Blue Hors Matiné verschijnt nooit meer in de wedstrijdring

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:27

Vorame, dan vind jij het wel dwangmatig, dat mag :). Je hoeft er ook niet meer naar te kijken, dat is dan het goede nieuws :)).

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:30

vorame schreef:
Je ziet hier in dit filmpje echt wel dat het niet op de vliegen is.

En ja het het is altijd protest.
De ene zal dat eerder aangeven dan de ander, maar het is altijd een reactie op de ruiter en nooit een reactie voor ontspannen zijn.

Op je toevoeging.
nee hoor daar hoeft geen tact verlies bij te zitten.
deze ruiters krijgen daar hun paar wel doorheen gereden.
Maar als dit paard met de ruiterbenen ontspannen voorwaarts neerwaarts gereden wordt zullen ook ineens de "vliegen" weg zijn.

Heb je dat al gezien of doe je nu insinuaties?

Lovely schreef:
PG, precies, ik zie het nog voor me, nog iets hoger, nog iets mooier en ook hoe ze de ring uit kwam langs het publiek, de uitsloofster :D. En vervolgens glijdt ze heel ontspannen in stap vanuit een hele expressieve passage, laat de hals zakken en klaar. Wees nou eerlijk, dat maak je toch zelden mee op de grote toernooien met die entourage?

:j Ja... Enorm dat paard... Dat laatste wat zo typerend was voor Matinee... Dat doet een gedwongen en gespannen paard niet.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:35

Wat vind ik dat jammer zeg! Wel een hele eerlijke beslissing. Hopelijk brengt ze een aantal prachtige veulens voort!

Rambogirl

Re: Blue Hors Matiné verschijnt nooit meer in de wedstrijdring

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:41

ai dat is echt heel erg sneu. Wel een eerlijke beslissing tegenover het paard zelf.

akke13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:46

met 12 op pensioen???? misschien is reacreatief rijden of licht werk beter!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:47

Heerlijk dier toch :j Ik ga volledig mee met pharagirlke :j Een gespannen en met dwang gereden paard kan niet zo bewegen als deze prachtmerrie doet :n

Zou het een gemis vinden, gelukkig kan ze nog gebruikt worden voor de fok ;)

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:26

Fantastisch paard.

Zwiepende staart? Bekijk dan wel ook het orenspel, dat geeft aan dat ze ontspannen is, een zwiepende staart is niet altijd een graadmeter. Kijk naar het totale beeld.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:28

Inderdaad, die oortjes hangen steevast relaxed naar op zij :+:

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:55

Zonde van dit geweldige paard. Helaas is het niet anders.. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit een paard ZO zien bewegen. Ook geen Bonfire of Salinero.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:32

Ik vond het ook altijd een enorm goed dier en wat een werklust, wat een inzet! Ook mooi die ontspannen oren. Een echte showgirl.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:33

Ik vind het jammer voor de dressuursport..dit soort paarden geven een extra jeu aan de dressuur.Ook op de rijderij heb ik niets aan te merken,het is altijd de kunst om je paarden heel te houden.En mischien is er wel iers geforceerd bij deze merrie,maar daar was ik niet bij dus daar kan ik niets over zeggen.

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:41

Zo jammer, heerlijk om dat paard in de ring te zien.

jus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:55

Een goede vriend van mij hier in Spanje heeft geschreven.

Geeft niks Matine je zult altijd de merrie blijven met de meeste expresie en kunst die de dressur ooit heeft gekend , en volgend jaar heb je ook (half) broertjes of zusjes hier in Spanje lopen. (vertaald uit het Spaans)

Hij heeft verschillende PRE merries gedekt met Silvermoon papa van Matine

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 17:59

da's mooi gezegd, jus.

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:04

Een gemis voor de sport, jammer had nog graag wat meer willen zien van deze merrie! en ja, misschien was zij juist wel een goede tegenstander voor alle geweldenaren die momenteel in de dressursport rond paraderen, had zij zeker tussen gepast!!

Hopelijk brengt zij ons nog veel kijk plezier d.m.v. een paar prachtige nakomelingen in de toekomst.

dym_whis2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 19:21

_Pien_ schreef:
Een gemis voor de sport, jammer had nog graag wat meer willen zien van deze merrie! en ja, misschien was zij juist wel een goede tegenstander voor alle geweldenaren die momenteel in de dressursport rond paraderen, had zij zeker tussen gepast!!

Hopelijk brengt zij ons nog veel kijk plezier d.m.v. een paar prachtige nakomelingen in de toekomst.

al denk ik wel dat totilas nog iets beter loopt. idd wel jammer voor de sport, maar gelukkig is het een merrie en kan je er nog mooie veulens uit fokken.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 19:54

Wuis schreef:
horseyfries schreef:
Zonde, ik heb genoten van haar in Aken. Degene die niet kunnen zien met wat voor inzet en blijheid dit paard haar werk doet: Hans Anders!

Ik denk dat jij die bril harder nodig hebt..... Of heb je die staart nog nooit bekeken.........

;)

Waar heb jij die wijsheid vandaan iedereen ziet toch dat dat paard los door zijn lijf en ontspannen door de baan loopt :j Wat denk je dat een paard met spanning doet als het publiek gaat mee klappen? Dat ze dan braaf blijft lopen? Nou dat denk ik niet! Er zijn genoeg paarden die zwiepen met de staart tijdens wedstrijden het kan ook een uiting van concentratie zijn, al met al een FANTASTISCH PAARD ! En natuurlijk zal ze als ze wat op geknapt is onder het zadel gaan maar idd met de groom op haar rug en simpel werk, jammer maar een goeie keus, daarbij het paard is niet kapot gereden, dit kan gewoon iedereen helaas overkomen |(

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 19:55

Ik ben een groot fan van deze merrie.
jammer dat ze niet meer terug komt in de ring.
Hopelijk krijgt ze nakomelingen die net zo kunnen dansen als zij kon

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:05

vorame schreef:
Je ziet hier in dit filmpje echt wel dat het niet op de vliegen is.

En ja het het is altijd protest.
De ene zal dat eerder aangeven dan de ander, maar het is altijd een reactie op de ruiter en nooit een reactie voor ontspannen zijn.

Op je toevoeging.
nee hoor daar hoeft geen tact verlies bij te zitten.
deze ruiters krijgen daar hun paar wel doorheen gereden.
Maar als dit paard met de ruiterbenen ontspannen voorwaarts neerwaarts gereden wordt zullen ook ineens de "vliegen" weg zijn.

Je bent duidelijk op de hoogte van wat er gevraagd wordt op dit niveau.... :Z ontspannen voorwaarts neerwaarts is nog altijd geen verplichte oefening in de kür op muziek op de WEG...

Zoals ook de anderen zeggen die er net als ik WEL live bij waren en haar hebben gezien voor, tijdens én na de proef: dit paard deed haar werk
met zo'n plezier dat je er tranen van in je ogen kreeg, kippenvel op je armen en een brok in je keel.
Spijtig voor jou dat je dat toen gemist hebt en het nu ook nooit meer zal kunnen zien, al is het misschien maar beter ook want je had vast wel weer
iets negatiefs gevonden om te zeggen.....

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:08

Van deze merrie kreeg ik nou kippevel.. Dat paard straalde zoveel uit en je zag er vanaf dat ze er plezier in had...

Jammer dat haar carriere al over is..

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:15

Een paard gebruikt zijn staart ook voor het evenwicht, en bij dit soort oefeningen zal dat dus ook een grotere rol spelen --> en dus meer gezwiep met de staart. :)

Zonde van de merrie, maar gelukkig kan ze met deze blessure nog normaal door het leven en dus veulentjes op de wereld zetten!

Ik zie in sommige reacties stan dat ze zo jong aan het werk is gezet? Met welke leeftijd is dit gebeurd dan?

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:20

Ik heb ook een ander beeld ervaren dan de meesten hier.
De merrie is inderdaad zeer werklustig, maar werd naar mijn mening ook onder grote druk gezet.
Matine was erg spectaculair in beweging. Een beetje te spectaculair naar mijn zin. Dat houdt geen paard vol (helemaal niet op die leeftijd). Juist omdat ze zo werklustig is. Zo'n paard 'loopt zichzelf compleet voorbij'.
We zullen nooit weten wat er zonder de transportblessure was gebeurd, maar ik denk dat de druk op dit paard altijd een keer mentale of fysieke problemen had opgeleverd.

Dat neemt niet weg dat dit een fantastische merrie is en een aanwinst zal zijn voor de fokkerij!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 23:10

Wuis schreef:
horseyfries schreef:
Zonde, ik heb genoten van haar in Aken. Degene die niet kunnen zien met wat voor inzet en blijheid dit paard haar werk doet: Hans Anders!

Ik denk dat jij die bril harder nodig hebt..... Of heb je die staart nog nooit bekeken.........

;)

Paarden kunnen inderdaad zwaaien uit protest...

Maar het is niet altijd zo dat ze het moeilijk of niet leuk vinden.
Zegt dus niet alles.
Als je de kop van het dier ziet tijdens het werk, dan zeg ik niet ze zwaait uit protest.
Misschien is er wel eveel gevraagt van het dier.
Maar ze heeft zeker genoten van het applaus en het showen in de ring.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 23:20

EmEm schreef:
Ik heb ook een ander beeld ervaren dan de meesten hier.
De merrie is inderdaad zeer werklustig, maar werd naar mijn mening ook onder grote druk gezet.
Matine was erg spectaculair in beweging. Een beetje te spectaculair naar mijn zin. Dat houdt geen paard vol (helemaal niet op die leeftijd). Juist omdat ze zo werklustig is. Zo'n paard 'loopt zichzelf compleet voorbij'.
We zullen nooit weten wat er zonder de transportblessure was gebeurd, maar ik denk dat de druk op dit paard altijd een keer mentale of fysieke problemen had opgeleverd.

Dat neemt niet weg dat dit een fantastische merrie is en een aanwinst zal zijn voor de fokkerij!

Dán ben ik benieuwd wat je van Totilas vind... Want als ik die zie bewegen denk ik ook "aub leer dat paard dat het wat minder kan ook"

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 23:55

Niemand die me wilde geloven toen ik dit een jaar geleden hier al zei, en nu is dan toch officieel naar buiten gebracht dat ze kapot is. Dat was ze echter vorig jaar al. Edit: Dit wist ik overigens van Gerd Heuschmann die voor ons forum op een paardenbeurs bij de Bodensee heeft gestaan waar ik hem sprak en daar vertelde hij me dat. De dierenarts van matinee was namelijk een close collega van hem. Hij noemde geen namen maar zei: Zo weet ik ook dat een bepaalde schimmelmerrie die in Aken hoog eindigde lichamelijk en geestelijk al kapot is en dat we die nooit meer in de ring gaan zien. Context van het gesprek was zijn boek over de dressuursport en daar kregen we een gesprek over.