Rallypiloot knalt paard meters hoog de lucht in *filmpje*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:51

Volgens mij kijk je vooruit als je rijdt en als je dan wat ziet dan rem je ook in een race(wowwww als het een mens was geweest was ie dan ook door gekart?), organisatorisch klopt het hier natuurlijk ook van geen kant maar uit respect hadden ze toch wel even kunnen stoppen, ik vindt het walgelijk... sorry :o
Laatst bijgewerkt door Ema15 op 18-08-09 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

haflingertje

Je verwacht natuurlijk geen paarden op zo'n "racebaan"..
Maar het blijft afschuwelijk!!!

essie_blue

petraaken schreef:
Tja, ze zitten midden in een wedstrijd dus snap ergens wel dat ze hun wedstrijd wilden uitrijden met een goede tijd. Het artikel meldt niet dat ze waarschijnlijk na de wedstrijd misschien naar het paard hebben geïnformeerd en met de eigenaar gesproken. De paarden waren ontsnapt dus die verwacht je dan ook niet op een rally parcours. Niet oordelen als je het hele verhaal niet kent.

Hier ben ik het mee eens,
en als je ook het filmpje bekijkt zie je ook dat de rallyrijder de paarden echt niet kon zien aankomen,
het was net na een heuveltje. Die man zou bij het zien van dit filmpje ook wel een rotgevoel krijgen.

Silfanoo

Cookies schreef:
Jammer dat ze zelf niks hebben?? Als je zelf over de snelweg rijd en er steekt onverwacht een hert over dan roepen we dat toch ook niet? Echt onbegrijpelijk zulke reacties. Ze kunnen werkelijk niets doen voor dat dier als alleen er maar naar staan kijken hoe het dood gaat. Er staan overal officials langs de weg die gelijk op dit soort dingen reageren. Dus het beest blijft heus niet ergens creperen.

Helemaal mee eens!

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:52

Dat hoop ik dan maar !

Anoniem

Wat had hij dan moeten doen volgens jullie? Ernaast gaan staan en een potje janken? Hij had niets kunnen betekenen voor dat paard dus doorrijden is zo vreemd nog niet. Staan altijd genoeg mensen langs die route's voor geval van nood. Hij kon er dus vanuitgaan dat het 'opgelost' zou worden.

Hoop wel dat het veulen bij die schimmel hoorde. Anders is die nu dus moederloos.

bulck

Die schade is helemaal niet raar je hebt hier twee bewegende gevaartes, paard en auto, dus bij contactbotsing met hoge snelheid heb je eerder spektakel dan schade.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:54

Het is trouwens de krant die zei "ze verloren een halve minuut" En niet de coureurs. Die waren blij dat ze het er ongedeerd van af hadden gebracht.

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:55

Jemig! Wat een gezicht.
Heb nog eens zitten kijken en ik zag ook de paarden pas toen ze op de weg waren, en dus al door de lucht heen ging. Ze komen uit de bosjes en de coureur kwam én uit een bocht en ging een heuveltje op.

Ik vind het niet zo raar dat ze niet gestopt zijn, wat moet je dan? Ik vind het wel een kwalijke zaak dat die paarden daar dus waren en er niets gewaarschuwt is waardoor de race stopgelegt is..

Ik wil wedden dat als de coureur ze aan zag komen en kón stoppen wel had gestopt, maar wat moet je nádat je zo'n paard heb aangereden? Niets..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:55

Was er even stil van...

wizewo schreef:
Scandicnr1 schreef:
Dus als jou paard ontsnapt en een of andere idioot vindt het nodig zijn race te winnen en rijdt jou paard even plat want tja er was geen rekening mee gehouden dat jou paard wel even kon ontsnappen dan zeg je ook; tja daar kon ie niets aan doen????? snap wel dat ie is door gereden???!!!!1 ik had hem als nog vermoord :(

Ik niet, ik had gehoopt dat hij het niet erg gevonden had dat mijn paarden daar liepen waar ze niet moesten lopen en een beetje begrip. Vervolgens (waarschijnlijk in tranen) de verzekering gebelt...

Die kerel maakt er niet het spelletje "raak het paard" van...dan was ik inderdaad wel gaan flippen...

Dus jij wil dan eigenlijk een soort van excuses aanbieden aan die man, dat jouw paarden daar liepen?

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:56

Ik vind dat het paard nog wel heel appart door de lucht vliegt.
Maar als je die klap vanuit de auto bekijkt,
zit er wel aardig wat schade aan de auto dacht ik.

Tsjaa.
hoe komen die paarden in godsnaam op een rally ?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:56

Scandicnr1 schreef:
petraaken schreef:
Tja, ze zitten midden in een wedstrijd dus snap ergens wel dat ze hun wedstrijd wilden uitrijden met een goede tijd. Het artikel meldt niet dat ze waarschijnlijk na de wedstrijd misschien naar het paard hebben geïnformeerd en met de eigenaar gesproken. De paarden waren ontsnapt dus die verwacht je dan ook niet op een rally parcours. Niet oordelen als je het hele verhaal niet kent.

Dus als jou paard ontsnapt en een of andere idioot vindt het nodig zijn race te winnen en rijdt jou paard even plat want tja er was geen rekening mee gehouden dat jou paard wel even kon ontsnappen dan zeg je ook; tja daar kon ie niets aan doen????? snap wel dat ie is door gereden???!!!!1 ik had hem als nog vermoord :(

Wat heeft het voor nut als om de beste man te vermoorden. Dan beland ik zelf in de vangenis. Als er een ernstig ongeval is in de Tour de france stoppen die mannen ook niet hoor die rijden gewoon door als ze zelf niet zwaar gewond zijn. Ze krabbelen recht nemen hun fiets, springen erop en weg zijn ze. Als organisator van dit soort wedstrijden zijn dat allemaal dingen waar je rekening mee moet houden. Heb zelf ooit meegemaakt dat mijn paarden ontsnapt waren en richting een drukke expressweg liepen midden in de avond spits. Het is dat ik zelf van die weg mijn straat in draaide en de paarden voor mijn neus stonden waardoor ze schrokken en rechtsomkeert maakten maar ik moest er niet aan denken wat er kon gebeuren. Het is die man zijn schuld niet. De eigenaar had er maar moeten voor zorgen dat zijn paarden op stal stonden waar ze niet zo snel konden ontsnappen. De organisatie had er ook voor kunnen kiezen om de wedstrijd tijdelijk stil te leggen.

Hoe vaak ik al niet gezien heb op tv dat er honden of pony's ontsnappen als de renners langskomen of door de helikopters opgeschrikt worden zijn al niet meer te tellen.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:57

malloesje schreef:
vanitymay schreef:
Tja, hij kan er echt helemaal niets aan doen, en er staat dat het dier is afgemaakt na de aanrijding, dus er waren schijnbaar wel meerdere mensen in de buurt. Hij zit midden in een race en weet dus dat hij van de organisatie op aan kan dat het netjes wordt afgewikkeld. Kan me dus best voorstellen dat hij doorrijdt eerlijk gezegd..
Wat moet hij anders? Hij kan waarschijnlijk niets meer dan ernaar kijken...

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten. Wat moeten die coureurs doen dan? Het paard een goede reis wensen naar het hiernamaals? Proberen te redden? Van paarden hebben ze waarschijnlijk toch geen verstand :n Ik kan hier echt niet wakker van liggen :o

En iedereen flipt nu omdat het om een paard gaat, maar enig idee hoeveel andere dieren er dood komen tijdens zo'n rally??? Daar hoor je dan weer niemand over ;)

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:58

Tjonge wat afschuwelijk! :r
Kunnen ze rallybanen niet beter afmaken tegen wilde dieren?????

Echt kotsmisselijk!

gohya

Re: Rallypiloot knalt paard meters hoog de lucht in *filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:00

Toen ik dat filmpje zag,moest ik gelijk aan mijn pony denken die ook door een auto werd aangereden.Hij sprong over een hoge berm [struiken] zo een auto binnen.Dat moet ook een klap gegeven hebben zeg.Ik heb het zelf niet zien gebeuren,maar als ik dit filmpje zo zie?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:01

Jolliegirl schreef:
Holiecrap....

en alleen maar aan zichzelf denken.....

tja....daar dacht ik ook aan....ik heb het filmpje niet gezien,wil het ook niet zien.....
maar inderdaad die enkele secondes achterstand is wel heeeel belangrijk...het is maar net waar je prioriteiten liggen.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:05

@Babico, als jouw paard op de snelweg loopt omdat ie ontsnapt is en hij veroorzaakt een ongeluk ben je verantwoordelijk.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:37

Citaat:
Ze verloren alleen een halve minuut kostbare tijd

Bah... en iets anders kostbaars wordt niet over gepraat.

Walgelijk :r

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:39

Omg dat filmpje :oo afschuwelijk...

liza_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 11:42

Verschrikkelijk....
dat paard vliegt gewoon als een pop ronddraaiend in de lucht!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:04

Ongelofelijk, dat arme paard. Kan er verder ook niet bij dat ze gewoon doorrijden, maar dat zal er wel ingeramd zijn.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:07

ziet er niet zo best uit,
arme paarden,

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:09

gadver....dit is niet best man. en doorrijden nog ook... |(

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:14

het lijkt net een pop die weggeslingerd wordt ...
arm dier.

En dat stelletje *(&^$# maar lekker doorrijden :(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 12:16

Ik denk niet dat de coureurs veel keus hadden.
Wanneer ze stil staan is de kans groot dat er met die snelheid nog andere mensen bovenop hen vliegen, en dan is de schade al helemaal niet te overzien.