Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
maar een paard is een gebruikers dier, je zet m toch ook niet in je woonkamer?:S en als hij niet aan de eisen van gebruikersdier kan voldoen is het dier het in mijn ogen niet waard..... en wat ik al zei als het dier al iets gedaan heeft in zijn leven (waarvoor hij gefokt is) vind ik het een iets ander verhaal.. Thioro schreef:Misschien is het niet helemaal ethisch (hoewel ik het persoonlijk nog wel vind meevallen) maar als dit een succes wordt dan is dat wel een grote vooruitgang.
De operatie die ze hebben uitgevoerd werd tot nu toe idd alleen nog maar op honden (en mss) katten uitgevoerd en daar is het een succesvolle operatie met goed herstel. Het veulen doet langer over het revalideren maar haar vooruitgang is wel wonderbaarlijk (van 2 verlamde achterbenen naar nu kunnen draven mits ondersteuning) als ze zo verder gaat zou volledig herstel wel eens mogelijk zijn.
Het veulen zelf is een levenslustig veulen dat de hele revalidatie opzich goed ondergaat en ja ik heb het veulen zelf gezien.
Voor de mensen die het zich afvragen: het gaat om een boulonnaisveulen (eigenaars zijn fokkers van dit ras) en voor zover ik weet zijn de eigenaars al blij als ze gewoon in de wei kan rondhuppelen later.
Sugarfoot schreef:Dat je paard mede door dit onderzoek geholpen kan worden (als het verantwoord is als we praten over pijnlijden enz enz enz enz enz *zucht*) en weer een normaal leven kan leiden.....
Tsja je kan natuurlijk ook gelijk na slecht nieuws de hoop opgeven, maar ieder zijn eigen mening.
essiesilly schreef:sugerfood, dat is dus het probleem, jij denkt dat het beestje ineens weer een normaal leven kan leiden net als ieder ander paard, in de sport,en absoluut niet!!!! meteen na slecht nieuws de hoop opgeven maar je moet WEL realistisch blijven en dat zijn de meesten hier niet..

)Thioro schreef:Maar dit veulen leeft niet in de natuur, dat is het juist.
SuperSmurf schreef:Thioro schreef:Maar dit veulen leeft niet in de natuur, dat is het juist.
Helemaal mee eens. De vergelijking met ´de natuur´ vind ik een beetje krom. Het dier leeft inderdaad níet in de natuur en wij mensen zijn in staat om te beslissen over zijn gezondheid ( mits dit medisch haalbaar is ) maar in dit geval zou ik heel graag het doel erachter willen weten. Het dier moet leven met 'zware pijn medicatíe' maar niemand kan voelen hoe het dier zich voelt. Mag je dan wel dit soort keuzes maken? Ik weet t niet hoor...
Thioro schreef:schreef:
Misschien is het niet helemaal ethisch (hoewel ik het persoonlijk nog wel vind meevallen) maar als dit een succes wordt dan is dat wel een grote vooruitgang.
De operatie die ze hebben uitgevoerd werd tot nu toe idd alleen nog maar op honden (en mss) katten uitgevoerd en daar is het een succesvolle operatie met goed herstel. Het veulen doet langer over het revalideren maar haar vooruitgang is wel wonderbaarlijk (van 2 verlamde achterbenen naar nu kunnen draven mits ondersteuning) als ze zo verder gaat zou volledig herstel wel eens mogelijk zijn.
Het veulen zelf is een levenslustig veulen dat de hele revalidatie opzich goed ondergaat en ja ik heb het veulen zelf gezien.
Voor de mensen die het zich afvragen: het gaat om een boulonnaisveulen (eigenaars zijn fokkers van dit ras) en voor zover ik weet zijn de eigenaars al blij als ze gewoon in de wei kan rondhuppelen later.
Mirr84 schreef:Zag laatst op een tv een hondje in zo'n wagentje keihard achter een balletje aan scheuren, nou die leek toch verdomd happyBlijft lastig vraagstuk natuurlijk, moet je het wel willen zoiets?
denk niet dat die daar happy van wordt, hobbel op en af, gat in en uit auw auw. schuilhok achteruit in parkeren...