Wereldrecordscore voor Edward Gal en Totilas *Update*

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xMarianne
Berichten: 1279
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 23:11

Monnie_ schreef:
Sandra_v_B schreef:


Beter nog om naast Totilas Parzival en Nadine mee te nemen...
Anky of Imke kan dan thuisblijven. Sunrise is niet zeker genoeg, hoewel op het moment redelijk constant.
Anky & Salinero presteren zowieso onder de maat...


Anky en salinero presteren altijd beter dan nadine dus die redenering klopt niet!
dus dan zou het totilas parzival en salinero moeten zijn ;) !


helemaal mee eens met jou!
en weetje?
als Anky het super doet (zoals bijv. OS 2008) is iedereen in de wolken (op sommige na dan) van: Oh Anky Anky Anky :)) _/-\o_ :~
maar als ze het minder doet is het dus precies andersom.
en nu Totilas en Edward Gal er ook zijn lijken de prestaties van Anky heel erg onder de maat.
maar Totilas is een paard waar gewoon super beweging in zit en Salinero heeft ook een super beweging maar wel ietsje minder dan Totilas!
Anky kan er niets aan doen.
zij rijdt echt wel beter dan ons allemaal hier op bokt. dus.

Anky haalt al die beweging uit Sallie en als iemand van de bokkers erop ging zitten zou het beslist wel wat minder zijn met de beweging van Salinero.

dynamite1

Berichten: 161
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 23:29

marianneeeh schreef:
helemaal mee eens met jou!
en weetje?
als Anky het super doet (zoals bijv. OS 2008) is iedereen in de wolken (op sommige na dan) van: Oh Anky Anky Anky :)) _/-\o_ :~
maar als ze het minder doet is het dus precies andersom.
en nu Totilas en Edward Gal er ook zijn lijken de prestaties van Anky heel erg onder de maat.
maar Totilas is een paard waar gewoon super beweging in zit en Salinero heeft ook een super beweging maar wel ietsje minder dan Totilas!
Anky kan er niets aan doen.
zij rijdt echt wel beter dan ons allemaal hier op bokt. dus.

Anky haalt al die beweging uit Sallie en als iemand van de bokkers erop ging zitten zou het beslist wel wat minder zijn met de beweging van Salinero.


Helemaal mee eens.
En wat nog veel belangrijker is, maar wat veel mensen op zo'n moment ook vergeten is dat anky degene is die de dressuur in nederland zo groot heeft gemaakt en nederland wereldwijd op de kaart heeft gezet.
Plus dan ook nog te bedenken dat edward het echte rijden bij anky heeft geleerd.
Dus de gene die zeggen dat anky onder de maat presteert is toch wel heel kort door de bocht dacht ik zo.

xMarianne
Berichten: 1279
Geregistreerd: 09-07-08

Re: Wereldrecordscore voor Edward Gal en Totilas *Update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 23:32

ja dat is ook nog zo helemaal vergeten. oeps.
ik vond dat ik dit echt even neer moest zetten, ik werd zo boos van binnen toen ik dat las dat Sallie onder de maat presteert!!!
ik ben dan wel niet fan van Anky (wat het wel, nu Dressuurstal van Baalen sinds een jaar ong.) maar dat kan echt niet en dan mag je ook best even voor haar op komen!

Horsedances

Berichten: 857
Geregistreerd: 21-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 01:11

Tijdens de live uitzending van Hickstead werd het geluid tijdens de kür op muziek weggedraaid ten faveure van het commentaar.

Hier een link naar een versie waar de muziek wat beter over komt.


www.topdressage.tv

kies voor just arrived

en de rest wijst zich vanzelf

Succes,

Theo

sterre2009
Berichten: 5
Geregistreerd: 08-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 03:07

Volgens mij moeten er een paar Nederlanders voor België of Luxemburg gaan rijden.

Dan hebben we goud, zilver en brons, zeker als we Wim Ernes en Francis Verbeek thuis laten :D

EllyC

Berichten: 8168
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Wereldrecordscore voor Edward Gal en Totilas *Update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 07:09

Net even de kur van edward zitten kijken. Werd er gewoon emotioneel van. Moet je voorstellen dat je Edward heet en dan na zo'n proef op zo'n knol dat publiek dat helemaal uit zijn dak gaat. Heerlijk.

Vond Adelinde zaterdag (zondag nog niet gezien) overigens ook erg goed rijden. Paard was erg vooruit gegaan vond ik.

TE5

Berichten: 4362
Geregistreerd: 12-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 07:15

marianneeeh schreef:
Anky haalt al die beweging uit Sallie en als iemand van de bokkers erop ging zitten zou het beslist wel wat minder zijn met de beweging van Salinero.


Daarom rijd ook geen van de bokkers op dat niveau :))
Maar het is geen FNRS-proefje waar je kijkt hoe goed de ruiter rijd en waar wat het paard doet wat minder uitmaakt.
Doet trouwens niks af aan haar geweldige prestaties (waar wij inderdaad alleen van kunnen dromen :P),
maar als er op het moment een betere combinatie voorhanden is, tja.. Zo werkt dat.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 07:27

TE5 schreef:
marianneeeh schreef:
Anky haalt al die beweging uit Sallie en als iemand van de bokkers erop ging zitten zou het beslist wel wat minder zijn met de beweging van Salinero.


Daarom rijd ook geen van de bokkers op dat niveau :))
Maar het is geen FNRS-proefje waar je kijkt hoe goed de ruiter rijd en waar wat het paard doet wat minder uitmaakt.
Doet trouwens niks af aan haar geweldige prestaties (waar wij inderdaad alleen van kunnen dromen :P),
maar als er op het moment een betere combinatie voorhanden is, tja.. Zo werkt dat.


Er zijn wel degelijk bokkers op Grand Prix nivo hoor :D
Al zullen die zich niet snel bekend maken.

mairead

Berichten: 3217
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 07:41

Knap hoor, zo'n score! En dan te bedenken dat Totilas pas net op dit niveau is uitgebracht. Ik ben ook erg benieuwd wat de toekomst brengt; misschien behalen Edward en Totilas al succes in Kentucky in 2010 en de OS in 2012?
Maar eerst misschien het EK, natuurlijk. Ben benieuwd welke dressuurruiters ons nu uiteindelijk mogen gaan vertegenwoordigen.

Ik heb de kür gekeken, gistermiddag via de livestream, maar het geluid was nogal slecht en ook het beeld was niet super. De speler moest telkens opnieuw laden, viel wel eens weg en ook tijdens de kür van Edward liep hij nog eens vast! _-:( Ik denk dat ik maar eens ga kijken of ik ze vanmiddag terug kan zien.

Is deze prestatie trouwens geen uitgebreide vermelding waard bij de NOS??? Misschien heb ik het weer eens gemist, hoor, maar ik heb er niks over gehoord op radio en TV. Ze moeten hun prioriteiten eens gaan bijstellen, daar bij de NOS...

joytje_05

Berichten: 474
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 08:39

Jeah goed gedaan zeg *\o/* En Totilas wat een bewegingskanon is dat zeg niet normaal. Ik heb ook net het filmpje bekeken en zijn staande ovatie is dan ook terecht verdient! Wat zou zo'n paard als Totilas nu waard zijn? Vast een hele boel.. En Adelinde heeft het ook weer super gedaan met Parzival! Super dat Parzival nu weer "terug" is.

BarryFG

Berichten: 237
Geregistreerd: 09-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 09:01

Wat een score van Totilas :wow: , en dat voor zijn 2e internationale optreden en zelfs nog niet helemaal foutloos.
Ook super van Adelinde, hiermee heeft ze haar plekje in het team naar mijn idee wel veilig gesteld.

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 09:18

Ik heb het filmpje gezien, super kur inderdaad.

Maar het valt me elke keer weer op...wat een prachtige kapstokjes heeft Edward toch.
En op Bokt word menig ruiter daar gigantisch op gepakt :+

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: Wereldrecordscore voor Edward Gal en Totilas *Update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 09:32

Bedankt voor het posten van het filmpje Theo. Heb zitten genieten. Alleen jammer van de livestream storing aan het einde van de draftour, maar dat mag de pret niet drukken.

Maartje86

Berichten: 245
Geregistreerd: 15-11-06
Woonplaats: Schaijk

Re: Wereldrecordscore voor Edward Gal en Totilas *Update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:25

Heb net ook het filmpje bekeken, heb er kippenvel van... echt super mooi en die muziek erbij maakt het nog mooier!

FriesWytske
Berichten: 9914
Geregistreerd: 05-08-06

Re: Wereldrecordscore voor Edward Gal en Totilas *Update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:07

Ik heb hem zonet ook weer even gezien. Maar krijg toch elke keer weer kippevel. WAUW wat een prachtpaard.

___Tessa___

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:25

Jeetje wat een score :oo Super goed.

jillyz199

Berichten: 224
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Stadskanaal, Grünn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:43

Totilas is echt een lekker beestje :~
Edward goed gedaan :D

FBN
Berichten: 1962
Geregistreerd: 29-07-07

Re: Wereldrecordscore voor Edward Gal en Totilas *Update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:54

heb hem net gekeken ongelovelijk! Niet normaal hoe die scoort zeker als je bedenkt dat hij nog zo jong is, dat wordt wat als die 2 jaar verder is ( als hij dan nog kan lopen..)

xMarianne
Berichten: 1279
Geregistreerd: 09-07-08

Re: Wereldrecordscore voor Edward Gal en Totilas *Update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:05

waar staat de kur van Adelinde eigenlijk ?

xMarianne
Berichten: 1279
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:09

Cayenne schreef:
TE5 schreef:

Daarom rijd ook geen van de bokkers op dat niveau :))
Maar het is geen FNRS-proefje waar je kijkt hoe goed de ruiter rijd en waar wat het paard doet wat minder uitmaakt.
Doet trouwens niks af aan haar geweldige prestaties (waar wij inderdaad alleen van kunnen dromen :P),
maar als er op het moment een betere combinatie voorhanden is, tja.. Zo werkt dat.


Er zijn wel degelijk bokkers op Grand Prix nivo hoor :D
Al zullen die zich niet snel bekend maken.


okee dat zal zo zijn, maar zo goed als Anky...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 17:43

Die zijn er ook en kaderleden zitten hier ook :) Ze willen alleen anoniem blijven.

Ik lees net dat Edward 96% kreeg van het Deense jurylid voor het artistieke gedeelte :wow:

Monnie_

Berichten: 2701
Geregistreerd: 28-02-06

Re: Wereldrecordscore voor Edward Gal en Totilas *Update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 17:45

Edward zit hier niet en de rest is niet beter dan anky dus ja ..

kaderleden en junioren young riders zitten hier wel ja :P wel lachen toch

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Wereldrecordscore voor Edward Gal en Totilas *Update*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 17:46

Hoe weet jij dat Edward hier niet zit? :+

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:05

Als Edward hier wel zit zal hij in zijn nopjes zijn met al het lovende commentaar van ons ;)

Zoooo, dat Deense jurylid heeft dus genoten. Die Engelse commentatrice vond de pirouettes met dat klokkengebeier ook zo geweldig. Het is muziek die helemaal bij Toto past vind ik, echt super.

Citaat:
okee dat zal zo zijn, maar zo goed als Anky...

Dat zijn er niet veel hè? Eerst maar eens een paar keer Olympisch kampioen worden met 2 verschillende paarden + sportvrouw van het jaar e.d. *D

xMarianne
Berichten: 1279
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:29

Cayenne schreef:
Die zijn er ook en kaderleden zitten hier ook :) Ze willen alleen anoniem blijven.

Ik lees net dat Edward 96% kreeg van het Deense jurylid voor het artistieke gedeelte :wow:

okee wist ik niet (sinds gister pas veel actiever op bokt ;)) nou ja wel leuk natuurlijk :)

zooooo wat een score zeg!!!! supersupersuper