Fellor schreef:daniella74 schreef:Dat weet ik wel zeker ja![]()
![]()
Ik vind het getuigen van lef dat Tineke zich publiekelijk aan die idioten wil blootstellen met hun verknipte gedachtengoed over dieren en het houden van dieren. Gezien de onzin die de gemiddelde beginnende ruiter weet uit te kramen wordt het een interessante avond die denk ik uiteindelijk tot weinig inzicht gaat leiden aan PVDD kant en uiteindelijk weinig toegevoegde waarde heeft.
Ik had liever gezien dat ze iemand die op een andere manier paarden houdt en weet waar hij het over heeft hadden uitgenodigd want het welzijn van een paard is van zoveel dingen afhankelijk dat een leek (want dat zijn ze) het niet een kan bedenken, die komt niet verder dan 8 hectare gras per paard.
Dus chris irwin en andere NH mensen zijn idioten? Ik bespeur hier een aantal dingen, jaloezie, onbegrip, geen vertsand van zaken.
Er zitten heus mindere en betere tussen maar dat is in de traditionele sport al HELEMAAL het geval.
Typisch bokt dit weer, lekker ongenuanceerd achter iemand aanhobbelen en met oogkleppen op in je eigen gelijk geloven.
Ik ben het er wel mee eens dat het weinig zin heeft een beginnend ruiter de discussie in te gooien.
Dat hoor je mij helemaal nooit zeggen en in dit topic al helemaal niet. Ik heb nooit beweerd dat een andere manier van paarden houden verkeerd is en ik heb mij daar ook nooit negatief over uitgelaten, noch op Bokt noch irl. Ik vind juist dat het een zinvolle bijdrage had kunnen leveren om een goed beargumenteerd verhaal te kunnen horen van iemand die in de praktijk "anders" met paarden omgaat. Ik ben er niet in thuis maar ik heb gegrepen dat er bedrijven zijn die hit-actief paarden houden, dat is een heel interessante invalshoek in combinatie met een sportruiter in zo'n debat.
Misschien kun je voortaan eerst goed lezen voor je iemand persoonlijk aanvalt
.
,Voest, McLean etc). Andrew McLean is wat mij betreft DE autoriteit als het gaat over gedrag en leren van paarden. Volgens hem is Nederland "Way ahead" op de rest van de wereld, met name als het gaat om een open instelling en pogen te verbeteren en dat betekent ook vragen stellen bij de "traditionele" gang van zaken. 
wordt het een interessante avond die denk ik uiteindelijk tot weinig inzicht gaat leiden aan PVDD kant en uiteindelijk weinig toegevoegde waarde heeft.
. Spreektijd op een plaatselijk geisoleerd evenementje met een heel smal draagvlak, nou nou, dat is nog eens wat anders dan Pauw & Witteman