A-kaderlid Floor Vos met eigenaar in gevecht om paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 15:29

CGJ12 schreef:
Mocht het eventueel tot een gedwongen verkopen komen, dan kan Floor het paard relatief goedkoop in handen krijgen denk ik.
Als de rechter die 2 ton als richtprijs meeneemt in zijn uitspraak kan Floor het paard volledig in eigendom krijgen door {(200.000 -/- basisprijs) / 2} over te maken aan de eigenaar......... Wellicht nog goedkoper.
Voor een bewezen 68% A-kader YR paard van 9 jaar met GP potentie.
Er vanuit gaande dat het paard verder geen interne gebreken heeft is dat ronduit een koopje......... :j

Ik zeg: doen.

stel... basis prijs is 50.000 dan zou Floor dus 75000 moeten neerleggen?

En hoeveel nieren moet ze daarvoor verkopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 15:43

amondi schreef:
CGJ12 schreef:
Mocht het eventueel tot een gedwongen verkopen komen, dan kan Floor het paard relatief goedkoop in handen krijgen denk ik.
Als de rechter die 2 ton als richtprijs meeneemt in zijn uitspraak kan Floor het paard volledig in eigendom krijgen door {(200.000 -/- basisprijs) / 2} over te maken aan de eigenaar......... Wellicht nog goedkoper.
Er vanuit gaande dat het paard verder geen interne gebreken heeft is dat ronduit een koopje......... :j

Voor zo'n paard echt niet veel :n

Concorde

Re: A-kaderlid Floor Vos met eigenaar in gevecht om paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 16:24

Hmm, is niet echt slim van d'r om stennis te gaan schoppen. Coby verhaal ben ik het mee eens, die is nooit meer écht terug geweest als ruiter.

Als je voor een ander rijdt weet je dit gewoon, het is al een luxe dat ze mee moet tekenen. Dat maakt het wel weer dat de eigenaar ook niet zomaar kan roepen 'ik verkoop m' (dat gat heeft ie ook voor zichzelf gegraven)

En voor iedereen die zegt "aahhh, floor kan zo goed rijden, dit zijn ze zo weer vergeten"...
Die moeten even hun ogen los doen en opletten hoe het paardenwereldje echt in elkaar steekt, het is klein, héél klein, en hier wordt je nooit beter van.

Ik weet niet hoe goed de pa en ma van Floor in de slappe was zitten, maar als je echt wat te zeggen wilt hebben moet je je gewoon inkopen in zo'n paard. Anders kun je altijd op den duur een strik omdoen om 'm te verkopen, that's the job.

monzamonza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 16:31

Misschien is 75000 euro niet veel voor zo'n paard maar niet iedereen heeft dat zomaar en als je het moet lenen zit er best wel een risico aan,morgen kan het paard geblesseerd raken of dood in de stal liggen.........

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 16:38

Wat is nu 75 mille op een mensenleven?
Ik zie het probleem niet echt.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 17:26

monzamonza schreef:
Misschien is 75000 euro niet veel voor zo'n paard maar niet iedereen heeft dat zomaar en als je het moet lenen zit er best wel een risico aan,morgen kan het paard geblesseerd raken of dood in de stal liggen.........

Precies...en dat is nou exact de reden waarom zo'n eigenaar wel wil verkopen als hij 200.000 kan vangen. Jij snapt het, nu de familie Vos nog.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 17:37

Moderatoropmerking:
Ik heb zojuist een hoop offtopic posts en oneliners naar de mesthoop verplaatst. Houden jullie er rekening mee dat de discussie over Coby en Ferro ergens anders gehouden kan worden, oneliners als 'hier ben ik het mee eens' en speculaties over de toedracht van de zaak niet de bedoeling zijn? Bedankt :)

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 17:48

janderegelaa schreef:
monzamonza schreef:

Precies...en dat is nou exact de reden waarom zo'n eigenaar wel wil verkopen als hij 200.000 kan vangen. Jij snapt het, nu de familie Vos nog.

nee, jij snapt het niet!
Met dit paard kan Floor internationaal doorbreken, dan is haar naam gevestigd en kan ze w.s. miljoenen verdienen.

Als je het nu onder je kont vandaan verkoopt, wordt een ander er rijk van.

Dus voor Floor is er alles aan gelegen dit paard te hebben en te houden!

Die 75000 euro die ze aan over kan houden is dus helemaal niks waard voor haar, terwijl ze de 75000 euro die het paard moet kosten( eventueel) pas over een paar jaar kan betalen! Met een of andere grote sponsor zoals BMC, IPS of weet ik wie.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 17:55

Dus als ik het goed begrijp schendt ze nu de afspraak met de eigenaar omdat ze er een ander belang bij heeft. Dan had ze andere afspraken vantevoren moeten maken.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 17:58

amondi schreef:
CGJ12 schreef:

Nee, € 50.000 basisprijs + de helft van die andere € 150000 = € 125000 afrekenen.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:03

Dit hebben ze toch nog een aardige poos stil weten te houden :) maargoed vroeg of laat zou het toch wel in het nieuws komen..
Iig hoop gedoe allemaal, en hoop dat ze er een beetje fatsoenlijk uit kunnen komen met zijn allen :)

monzamonza

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 18:35

Nou Amondi,
Dus alle ruiters/amazones die internationaal doorgebroken zijn verdienen miljoenen?De meesten moeten verdomd hard werken om de "boel "draaiende te houden.Wel een hele positieve gedachte!!

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 20:39

janderegelaa schreef:
Nee, € 50.000 basisprijs + de helft van die andere € 150000 = € 125000 afrekenen.

En dat leek mij dus ook al.... maar ik dacht laat maar. Onzinnige discussie die weer nergens over gaat. het is voor beiden al vervelend genoeg! Niemand wordt hier beter van!

Humbug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 20:51

Op zich hadden beide partijen een situatie als deze aan kunnen zien komen. Achteraf is het altijd jammer dat bepaalde afspraken niet volledig zijn uitgewerkt, voor beide partijen.

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 06:49

Daar ben ik het niet mee eens. Als je een afspraak hebt mbt een basisprijs betekent dat wel dat je er vanuit kunt gaan dat ook de afspraak is gemaakt dat het paard verkocht gaat/moet worden. Als de tijd dan rijp is, dan zal je hoe spijtig ook dus afscheid moeten nemen mits de basisprijs dan is bereikt. In dit geval lijkt het me aannemelijk dat dat is gebeurd. Ik kan me voorstellen dat een dergelijke afspraak wordt gemaakt, waarbij het dan wel gebruikelijk is dat beide partijen ook gaan voor de verkoop en niet 1 van beide partijen voor de eigen verbetering en de andere voor verkoop want volgens mij loopt het in dit geval mis bij de verschillende belangen van beide partijen terwijl beide partijen in den beginne mijns inziens allebei dezelfde belangen hadden namelijk verkoop van het paard anders maak je niet een dergelijke constructie.
Enfin, ik hoop dat ze er nog iets van kunnen maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 10:25

Oversized, wat een lange zinnen haha! Moest 3 x lezen voor ik m snapte, maar ben het met je eens! :j

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:29

uhhh moet eerlijk bekennen dat ik dat zelf ook had :o , maar ach ik schrijf het op dus ik snap het zelf wel wat ik bedoel.... :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:37

Voor mij was je verhaal direct helder hoor. :)

monzamonza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 12:58

Ik hoop ook dat ze er nog iets van kunnen maken al lijkt me dat
wel heel moeilijk.Je kan 2 kanten op,de eigenaar wint en mag het paard verkocht worden of de fam. Vos wint en dan....gewoon weer rijden?

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 13:19

oversized schreef:
uhhh moet eerlijk bekennen dat ik dat zelf ook had :o , maar ach ik schrijf het op dus ik snap het zelf wel wat ik bedoel.... :D

en zolang je het zelf maar begrijpt he := ik kan ook zo lekker door knallen op dat toetsenbord dat ik achteraf denk uhhhh gaat iemand dit nog snappen?

Ach als het probleem maar wordt opgelost, dit is vervelend voor iedereen.

charley58

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 15:39

Ik lees altijd vele reakties op bokt. Reageer bijna nooit, maar nu wilde ik toch graag even een reaktie mailen. Oordelen vind vaak plaats zonder dat men überhaupt de mensen super persoonlijk kent. Dus uitlatingen over wie of wat dan ook in dit geval kunnen soms niet goed op hun plek zijn. Nu het geschrevene van Cayenne is heel duidelijk. Het haarfijne weten we nooit. Dat is voor ons een vraag en voor hun een weet. Zowel voor Pepping en fam.Vos. Wat kontraktueel vast staat zal door de rechter worden uitgeplozen en hij zal daar zeker zijn uitspraak in vinden. Echter of daar de partijen gelukkig mee zullen zijn? Hij heeft het hun volgens het geschrevene al in gedachten meegegeven. Laten we hopen dat alles een goede ontwikkeling zal krijgen. En dat het voor anderen een leer zal kunnen zijn. Het paard komt er wel. Met of zonder de Fam.vos. Succes.

Cayenne schreef:
http://www.stegen.net

Dressuuramazone Floor Vos en paardeneigenaar Jacob Pepping uit Gieten stonden gisteren voor de rechter in Assen. Pepping eiste daar dat hij alle papieren terug krijgt van zijn paard Tornaxs P. Floor Vos uit Valthe behaalde mooie successen met het paard van Pepping, maar inmiddels hebben ze bonje gekregen, waardoor Vos het EK in Ermelo miste.

De rechter deed tijdens het kort geding een beroep op de strijdende partijen om samen tot een oplossing te komen, want een juridisch gevecht zou wel eens heel lang kunnen duren. En dat terwijl de samenwerking tussen Floor Vos en Pepping zo goed begon. Toen de nu 20-jarige amazone uit Valthe Tornaxs P ging rijden werden afspraken gemaakt over de verkoop van het paard. De partijen kwamen een basisprijs overeen en alles wat het paard meer zou opbrengen zou worden gedeeld.

Vos werd Drents kampioen met Tornaxs P en ging rijden bij de Young Riders. Op dat moment kon Pepping naar eigen zeggen twee ton krijgen voor het paard. Vos ging niet akkoord met de verkoop (beiden moesten volgens de overeenkomst toestemmen), omdat zij met dit paard internationaal wilde doorbreken.

De irritaties werden over en weer steeds groter. Ondertussen was Vos al in dienst getreden van Pepping. De eigenaar was daarom van mening dat Vos dubbel zou verdienen aan een eventuele verkoop van het paard. Ook verweet hij haar onder werktijd rijles te geven aan anderen en paarden van derden te trainen.

Moeder Vos maakte volgens Pepping de dienst uit op zijn stoeterij, waardoor een andere, door Pepping aangestelde amazone, geen voet aan wal kon krijgen. Op een geven moment verbood hij moeder en dochter toegang tot zijn bedrijf en werd Vos zelfs op staande voet ontslagen. Die beslissing werd later weer teruggedraaid.

Vos verwijt Pepping dat hij haar wil dumpen, nu zij Tornax P op hoog niveau uitbrengt en de marktwaarde van het dier zodoende aanzienlijk heeft opgeschroefd. Zij stelt dat Pepping zich niet of nauwelijks vertoonde op de stoeterij en dat al het werk (verzorgen en trainen van alle aanwezige paarden) werd uitgevoerd door haar en haar moeder. ,,Het is niet vertrouwd dat zij, zeker toen ze daar als jong meisje kwam, alleen die jonge paarden traint. Daarom was en ben ik er altijd bij”, zei moeder Vos.

De amazone wil het liefst op Tornax P blijven rijden. Van Pepping mag ze terugkomen om het dier te trainen en in wedstrijden uit te brengen. Volgens de rechter is verkoop van het paard de beste manier om definitief een punt achter de samenwerking te zetten, maar op dat vlak konden partijen het niet eens worden. Een gedwongen verkoop levert doorgaans veel minder op. En dus komt het toch tot een uitspraak. Die is op 1 september, tenzij de partijen er onderling alsnog uitkomen.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 12:49

Ontzettend zonde dat dit zo'n ordinaire kwestie geworden is. Wellicht was het handig geweest om bij de koop te bedingen dat Floor gewoon op het EK had kunnen starten, alvorens Tornaxs zou vertrekken.

Ik vrees dat dit toch een beetje het gevaar is van het rijden van paarden die niet in je bezit zijn, ze kunnen altijd verkocht worden. Ontzettend jammer dat het dan op zo'n vete uit moet draaien, hier wordt volgens mij niemand beter van :n

da_vinci

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 14:32

De reden dat de eigenaar F. Vos zijn paard rijdt is om het paard goed te kunnen verkopen als dat mogelijk is en niet om F. Vos een plezier te doen. Als er dan een hoop geld geboden wordt voor het paard dan zal F. Vos toch redelijk moeten zijn en inzien dat dit het risico is van het rijden op een paard van iemand anders. Snap het probleem niet echt. Tuurlijk is het sneu voor haar, maar vind dat ze erg egoistisch reageert.
Eigenlijk een beetje het zelfde verhaal als Parcival.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 15:12

Parcival?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 15:49

denk dat ze Parzival bedoelt. :)