Zevenjarig meisje omgekomen op ponyboerderij

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Frenka

Re: Zevenjarig meisje omgekomen op ponyboerderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 11:09

Verschrikkelijk ongeluk.
Dit is verschrikkelijk voor de familie van het meisje, maar ook voor de bestuurster.
Een ongeluk zit in een klein hoekje, maar heeft zoveel impact op al de betrokkenen. Sterkte!

StalZeinstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:34

Wat een naar ongeval, het zal je kind maar gebeuren.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:45

Het zal maar gebeuren. Ik rijd op mijn werk ook op de heftruck en de eerste les is: als je iets op je vork hebt dat je zicht belemmerd, dan MOET je achteruit rijden.
Bij ons lopen ook kinderen van de baas en die weten dat ze aan de kant moeten als er een heftruck aan komt.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 07:30

Melanie5 schreef:
Het zal maar gebeuren. Ik rijd op mijn werk ook op de heftruck en de eerste les is: als je iets op je vork hebt dat je zicht belemmerd, dan MOET je achteruit rijden.
Bij ons lopen ook kinderen van de baas en die weten dat ze aan de kant moeten als er een heftruck aan komt.

Dat meisje zou daar helemaal niet rond hebben moeten lopen......vandaar dat de eigenaresse kon voeren en stro kon halen. Ze zou daar nooit rondgereden hebben als de kinderen er liepen.......

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 08:47

Daarbij moest ze net de stal uitrijden en dus ook kijken of ze nergens tegen de stal aan zou rijden. Je kunt niet overal tegelijk kijken...
Het is verschrikkelijk, maar je kunt gewoon geen schuldige aanwijzen in deze!.
Niemand doet dit express en er valt ook niemand iets te verwijten!
De begrafenis is deze morgen! Helaas kan ik er niet bij zijn...

Lidwien_Walf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 14:12

daffodil schreef:
Dat meisje zou daar helemaal niet rond hebben moeten lopen......vandaar dat de eigenaresse kon voeren en stro kon halen. Ze zou daar nooit rondgereden hebben als de kinderen er liepen.......

De eigenaresse heeft zeker niet met opzet gehandeld en zal zonder enige twijfel er kapot van zijn maar verantwoordelijk voor het reilen en zeilen op haar bedrijf is ze wel. Niet dat meisje van 7 dat ergens liep waar ze niet zijn mocht.

Er zit een verschil tussen "schuld hebben aan" en "verantwoordelijk zijn voor".

De kinderen mochten daar niet komen. Was dit deel van het bedrijf tijdelijk afgezet met een roodwit lint? De leiding bestond o.a. uit vrijwillgers van zestien. De geladen vorkheftuck werd vooruit gereden. (Dan ga ik af op wat ik in dit topic en krantenberichten lees.

Het is een ongeluk. Gemiddeld zijn er 5 dodelijke ongelukken met een vorkheftruck per jaar. Maar ik denk dat de kans op dit soort ongelukken afneemt als er vooraf meer nagedacht wordt over veilig werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 14:15

Zover ik weet word dit bedrijf altijd afgezet met lint etc als er grote activiteiten zijn zoals kampen en onderlinge wedstrijden. Ik heb teminste nog nooit anders gezien en kom er dagelijks langs.

Lidwien_Walf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 14:27

Kijk, dat valt dan weer mee! Al heb ik het zelf niet gezien en wil het niet zeggen dat dit op die bewuste dag ook zo was. Bedrijfsongevallen gebeuren vaak omdat er net even iets minder alert gewerkt wordt.

Even snel dit en dat, te weinig manoeuvreerruimte dus dan maar vooruit rijden met zo'n ding. Pats boem, voor je het weet dan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 14:56

Ik weet nie hoe het geval precies was, maar als jij een baal stro ergens tegenaan wil zetten moet je ook een stukje vooruit rijden anders komt ie niet tegen een muur aan...

We kunnen hier blijven speculeren, dit zal de gebeurtenis helaas niet veranderen. Het is en blijft erg. Binnenkort ga ik weer naar de boerderij toe. Vond het afgelopen week geen gepast moment om daar weer te trainen.

Stephanie_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 19:53

De begrafenis was zeer indrukwekkend. De eigenaresse was er bij en had een stuk of 10 ponies meegenomen die voorop gingen toen de kist weggebracht werd naar haar laatste rustplaats. Zij hield het verzorgponytje van het meisje vast. Haar gezicht sprak boekdelen. Wat is dit toch allemaal verschrikkelijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:42

Lijkt me een afschuwelijke dag voor iedereen die er maar enigzins bij betrokken was! Heel veel sterkte!

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 20:49

ik heb ze voorbij zien lopen toen ik naar mn paardjes reed
ik ken de mensen helemaal niet maar ik kon mezelf niet meer drooghouden die pony,s met de hoofdjes naar beneden
inderdaad het gezicht van de eigenarese sprak boekdelen
ik was er zelf bezorgt om dat ze niet in elkaar zou zakken onderweg
zo emotioneel dit heb ik nog nooit gezien
ik weet niet of de paarden mee ge begraaf plaats opmochten
dit mocht wel bij een vriendin van mij van de ponyclub daar stonden alle paarden om de kist heen
vind het zo ontzettend erg heb er echt geen worden voor

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 01:08

Echt verschrikkelijk dit.....

En vraag me af hoe het kan dat dit meisje op een plaats was waar ze eigenlijk niet hoorde te zijn als het inderdaad zo is dat de rest zat te lunchen?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 01:23

Pfff. ik krijg er tranen van in mijn ogen.
Ik denk ook niet dat je iemand de schuld van zoiets kan geven.
Het is een tragisch ongeluk en dat de omstanders/nabestaanden hier mee moeten leven is ontzettend zwaar.

Mijn vader is ook een keer door een heftruck aangereden en dat kan ontzettend hard aankomen ook al rij je niet zo heel hard.

Ik vind dit echt heel erg.

Ik vraag mij niet af waarom dat meisje daar niet zat.

Wij hebben zelf ponykampen gedaan en kinderen zijn onvoorspelbaar en super snel.
Even snel wat uit de slaapzaal halen, naar de WC gaan, pony broodje geven enz...

Je knippert 1x en foetsie...

En ja op een bedrijf gaan die werkzaam heden wel door.
Wij haalden ook tijdens de kampen het hooi met de tractor of gingen de bak slepen.

Ik wens de nabestaanden/betrokkenen veel sterkte toe!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 04:04

Stephanie_W schreef:
De begrafenis was zeer indrukwekkend. De eigenaresse was er bij en had een stuk of 10 ponies meegenomen die voorop gingen toen de kist weggebracht werd naar haar laatste rustplaats. Zij hield het verzorgponytje van het meisje vast. Haar gezicht sprak boekdelen. Wat is dit toch allemaal verschrikkelijk...

Dat was niet de eigenaresse...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 11:20

Het zal je kind maar zijn... Ik wens de ouders en familie veel sterkte toe =(

Denk inderdaad niet dat je iemand ergens ook maar de schuld van kan geven... Een ongeluk zit in een klein hoekje, helaas :(

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 11:24

verschrikkelijk. veel sterkte voor de ouders/familie en bekenden van het meisje.
Ook de "veroorzaker" heel veel sterkte.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 23:19

griebels schreef:
Stephanie_W schreef:

Dat wilde ik ook vragen, want die wilde het meisje haar familie er niet bij hebben. Denk dat ze de zus van de eigenaresse bedoelde

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 23:20

waarom zouden die haar er neit bij willen hebben dat mens kan er ook niks aan doen die zou er ook helemaal van over de zeik zijn geweest

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 23:26

Ik als ouder zou me er wel IETS bij voor kunnen stellen ;)

mijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 11:59

ik denk dat het de eigenaresse van de verzorgpony van zoe is geweest die de pony vasthield. echter weet dit niet zeker, was niet bij de begrafenis, maar heb gehoord dat ze dit van plan waren.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 12:00

jeetje, zie dit nu en daar schrik ik van. Ik ken de familie maar al te goed, en de achtenaam van dit meisje klinkt ook bekend. Iedereen heel veel sterkte.

Stephanie_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 15:08

Joyceee86 schreef:
griebels schreef:

Dat wilde ik ook vragen, want die wilde het meisje haar familie er niet bij hebben. Denk dat ze de zus van de eigenaresse bedoelde

Ik stond naast een familielid van het meisje toen we naar buiten gingen. Ik stond helemaal verbaasd te kijken toen die ponies ineens daar stonden. Zij vertelde me dat de eigenaresse van de stal hiervoor had gezorgd en wees een pony aan en zei dat dat haar verzorgpony was met de eigenaresse ernaast.

Misschien heb ik het verkeerd opgevat. Ik dacht dat de laatste "eigenaresse" op de eerste sloeg.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:01

nu snap ik er niks meer van was het nou wel of niet de eigenarese die met die pony liep

leek me trouwens wel ze was zo over stuur

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:21

Wopkelover.
Zoals ik het begrijp, was de eigenaresse van de stal er niet bij. Dat was de wens van de familie.

De eigenaresse waar hier over word gesproken. Is de eigenaresse van de verzorgpony van Zoë.

Dit is wat ik haal uit de berichten die hier worden getypt.
Want ik weet er verder niets over.