Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Voor de mensen die geen paardenvlees eten:
waarom eten jullie geen paard maar wel andere dieren?
_Sigrid_ schreef:Cayenne schreef:Voor de mensen die geen paardenvlees eten:
Ik eet ook geen hond en geen kat. Daar krijg ik nooit vragen over. Wel over het feit dat ik geen paard eet.
Ik eet gewoon geen dieren waar ik een speciale band mee heb. Voelt gewoon niet goed.
Een kip en koe of een varken is voor mij anoniem. Een paard niet.
En tsja, sommige mensen zullen dat hypocriet vinden. Maar ik zie de noodzaak niet om paardenvlees te eten.
Ik eet ook geen hond en geen kat. Daar krijg ik nooit vragen over. Wel over het feit dat ik geen paard eet.
Ik eet gewoon geen dieren waar ik een speciale band mee heb. Voelt gewoon niet goed.
_Sigrid_ schreef:Ik eet ook geen hond en geen kat. Daar krijg ik nooit vragen over. Wel over het feit dat ik geen paard eet.
En tsja, sommige mensen zullen dat hypocriet vinden. Maar ik zie de noodzaak niet om paardenvlees te eten.
Arabesk schreef:Hond en kat zijn 'onrein' omdat het roofdieren zijn, is hun vlees ook anders. Om diezelfde reden zijn varkens ook onrein, omdat ze ook kadavers weten.
Planteneters zijn wel rein, evenals kippen.
Ik ben niet gelovig, maar ik weet wel dat ik rete veel uitslag krijg van varkensvlees dus hond en kat begin ik ook niet aan.
Dat andere dieren anoniemer zijn zou eigenlijk geen reden mogen zijn om ze wél te eten vind ik.
Biskwie schreef:Iedereen die hier roept dat hij/zij geen paardenvlees eet... eet dus ook nooit een kroket, frikandel of andere samengeperste vleessnacks?
Ik eet helemaal geen vlees, en het bevalt me prima!
Solvej schreef:Janine1990 schreef:Al dat gezeur over dat slachten zielig is, mensen krijg zelf lekker een leven zeg. Slachten gebeurd volgens mij hardstikke eerlijk en zonder pijn.
Hoe naiefVooral het hele proces dat eraan vooraf gaat is erg eerlijk ja
Luv_Them schreef:Ik eet gewoon vlees, maar als ik weet dat iets paardenvlees is (lees: paardenrookvlees, paardenbiefstuk) dan eet ik dat niet. Het voelt gewoon niet goed, en over mijn gevoel en principes kan niemand oordelen, toch? En paardenvlees leren eten vind ik net zo'n onzin als bier leren drinken.
Cayenne schreef:Voor de mensen die geen paardenvlees eten:
Janine1990 schreef:Ik eet geen paardenvlees, niet eens echt uit principe, maar omdat m'n ouders het nooit klaarmaken. Zelf zou het ook niet het eerste zijn dat ik zou klaarmaken voor het eten.
Maar ik sta er wel voor open en zou het graag eens proberen. Ik hoor wel dat paardenvlees veel taaier is dan ander vlees...
Al dat gezeur over dat slachten zielig is, mensen krijg zelf lekker een leven zeg. Slachten gebeurd volgens mij hardstikke eerlijk en zonder pijn. En als ik zo lees dat paarden een beter leven hebben gehad, hebben jullie nog gelijk ook om paardenvlees te gaan eten!
Geniet allemaal lekker van een stukje vlees, het is zó gezond!
TesjeBesje schreef:Janine1990 schreef:Ik eet geen paardenvlees, niet eens echt uit principe, maar omdat m'n ouders het nooit klaarmaken. Zelf zou het ook niet het eerste zijn dat ik zou klaarmaken voor het eten.
Maar ik sta er wel voor open en zou het graag eens proberen. Ik hoor wel dat paardenvlees veel taaier is dan ander vlees...
Al dat gezeur over dat slachten zielig is, mensen krijg zelf lekker een leven zeg. Slachten gebeurd volgens mij hardstikke eerlijk en zonder pijn. En als ik zo lees dat paarden een beter leven hebben gehad, hebben jullie nog gelijk ook om paardenvlees te gaan eten!
Geniet allemaal lekker van een stukje vlees, het is zó gezond!
nou slachten gebeurt echt niet zonder pijn , koeien worden onderstroom gezet , en varkens worden door hun hoofd geschoten , dus ga mij niet vertellen dat ze geen pijnlijden ,