Veulen geboren een jaar na overlijden biologische moeder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 00:37

BfmvFreakx3 schreef:
Mooi veulen met een mooie moeder!
Heel goed dat ze dit doen :).

Kun je ook onderbouwen waarom je het goed vind?

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 09:23

Mindim schreef:
Nou noem je precies hetgene me tegen de borst stuit. Het is jammer dat de mensheid niet meer kan accepteren dat een dood paard geen veulen meer kan opleveren normaliter. Maar om een emotionele behoefte te bevredigen, dit soort ingrepen worden uitgevoerd.
Ik kan de wetenschap een heel eind volgen in de zoektocht om ziektes zoals kanker een halt toe te roepen, maar niet omdat iemand haar paard mist. Hopelijk hoeft het veulen geen al te veel verwachtingen waar te maken.

Je haalt de woorden uit mijn mond, wij mensen denken ook echt dat we ons alles kunnne veroorloven, lekker rommelen in de natuurlijke gang van zaken, straks verzinnen ze nog dat je je paar in coma kan houden omdat je er nog geen afscheid van kan doen.
De mens neemt zich steeds meer rechten op deze aardbodem!

klomp

Re: Veulen geboren een jaar na overlijden biologische moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 21:18

Maar eerlijk is eerlijk, het geeft ook rechten om levens te redden van enge en vaak pijnlijke ziektes d.m.v. medicatie of operaties etc. en de bijbehorende apparatuur. Wetenschap is heel breed en niet iedereen heeft dezelfde mening, geen probleem toch? Niemand word gedwongen die zelfde stap te nemen. Als anderen het wel willen is dat hun zaak met hun eigen persoonlijke reden. Ik vind niet dat je daarover kunt oordelen. Paard leidt er volgens mij ook niet onder, die draagt lijkt mij net als elk ander drachtig paard, veulen komt via hetzelfde gaatje eruit. :+
Wellicht denk ik er te simpel over, het is dan ook maar mijn mening :)

Anoniem

Re: Veulen geboren een jaar na overlijden biologische moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 22:22

Het gaat me ook verder niet om het veulen. Maar dat je bij een dood paard de eicellen gaat weghalen. Ze hebben aardig wat manieren geprobeerd. Dood is dood.
Mijn eicellen worden ook niet geoogst na mijn dood, zodat mijn man met als draagmoeder mijn zuster, toch nog een leuk aandenken aan mij heeft.
Dat vind ik het erge. Draagmoederschap in de paardenwereld komt al veel langer voor.

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 00:19

Wat mij nou zo raar lijkt is dat ik dan een ochtend wakker word en dan blijkt dat mijn eigenste embryo gespoeld is en ik er een ander voor terug heb :7