Erg serieus vandaag
Trouwens ben femmiel,maar heb nu een ander acount
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Francis schreef:Vet onzin bericht, paarden zien helemaal geen rood.
Lieke_M schreef:"..Verder zagen ettelijke edele viervoeters rode voertuigen aan voor een lekkernij en zetten hongerig hun kolossale tanden in het dak.."
Yeah right... Komaan zeg!! Dat gelooft toch geen kat!!!!!!!!!!! We hebben het hier over paarden niet over een T-Rex!!!!!!!!!
wij hebbe nu een beton plaat in de paddock ligge zelfs dat word bekauwd en bekwijlt.
dus als jij je auto dicht tege een weiland aan zet waar paarden erbij kunnen dan geloof ik best dat sommige paarden graag willen bijten erin Francis schreef:Jouw pony reageerde dus hoogst waarschijnlijk niet op de kleur maar op het voorwerp of zag in plaats van rood een bepaalde kleur donker grijs die ze niet vertrouwde.
Francis schreef:Tja, als jij het niet eens wilt zijn met bewezen wetenschappelijke gevens moet je dat zelf weten natuurlijk![]()
Feit is dat paarden geen rood zien, dat verzin ik niet zelf

superwoman schreef:Francis schreef:Vet onzin bericht, paarden zien helemaal geen rood.
Betwijfel dat.
Cayenne schreef:De Brabantse dierentolk Trudy de Rujiter geeft geen uitsluitsel: "Het kan zijn dat de dieren extra reageren op een trillingsniveau dat de kleur rood afgeeft. Maar wellicht hebben ze in het verleden traumatische ervaringen opgelopen door iets dat van die kleur was. Het blijft gissen. Als ik de reden wil weten, moet ik met de betreffende paarden en kalkoen in gesprek gaan."
superwoman schreef:Betwijfel dat.
Mijn pony reageerde wel op rood namelijk - vond dat eng.
Misschien zag hij het niet als de rood die wij kennen, maar ik weet zeker dat hij reageerde op de kleur rood.
Francis schreef:Ik reageerde hier op.
Ik leg je dus uit dat ze geen ROOD zien maar wat anders. Maar wat anders is dus geen 'rood', jij blijft het rood noemen maar dat ís het dus niet. Daar ging het mij om.
Als ze een andere kleur zou zien die naar dezelfde kleur vertaald wordt al dat ze rood vertaalt, dan zou ze daar ook op reageren.
En dan heeft het dus ook nog met het soort rood te maken, want minder felle kleuren rood worden ook gelijk minder fel vertaald en lijken dus nog meer op andere groenen en gelen. Dat jouw paard op verkeersborden reageert kan bijv. wel heel goed te maken hebben met de reflecterende elementen die in een verkeersbord verwerkt worden. Misschien dat ze dat effect wel zien (maar nu ben ik ook aan't gokken).
beantsje schreef:Ander element: de ruiter, die wel rood kan zien.
Mijn paard schrok ook voor rood, totdat ik las dat paarden geen rood zien. Sindsdien was het acuut over.