Dwergminiatuurpaard na een jaar nog altijd in leven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 22:10

_Luziream schreef:
Tis gewoon een mongooltje onder de paarden zo te zien.

Tja 18.000 euro aan kosten is wel veel. Paardje lijkt niet ongelukkig maar waar ligt de grens?

Ik denk als je er zo dichtbij staat je er moeilijker een beslissing in kan nemen. Ik vind Koda (ondanks de kromme verhoudingen) wel wat hebben.
Hoofd is wel erg uit verhouding en het arme beestje heeft al meer operaties gehad dan menig ander dier of mens denk ik. Kan nooit goed zijn zo vaak onder narcose.

Een dwerg heeft natuurlijk geen down syndroom. Onder mensen zijn ook dwergen, zoals dit paardje. Los van zijn lichamelijke conditie hoeft het verder niks te mankeren. Hij kijkt behoorlijk bijdehand uit zijn oogjes.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 22:15

Ik zeg ook verder niet dat hij daarom er niet mag zijn!
Ik vergelijk dwergen ook niet met Down. Maar vind zijn hoofd wel typisch vandaar.

Rhendera

Re: Dwergminiatuurpaard na een jaar nog altijd in leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 22:25

En toch; waar halen mensen het toch vandaan om een paard met een mens te vergelijken?

Een gehandicapped persoon kun je nog uitleggen wat er gebeurd en die heeft genoeg hersencapaciteit om te snappen wat er gebeurd, dit is HEEL wat anders dan bij een dier! Dit beesje lijkt nergens onder te lijden, en begrijp me niet verkeerd, ik vind het geweldig dat ze dit doen. Maar ik vind het toch wel een beetje heel erg ver gaan om het diertje in leven te houden; in de natuur was hij ook al lang gestorven.

Daarnaast ziet hij er ook niet al te bijster goed uit, kijk nou zelf. zn vacht ziet er niet uit, allemaal kale plekken (zomer eczeem?) zn benen hebben zo ontzettend veel operaties gehad; daarbij is het een jaarling dus hij zal ook nog groeien; komt ie hier dan niet mee in de problemen met al die pennen die in zijn benen zitten? :\

En dan heb ik het nog niet eens gehad over het feit dat hij nooit helemaal normaal zou kunnen grazen; en is dat niet wat een paard hoort te doen?

Nee, al met al, vind ik dit geen paardwaardig bestaan. :n

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 22:27

Als het paardje maar pijnvrij kan leven dan kan kan die best in leven blijven :)
Vind een shetlander van 80cm al klein, maar een shet is vergeleken met deze een reus :P

Roxymo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 22:33

AHHHH wat een doetje HEBBEN

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 22:33

FireScorpion schreef:
En toch; waar halen mensen het toch vandaan om een paard met een mens te vergelijken?

Een gehandicapped persoon kun je nog uitleggen wat er gebeurd en die heeft genoeg hersencapaciteit om te snappen wat er gebeurd, dit is HEEL wat anders dan bij een dier! Dit beesje lijkt nergens onder te lijden, en begrijp me niet verkeerd, ik vind het geweldig dat ze dit doen. Maar ik vind het toch wel een beetje heel erg ver gaan om het diertje in leven te houden; in de natuur was hij ook al lang gestorven.

Daarnaast ziet hij er ook niet al te bijster goed uit, kijk nou zelf. zn vacht ziet er niet uit, allemaal kale plekken (zomer eczeem?) zn benen hebben zo ontzettend veel operaties gehad; daarbij is het een jaarling dus hij zal ook nog groeien; komt ie hier dan niet mee in de problemen met al die pennen die in zijn benen zitten? :\

En dan heb ik het nog niet eens gehad over het feit dat hij nooit helemaal normaal zou kunnen grazen; en is dat niet wat een paard hoort te doen?

mag jij een mentaal gehandicapte eens proberen uit te leggen hoe het zit :D

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 22:36

Roxymo schreef:

Ik denk niet dat je hem nog wilt hebben als je alle rekeningen van de dierenarts ziet :Y)

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 22:42

Ik vind het gewoon dierenmishandeling.
Nu zie je een blij paardje, maar hoe was hij toen hij geboren werd. Hoe was hij na elke operatie met die pennen in zn benen.
En dan nu zn tanden weer trekken...
Dit paardje heeft gewoon veel pijn na elke opereratie omdat de mens hem zo graag in leven wil zien en er een mediahype van maakt. Diep triest

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 22:43

FireScorpion schreef:

wel menswaardig dan? want wat we tegenwoordig dáár al niet mee doen. En waarom mensen niet met paarden vergelijken? in hoeverre heeft iemand met het down syndroom voldoende hersencapiciteit om uit te leggen wat er 'aan het handje' is? En er iets verglijkbaars zul je nog wel meer hebben! En dan nog, die mensen én die paarden hebben állebei pijn etc. maar die mensen moeten dat maar ondergaan die paarden maken we dood. En als je als mens zelf dood wíl dan mág het nog bijna niet.. tja dan vraag ik je? :?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 22:44

missblondie schreef:
Roxymo schreef:

Ik denk niet dat je hem nog wilt hebben als je alle rekeningen van de dierenarts ziet :Y)

het peerd misschien wel, de rekening niet :')

Ik vind het overigens ook mishandeling. Kan er niet aan doen.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 22:45

quote="pharagirlke"]
missblondie schreef:
Roxymo schreef:

het peerd misschien wel, de rekening niet :')

Ik vind het overigens ook mishandeling. Kan er niet aan doen.[/quote]

Helemaal mee eens.

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 22:57

FireScorpion schreef:

Waarom dan nog operaties uitvoeren bij dieren, er zijn genoeg operaties die er voor zorgen dat dieren blijven leven terwijl ze in de natuur al gestorven zouden zijn...... beetje kort door de bocht als je het mij vraagt.

Mijn mening: Paardje ziet er gelukkig uit op de foto's, en als die mensen het geld er voor over hebben ....prima. Maar vind wel dat ze inderdaad ook het lef moeten hebben dat wanneer het paard echt pijn krijgt ze hem af laten maken.

(las ook ergens in het topic over dat hij gehouden zou zijn in commercieel opzicht; als dat het geval is....schandalig!! maar nogmaal op de foto;'s ziet hij er blij uit)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 00:15

Volgens mij hoort het paardje bij de kliniek. En zijn er operaties uitgevoerd met een waarde van 10000 australische dollars. Volgens mij is het beestje eigendom van de kliniek en is er verder geen eigenaar die de kosten moet ophoesten.

Verder ziet het paardje er erg happy uit, is vrolijk, levendig, ondeugend en heeft zin in eten.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 00:23

Maar als het dier eigendom is van de kliniek, hoever gaan zijn bij het in leven houden van dit dier? Puur omdat het kan? Dat er tanden getrokken moeten worden omdat er geen ruimte is, is nog tot daar aan toe, maar die onderbeet corrigeren: waar is dat voor nodig als er geen tanden meer zijn?

anjaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 00:31

Wat een lekker ding zeg ! En nee ik vind hem er helemaal niet ongelukkig uitzien!Integendeel!En ik vind het alleen maar goed dat ze er alles aan doen om het hem zo goed mogelijk te laten leven zou ik ook bij mij paarden doen ! Niets is onmogelijk!Zou hem zo in me binnenzak steken :+ zo schatje vind ik het

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 00:42

anjaatjuh schreef:
Wat een lekker ding zeg ! En nee ik vind hem er helemaal niet ongelukkig uitzien!Integendeel!En ik vind het alleen maar goed dat ze er alles aan doen om het hem zo goed mogelijk te laten leven zou ik ook bij mij paarden doen ! Niets is onmogelijk!Zou hem zo in me binnenzak steken :+ zo schatje vind ik het

zou jij serieus voor 18000 euro aan operaties aan je paard laten doen? Beter neem je dan een goede verzekering van je paard!

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 03:05

naja het zal me wat,
wat iedereen zegt.. ik vind het een heel schattig pluizebolletje dat ook een kans verdient! als het pijnloos door het leven kan zou ik hem ook laten leven! Anders zou ik hem in laten slapen..
Maar hij ziet er gelukkig uit !

anjaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 03:08

Die heb ik !En ja ik zou dat doen ja ,mits ik zeker weet dat pijn paard geen pijn heeft en daarnaast gewoon paard kan blijven!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 03:51

geweldig............. dier heeft vast een enorm fijn leven met al die operaties ed...

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 09:37

Hij ziet er erg happy uit , zowel op de foto's als het filmpje. Hij lijkt me erg bijdehand ook.
Het heeft 2 kanten dit verhaal, ene kant zeg ik wat doe je een dier aan ... Zoveel operaties , dat moet toch een hel zijn.
Andere kant, als je hem nu ziet , begrijp ik dat ze er alles aan blijven doen , hij zit vol levenslust , hij eet moeilijk maar hij eet, hij rent oogt erg happy.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 09:46

Wildgirl schreef:
Bellarose schreef:
Voor mensen die heel dol zijn op hun paardje denk ik idd dat het weinig verschil maakt. :)

Mensen die dieren nemen moeten zo verantwoordelijk zijn om onhaalbare doelen niet te willen halen maar in het belang van het dier te handelen, iets waar deze onderzoekers imo zeer zeker niet in geslaagd zijn.
Dat arme dier heeft in een jaar tijd al meerder operaties moeten ondergaan, kan niet normaal eten en ja; laat zijn pijn misschien wat minder duidelijk zien dan een gehandicapt kindje maar dat betekent niet dat de pijn er niet zit.

Wees nou eens eerlijk; wie zou hier 18.000 euro binnen een jaar betalen om zo'n miskloon van de natuur in leven te houden?
Ik niet iig, en imo ben je ook geen paard waard als je dat een jaarling aan wil doen.

als groot dieren en paardenliefhebber zou ik dit ook een dier niet willen aandoen, ik sluit me volledig bij jou aan!
los van het geld, vraag me af hoe fijn al die operaties is voor zo'n dier, en dan ook nog al die tanden eruit, joepie zal koda wel denken.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 10:03

De foto's heb ik eerst eens 4x bekeken. Wat is dat hummeltje klein zeg!
Ik heb er verschillende gedachten bij.
Hij weegt bijna niets, dus veel gewicht komt er op de geopereerde beentjes niet.
Hij rent heerlijk in het rond, dus extreme pijn aan zijn benen heeft ie niet.
Dan zijn kaak.......
Het is een jaarling.... dus moest nog wisselen. Zou het niet zo kunnen zijn dat er dan nog wel tanden terug komen?
En ik vind de opmerkingen dat het paardje afgemaakt moet worden omdat zijn tanden getrokken moeten worden erg ver gaan.
Heb zelf net bij een binnengebrachte pony 4 kiezen moeten laten trekken, en ze was er al 3 kwijt.
Dus moet ik haar maar in laten slapen????

Zolang het ieniemienie paardje nog zo vrolijk in de rondte huppelt en het zo goed doet kan ik het persoonlijk geen dierenmishandeling vinden.
En reken maar dat er een medisch team van hogere hand achter zit die de boel in de gaten houden, zeker nu dit zo in de media gekomen is.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 10:09

De dubbele gevoelens heb ik er ook bij, toch ziet het beestje er niet ongelukkig uit en straalt hij geen constante pijn uit.. dit kan je eigenlijk niet beoordelen met foto's maar goed...

Ik vraag me af waar z'n mama is..

Kwendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 10:32

Ook ik heb de foto's en het filmpje gezien. Het is gewoon een droppie en naar mijn mening is het beestje niet ongelukkig of lijdt hij onnodige pijnen. Ik sluit me helemaal bij Ullaatje aan. :j

Als je hond of kat een poot breekt en meerdere malen geopereerd moet worden om het te herstellen krijgen ze ook vaak pinnetjes in hun bot maar dan laat je hem toch ook niet gelijk inslapen. Het is en blijft toch je huisdier en hebt er toch alles voor over om het beestje bij je te houden. Ik neem aan dat zij echt wel weten waar ze mee bezig zijn en dat als het echt niet voor verbetering zou leiden dan hadden ze het denk ik ook niet gedaan.

Iedereen heeft tot een bepaalde hoogte alles over zijn/haar paard, hond, kat, cavia, hamster of wat voor huisdier dan ook. Ikzelf heb een kat zonder staart. Wij hebben het beestje uit het asiel gehaald en was 2 weken voor wij kwamen binnen gebracht. Is door een auto aangereden geweest en zijn staart was niet meer te redden. Hadden ze hem dan ook moeten laten slapen omdat een kat zonder staart niet zou kunnen leven ( evenwicht, klimmen, balanceren) want daar gebruikt de kat zijn staart voor. Nou ik kan je zeggen ik was gelijk verliefd op hem ook al had ie geen staart. Of dat ie problemen ermee heeft. Nou heel af en toe is het net of dat ie dronken is of probeert te wijken :D , maar voor de rest nope nergens last van. Hij rent, vliegt, klimt en klautert en vangt muizen en vogeltjes als de beste ook al heeft hij geen staart.

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 11:45

Ik vind hem iig wel een schattig hoofdje hebben..
En trouwens als je het filmpje bekijkt valt t ook wel mee met zijn tanden, ze gaan er volgens mij niet allemaal uit, de 4e en de 5e kiezen alleen want daar is geen ruimte voor, dan zou t best mee vallen...........