Verbod op evenementen met dieren (v/a 17 april)

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 14:00

ze weten gewoon niet goed wat ze moeten doen,net een nieuw ministerie en dan al meteen zoiets op je dak.ze moeten iig die klotekwetters (eierenvervoerder) flink aanpakken want die heeft het verspreid.niet alleen die kippeboeren zijn nu de pineut ook de varkens boeren , want dat duurt ook nog wel n week voor die weer vervoerd mogen worden en ook koeienboeren die met overvolle tanks zitten (melk) en als je gaat kijken wat het organiseren van een wedstrijd kost...nou valt een dressuur of springwedstrijd wel mee, maar een cross daar zijn ze een jaar met de voorbereidingen bezig,triest tog als dat word afgelast.laat dan alleen de mensen thuis blijven die die kippen hebben !!! :@

daredevil
Berichten: 13
Geregistreerd: 03-04-03
Woonplaats: culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 15:38

Nou nog zo iets, k heb donderdag afspraak bij dierenarts (Lienden), ik woon in Culemborg. Gebied A of B, is niet helemaal duidelijk te zien op kaartje Nerd . Mag ik nou wel of niet met trailer naar de dierenkliniek? Staan wel aantal paarden in behandeling op kliniek, maar mijn paardje komt er niet mee in contact. Ook geen A.I. gevoelige dieren op ons erf. Nouja k ga maar ff bellen, ze zullen het daar wel weten

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 16:44

Cookies schreef:
Persoonlijk denk ik dat als de aid controleert en je van een stal komt waar ze kippen hebben je dan een probleem hebt.


Dat heb je zeker. Een kennis van ons is al beboet met € 900,-- omdat ze met haar paard van het erf afging terwijl ze kippen heeft; dit mag dus niet.

In de omgeving Arnhem/Apeldoorn zie ik erg veel busjes rijden van de AID. De AID schijnt ook startlijsten op te vragen, en vervolgens kijken ze wie van de starters ook kippen houdt. Ze zitten er dus wel degelijk met hun neus bovenop.

Kootwijk is overigens ook afgelast aanstaande zondag. Enorm balen Boos! !

loulou

Berichten: 14815
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 16:53

Merel schreef:
'k begin me er een beetje in te verdiepen: maar het is allemaal gogeltaal: en aangezien jullie het schijnen te snappen:
Wie kan mij het 1 en ander uitleggen: er wordt geschreven over compermentering, AI-gevoellige dieren en compartiment A, B, enz.

Wat houdt dit in?
Ik woon in z.o Drenthe (bij Coevorden) en ga 3 & 4 mei naar Haaksbergen: hoe dicht bij is het nu bij Haaksbergen? Ik ga er 2 demo's geven en heb hard geoefend: het moet gewoon doorgaan!!!!

Hoe is Duitsland eronder? Zou via Coevorden naar Duitsland kunnen en bij Haaksbergen Duitsland weer in........

Natuurlijk vindt ik het harstikke erg voor al die boeren e.d.! En ik hoop dus ook niet dat het verder komt. Allen de aanpak vind ik niet altijd even begrijpelijk, zoals zo velen......maar ja................................................


Afbeelding

dit zijn de compartimenten.
als het niet duidelijk is in welk compartiment je woont kun je nog op
http://www.minlnv.nl/zoek/ zoeken. onder het trefwoord 'compartimenten' dan kom je vanzelf bij de beschrijving van de gebieden uit. dit is ook niet echt duidelijk. ik heb een land kaart erbij gepakt om te kijken hoe het ongeveer loopt.

Citaat:
AI-gevoellige dieren

dit zijn dieren die vogelpest kunnen krijgen (en/of overbrengen?)
ik weet het niet precies maar het zijn iig kippen.
en waarschijnlijk ook ganzen, eenden en andere vogelsoorten.

ik ben niet zo goed in topografie Haha!
maar als haaksbergen in hetzelfde compartiment woont als waar jij in woont en je hebt thuis geen AI- gevoelige dieren (kippen dus) mag er zowieso gewoon heen.
maar je mag trouwens geen paarden bij elkaar brengen, dus als het op een manege ofzo is weet ik het eigenlijk niet zeker.

je kunt altijd het info nummer bellen: 0800-2233322.
je krijgt dan eerst een computer aan de lijn en als je dan keuze 3 doet krijg je gewoon een medewerk(st)er

dan weet je het zeker.

Merel

Berichten: 1177
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-03 23:01

O.K. Da's al een heel stuk duidelijker!
Maar je mag geen paarden bij elkaar brengen?! Dan zou het bij voorbaat al niet doorgaan!!! Het vind plaats op een manege, tot nu toe nog niets van aflassen gehoord!

Het is een nationaal studentenconcours: de deelnemers rijden ieders op een ander paard, per paard 3. De beste op dat paard gaat door naar de volgende ronde: Kaatje (mijn moeders fjord) doet mee (L2 en voorronden springen)

Daarnaast geef ik zaterdag met Kaatje een westerndemonstratie en zondag met mijn welsh een vrijheidsdressuurdemonstratie. Dat MOET gewoon doorgaan!

Haaksbergen is nog wel een aantal kilometertjes van ons vandaan: maar ligt nog wel zeer duidelijk in compartiment C.

En de evenementen die in C liggen mogen toch nog steeds gewoon doorgaan?! TOCH????????!!!!!!!!!!!

mmmm.......duimen maar de komende tijd!

(nogmaals: ik vind het ook erg hoor voor die boeren!)

Vinka
Berichten: 1177
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 08:49

De evenementen die in C liggen mogen inderdaad gewoon doorgaan maar alleen met paarden die komen uit compartiment C en D. Paarden uit een ander compartiment mogen hier niet naar toe.

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 10:32

Weer een aanpassing (van de site van www.pve.nl) per 22.04

Evenementen met dieren
Heel Nederland
Het is verboden vogels (dus niet alleen AI-gevoelige dieren) te ‘verzamelen´. Verzamelen betekent het van verschillende plaatsen tijdelijk bijeen brengen van vogels. Alle markten, verkopingen, veilingen, tentoonstellingen, keuringen en andere evenementen met vogels zijn verboden. De maatregel is nodig omdat ook vogels die er zelf niet ziek van worden, het virus kunnen verspreiden. Dit is geregeld in Regeling verzamelverbod pluimvee Nederland 2003 zoals die op 21 maart is gewijzigd.

Compartimenten A, B, E, F en G
In de compartimenten A, B, E, F en G zijn markten, verkopingen, veilingen, tentoonstellingen, keuringen en andere evenementen met éénhoevigen en evenhoevigen verboden. Deelname aan deze evenementen is verboden. Het verbod is niet beperkt tot dieren van bedrijven waar pluimvee wordt gehouden, maar geldt voor alle één- en evenhoevigen. Dit is vastgelegd in de Wijziging Tijdelijke regeling vervoers- en exportverbod pluimvee 2003 van 18 april.

Compartimenten C en D
In de compartimenten C en D is het deelnemen met één- en evenhoevigen aan markten, verkopingen en veilingen, tentoonstellingen, keuringen en andere evenementen alleen toegestaan als de één- en evenhoevigen afkomstig zijn uit compartimenten C en D. Het verbod is niet beperkt tot dieren van bedrijven waar pluimvee wordt gehouden, maar geldt voor alle één- en evenhoevigen. Dit is vastgelegd in de Wijziging Tijdelijke regeling vervoers- en exportverbod pluimvee 2003 van 18 april.


Overige evenementen
Toezichtsgebieden
Het houden van evenementen in de toezichtsgebieden wordt ten sterkste ontraden. Binnen deze gebieden zijn uiteraard alle op dat moment geldende verboden van toepassing. Voor evenementen worden geen bijzondere ontheffingen verleend. Pluimveehouders dienen niet deel te nemen aan evenementen.

Overig Nederland
Voor de rest van Nederland geldt het advies: wees terughoudend met het organiseren van evenementen. Pluimveehouders dienen niet deel te nemen aan evenementen.

Amarie
Berichten: 1565
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-03 14:14

Nuland, Paarden, dressuur/springen/mennen gaat niet door aankomend weekend (27 april)

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-03 08:14

Uden, komende zondag 27 april gaat niet door.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 12:23

Het is nu ook vlak bij ons Boos! Net over de grens in Belgie!!

Jupiter
Berichten: 3199
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Sevilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-03 14:29

en hoe zit het met nijmegen in "gebied" E ik heb 18 mei dressuurwedstrijd op de manege... Boos! ik had me erop verheugd!!

Nimmy

Berichten: 3955
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-03 22:14

ik woon in gebied a en ik kwam er gister achter dat ik sinds afgelopen donderdag gewoon weer naar les mag, want les bij een verrening is meestal toch met de zelfede groep als er maar geen AI gevoelige dieren op ons erf of dat van de vereniging lopen en die zijn daar niet. Ik heb ook met het nummer gebelt en die zeiden ook dat het mocht dus ik ben vanmorgen gewoon naar les geweest geen probleem, en ook de andere rijverenigingen in de omgevinggeven weer les.
Er wordt volgende week zaterdag waarschijnlijk zelfs weer een wedstrijd gereden, zoals het er nu uit ziet gaat die gewoon door.

jennifer878
Berichten: 902
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 17:22

ouwneee nou kan me wedstrijd niet doorgaan zeker? hmm lekker lastig me wedstrijd is 18 mei en ik heb elke maandag les maar die lesse gaan gewoon doro want in noord holland is er zo ver ik weet geen kippepest in de nbuurt van bergen(waar ik les heb)