plekken te weinig plek is om voorbij te steken. Dan wacht je maar even met voorbij steken.
Dat ben ik niet met je eens. Als een paard trapt heb je er niks mee op de weg te zoeken. als een paard trapt als hij in paniek raakt heb je er niks mee op de weg te zoeken. Voor het zelfde geld was het een kind geweest hij van was geschrokken.
Verder is dit weer een typische paarden volk reactie. Iedereen moet maar rekening houden met het paard. helelaas werkt het zo niet. Als jij je paard niet voor de volle 100% onder controle hebt heb je er niks maar dan ook niks mee op de openbare weg te zoeken.
MARILYN_ schreef:westernappie schreef:als een aangespannen paard je kan raken bij het inhalen, rij je te langzaam en te dicht erlangs.....
Maar een paard hoort gewoon niet te trappen naar een voorbijganger. Anders moet je ook niet met je paard naar buiten gaan
Dit betekend dus niet dat ik de scooterrijder de schuld geef, want ik was er namelijk niet bij en weet niet wiens schuld dit was. russel schreef:Heb zelf nl een paar keer meegemaakt hoe ingehaald kan worden en dan je dus op een mm wordt ingehaald, dan moet je dus geen schrikreaktie van je paard krijgen, want dan gebeurd er wat. Mijn paard is geen trapper, maar met een aso-inhaal-manoeuvre weet ik het ook niet, is tenslotte een dier.
ThePast03 schreef:Vraag me af of iedereen hier wel leest?
Paard en wagen bevond zich op een fietspad en zou daarmee zeker de helft van dat fiestpad innemen.
Hoe kan iemand zichzelf dan nog afvragen of de scooterrijder misschien wel fout is geweest.
Wat doet iemand met een paard en wagen op een fietspad? Verder hoef je niet eens te denken.
sporter schreef:Als jij je paard niet voor de volle 100% onder controle hebt heb je er niks maar dan ook niks mee op de openbare weg te zoeken.
pharagirlke schreef:Scooters mogen inderdaad niet op het fietspad, in belgië iig niet.
Rascha schreef:De Woudseweg wordt in de plaatselijke volksmond "de dodenweg" genoemd, omdat daar als gekken gereden en ingehaald wordt...
Daar moet je dus met je scoot wel verplicht op het fietspad, dus daar zal de aanspanning ook gereden hebben....
Maar wettelijk gezien mogen ze niet op het fietspad. Niet met een ding dat harder dan 25 per uur gaat. (en ik vermoed dat een scooter wel een B klasse is?)pharagirlke schreef:Neen, je MAG er niet op het fietspad, ze doen dat omdat de baan te gevaarlijk is met scooter.Maar wettelijk gezien mogen ze niet op het fietspad. Niet met een ding dat harder dan 25 per uur gaat. (en ik vermoed dat een scooter wel een B klasse is?)
Als het een bromfietspad is ook niet, een scooter is toch B klasse gezien die harder dan 25 kan?