. Je hoeft er ook niet meer naar te kijken, dat is dan het goede nieuws
. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
vorame schreef:Je ziet hier in dit filmpje echt wel dat het niet op de vliegen is.
En ja het het is altijd protest.
De ene zal dat eerder aangeven dan de ander, maar het is altijd een reactie op de ruiter en nooit een reactie voor ontspannen zijn.
Op je toevoeging.
nee hoor daar hoeft geen tact verlies bij te zitten.
deze ruiters krijgen daar hun paar wel doorheen gereden.
Maar als dit paard met de ruiterbenen ontspannen voorwaarts neerwaarts gereden wordt zullen ook ineens de "vliegen" weg zijn.
Lovely schreef:PG, precies, ik zie het nog voor me, nog iets hoger, nog iets mooier en ook hoe ze de ring uit kwam langs het publiek, de uitsloofster. En vervolgens glijdt ze heel ontspannen in stap vanuit een hele expressieve passage, laat de hals zakken en klaar. Wees nou eerlijk, dat maak je toch zelden mee op de grote toernooien met die entourage?
Ja... Enorm dat paard... Dat laatste wat zo typerend was voor Matinee... Dat doet een gedwongen en gespannen paard niet.

_Pien_ schreef:Een gemis voor de sport, jammer had nog graag wat meer willen zien van deze merrie! en ja, misschien was zij juist wel een goede tegenstander voor alle geweldenaren die momenteel in de dressursport rond paraderen, had zij zeker tussen gepast!!
Hopelijk brengt zij ons nog veel kijk plezier d.m.v. een paar prachtige nakomelingen in de toekomst.
Wuis schreef:horseyfries schreef:Zonde, ik heb genoten van haar in Aken. Degene die niet kunnen zien met wat voor inzet en blijheid dit paard haar werk doet: Hans Anders!
Ik denk dat jij die bril harder nodig hebt..... Of heb je die staart nog nooit bekeken.........
Wat denk je dat een paard met spanning doet als het publiek gaat mee klappen? Dat ze dan braaf blijft lopen? Nou dat denk ik niet! Er zijn genoeg paarden die zwiepen met de staart tijdens wedstrijden het kan ook een uiting van concentratie zijn, al met al een FANTASTISCH PAARD ! En natuurlijk zal ze als ze wat op geknapt is onder het zadel gaan maar idd met de groom op haar rug en simpel werk, jammer maar een goeie keus, daarbij het paard is niet kapot gereden, dit kan gewoon iedereen helaas overkomen
vorame schreef:Je ziet hier in dit filmpje echt wel dat het niet op de vliegen is.
En ja het het is altijd protest.
De ene zal dat eerder aangeven dan de ander, maar het is altijd een reactie op de ruiter en nooit een reactie voor ontspannen zijn.
Op je toevoeging.
nee hoor daar hoeft geen tact verlies bij te zitten.
deze ruiters krijgen daar hun paar wel doorheen gereden.
Maar als dit paard met de ruiterbenen ontspannen voorwaarts neerwaarts gereden wordt zullen ook ineens de "vliegen" weg zijn.
ontspannen voorwaarts neerwaarts is nog altijd geen verplichte oefening in de kür op muziek op de WEG...
Wuis schreef:horseyfries schreef:Zonde, ik heb genoten van haar in Aken. Degene die niet kunnen zien met wat voor inzet en blijheid dit paard haar werk doet: Hans Anders!
Ik denk dat jij die bril harder nodig hebt..... Of heb je die staart nog nooit bekeken.........
EmEm schreef:Ik heb ook een ander beeld ervaren dan de meesten hier.
De merrie is inderdaad zeer werklustig, maar werd naar mijn mening ook onder grote druk gezet.
Matine was erg spectaculair in beweging. Een beetje te spectaculair naar mijn zin. Dat houdt geen paard vol (helemaal niet op die leeftijd). Juist omdat ze zo werklustig is. Zo'n paard 'loopt zichzelf compleet voorbij'.
We zullen nooit weten wat er zonder de transportblessure was gebeurd, maar ik denk dat de druk op dit paard altijd een keer mentale of fysieke problemen had opgeleverd.
Dat neemt niet weg dat dit een fantastische merrie is en een aanwinst zal zijn voor de fokkerij!