Seniorenteams EK dressuur en springen bekend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nowornever

Re: Seniorenteams EK dressuur en springen bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 07:06

Nou ik ben erg blij voor adelinde ze heeft het verdient wat iedereen ook zegt.

franne76

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 07:40

Nistria schreef:
Er is van te voren heel duidelijk kenbaar gemaakt dat Hickstead een zeer belangrijke meting zou zijn.
Het zijn dus gewoon harde feiten dat deze 4 het hoogst kúnnen scoren!

Deze 4?? Anky heeft niet gereden hoor in Hickstead.
En als de bondscoach tegen je (HP) zegt dat je Hickstead niet hoeft te rijden omdat je in Aken al voldoende hebt laten zien dan moet je daar toch vanuit kunnen gaan.... :(

BarryFG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 08:08

Ik ben blij dat Adelinde in het team is opgenomen. Zij heeft afgelopen jaar al zeer goede prestaties neergezet. Op je eerste wedstrijd sinds maanden gelijk 76% scoren vind ik een knappe prestatie en laat zien dat ze er op het juiste moment is. Ik vind HP ook een hele goede ruiter, maar heeft met nadine nog nooit zo hoog gescoord als Adelinde.
Ik kan me dus helemaal vinden in de keus van de bondscoach :j

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 09:32

franne76 schreef:
Deze 4?? Anky heeft niet gereden hoor in Hickstead.
En als de bondscoach tegen je (HP) zegt dat je Hickstead niet hoeft te rijden omdat je in Aken al voldoende hebt laten zien dan moet je daar toch vanuit kunnen gaan.... :(

HP is toch gestart in Hickstead?
Dan lijkt het me dat de bondscoach dit niet gezegd heeft.

Van te voren was al wel bekend dat Anky naar het EK mocht, vandaar dat zij niet hoefde te starten.

franne76

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 09:57

Hp heeft met Escapado gereden in Hickstead, niet met Nadine. Het was volgens de bondscoach niet nodig met Nadine (waarmee hij kandidaat voor het EK was) te starten omdat hij in Aken goed gepresteerd had en zodoende voldoende had laten zien.

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:43

franne76 schreef:
Hp heeft met Escapado gereden in Hickstead, niet met Nadine. Het was volgens de bondscoach niet nodig met Nadine (waarmee hij kandidaat voor het EK was) te starten omdat hij in Aken goed gepresteerd had en zodoende voldoende had laten zien.

Oke, dan is het inderdaad niet helemaal correct wat er gebeurd is.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:16

Nistria schreef:
Er is van te voren heel duidelijk kenbaar gemaakt dat Hickstead een zeer belangrijke meting zou zijn.
Het zijn dus gewoon harde feiten dat deze 4 het hoogst kúnnen scoren!

Ja mee eens. Logische keuze dit team.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:17

logische keuze qua punten.

al kan ik me voorstellen dat t voor happie even zuur is omdat hij al even weer helemaal terug is, en zeker goed mee draait.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:48

Beide opties waren prima teams geweest. Er moet nu eenmaal gekozen worden dus dat is niet anders!

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 14:57

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:29

Dressuur is eigenlijk meer voorspelbaar dan springen. Ondanks alles kan ik mooi familie gaan toejuichen tijdens het EK. Denk dat dit wel een vrij sterk team is, al blijft het altijd een momentopname.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:59

franne76 schreef:

Tja, je kunt het ook anders bekijken. Happie had fantastisch gereden in Aachen. De punten die hierbij horen zijn gegeven. Hierop kan Sjef dus bekijken wat Happie met Nadine in goeie doen waard is volgens de jury, dus kan Sjef zijn mening dus maken. Hij weet dat Nadine super in vorm is, hij weet de punten die ze krijgt, dus optellen en aftrekken en dan hou je er vier over en dat is niet Nadine. Mijn persoonlijke voorkeur is toch Imke thuis laten. Het is maar de vraag of ze met de druk om kan gaan. Ik hoop bijvoorbeeld niet voor haar dat Sunrise weer bedenkt met haar tong te moeten gaan vervelen. Daar bovenop vind ik het beeld (zwiepende staart) niet mooi om naar te kijken, maar ja, dat is echt mijn persoonlijke mening. ;)

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:17

Ik ben het met je eens hoor vur (zoals een van de weinigen hier volgens mij :+)
ik had bvb ook liever hp gezien ipv imke..
die merrie spreekt me gewoon totaal niet aan plus dat gedoe met die tong en staart idd, en persoonlijk zie ik liever Hans peter rijd ipv Imke, maargoed dat is gewoon persoonlijk idd. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:19

Waarom zou Imke niet met de druk om kunnen gaan? Ze heeft oa al 2 Olympische Spelen en een aantal EK's achter haar kiezen :+
Het probleem met de tong van Sunrise is al opgelost. Er hangt nu een ander bit in en ze heeft nergens last meer van :)

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 18:28

ik had hans peter liever in het team gezien.
fantastische sympatieke ruiter is dat. en naar mijn weten heeft hij al 2 jaar constant gepresteerd met nadine! merrie is nu gewoon in topvorm en heeft dat duidelijk laten zien in aken! dat ze misschien tijdens outdoor gelderland net iets minder liep voor haar doen, kwam gewoon omdat het te kort na las vegas kwam. maar daar haalde ze nog goede punten! die 2 hadden echt in het team moeten zitten..

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 20:31

Cayenne schreef:
Waarom zou Imke niet met de druk om kunnen gaan? Ze heeft oa al 2 Olympische Spelen en een aantal EK's achter haar kiezen :+
Het probleem met de tong van Sunrise is al opgelost. Er hangt nu een ander bit in en ze heeft nergens last meer van :)

Nou, ik moet eerlijk zeggen dat ik dat baseer op het verleden, dus ik weet niet zeker hoe het nu is, maar ze heeft zelf wel eens gezegd dat ze moeite had met een goeie concentratie en het lijkt me niet echt bevordelijk voor je gemoedsrust als je nagaat dat je paard je toch al eens heeft laten zitten. En in IB ging het ook niet echt van een leien dakje, maar ja, ik kan het helemaal mis hebben. Maar het is "makkelijker" te presteren als je niets te verliezen hebt, dan dat alle ogen op je gericht zijn. ;)

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 00:23

ik weet niet wat dat is met imke, maar ik vind haar altijd zo raar op sunnie zitten. en sunnie haar achterhand... staartgezwaai, echt charmeren kunnen ze mij niet, behalve hun kurmuziek en de wissels daarbij

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 12:13

Tja de muziek van Imke is prachtig en soms zelfs ontroerend als alles precies op de muziek past. En ja, Sunrise is volgens mij iets te lang voor haar postuur, dus misschien dat je daar een beetje raar tegenaan kijkt, maar ja, daar kun je als ruiter natuurlijk niets aan veranderen. We zullen haar in ieder geval maar veel succes wensen en voor haar hopen dat ze een prachtige Grand Prix rijdt. ;)

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 14:47

Ik had ook liever HP ipv Imke gezien, ben ook niet weg van die combi.

Angrett

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 18:52

Met Edward hebben we vast een kans!
Derest is natuurlijk ook goed!!
Maar Edward met zn topper! Komt goeD:D

Ik gun het iedereen van harte! Heel veel succes:D~!

SamDoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:51

Alleamal veel succes,
met dit Dresuurteam bestaat er zeker een kan voor goudd!!!!!!!

axeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:25

Anoeska schreef:
[ Ik vind gewoon die hele combinatie Adelinde - Parcival niets aan.

Misschien komt het omdat je het verkeerde paard voor ogen hebt ;)
Ik vind het erg leuk dat Adelinde mee mag, en hoop dat ze nu wat meer geluk hebben! Zonder blessures dus!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 13:44

Ben meteen gaan googlen, want het zou natuurlijk zomaar kunnen dat het toch een ander was.... maar nee. Ik zie op de gegooglede foto's ook weer dezelfde, mij weinig aansprekende combinatie. Sorry! :o

Maar, nu ze in het team zit wens ik haar nu natuurlijk ook alle geluk.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:31

Ik ben ook niet iemand die van vossen houd maar Parzival heeft toch wel iets bijzonders. Hij is groot en mooi getekend. En hij loopt prachtig. Maar ieder heeft zijn eigen smaak, niks mis mee.
Ik hoop dat Adelinde er een succesje van maakt!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 10:45

Bondscoach gokt gewoon op zo veel mogelijk punten ipv een stabiele en zekere combinatie en we zullen binnenkort zien of dat uitkomt.
Had persoonlijk ook gedacht dat het voor de 4e plek tussen Adeline en Imke zou gaan,maar verkeerd gedacht,dus :+ .