Paardenhouder uit Nuenen ten einde raad

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:00

Ik weet niet welk verhaal er waar is,van die man of van de gemeente.Maar ik weet wel dat een gemeente zeer lastig en moeilijk kan zijn.Wat een gemeente "in zen kop heb,heb die niet in zen kont". Soort van gezegde.
Nu zijn er natuurlijk ook makkelijke gemeente's,maar de meeste zijn o zo moeilijk.
Ik hoop echt dat die man het gaat winnen v.d. gemeente Nuenen.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:08

Merk je als buren het verschil tussen 10 en 20 paarden?(maargoed, dat is een andere discussie) Raar verhaal, want als hij op deze locatie 10 paarden houdt (en hij heeft daar dus die vergunning voor) is die dwangsom toch totaal ongegrond? Ben benieuwd of de gemeente ook even is wezen kijken.
Als het verhaal van de grondeigenaar klopt, hoop ik voor hem dat het snel wordt afgerond en dan mag hij ook wel de nodige excuses ontvangen!

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:31

Mija schreef:
Ja zal maar de "Buren" zijn en denken ik zit heel rustig achteraf in een mooi natuurgebied te wonen in alle stilte,en er komen de hele dag paardentrailers/paardenvrachtwagens/paardenvoer/mestophalers en wat allemaal nog meer voorbij en langs gereden.Als je ziet wat er voor een stal/complex gebouwd is ,dan is dat inderdaad niet voor 10 paarden.

Zou zeggen kom in ons achteraf gelegen gebied wonen. En dan een straat verderop hier vandaan. Die mensen hebben een cross circuit voor de hobby achter hun huis, tering herrie voor de buren, want niet alleen de 5 zonen crossen, ook hun vriendjes komen met door ouders bulkerende pick ups gereden autos met hun motoren gezellig crossen. Ben blij dat ik daar niet naast woon! En dan klaag jij over langsrijdende paardentrailers? hoeveel zouden dat er op een dag zijn? die man verkoopt vast minstens 5 paarden in de week als hij er 10 bij huis heeft staan :+
En als hij 20 boxen heeft, dan nog zullen er niet wekelijks mestophalers, paardentrailers en vrachtwagens door de straat komen. Wij hebben momenteel 45 paarden bij huis en komen misschien 2 keer in de week in drukke tijd over de weg met paardenvervoer. Dus overdrijf niet zo ajb. De mestophaler komt eens per 6 weken!

KiWiKo

Re: Paardenhouder uit Nuenen ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:38

misschien moet hij dan maar een motorstalling maken van het spul.............

een harleyhotel........ :D :D

loopt als een tiet :) :) en verdient ook nog eens stukken beter dan die klereknollen :) :)

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:43

Ik woon niet verder dan 500 mtr van een paardenfokbedrijf/manege en weet drommels goed wat er rond een paarden-bedrijf allemaal gebeurt,woon al een hele lange tijd buitenaf aan de rand van een dorp en niet ver van Hr v d linden maar wel in een ander dorp.Kijk als ik ergens kom wonen waar al een paardenbedrijf is dan heb je weinig recht van spreken,want dan had je daar niet moeten komen wonen.En als ik ergens ga wonen waar al de hele tijd motoren rond crossen weet je dat bijna altijd van te voren,anders ga je daar niet mee accoord toch.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:40

Insider schreef:
En dan klaag jij over langsrijdende paardentrailers? hoeveel zouden dat er op een dag zijn? die man verkoopt vast minstens 5 paarden in de week als hij er 10 bij huis heeft staan :+
En als hij 20 boxen heeft, dan nog zullen er niet wekelijks mestophalers, paardentrailers en vrachtwagens door de straat komen. Wij hebben momenteel 45 paarden bij huis en komen misschien 2 keer in de week in drukke tijd over de weg met paardenvervoer.

Ehm, Insider, de twee locaties waar het hier over gaat staan vlak bij elkaar, en de stalhouder heeft tussen de 80 en de 100 paarden. Alleen al op de website staan er meer dan 80. Da's toch net een tikkie anders dan een stalletje met 10 tot 20 paarden ;) . Niet dat ik daar last van zou hebben, maar ik ben dan ook zelf een paardenliefhebber, dat scheelt waarschijnlijk stukken. Waarom de buren (of een buur) bezwaar hebben aangetekend weet ik verder niet, net zo min als ik op de hoogte ben van de verhoudingen tussen de betreffende buur en de staleigenaar, en da's toch wel relevante informatie als je een oordeel wilt uitspreken over 'wie er gelijk heeft'.

Daarnaast: dat jij last hebt van motorcrossers is heel vervelend, ik zou het in elk geval vreselijk vinden, maar dat wil niet zeggen dat iedereen die minder herrie hoeft te ondergaan dan jij geen recht heeft om te klagen ;) .

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 21:52

KiWiKo schreef:
kamsel schreef:
[
De gemeente heeft misschien steken laten vallen, maar dat maakt hem niet heilig.
Sneu voor hem dat de buren het tegen hebben kunnen houden door hun bezwaar, maar misschien hebben ze daar wel gegronde reden toe, ik weet het niet, volgens de rechter wel..

een ambtenaar mag geen steken laten vallen......... NOOIT, want de steken die ambtenaren laten vallen......... die maken burgers kapot

Helaas zijn het ook maar mensen....
Als hij nou compleet loepzuiver was, had ik het erg sneu voor hem gevonden...
Maar om hem nou zielig te vinden, hij heeft een risico genomen door te bouwen zonder vergunning, eigen schuld dikke bult.
Voor de rest moet je hem geloven omdat je alleen zijn kant hoort (en moet zeggen geloof hem niet... Hij zegt niet dat hij is gaan bouwen zonder vergunning, lijkt me toch redelijk essentieel voor het verhaal, dus misschien zijn er nog heel veel dingen die hij niet zegt omdat zijn verhaal dan beter uitkomt)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 06:53

mensens of niet......... als een ambtenaar steken laat vallen dan kan hij daarmee iemands leven verruineren........ dus dat zou nooit, nooit mogen......

Functies waarin ambtenaren zelfstandig mogen beslissen zouden niet voor moeten en mogen komen

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 09:01

Jeetje wat een pech voor die man zeg :(:) en wat een k*t buren :(

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 09:12

tessii1991 schreef:

Hoe kan iemand uit Dronten beoordelen dat het K*t buren zijn. Laat die v d Linden maar los, het is een gewiekste (Paarden) Zakenman.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 09:15

Lees het artikel eens :Y)
Dus op basis van het artikel, tuurlijk weet ik niet 100% of het precies zo in elkaar zit,
maar ze zullen wel geen klinklare onzin in de krant zetten denk ik zo...

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 09:25

Je moest eens weten hoe vaak ze klinkklare onzin in de krant zetten. Als journalisten ergens goed in zijn, is het inspelen op de emoties van lezers.

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 09:28

Journalisten weten de boel altijd goed te verdraaien.
En ook nog eens flink aan te dikken.
Als je als ambtenaar zulke steken laat vallen, waardoor er mensen worden geruineerd,
dan kan je maar beter putjesschepper gaan worden voordat je nog eens een keer iets uithaalt.
Deze man zal ook niet zielig zijn, dat wordt ook niet zo beaamt.
Maar zoals altijd heeft hij wel een grote financiele strop, waar hij niets mee aan kan.
Tegenwoordig is het al niet makkelijk om je geld bij elkaar te houden want in dit land wordt je gewoon uitgeperst :(

Daarbij heb ik liever 100 paarden naast me dan 3 motorcrossers :=
En als mensen in alle rust willen wonen, dan denk ik dat ze maar
beter op een onbewoont eilandje kunnen gaan wonen.

Een zakenman moet ook wel gekwiekst zijn, anders draaien ze je zo je nek om.
Zeker de paardenwereld is 1 van de hardste.
Je zal alle zeilen bij moeten houden om overeind te blijven.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 09:48

Mija schreef:
tessii1991 schreef:

Hoe kan iemand uit Dronten beoordelen dat het K*t buren zijn. Laat die v d Linden maar los, het is een gewiekste (Paarden) Zakenman.

En hoe kan jij dat nou weer weten? Jij slaakt kant noch wal met die opmerking van je.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 18:56

Heb ook liever 100 paarden dan 3 motorcrossers als buren.
Weet niet wat de ambtenaren hebben besloten en waarom en of zij volledig in hun recht stonden, maar dat neemt niet weg alleen hij verantwoordelijk is voor zijn eigen financiele strop en daar heb ik absoluut geen medelijden mee, hij heeft gegokt en misgegokt.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 09:58

xx_Horsiex schreef:
Mija schreef:

En hoe kan jij dat nou weer weten? Jij slaakt kant noch wal met die opmerking van je.

Ik dacht het en jij zegt het ;)
Maargoed, ontopic

johanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:45

Als je een bestaand bedrijf koopt met agrarisch bouwblok waar een milieu vergunning op zit ga je er vanuit dat daar een agrarische aktiviteit kan plaatsvinden.Je gaat vervolgens aan de slag om er een paardenhouderij op te vestigen waarvoor de gemeente bouwvergunning afgeeft maar door bezwaren word de milieu vergunning ingetrokken en dan bestaan er dergelijke situatie's.
De gemeente had de bestaande milieu vergunning moeten omzetten naar paardenhouderij alvorens een bouwvergunning af te geven. Alvorens de eigenaar dit goedje kocht is er bij de gemeente wel degelijk geinformeerd om een paardenhouderij te mogen beginnen op die lokatie.En nu is zijn laatste strohalm nog om dan maar hobbymatig zijn bedrijf voort te zetten.Dit in dank aan de gemeente's die de ruggen niet meer durven te rechten. Geef invulling van lokatie waar boeren stoppen om hier de paardensector ruimte te bieden het is tenslotten inmiddels een grote industrie in nederland waar moeten we anders de paarden laten als in het buitengebied.Wat we wel doen is paarden in natuurgebieden loslaten waar ze vervolgens omkomen van de honger (dierenwelzijn)

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:20

Johanus, je valt in herhaling ;) .Goed de Raad van State uitspraak lezen!!!

De gemeente heeft geprobeerd een milieuvergunning te verstrekken! maar die vernietigd door de RVS.
Dat heeft meer met democratie te maken (iedereen heeft inspraak/kan bezwaar maken) dan dat de gemeente geen rug heeft.