Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Alane schreef:iedere beweging vast leggen hoeft niet direct...
komt er een uitbraak ergens en ze kondigen een vervoersverbod af voor dat gebied, lijkt me toch dat je als eienaar/houder/ruiter voldoende gewaarschuwd bent en niet je paard onnodig risico laat lopen????
... kmblue schreef:Hoi, misschien moeten jullie je iets beter verdiepen in de achtergrond.
Het chippen is een verplichting vanuit LNV en heeft dus helemaal niets met de KNHS of fokkerij van doen. Voor wedstrijden en de fokkerij is een chip de manier om eerlijke sport en fokkerij te garanderen.
Anya schreef:Omdat ze financieel belang hebben bij sommige uitkomsten. Zo heeft de sectorraad de 'nota paardenwelzijn' geschreven. Ben jij daar iets tegengekomen over de noodzaak van weidegang bij maneges?? Ik niet. Het enige dat er over weide staat is dat prikkeldraad verboden zou moeten worden.
Dat is niet verwonderlijk want als ze dat zouden opschrijven moet 80% van de FNRS maneges (aangesloten bij de sectorraad) dicht. Dus dan krijg je opstand bij de leden van de FNRS. Dergelijk onderzoek zullen ze zorgvuldig vermijden.
Cassidy schreef:Alane schreef:iedere beweging vast leggen hoeft niet direct...
komt er een uitbraak ergens en ze kondigen een vervoersverbod af voor dat gebied, lijkt me toch dat je als eienaar/houder/ruiter voldoende gewaarschuwd bent en niet je paard onnodig risico laat lopen????
Vertel mij nu eens waarom ik mijn paard geregistreerd moet hebben om gewaarschuwd te worden voor een vervoersverbod in een bepaald gebied?
Oh, ik begrijp het al, ze gaan natuurlijk iedereen persoonlijk bellen, of iig een brief schrijven...

)
rkvdh schreef:Kijk maar eens wie het bestuur vormen van de SRP dan weet je eigenlijk al genoeg.
http://www.sectorraadpaarden.nl/interne ... satie.aspx
Deze oude garde moet ons vertegenwoordigen!
Citaat:Ze zullen alleen hun eigen organisaties willen veiligstellen en er nog aan willen verdienen ook.
Ik heb hier niet echt vertrouwen in.

Arabesk schreef:En ik vraag me ook af hoe een chip in míjn paard die mug met afrikaanse paardenpest zou tegenhouden
Huertecilla schreef:kmblue schreef:Hoi, misschien moeten jullie je iets beter verdiepen in de achtergrond.
Het chippen is een verplichting vanuit LNV en heeft dus helemaal niets met de KNHS of fokkerij van doen. Voor wedstrijden en de fokkerij is een chip de manier om eerlijke sport en fokkerij te garanderen.
Misschien moet jij je iets beter verdiepen in de achtergrond.
Het kunnen identificeren is een verplichting vanuit de EG als beheersmaatregel tegen de verspreiding van gevaarlijke besmettelijke ziektes.
De rest is bijkomstigheid welke er aan geplakt zou kunnen worden.
hc
randalinpony schreef:Lijkt mij dat zoiets namelijk perfect door GD geregeld kan worden, die hebben namelijk de knowhow al in huis op het gebied van dierziekten en wat betreft het opzetten van zulk een systeem.
)[/quote]Anya schreef:Dus dat systeem is zeker niet waterdicht.
Anya schreef:Niet dat ik mij er niet aan hou. dus wil je me even geen woorden in de mond leggen.
randalinpony schreef:Zolang bepaalde stallen nog verzwijgen dat ze zelfs maar droes hebben omdat de portemonnee schade kan lopen, zie ik het niet echt rooskleurig in....