Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Billy schreef:t Is net de Maastunnel hier, heel krap, geen uitwijkmogelijkheid...
Geen erg slimme actie van deze dame...
pharagirlke schreef:Auth: Je mag andere mobilisten niet in gevaar brengen, dat doet ze wel. Dus ze mag niet, wettelijk gezien.
IndianLady schreef:pharagirlke schreef:Auth: Je mag andere mobilisten niet in gevaar brengen, dat doet ze wel. Dus ze mag niet, wettelijk gezien.
Waar ik stond in de randstad hadden wij een 2 baansweg en een stoep aan weerskanten. Officieel mocht je er maar 30 km per uur rijden. Dat werd niet gedaan, tenzij de politie stond te flitsen. Wij zijn altijd over de stoep gegaan want wij hadden gen zin om aangereden te worden. We zijn met regelmaat aangehouden met waarschuwingen. Het enige wat wij dan konden zeggen was de automobilisten rijden te hard. Ja das jammer dan, maar jullie mogen hier niet lopen/rijden was het antwoord.
Oke, sorry maar ik riskeer toch echt niet mn eigen nek of die van mn paard, dan ga ik liever over de stoep. Of we gingen dus over de stoep of we reden (na aanmaning van de politie) breeduit over de weg. De manoevres om ons in te halen waren echt belachelijk voor woorden.
Het was anders niet te doen. Daarom snap ik hem nu niet, ze gaat over de weg waar ze dus hoort en dan krijgt ze er ook nog eens een boete voor. Had ze dan moeten gaan zwemmen?
Ylana schreef:Jongens... LEZEN!!!
Het mag niet want het is een autoweg.
En daar geldt:
Artikel 22: Verkeer op autowegen
22.1. Alleen de motorvoertuigen en hun aanhangwagens, met uitzondering van de bromfietsen, de landbouwvoertuigen en de slepen van kermisvoertuigen, alsook de driewielers zonder passagiersruimte en met een ledige massa van niet meer dan 400 kg en de vierwielers zonder passagiersruimte, worden tot het verkeer op autowegen toegelaten.
Dus nee, ze mocht daar niet rijden te paard en ja, de boete is terecht!
Vie schreef:Ik rijd regelmatig door die tunnel (met de auto w.t.v.). Ik zou er niet voor de lol doorgaan, eerder aangezien er langs de andere kant centrum stad ligt en daar niets te beleven valt voor mij.
Maar om er nu een boete voor te geven, terwijl het a. een openbare weg is, b. er nergens staat dat het niet mag, vind ik overdreven. Als ruiter wordt je als bestuurder beschouwt, nu ineens zou je als voetganger beschouwt worden omwille van een tunnel?
Voor gevaarlijk weggedrag? Dan mogen ze wel heel wat meer boetes uitschrijven... Hier in de buurt is nl. geen bos, enkel (vaak heel smalle) polderweggetjes met diepe sloten aan de zijkanten. Daar is óók geen mogelijkheid om elkaar voorbij te steken. Maar een tunnel door, dan ineens is het drama... Begrijp me niet verkeerd, ik zou het ook niet zomaar doen, maar vind dit weer iets overroepen...
Mssn heeft ze geen licht, maar in het donker is het ook oké als je gewoon de nodige voorzorgen neemt met reflectiebandjes en toestanden.
Ik moet eerlijk zeggen, ik men hier in de buurt met een vrouw en wij hebben ons wel eens afgevraagd of je erdoor zou mogen met paard en kar. Je kan anders met geen mogelijkheid naar de andere kant rijden... Dus ja, ook bij ons is de vraag wel eens opgekomen. Maar nu weten we dus dat we het niet moeten proberen.
Arabesk schreef:We moeten toch officieel op de rijbaan rijden, ook als het om 80 km/h wegen gaat, doet deze dame dat en dan is het weer niet goed
pharagirlke schreef:http://www.picturesofantwerp.be/images/AN120.jpg
Zie je dit bord rechts op de foto staan naast de paal van het verkeerslicht.
De waaslandtunnel is een autoweg
Ylana schreef:Jongens... LEZEN!!!
Het mag niet want het is een autoweg.
En daar geldt:
Artikel 22: Verkeer op autowegen
22.1. Alleen de motorvoertuigen en hun aanhangwagens, met uitzondering van de bromfietsen, de landbouwvoertuigen en de slepen van kermisvoertuigen, alsook de driewielers zonder passagiersruimte en met een ledige massa van niet meer dan 400 kg en de vierwielers zonder passagiersruimte, worden tot het verkeer op autowegen toegelaten.
Dus nee, ze mocht daar niet rijden te paard en ja, de boete is terecht!