Jeugd moet erg wennen aan het eten van paardenvlees

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Luv_Them

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:52

Ik eet gewoon vlees, maar als ik weet dat iets paardenvlees is (lees: paardenrookvlees, paardenbiefstuk) dan eet ik dat niet. Het voelt gewoon niet goed, en over mijn gevoel en principes kan niemand oordelen, toch? En paardenvlees leren eten vind ik net zo'n onzin als bier leren drinken.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:53

Cayenne schreef:
Voor de mensen die geen paardenvlees eten:
waarom eten jullie geen paard maar wel andere dieren? :)

Ik eet ook geen hond en geen kat. Daar krijg ik nooit vragen over. Wel over het feit dat ik geen paard eet.
Ik eet gewoon geen dieren waar ik een speciale band mee heb. Voelt gewoon niet goed.

Een kip en koe of een varken is voor mij anoniem. Een paard niet.
En tsja, sommige mensen zullen dat hypocriet vinden. Maar ik zie de noodzaak niet om paardenvlees te eten.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:53

Aaarrgghh dit eindigd waarschijnlijk weer in een eeuwig lange discussie haha....

Het is wel zo als het in NL-BE meer gegeten wordt dan zullen minder paarden op export gaan naar het buitenland natuurlijk, want dan wordt het hier vanzelf duurder en de slachtprijs hoger, dus dan worden ze hier geslacht.
Ik eet wel kroket-frikandel etc, maar paardenbiefstuk ofzo heb ik nooit gehad, omdat ik niet zo gek ben van vlees (eet t heel weinig, vaak van dat fijngemalen spul haha) maar als een ander dat wel doet prima toch, waar moeten we er anders mee heen...?!

Luv_Them

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:54

Btw, hier loopt ook al een ander topic over, die is 16:04 gestart?

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:55

babypink schreef:
ik eet ook geen paardenvlees,

ik eet andere dieren omdat ik het voorgeschoteld krijg van mijn ouders :P

mijn ouders eten geen paard :+

hetzelfde!! :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:55

_Sigrid_ schreef:
Cayenne schreef:

Ik eet ook geen hond en geen kat. Daar krijg ik nooit vragen over. Wel over het feit dat ik geen paard eet.
Ik eet gewoon geen dieren waar ik een speciale band mee heb. Voelt gewoon niet goed.

En tsja, sommige mensen zullen dat hypocriet vinden. Maar ik zie de noodzaak niet om paardenvlees te eten.

Geheel met je eens! Als mensen mij vragen vraag ik altijd terug "eet jij hond?" waarop ze dan een heel verhaal op hangen over hoe dierbaar een hond hun is en da's heel anders enz... Nee hoor, is net hetzelfde...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:57

_Sigrid_ schreef:
Cayenne schreef:

Hond en kat zijn 'onrein' omdat het roofdieren zijn, is hun vlees ook anders. Om diezelfde reden zijn varkens ook onrein, omdat ze ook kadavers weten.

Planteneters zijn wel rein, evenals kippen.

Ik ben niet gelovig, maar ik weet wel dat ik rete veel uitslag krijg van varkensvlees dus hond en kat begin ik ook niet aan.

Dat andere dieren anoniemer zijn zou eigenlijk geen reden mogen zijn om ze wél te eten vind ik.

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:58

_Sigrid_ schreef:

Helemaal mee eens. Hoewel ik ook steeds minder vlees van andere dieren eet, geen behoefte aan. Tuurlijk eet ik wel eens een kroket, maar ja wie niet?

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:59

Arabesk schreef:
Hond en kat zijn 'onrein' omdat het roofdieren zijn, is hun vlees ook anders. Om diezelfde reden zijn varkens ook onrein, omdat ze ook kadavers weten.

Ik ben niet gelovig, maar ik weet wel dat ik rete veel uitslag krijg van varkensvlees dus hond en kat begin ik ook niet aan.

Dat andere dieren anoniemer zijn zou eigenlijk geen reden mogen zijn om ze wél te eten vind ik.

Mijn kippen lustten ander heul graag een stukje sate als wij buiten zaten chinees te eten........ :D

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:59

Janine1990 schreef:
Al dat gezeur over dat slachten zielig is, mensen krijg zelf lekker een leven zeg. Slachten gebeurd volgens mij hardstikke eerlijk en zonder pijn.

Hoe naief :D Vooral het hele proces dat eraan vooraf gaat is erg eerlijk ja :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 18:00

Arabesk schreef:

Kippen rein? :=
Wij hebben vroeger ook kippen gehad en die aten rustig vlees hoor.
Wat zeg ik; die aten zelfs kippenvlees. Pure kannibalisme :D

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:00

Mag je eigenlijk wel hond en kat eten in belgie?

Ayasha
Blogger

Re: Jeugd moet erg wennen aan het eten van paardenvlees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:02

Lijkt me niet dat daar een wet op is...

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:04

Biskwie schreef:
Iedereen die hier roept dat hij/zij geen paardenvlees eet... eet dus ook nooit een kroket, frikandel of andere samengeperste vleessnacks?

Ik eet helemaal geen vlees, en het bevalt me prima!

Nope, ik doe het rustig aan met een kaassoufle! hihi
Maar paardenvlees gaat me inderdaad iets te ver, als zou het best lekker zijn ?!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:05

Solvej schreef:
Janine1990 schreef:
Al dat gezeur over dat slachten zielig is, mensen krijg zelf lekker een leven zeg. Slachten gebeurd volgens mij hardstikke eerlijk en zonder pijn.

Hoe naief :D Vooral het hele proces dat eraan vooraf gaat is erg eerlijk ja :=

Heb je dan wel eens gezien hoe kippen geslacht worden? Worden ze eerst in het water gehouden dan onder stroom gezet en dan hoppa koppie weg ! (tenminste zag ik een keer op tv, zal vast wel niet overal en vooral niet in Ned zijn)

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:07

ik vraag me af hoe ze dit hebben onderzocht.

Ik ben gek op paardenvlees, de biefstuk niet zo omdat die te taai is maar het gewone vlees voor op de boterham is super lekker.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:09

Is echt wel raar paardenvlees eten, een paard wordt beschouwd als edel,mooi,leuk,schattig,prachtig dier.
Mensen vinden het gewoon raar zoiets te eten.

Begrijp het wel hoor, voor ik vegi was wilde ik er ook niets van weten.

En ik hoop dat de jeugd er ook niet veel van gaat beginnen te eten. :P

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:13

Luv_Them schreef:
Ik eet gewoon vlees, maar als ik weet dat iets paardenvlees is (lees: paardenrookvlees, paardenbiefstuk) dan eet ik dat niet. Het voelt gewoon niet goed, en over mijn gevoel en principes kan niemand oordelen, toch? En paardenvlees leren eten vind ik net zo'n onzin als bier leren drinken.

Precies! Ik eet gewoon écht geen paardenvlees, eet nooit iets van Mora omdat daar wel eens paardenvlees in zit. En nee, ik eet ook nooit kroket, frikandel e.d. Waarom zou ik paardenvlees willen léren eten als ik het niet hoef.. Ik lees dat sommige mensen hun paard zelf willen opeten/in hun eigen vriezer willen etc maar ik hoef mijn paard echt nooit op mijn bord hoor. Ik eet m'n man toch ook niet op als hij dood gaat.. :+

Ik moet zeggen dat ik ook wel moeilijk ben met vlees, ik eet ook geen 'gekke' dingen zoals eend e.d. Gewoon kip, koe en heel af en toe varken. That's it. Vaak vega tussendoor :)

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:16

_Sigrid_ schreef:
Cayenne schreef:

Zelfde hier, krijg het toch niet naar binnen. En ja, ik eet weleens een kroket maar alleen als ik zeker weet dat er geen paard in zit.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:18

Ik eet zoiezo niet graag vlees. Ik eet het echt puur omdat het gezond is, en 'moet' van mezelf. Ik lust dus al heel veel soorten vlees niet.
PAardenvlees heb ik nog nooit gegeten, en zal ik ook nooit doen! Ook ik krijg dit niet over mijn hart. Idd net als honden of katten.
Al eet ik ook geen 'aparte' vleessoorten. Zoals Ree, duif, inktvis noem maar op!

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:18

Ik eet inderdaad ook gewoon vlees, maar kan het niet over mijn hart krijgen om een stukje paardenvlees op te eten. :n Ik eet ook geen lammetjes, kalfjes, honden, katten, hertjes etc. Koeien en kip is meeeeer dan zat. :=

Cayenne schreef:

Klinkt waarschijnlijk heel stom, maar met een koe of een kip heb ik geen emotionele band opgebouwd en eigenlijk eet ik dat vlees zonder er bij na te denken. Als ik een stukje paardenvlees op mijn bord zou hebben zouden mijn gedachten alle kanten opschieten naar mijn trouwe viervoeter in de stal. :)

TesjeBesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:24

Janine1990 schreef:
Ik eet geen paardenvlees, niet eens echt uit principe, maar omdat m'n ouders het nooit klaarmaken. Zelf zou het ook niet het eerste zijn dat ik zou klaarmaken voor het eten.
Maar ik sta er wel voor open en zou het graag eens proberen. Ik hoor wel dat paardenvlees veel taaier is dan ander vlees...

Al dat gezeur over dat slachten zielig is, mensen krijg zelf lekker een leven zeg. Slachten gebeurd volgens mij hardstikke eerlijk en zonder pijn. En als ik zo lees dat paarden een beter leven hebben gehad, hebben jullie nog gelijk ook om paardenvlees te gaan eten!

Geniet allemaal lekker van een stukje vlees, het is zó gezond!

nou slachten gebeurt echt niet zonder pijn , koeien worden onderstroom gezet , en varkens worden door hun hoofd geschoten , dus ga mij niet vertellen dat ze geen pijnlijden , >;)

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:25

Cayenne schreef:

Dat is voor mij heel simpel.
Met koeien heb ik niet veel vind het grappige dieren thats it, paarden heb ik heel veel mee rij al vanaf me achtste.

Ik kan ook geen kalfs of lamsvlees eten :n

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:26

TesjeBesje schreef:
Janine1990 schreef:
Ik eet geen paardenvlees, niet eens echt uit principe, maar omdat m'n ouders het nooit klaarmaken. Zelf zou het ook niet het eerste zijn dat ik zou klaarmaken voor het eten.
Maar ik sta er wel voor open en zou het graag eens proberen. Ik hoor wel dat paardenvlees veel taaier is dan ander vlees...

Al dat gezeur over dat slachten zielig is, mensen krijg zelf lekker een leven zeg. Slachten gebeurd volgens mij hardstikke eerlijk en zonder pijn. En als ik zo lees dat paarden een beter leven hebben gehad, hebben jullie nog gelijk ook om paardenvlees te gaan eten!

Geniet allemaal lekker van een stukje vlees, het is zó gezond!

nou slachten gebeurt echt niet zonder pijn , koeien worden onderstroom gezet , en varkens worden door hun hoofd geschoten , dus ga mij niet vertellen dat ze geen pijnlijden , >;)

Dat gebeurt precies hetzelfde met paarden..

Geef mij maar een lekkere paardenrookvlees-belegd-broodje :Y)

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:26

En dan nog het hele leven en transport vooraf :=
Erg gezond ook ja met al die toegevoegde troep en ziektes :D Een stukje vleesvervanger is vele malen gezonder hoor en bevat ook alle bouw- en voedingsstoffen.

Verder zal het me een zorg zijn of iemand wel of niet vlees wilt eten maar laat iedereen even in z'n waarde :)