Anky laat haar paarden vaccineren tegen West-Nijlvirus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:55

Kaja schreef:
Als wij die inentingen niet hadden, waren ziektes als difterie nooit zover terug gedrongen als waar zij nu zijn..
Difterie komt namelijk al tientallen jaren niet meer voor in NL.
Voordat er gevaccineerd werd tegen difterie was het een van de meest voorkomende doodsoorzaken bij kinderen, en jij begint over hygiene?
Denk je nou echt dat al die miljarden die gestoken worden in het produceren, testen, verbeteren etc van vaccinaties voorkomen kan worden doordat het een probleem van hygiene is?

Zou jij je kunnen melden bij de WHO, misschien kun jij je oplossing dan aandragen mbt de Mexicaanse griep, deze verspreid zich met name ook door 'een probleem van hygiene' zoals jij dit zo mooi omschrijft...

@Kaja en Merlijn, hier wordt idd niets maar dan ook níets ge-ent. En geloof me, als er één iemand stapelgek is met haar dieren ben ik dat dus als iemand die mij kent mij hoort zeggen dat ik niet ent weten ze dat er een hele goede reden voor moet zijn. Dat is er. Ik heb me er in verdiept, wat meer is dan de echo's van de pharmaceutisch Big Business wat ik hier hoor.
Hebben jullie mijn link al bekeken? Vast niet, dan weet je ook niet waar je het over hebt.

Het enige juiste wat je voor jezelf en je dieren kunt doen is zo natuurlijk mogelijk (laten) leven. Geen stress, goede en dichtbij de natuur staande voeding en levensomstandigheden en hygiëne zodat het immuunsysteem zo optimaal mogelijk kan blijven functioneren.

@Kaja je 1e opmerking over difterie is nou precies wat wetenschappelijk ontkracht wordt in de docu die waarvan ik de link heb gegeven. Maar ja, als je de moeite niet neemt je te verdiepen in de zaak zal je niet meer dan een echo blijven.

Het is idd door onze verbeterde leefgewoontes dat ziektes zijn teruggedrongen. Kun je, by the way, heel mooi zien in de wetenschappelijk statistieken in wederom die link die ik heb gegeven :O

Voor wat betreft de aangejaagde hysterie aangaande de Mexicaanse griep. Dat virus ís in een lab gemaakt en vaccineren daartegen zal je niet helpen omdat het is ontworpen resistent te zijn voor vaccinaties. Wat wél in de vaccinaties zit wil je vast niet weten anders was je al wel op onderzoek uitgegaan.
Er zijn steeds meer artsen die goddank aan het woord komen inzake deze debiele angstzaaierij. Lees dit maar eens http://www.telegraaf.nl/buitenland/4486 ... tml?p=11,1 tenminste, als dat niet ook teveel moeite is.
Laatst bijgewerkt door Neverhere op 27-07-09 13:58, in het totaal 2 keer bewerkt

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:57

Malibu schreef:
elady schreef:
Ik ben ingeent voor de buiktyfus, maar heb deze wel heel duidelijk meegekregen. Het ging helemaal fout daar, ondanks mijn entingen.

Ik bedoel te zeggen: je kunt ze enten, maar de zekerheid dat ze het niet krijgen heb je er niet mee. Maar je hebt wel de zekerheid dat het minder hard aankomt en gemakkelijker te behandelen is als ze het wel krijgen. En dat is voor mij een reden om prevetief te enten.

Aha, het kwartje valt... Ik kon er niet uit opmaken dat het over buiktyfus ging namelijk ;)

Maar is het niet zo dat als je twee dagen voor vertrek ent, dat je dan juist meer vatbaar bent voor het virus? Volgens mij moet je altijd ruim van te voren (enkele weken) laten enten...

Daarom raden ze het vaak ook af om te enten tegen rhino als het in de buurt geconstateerd is, omdat je dan juist meer kans heb dat je paard het krijgt.

Ik heb ruim 2 maanden van te voren geent, ik had aan alle 'eisen' voldaan en nog werd ik ziek

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:57

Janine1990 schreef:
zipje71 schreef:
Een enting is geen garantie dat je de ziekte niet krijgt. Je kan m.i. niet ontkennen dat door verbeterde hygiëne de meeste ziektes teruggedrongen zijn in de westerse wereld. Kijk maar naar die mensen die ondanks hun nette entingen toch ziek worden hun vakantie in bijv.Bali.
MBT Mexicaanse griep (en gewone griep ook) gaat verspreiding toch ook van hand op hand? Dat is de grootse manier van besmetting. in de Nederlandse cafés zijn ze niet voor niets begonnen met een campagne van (beter) je handen wassen en papieren handdoekjes ipv gewone handdoeken? weet je wel hoeveel viespeuken hun handen niet wassen na wc-bezoek of na het niezen/hoesten?
Ik zeg niet dat je niet moet enten maar enten is zeker niet heilig en je moet het met beleid doen en niet als een blinde ezel achter de meute aanlopen

Zijn er nog cafés/kroegen/discotheken wat voor horeca dan ook, die nog handdoeken in de wc's hebben hangen? :oo

Ik begrijp je houding tegenover hygiëne, maar wat zeg je dan van kinderen die in een zandbak spelen? Je geeft ze een snoepje, moeten ze van jou dan eerst handen wassen? Ze hebben kriebel in de neus, en steken hun vinger in de neus, keur jij dat af?
Want ik zou mijn kinderen zoveel buiten laten spelen als het maar kan, laat ze maar lekker vies worden in de modder en in het zand. Dan krijgen ze maar wat bacteriën binnen, handen wassen voor het eten oké, en na het plassen, oké... Maar ik laat ze liever kennis maken met bacteriën. Zou je dit niet doen, en worden je kinderen amper ziek, en komen ze in aanraking met een of andere bacterië/virus dat ernstig is, dan zullen ze het ook meteen flink te pakken hebben.
Té hygiënisch zijn is ook niet goed.

Ben ik geheel met je eens. In de Westerse wereld is de hygiëne te ver doorgeslagen. Maar je ziet wel dat enten in combi met goede hygiëne (en dan heb ik het over wc's en schoon drinkwater) ziektes zoals difterie etc hebben teruggedrongen (al wil je niet weten waar de oost-europeanen soms mee aankomen). Je kan in Afrika enten wat je wilt, als er in het drinkwater wordt gepoept etc, blijven er kindjes doodgaan. Het is niet alleen enten wat ziektes voorkomt (bijv.bij malaria is het van belang dat er mensen onder netten slapen) Het halen van de griepprik is ook geen garantie dat je het niet krijgt en er niet aan dood kan gaan (geldt voornamelijk voor jonge kinderen en hoogbejaarden).
Laatst bijgewerkt door zipje71 op 27-07-09 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:58

CCindy schreef:
Eerder werd hier trouwens ook nog Blauwtong genoemd, hebben jullie ze hier voor geënt?
Ik zag laatst bij de DA in Someren een folder over Blauwtong en had er nog nooit eerder over gehoord :oo
Het zag en klonk best wel akelig!
Mijn pony is dus niet geënt tegen Blauwtong...

Verhaal van de klok en de klepel.......
Ik zou je paard alleen enten tegen blauwtong als hij mekkert, knort of loeit......... 8)7

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:59

Ranna, ik denk dat je niet de theorie/gedachtengang/verklaringen van één professor moet geloven. Er gaan nog steeds mensen dood aan H1N1, moeten we dan maar gewoon blind voor de media doorgaan? Ik liever niet, ik heb nog veel te veel plannen in het leven. Ik kan een ziekenhuisopname niet gebruiken, en ik zal zeker niet de enige zijn.
Je zal zeker een dierenvriend zijn, weliswaar met een afwijkende gedachtengang van de gemiddelde dierenvriend, maar ik denk dat de meesten toch liever het zekere voor het onzekere nemen. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:01

zipje71 schreef:
Ben ik geheel met je eens. In de Westerse wereld is de hygiëne te ver doorgeslagen. Maar je ziet wel dat enten in combi met goede hygiëne (en dan heb ik het over wc's en schoon drinkwater) ziektes zoals difterie etc hebben teruggedrongen (al wil je niet weten waar de oost-europeanen soms mee aankomen). Je kan in Afrika enten wat je wilt, als er in het drinkwater wordt gepoept etc, blijven er kindjes doodgaan. Het is niet alleen enten wat ziektes voorkomt (bijv.bij malaria is het van belang dat er mensen onder netten slapen) Het halen van de griepprik is ook geen garantie dat je het niet krijgt en er niet aan dood kan gaan (geldt voornamelijk voor jonge kinderen en hoogbejaarden).

Aaah, nu zitten we meer op één lijn! :)

Wat je kort samengevat bedoelt is dat enten niet genoeg is. En dat is een ding wat zeker is.
Enten is geen garantie.
Mooi stukje hier. Ik heb er verder weinig op te zeggen. Denk dat er meer zijn die jouw gedachtengang nu ook begrijpen. :)

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:07

Ik heb ruim 2 maanden van te voren geent, ik had aan alle 'eisen' voldaan en nog werd ik ziek[/quote]

Enten is geen garantie dat je niet ziek wordt. Je kan ziek worden alleen (hopelijk)minder heftig dan als je niet geënt bent.

Ik mag bijv. geen griepprik omdat ik te heftig op entingen reageer. Ik heb na een tetanusenting 3 dagen met hoge koorts op bed gelegen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:08

linky schreef:
Ranna, +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ +:)+ :j

Mensen moesten eens weten wat er bij een vaccinatie in je gespoten wordt..................... en dus ook in je paard!
ALS het hier uitbreekt, kun je altijd nog!
De terreur van de pharmaceutische industrie....................... _-:(

Totdat de ziekte bij jou paard uitbreekt....

Ik weet het niet, maar overal zitten nadelen en risico's aanvast.

Sommige mensen reageren zeer heftig op vaccinatie's en anderen juist niet.
Dat is hetzelfde met paarden, soms moet je een risico nemen, en er wordt echt geen vaccin ingespoten waar je paard dood aan kan gaan denk ik. Dit word vaak genoeg getest.

Maar ik ben van mening, als het niet getest is en er geen duidelijke uitkomsten van zijn, sla ik het over. Ik heb dan geen eigen paard, maar zo zou ik het doen.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:12

@Janine, er zijn steeds meer geluiden van professoren en artsen die de heibel rond de mexicaanse griep niet snappen en dit uiten maar deze stond toevallig vandaag in de krant.

En weet je, ik snap dondersgoed dat mensen die hun hele leven geleerd hebben dat vaccinatie beschermt, het heel moeilijke vinden te geloven dat het misschien helemaal niet zo is.

Doet me altijd weer denken aan dat men vroeger geloofde dat de aarde plat was. De persoon die beweerde dat de aarde rond was overleefde zijn bewering niet eens!!! Nu lachen we om zoveel stupiditeit.
De 1e arts die beweerde dat artsen hun handen moesten wassen voordat ze een kind ter wereld hielpen werd in het gesticht gestopt. Hoe haalde hij het in z'n hoofd zulke onzin te verspreiden! Nu vraag je je af hoe men toen zo heeft kunnen reageren. Er zouden heel wat kinderlevens zijn gespaard als men zijn studies en onderzoek had onderzocht alvorens te blèren dat hij gek was.
Met vaccinaties is het nét zo. Er is overstelpend veel bewijs dat vaccineren een systeem compleet over de rooie jaagd. Maar denk maar niet dat er veel mensen zijn die daar iets mee doen. Men denkt liever niet zelf na, gaat liever niet op onderzoek uit - al worden de links voor je neus neergezet - en blaat gewoon wat 'men' ons altijd heeft verteld.

Wanneer wordt de mensheid eens kritisch naar dit soort informatie? We leven in een tijdperk waarin je makkerlijker als ooit tevoren dingen uit kunt zoeken maar slechts weinigen nemen die moeite.
Ik snap zoiets niet. Ik wil juist weten wat ik mijn dieren in laat spuiten, wat voor effect dat heeft of kan hebben en of er natuurlijk alternatieven zijn.
Als ik al eens met een dier naar de DA moet en die wil een middel voorschrijven is mijn eerste vraag: 'wat kunnen de negatieve gevolgen zijn?' Vervolgens duik in het i-net op zodra ik thuis ben om alles over dat middel te leren.
Ja, tuurlijk is het makkelijker om je DA (en daarmee de Big Pharma) op z'n blauwe ogen te geloven maar ik wil het zelf onderzoeken en mezelf onderwijzen. Geloof dat dat zelfontwikkeling heet.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:14

Janine1990 schreef:
zipje71 schreef:

Aaah, nu zitten we meer op één lijn! :)

Wat je kort samengevat bedoelt is dat enten niet genoeg is. En dat is een ding wat zeker is.
Enten is geen garantie.
Mooi stukje hier. Ik heb er verder weinig op te zeggen. Denk dat er meer zijn die jouw gedachtengang nu ook begrijpen. :)

thanks
Het is sowieso moeilijk om over de mail te "discusseren". Vind live praten makkelijker en dan kan je ook niet snel verkeerd begrepen worden en sneller iets uitleggen. Ben blij dat ik nu duidelijker was

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:15

Ik ga toch geheel mee met zipje.

Zelf ben ik nooit ernstig ziek. Soms een griepje, beetje koorts maar ik ben nooit langer dan 2 dagen ziek geweest.

Ik denk dat als je JUIST heeeeeel hygienisch bent, dat je dan vatbaarder bent, omdat je dan geen kennis hebt gemaakt met bacterien.

Maar het zal ook wel met je genen te maken hebben, of je een sterk immuumsysteem hebt of niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:24

ranna schreef:
@Janine, er zijn steeds meer geluiden van professoren en artsen die de heibel rond de mexicaanse griep niet snappen en dit uiten maar deze stond toevallig vandaag in de krant.

En weet je, ik snap dondersgoed dat mensen die hun hele leven geleerd hebben dat vaccinatie beschermt, het heel moeilijke vinden te geloven dat het misschien helemaal niet zo is.

Doet me altijd weer denken aan dat men vroeger geloofde dat de aarde plat was. De persoon die beweerde dat de aarde rond was overleefde zijn bewering niet eens!!! Nu lachen we om zoveel stupiditeit.
De 1e arts die beweerde dat artsen hun handen moesten wassen voordat ze een kind ter wereld hielpen werd in het gesticht gestopt. Hoe haalde hij het in z'n hoofd zulke onzin te verspreiden! Nu vraag je je af hoe men toen zo heeft kunnen reageren. Er zouden heel wat kinderlevens zijn gespaard als men zijn studies en onderzoek had onderzocht alvorens te blèren dat hij gek was.
Met vaccinaties is het nét zo. Er is overstelpend veel bewijs dat vaccineren een systeem compleet over de rooie jaagd. Maar denk maar niet dat er veel mensen zijn die daar iets mee doen. Men denkt liever niet zelf na, gaat liever niet op onderzoek uit - al worden de links voor je neus neergezet - en blaat gewoon wat 'men' ons altijd heeft verteld.

Wanneer wordt de mensheid eens kritisch naar dit soort informatie? We leven in een tijdperk waarin je makkerlijker als ooit tevoren dingen uit kunt zoeken maar slechts weinigen nemen die moeite.
Ik snap zoiets niet. Ik wil juist weten wat ik mijn dieren in laat spuiten, wat voor effect dat heeft of kan hebben en of er natuurlijk alternatieven zijn.
Als ik al eens met een dier naar de DA moet en die wil een middel voorschrijven is mijn eerste vraag: 'wat kunnen de negatieve gevolgen zijn?' Vervolgens duik in het i-net op zodra ik thuis ben om alles over dat middel te leren.
Ja, tuurlijk is het makkelijker om je DA (en daarmee de Big Pharma) op z'n blauwe ogen te geloven maar ik wil het zelf onderzoeken en mezelf onderwijzen. Geloof dat dat zelfontwikkeling heet.

Nu worden er geen mensen meer in gestichten gestopt vanwege hun openbaringen, maar worden er bewijzen gezocht van een ander gelijk. Uitspraken oké, maar bewijs en onderbouw dan ook maar wáárom de Mexicaanse griep verzonnen is. Als het een onderzoek zou zijn naar een ziekte die niet uitgeroeid kan worden, hadden ze het niet hoeven bedenken, de pest is nog steeds geen middel tegen en er is een klein monster van de pest in Duitsland als ik me niet vergis... :?
Daarnaast zouden er papieren moeten zijn, over het ontwikkelen van dit virus. Een gerucht is zomaar de wereld in hoor.

Ik denk dat vaccinaties zichzelf al meer dan genoeg hebben bewezen. :j

MiniLoe

Re: Anky laat haar paarden vaccineren tegen West-Nijlvirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:35

ik vraag me af of je wel zoveel bedenk tijd hebtals het eenmaal hier komt.

de enting moet herhaald worden en erna nog enkele weken inwerktijd, nou dan vraag ik me af of je optijd bent. sport paarden of paarden in de wei, allen hetzelfde risico, zo een mug maakt heus geen onderscheid.

bij mijn dierenarts is hier helaas nog niet aan te komen. maar als een dierenarts het heeft en wilt enten mag ik er toch vanuit gaan dat dat spul me pony meer goed dan kwaat doet

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:38

elady schreef:
Ik heb ruim 2 maanden van te voren geent, ik had aan alle 'eisen' voldaan en nog werd ik ziek

Sorry, zie het nu pas. Ik heb het verkeerd gelezen... :+

Maar zo blijkt inderdaad dat enten soms niet genoeg is. Je heb er iig wel alles aan gedaan om het te voorkomen, en daarna ben overgeleverd aan de goden (die helaas niet zo gunstig gestemd waren voor jou)...

Marjoow schreef:
Ik ga toch geheel mee met zipje.

Zelf ben ik nooit ernstig ziek. Soms een griepje, beetje koorts maar ik ben nooit langer dan 2 dagen ziek geweest.

Ik denk dat als je JUIST heeeeeel hygienisch bent, dat je dan vatbaarder bent, omdat je dan geen kennis hebt gemaakt met bacterien.

Maar het zal ook wel met je genen te maken hebben, of je een sterk immuumsysteem hebt of niet.

Hier ga ik ook in mee. Ik heb het gezien van mensen in mijn omgeving waarvan de kinderen na ieder half uurtje spelen hun handen moesten wassen, die waren na een aantal jaar allergisch voor vanalles en nogwat en vaak ziek :n

deniesje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:23

hoi wat zijn de risico's als je hem niet laat enten tegen de wnv

en wat zie je als je paard wnv heeft weet iemand dit.

wij op stal zijn verplicht om ieder jaar te enten tegen evaluenza en rhingo .
is je paard nieuw op stal dan moet ie 2 keer geént worden tegen rhingo is verplicht anders mag je bij ons niet staan.

maar gaan ze deze ook verplichten de wnv enting?

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:43

ff topic doorlezen, daarstaan links in waarover je uitgebreid kunt lezen over het wnv

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:51

Ranna, ik begrijp dat je kritisch bent, je kunt niet kritisch genoeg zijn!
Maar je slaat door wanneer het gaat om vaccinaties, tenminste dat vind ik!

Ik hoef geen artikelen van jou te lezen en het wat er staat in het artikel van de telegraaf van vandaag mbt de mexicaanse griep, heb ik een tijdje terug al verklaard op Bokt.
De mexicaanse griep is net als de gewone griep, zo niet milder...
De 'angst' is alleen dat het virus muteert. En de grootste zorg gaat uit naar de risicogroepen.
Wanneer mensen overlijden, overlijden ze door complicatie.
Zo ook met de bof, mazelen, rode hond etc.

Als je weerstand niet optimaal is en je bent niet gevaccineerd, heeft je lichaam niet voldoende afweer en antistoffen om de ziekte binnen de perken te houden, er treden complicaties op als longontsteking. Door de complicaties word je lichaam zo aangevallen dat het een verloren strijd is voor je lichaam. Ben je wel ingeent dan herkent je lichaam het virus eerder waardoor de afweerstoffen direct aangemaakt worden en het niet zo'n slijtageslag word.
Vooral de risicogroepen zijn kwestbaar, daardoor zijn entingen van belang.
Vaccinaties bevatten een dood, verzwakt of bijvoorbeeld eiwitten van een bepaalde ziekte, waar je lichaam op reageerd en antistoffen op aanmaakt.

Als jij vind dat op basis van een documentaire dat ons hele Nederlandse zorgstelsel en met name ons vaccinatieprogramma geen klap waard is dan is dat jou goed recht, maar jij maakt geheel onterecht mensen bang en sceptisch op basis van wat?
Denk je nu echt dat we miljarden en miljarden euro's uitegeven omdat we dat zo leuk vinden, of omdat het zo goed staat?
Denk je nu echt dat onze overheid ( én RIVM, GGD, Gezondheidraad, Ministerie van Volksgezondheid en ga zo maar door) BLIND gaan op iets wat nergens over gaat of erger nog een bedreiging is van onze volksgezondheid?
Democratisch betekend ook voor- en tegenstanders, maar als je mensen beschuldigd van angstzaaierij, stop er dan zelf ook mee en verdiep je echt eens in iets, en dan heb ik het niet over documentaires kijken of verhaaltjes lezen...

Laatste vraag: (dacht dat ik heb al gesteld had, dus als je er al antwoord op hebt gegeven, dan excuses) Laat jij je kinderen ( voor zover je die al hebt of kan krijgen in de toekomst) inenten?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:59

Moderatoropmerking:
Ik begrijp dat het gemakkelijk is om vaccinaties en ziektes voor mensen erbij te halen voor vergelijkingen, toch wil ik jullie erop wijzen dat het hier om paarden gaat en dat 'onze' ziektes er even buiten staan :)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:00

ranna schreef:
Het enige juiste wat je voor jezelf en je dieren kunt doen is zo natuurlijk mogelijk (laten) leven. Geen stress, goede en dichtbij de natuur staande voeding en levensomstandigheden en hygiëne zodat het immuunsysteem zo optimaal mogelijk kan blijven functioneren.

Het is idd door onze verbeterde leefgewoontes dat ziektes zijn teruggedrongen.

Maar tegelijkertijd is het door de welvaart dat sommige ziekten meer en vaker voorkomen zeker?

Kom op, je kunt het toch gewoon niet wijten aan het feit dat we gezonder leven dat er zoveel ziekten terug hebben gedrongen?

Voorbeeldje;

Mensen in de provincie Zeeland leven volgens zichzelf nog in een mooie rustige 'ruime' provincie, weinig stress, veel natuur!
Veel mensen besluiten daar, zoals zij zelf zeggen, volgens geloof niet te vaccineren. Dat is door onderzoek bewezen.
Ze hebben een lagere opkomst tov andere provincies.
Plat gezegd... zijn het daar vast en zeker viezeriken en nemen ze het niet zo nauw met hygiene, aangezien enten volgens jou geen positieve invloed heeft op het terugdringen van ziektes. Nog niet zolang geleden is daar een uitbraak van de mazelen geweest en die provincie heeft daar veel 'last' van gehad...

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:24

deniesje1983 schreef:
wij op stal zijn verplicht om ieder jaar te enten tegen evaluenza en rhingo .
?

Zijn dat nieuwe ziektes? }>

Sorry, kon het niet laten! 8-)

deniesje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:42

nee het gaat over vaccinaties en deze hooren daar ook bij maar vraag me gewoon af of dat ze deze ook gaan verplichten de wnv vaccin.

sorry maar had het topic al hellemaal gelezen maar kom er niet uit of wat de wnv doet bij paarden.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:44

Ik geloof dat jij ElCid niet goed snapt. :D
Citaat:
Paarden
Paarden zijn een belangrijke indicator van de aanwezigheid van het virus, omdat ze symptomen van infectie kunnen vertonen zoals neurologische encefalitis. De incubatietijd bedraagt 5 tot 15 dagen en er is melding van een sterftepercentage bij klinisch zieke paarden van maar liefst 40%. Er bestaat geen geneesmiddel voor de virusziekte. Paarden kunnen de ziekte met een agressieve ondersteunende therapie overleven. Sommige paarden zullen echter permanente neurologische schade lijden.
Laatst bijgewerkt door vorame op 27-07-09 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt

deniesje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:46

ja maar zijn er ook bij verschijnselen van de wnv
ze gaan toch niet zomaar in een keer dood

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:47

Ik heb het angepast
Maar als ze die verschijnselen hebben ben je wel al te laat.
En bij neurologische afwijkingen laat je meestal ook inslapen omdat het leven geen kwaliteit meer heeft.

deniesje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:49

oke dus gewoon enten voor het te laat is