Belgische vindt gestolen paarden terug bij Britse topamazone

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 11:26

Zelfs gestolen paarden.nl heeft op een moment hulp aangeboden, hebben de douanes op de luchthavens ingelicht, in alle geval, paarden staan in Engeland. Tevens wordt ik op dit moment veel gevraagd om paarden met Belgische of Nederlandse chip hun verleden op te zoeken. Op mijn site staat op dit moment bij gezocht weer zo'n oproep, het zou gaan om een oorspronkelijk Nederlands paard, maar met twee chips en een Belgische handelaar die het vervoert zou hebben. Is dit normaal???
Laatst bijgewerkt door Adri op 17-08-09 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 11:28

Adri schreef:
Zels gestolen paarden.nl heeft op een moment hulp aangeboden, hebben de douanes op de luchthavens ingelicht, in alle geval, paarden staan in Engeland. Tevens wordt ik op dit moment veel gevraagd om paarden met Belgische of Nederlandse chip hun verleden op te zoeken. Op mijn site staat op dit moment bij gezocht weer zo'n oproep, het zou gaan om een oorspronkelijk Nederlands paard, maar met twee chips en een Belgische handelaar die het vervoert zou hebben. Is dit normaal???

denk dat jij net als ik en vele anderen weten dat dat nog steeds veel te vaak en veel te gemakkelijk gebeurt en dat het registratie systeem een lachtertje is ..

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 11:32

Nickyu,

Jij weet dat ik op mijn vingers getikt ben, dat ik te emotioneel ben met paarden, dat het zoeken naar gestolen paarden een zaak was voor de Politie (mail van een belangrijke persoon van de paardenoverheid) Elke minuut wordt er gebeld om hulp voor de artikels over deze 7 en niet 4 paarden, weet je wat ik antwoord, "waar was U als ik de diefstal wilde bekend maken", toen was er geen interesse.
Ik ben gebeld door het Nieuwsblad, had gisteren ook Bokt direct verwittigd, maar deze diefstal is werkelijk een diefstal door bepaalde personen die weten wat paarden zijn.
Ik persoonlijk twijfel niet aan deze diefstal aangezien ik beschik over veel achtergrondinformatie.
Het is niet de eerste maal dat belangrijke paarden gestolen worden in Belgie.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 11:47

Lekker l.ullig is dat.
Zij: Ik wil die paarden kopen.
Eigenaresse: nee die zijn niet te koop.
Zij: oke, ik krijg m'n zin niet dus dan steel ik ze wel :?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 11:47

Lees het artikel in de daily mail ook even. Engelse heeft fors ongeluk gehad met schedelfractuur waar een metalen plaat in moest en krijgt nog steeds fysiotherapie. Kans op hersenbeschadiging (en dus gedragsveranderingen, etc.) is met zulke verwondingen ook niet uit te sluiten. Dat die persoon dus wat apart handelt kan best.
Artikel geeft ook aan dat handelaar geïnteresseerd was in relatie met de engelse en misschien daarom wel met de paarden is gekomen.

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 11:50

Adri,

Komt dat omdat politie en justitie zich in de wielen gereden voelen? En nu liever met de resultaten van jouw speurwerk gaan pronken??
Als ik jouw werkzaamheden zo volg, krijg ik vaak de indruk dat politie en justitie de diefstal/vervreemding van paarden niet belangrijker vindt dan een oude gestolen fiets....

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 12:16

crossmonster schreef:
Paarden hebben de zee over gemoeten, en komen niet zonder paspoort die boot op zover ik weet..

Als er een document is van de microchip is dat voldoende.

mel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 12:44

Wat een bizar verhaal dit! :? Het zou je maar gebeuren!

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 13:46

Adri schreef:
Nickyu,

Jij weet dat ik op mijn vingers getikt ben, dat ik te emotioneel ben met paarden, dat het zoeken naar gestolen paarden een zaak was voor de Politie (mail van een belangrijke persoon van de paardenoverheid) Elke minuut wordt er gebeld om hulp voor de artikels over deze 7 en niet 4 paarden, weet je wat ik antwoord, "waar was U als ik de diefstal wilde bekend maken", toen was er geen interesse.

Vind het een schande dat ze jou zo aanzien...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 14:00

put je energie uit de blije mensen adri
je doet goed werk
zonder jou waren er veel minder terug gevonden !

sommige politie mensen doen goed werk
sommige helaas niet
vaak heeft het geen preoriteit en moet je der echt zelf erg hard achteraan zitten
heb er zelf een dubbel gevoel over
ware het niet dat de politie mij melde dat mijn paard reeds dood was , gelukkig geloofde ik niet de blauwe ogen van de handelaar
de politie echter wel
maar zonder de heren hadden we m misschien niet op tijd gevonden en terug op de wei gekregen

slimste allertijden is zelf blijven zoeken !

en veel inside informatie van diverse zijden helpen wel heel erg goed mee
maar als je zelf niet actief naar je paarden zoekt word de kans wel klein
dat ze terug gevonden worden

het blijft gewoonweg erg makkelijk paarden te verduisteren / verplaatsen / van eigenaar doen veranderen en van papieren ..

Persevero

Re: Belgische vindt gestolen paarden terug bij Britse topamazone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 14:10

wordt een keer tijd dat ze dit alles veranderen. paarden gewoon op naam net zoals een auto, officieel en rechtsgeldig, het voordeel van een paard is dat ze die niet in onderdelen kunnen verkopen. dan kun je direct aantonen dat je de eigenaar ben. het is jah toch verplicht je paard te chippen

Adri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 14:15

Nickyu,

Het gaat niet over mij, ben zo blij dat nu eindelijk na bijna één jaar de paarden van Sprimont aandacht krijgen, hopelijk gaan ze vlug terugkeren en krijgen de eigenaars het geluk waar zij al bijna één jaar op zoek zijn.
Of het nu een bekende of onbekende dader gaat, blijf van de paarden af. Deze mevrouw is zelfs een paar keer voor de beloning voor de gek gehouden, zelfs valse beschuldigingen, valse gegevens waar ze stonden, in alle geval, hopelijk nu een vlug happy-end.
Al die daders moeten ze maar doen werken bij de Politiepaarden met een hele zware bol aan hun voet gedurende een paar jaar, paardeneten eten (geen sportmengeling) slapen op hooi, dan zouden ze niet kunnen stelen, hopend dat ze hooikoorts krijgen.

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 19:22

Die britse topamazone is in mijn ogen een Flopamazone hahaha. Lekkere naam krijg je als er bij jouw thuis gestolen paarden zijn gevonden. Volgens mij heeft ze die handelaar gewoon opdracht (en misschien wel veel geld) gegeven om die paarden te stelen.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:42

ongelovelijk dit....
Kan me niet voorstellen dat LN helemaal 'clean' is in deze...

tomcat701

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 09:41

Maar wat ik me afvraag waarom was die Britse amazone daar ineens op stal om die paarden te bekijken.
Je gaat toch niet zomaar langs een stal...

erg appart allemaal

Rascha

Woonplaats: Equi-N-icE, hèt koelprodukt voor paarden en hun benen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:51

tomcat701 schreef:
Maar wat ik me afvraag waarom was die Britse amazone daar ineens op stal om die paarden te bekijken.
Je gaat toch niet zomaar langs een stal...

erg appart allemaal

Ik zou bijna denken dat ze samen met vriendin en die louge handelaar op zoek was naar paarden om te willen kopen...
Maar omdat deze paarden niet te koop waren, heeft de handelaar de rest geregeld.. (wel of niet in opdracht...)
Er zijn genoeg brutale mensen die gewoon ergens een stal binnen lopen.... Dat was vroeger toen ik op een boerderij woonde echt niet anders.... Hoe vaak daar geen vreemde mensen ineens in de keuken stonden... Gewoon onbeschoft...

Maar ik hoop dat de paardjes weer snel bij hun belgische eigenaresse thuis zullen komen...
Ook hoop ik dat de diefstalschuldige snel gestopt wordt...

horsie24

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 22:25

hallo iedereen ik ben de vriendin van joel triplot de paarden zijn nog steeds daar de merrie is drachtig een is geblesseerd en we weten nog niet in welke maten
want de politie beweegt niet
en als jullie denken dat je de grens niet over kan met gechipte paarden nou vergeet het maar ze worden niet eens gecontroleerd als ze belgie verlaten.
iedereen kan paarden stelen en ze naar een ander land nemen je veranderd de papieren en voila er is een nieuw paard.
Ik hoop echt dat ze gestraft wordt er is een inetrnationaal arrestatie bevel tegen haar, normaal moet ze aan belgie uitgeleverd worden maar zoals altijd is ze al twee keer voor moeten komen en 25.000 euro borg moeten betalen om niet de bak in te gaan , met het excuus dat haar advocazt het dosssier nog niet klaar heeft.
in ieder geval heeft de politie 5 gesprekken opgevangen van haar tel uit de stal om half vijf s'ochtends die belde naar engeland, dus ik weet niet hoe ze daar onder uit gaat komen. Laten we hopen dat we gauw de paarden terug krijgen, het is toch erg je vind ze terug en ze kunnen niet naar huis koemn, een is nog spoorloos, als iemand een zes jarige ruin heeft gekocht die windzuigt en stro in zen voerbak legt, en een paar haren als fortop heeft en helemaal geen wit, en 1.70 groot laat het me weten het kan polo zijn

mel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 12:52

@horsie24: Heb je misschien een foto van dat paard?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 13:04

horsie24 schreef:
hallo iedereen ik ben de vriendin van joel triplot de paarden zijn nog steeds daar de merrie is drachtig een is geblesseerd en we weten nog niet in welke maten
want de politie beweegt niet
en als jullie denken dat je de grens niet over kan met gechipte paarden nou vergeet het maar ze worden niet eens gecontroleerd als ze belgie verlaten.
iedereen kan paarden stelen en ze naar een ander land nemen je veranderd de papieren en voila er is een nieuw paard.
Ik hoop echt dat ze gestraft wordt er is een inetrnationaal arrestatie bevel tegen haar, normaal moet ze aan belgie uitgeleverd worden maar zoals altijd is ze al twee keer voor moeten komen en 25.000 euro borg moeten betalen om niet de bak in te gaan , met het excuus dat haar advocazt het dosssier nog niet klaar heeft.
in ieder geval heeft de politie 5 gesprekken opgevangen van haar tel uit de stal om half vijf s'ochtends die belde naar engeland, dus ik weet niet hoe ze daar onder uit gaat komen. Laten we hopen dat we gauw de paarden terug krijgen, het is toch erg je vind ze terug en ze kunnen niet naar huis koemn, een is nog spoorloos, als iemand een zes jarige ruin heeft gekocht die windzuigt en stro in zen voerbak legt, en een paar haren als fortop heeft en helemaal geen wit, en 1.70 groot laat het me weten het kan polo zijn

Jee mensen wat een verhaal! Ik hoop echt dat je paarden snel thuis zijn. De merrie is drachtig? Vast niet jullie bedoeling of niet? en de ander gebleseerd, niet te geloven zeg. Heel veel sterkte dat ze maar gauw thuis zijn en dat rotwijf en haar slaafjes in de bajes gooien!

chimene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:01

foto Polo
Afbeelding