Paard sterft na trektocht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:43

Toeristen inderdaad minstens net zo veel schuld als koetsier. Daarbij vind ik uitputting bij een paard dat in stap of op een drafje (niet harder gezien de drukke omgeving) iets ver gezocht. Dan moet het paard in slechte conditie zijn geweest, het moet extreem heet zijn geweest of hij moet te lang geen etenmaar vooral drinken hebben gehad. Beide dieren zien er niet echt slecht uit.

oordelen over schaduw, het bellen van een dierenarts etc. kunnen wij niet vellen. We waren er niet bij.

Sodeletuut

Verschrikkelijk, arm dier! :oo
Wat een vreselijke man!

Appelflapje

Frats schreef:
De toeristen hebben geld anders gaan ze niet op vakantie

:o? Dat is een beetje een rare conclusie. En daarbij, dat hoeft dan niet op te gaan aan dit soort toevalligheden.

Ben het wel eens dat ze best hadden kunnen helpen, niemand komt naar de man toe.
Laatst bijgewerkt door Appelflapje op 27-07-09 16:44, in het totaal 2 keer bewerkt

vencedor

Citaat:
Iedereen staat erbij en kijkt er naar!!!!

Natuurlijk want je kunt niets anders doen dat het dier uitlaten rusten als hij inderdaad over vermoeid is..
Afkoelen als hij overhit is en water geven. Iedereen roept hier wel dat ze mensen wat hadden moeten doen
maar meer als hetgeen wat ik hierboven typ en een aai over zijn bol kun je niet doen op z'on moment.
Mensen denk even realistisch na, het is triest en misschien ook onnodig. Maar zoals het dier erbij ligt kun
je niet veel doen want hij geeft gewoon op..punt. En dat doen dieren alleen als ze echt ergens last van
hebben, zie mijn vorige post.

edit: en ik vind het geen vreselijke man :n . Dat hij zoveel man inlaad in inderdaad te stom voor woorden
had hij beter moeten weten. Maar dat is polen en geen nederland die mensen hebben vaak het geld hard
nodig en daardoor hebben de dieren het minder goed. Niet de juiste manier zo, maar even verplaatst in
zijn ogen, te begrijpen. En verder vind ik dat hij heel erg respectvol naar het paard toe is, het andere dier
opzij zetten zodat hij de ruimte heeft, hem afkoelen zweet eraf halen. En niet schoppen of iets om hem
omhoog te krijgen.
Laatst bijgewerkt door vencedor op 27-07-09 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:45

Helemaal met je eens randie. :j
En ja toeristen hebben geld, maar hoeven daarom nog geen geld op overschot te hebben. Ik ben blij als ik op vakantie kan en ik ga echt niet elke cent aan arme poekies op vakantie geven... Oh jee, ik ben dan nog wel een paardenmens. :=
Overigens moet ik toegeven dat ik paardenactiviteiten eigenlijk nooit doe op vakantie.

Surface

Re: Paard kan niet meer en sterft van uitputting na trektocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:46

Arm paard..
Verschrikkelijk dat deze dingen gebeuren..

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:48

ik zag ze in mallorca ook van die koetsjes trekken, soort van leuke taxie door het centrum. De eerste die voorbij draafde was stokkreupel, de tweede had het meest bizarre beslag wat ik ooit heb gezien, volledig kaal gescheurd door het tuig, bestuurder lekker in de schaduw van een flesje water aan het genieten tijdens siesta, maar de paarden staan lekker in de volle zon. BAH

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:49

Die paarden heb ik ook wel eens gezien ja, diep triest. Maar ik kan niet zeggen dat ik deze twee paarden er ongezond vind uitzien. :n

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:51

Citaat:
Die paarden heb ik ook wel eens gezien ja, diep triest. Maar ik kan niet zeggen dat ik deze twee paarden er ongezond vind uitzien.

verre van zelfs :) ik vind ze er echt goed uitzien.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:54

Vie schreef:
Helemaal met je eens randie. :j
En ja toeristen hebben geld, maar hoeven daarom nog geen geld op overschot te hebben. Ik ben blij als ik op vakantie kan en ik ga echt niet elke cent aan arme poekies op vakantie geven... Oh jee, ik ben dan nog wel een paardenmens. :=
Overigens moet ik toegeven dat ik paardenactiviteiten eigenlijk nooit doe op vakantie.

Ik heb ook geen geld te over Vie, maar toen ik in Egypte was en niet anders kón dan in zo'n koestje stappen (het alternatief was alleen achter blijven op een plek waar ik dat liever niet deed, ik was met een georganiseerde rondreis daar). Wat wij (m'n zusje, een reisgenootje en ik) dus gedaan hebben is de man dubbel betalen om extra rustig te doen. Normaal gingen ze in razende galop naar de eindbestemming om daar weer een vrachtje terug op te pikken en zo veel mogelijk ritjes op een dag te hebben. Wij hebben hem extra betaald (en dan hebben we het over 1 euro in plaats van 50 cent! en wij betaalde per persoon in plaats van 'per rit') om in draf naar de eindbestemming te gaan. Daar wisten we hem ook duidelijk te maken dat hij op ons moest wachten, dan zouden we het zelfde betalen voor de terugrit. De man was dus gegarandeerd van driedubbel inkomen voor 1 rit, in de tijd dat hij hoogstens nog 1 rit had kunnen maken. Het loonde dus om te wachten. Daarmee sneed het mes dus aan meerdere kanten: de man had extra inkomen door te wachten, het paard had twee rustige ritjes in plaats van racen en nog een extra rustpauze ook.
En dat kostte ons dus 1 euro per persoon....

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:56

wat sneu voor het paard zeg..
heb wel het idee dat de begeleider zelf ook een beetje in paniek is...

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:57

Vreselijk, tranen rollen over mn wangen.

Toch ziet het dier er niet slecht uit. Ze zien er beide goed verzorgd uit. Zal toch of de hitte zijn geweest of te lang zonder water oid.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:58

@francis, dat vind ik dan heel mooi opgelost door jullie

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:58

Triest voor het paard, maar ik zie niet in wat de begeleider nog meer had kunnen doen.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:59

geen woorden voor! echt walgelijk!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 17:03

Arm arm dier....

Maar zoals anderen ook al zeggen..
Wat moet je dan in godsnaam doen??

Persoonlijk vind ik die man erg respectvol met zijn dier om gaan.
Het ontroerde mijn eigenlijk hoe die man probeerde met de doek het paard af te koelen/schoon te maken...

het is verschrikkelijk dat gebeurd is, maar er is geen 2 volle ueren gefilmd, dus niemand (behalve de aanwezigen) weet of het dier water aangeboden heeft gekregen of niet en volgens mij heeft de koetsier wel degelijk geprobeerd het dier in de schaduw te krijgen door de wagen naast het dier te parkeren.

amo500

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 17:03

kadansjee schreef:
Het ergste van alles vind ik nog dat die f*cking domme toeristen erom heen staan te kijken en gewoon niks doen!!!
Deze mensen horen beter te weten en hebben de middelen om het paard eventueel te helpen...
De man van wie het paard is, bij hem hangt het er vanaf of hij eten heeft of niet.... en ik vind eerlijk gezegd dat hij nog niet eens zo heel erg hard met het paard omgaat, hij probeert het paard omhoog te krijgen en veegt hem nog met een doek maar hij slaat of trapt hem niet...

Die toeristen moeten zich meer schamen!!!!!!!

maarja niet iedereen heeft verstand van paarden..
het was denk ik nog veel erger geworden als er allemaal mensen om het paard staan, en er aan zitten te duwen en trekken. :o

maarja de paarden zien er goed uit, en die man ging inderdaad respectvol met hem/haar om.
Laatst bijgewerkt door amo500 op 27-07-09 17:06, in het totaal 1 keer bewerkt

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 17:05

Wat triest zeg,,

Overigens vind ik wel dat beide paarden er goed uitzien..
Oververhitting zou makkelijk kunnen kijk die ademhaling op het laatst en dat zweet en dan nog in de barre zon. Arm beest en dan nog stom gaan slaan om hem omhoog te krijgen als je ziet dat hij het niet meer aankan.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 17:06

trustHim schreef:
@francis, dat vind ik dan heel mooi opgelost door jullie

Idd maar dit was maar voor 1 x. beter zou zijn als de reisorganisatie die man als het ware in 'dienst' zou nemen en hem gewoon een standaard bedrag geven voor de deelnemers van deze reis. Zo kan de man goed rond komen en ook zijn dier goed verzorgen.
Nu vind ik het ronduit belachelijk van de reisorganisatie dat je dus gedwongen wordt in te stappen en niet mee werkt aan verbetering van het leven van mens en dier.

Ach ja en toeristen. Ik vind nog altijd de eigenaar van het dier verantwoordelijk, die bepaald tenslotte hoeveel mensen er in de wagen gaan.
Ik geloof best dat 99% van de toeristen geen verstand heeft van dieren.

Sabinaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 17:07

Echt te ziek voor woorden :=
Arm dier :(:)
Gaan ze beetje afvegen/borstelen terwijl die gewoon op sterven ligt := :S Vind ik beetje raar. Hopen dat het beestje nu wel gelukkig en wel in het groene gras mag leven daar boven.

amo500

Dancie schreef:
Wat triest zeg,,

Overigens vind ik wel dat beide paarden er goed uitzien..
Oververhitting zou makkelijk kunnen kijk die ademhaling op het laatst en dat zweet en dan nog in de barre zon. Arm beest en dan nog stom gaan slaan om hem omhoog te krijgen als je ziet dat hij het niet meer aankan.

wanneer word ie geslagen dan? :o
want ik zie hem dat paard niet slaan...
Laatst bijgewerkt door amo500 op 27-07-09 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

trustHim

Toeristen moeten gewoon weigeren om dat soort vervoer te gebruiken

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 17:08

Arm beeske...
Een dikke digitale knuffel in gedachten voor hem... Sta er echt van te kijken dat niemand op zoiets simpels komt.

EllyC

Even het filmpje objectief bekijken
Ik zie een paard voor een wagen staan, bezweet maar niet met overdreven opengesperde neusgaten.
Ik zie een paard liggen, eveneens bezweet, dat niet meer overeind wil/kan komen.

Ik zie de zon schijnen maar kan niet zien hoe warm het echt is.
Ik zie een drukke mijnheer heen en weer dribbelen, niet wetende wat te doen.
Ik zie veel mensen (toeristen?) alleen maar kijken.

En volgens mij is het met deze info niet meer en niet minder.

LisaB

Ik heb zoiets vergelijkbaars gezien, maar dan in Nederland. Dat dier kreeg wel trappen in zijn buik, omdat hij MOEST opstaan en lopen. Daar word ik nou misselijk van!!!!

Deze paarden zien er goed verzorgt uit. We waren er niet bij, dus kunnen niet concluderen dat dit mishandling is. Hij verzorgt op het moment van het filmpje het paard, hij lijkt zelfs een beetje wanhopig omdat zijn paard daar zo ligt.