Vrouw die te paard door tunnel reed snapt commotie niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:35

Los van het feit of je wel of niet te paard door zo'n tunnel mag, ik zou persoonlijk het risico niet nemen hoe lief en mak mijn paard dan mag zijn. Ik blijf het onverantwoorde actie vinden. En wat er ook in een theorieboek mag staan hierover, ik zie zat lui die hun rijbewijs bij wijze van spreke bij een pakje boter hebben gekregen. Natuurlijk zijn er oplettende automobilisten maar helaas niet allemaal, dus ik zou er niet op gokken.

EDIT: dan heb ik het over deze situatie de tunnel
Laatst bijgewerkt door Cossie op 21-07-09 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:35

weet je wat ik nu net zo leuk vind? Ik ken die haflinger :+ Komt van bij m'n hoefsmid :')

En van een ingenieur veronderstel je nu wel dat zij weet wat wel en niet mag :')

Door die tunnel ga je nog niet met een cabrio, laat staan met een paard!

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:36

chipieke schreef:
weet je wat ik nu net zo leuk vind? Ik ken die haflinger :+ Komt van bij m'n hoefsmid :')

En van een ingenieur veronderstel je nu wel dat zij weet wat wel en niet mag :')

Door die tunnel ga je nog niet met een cabrio, laat staan met een paard!

Welke haflinger

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:37

Billy schreef:
t Is net de Maastunnel hier, heel krap, geen uitwijkmogelijkheid...
Geen erg slimme actie van deze dame...

Ik wilde net de vergelijking met de Maastunnel gaan trekken. Ik vind het ook niet heel erg clever. Hoe braaf het paard ook mag zijn; je wéét hoe automobilisten kunnen zijn en wat voor ongelukken je kunt veroorzaken.

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:37

Jongens... LEZEN!!!
Het mag niet want het is een autoweg.
En daar geldt:
Artikel 22: Verkeer op autowegen

22.1. Alleen de motorvoertuigen en hun aanhangwagens, met uitzondering van de bromfietsen, de landbouwvoertuigen en de slepen van kermisvoertuigen, alsook de driewielers zonder passagiersruimte en met een ledige massa van niet meer dan 400 kg en de vierwielers zonder passagiersruimte, worden tot het verkeer op autowegen toegelaten.

Dus nee, ze mocht daar niet rijden te paard en ja, de boete is terecht!

Ayasha
Blogger

Re: Vrouw die te paard door tunnel reed snapt commotie niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:40

Die boete vind ik sowieso terecht, is het niet voor verkeersovertreding dan voor dierenmishandeling :j

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:41

pharagirlke schreef:
Auth: Je mag andere mobilisten niet in gevaar brengen, dat doet ze wel. Dus ze mag niet, wettelijk gezien.

Waar ik stond in de randstad hadden wij een 2 baansweg en een stoep aan weerskanten. Officieel mocht je er maar 30 km per uur rijden. Dat werd niet gedaan, tenzij de politie stond te flitsen. Wij zijn altijd over de stoep gegaan want wij hadden gen zin om aangereden te worden. We zijn met regelmaat aangehouden met waarschuwingen. Het enige wat wij dan konden zeggen was de automobilisten rijden te hard. Ja das jammer dan, maar jullie mogen hier niet lopen/rijden was het antwoord.

Oke, sorry maar ik riskeer toch echt niet mn eigen nek of die van mn paard, dan ga ik liever over de stoep. Of we gingen dus over de stoep of we reden (na aanmaning van de politie) breeduit over de weg. De manoevres om ons in te halen waren echt belachelijk voor woorden.

Het was anders niet te doen. Daarom snap ik hem nu niet, ze gaat over de weg waar ze dus hoort en dan krijgt ze er ook nog eens een boete voor. Had ze dan moeten gaan zwemmen?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:42

Ik had zaterdag mijn trouwfeest waar mijn hoefsmid op was uitgenodigd en hij wist me te zeggen dat 'kimmeke zo stoem was geweest om mee zijn whisky door de waaslandtunnel te rijden'. Whisky is zijn netverkochte haflinger :+ Aangezien dat we ondertussen maar 1 Kim kennen die door de waaslandtunnel wou rijden met haar net gekochte paard, veronderstellen we maar dat het zijn haflinger was :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:42

IndianLady schreef:
pharagirlke schreef:
Auth: Je mag andere mobilisten niet in gevaar brengen, dat doet ze wel. Dus ze mag niet, wettelijk gezien.

Waar ik stond in de randstad hadden wij een 2 baansweg en een stoep aan weerskanten. Officieel mocht je er maar 30 km per uur rijden. Dat werd niet gedaan, tenzij de politie stond te flitsen. Wij zijn altijd over de stoep gegaan want wij hadden gen zin om aangereden te worden. We zijn met regelmaat aangehouden met waarschuwingen. Het enige wat wij dan konden zeggen was de automobilisten rijden te hard. Ja das jammer dan, maar jullie mogen hier niet lopen/rijden was het antwoord.

Oke, sorry maar ik riskeer toch echt niet mn eigen nek of die van mn paard, dan ga ik liever over de stoep. Of we gingen dus over de stoep of we reden (na aanmaning van de politie) breeduit over de weg. De manoevres om ons in te halen waren echt belachelijk voor woorden.

Het was anders niet te doen. Daarom snap ik hem nu niet, ze gaat over de weg waar ze dus hoort en dan krijgt ze er ook nog eens een boete voor. Had ze dan moeten gaan zwemmen?

Ze MAG daar niet komen. ;) het is een AUTOweg. En bij mijn weten is een paard geen auto.

Ylana schreef:
Jongens... LEZEN!!!
En daar geldt:

22.1. Alleen de motorvoertuigen en hun aanhangwagens, met uitzondering van de bromfietsen, de landbouwvoertuigen en de slepen van kermisvoertuigen, alsook de driewielers zonder passagiersruimte en met een ledige massa van niet meer dan 400 kg en de vierwielers zonder passagiersruimte, worden tot het verkeer op autowegen toegelaten.

Lezen is een vak :D

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:43

In mijn ruiterbewijstheorieboek staat toch echt dat een paard een vervoersmiddel is, en die hoort ten alle tijden op de weg thuis. Zelfs toen vond ik het al een vreemde wet, ik leef hem in praktijk alleen na als ik dat veilig acht.. Maar dat die vrouw een boete kreeg voor op een openbare weg rijden is volledig onterecht. Een 50kmh weg is een weg waar je volgends het theorieboek gewoon met je paard op moet rijden. (Idioot natuurlijk, maar dat zijn de regels!)

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:43

Autoweg, schandalig dat ik dat niet wist. _O- Ik ging er vanuit dat het een openbare weg was, aangezien je er maar 50 mag.
Wel raar, landbouwvoertuigen rijden er gewoon door. Mijn vriend vertelde dat dit wel 'mag', aangezien ze anders niet naar de andere kant van de Schelde geraken.

Weet niet of dat waar is. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:44

Of het mag of dat het "gedoogt" word is de vraag :D

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:45

Er staat nergens in het artikel dat het een autoweg is.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:46

Idd PG. :D
IndianLady: Er staat een bord voor de tunnel. :j

Ik weet wel dat vrachwagens van +3,5 ton er niet door mogen en volgens mij was dat deels door de stijle helling. Ik heb een keer achter zo 'n vrachtwagen gehangen. Ik was ten eerste al bang dat dat ding ging ontploffen omdat ie er maar net onder kon en ten tweede omdat hij idd wel hééél traag omhoog ging... :=

Mi_Amore

het is een tunnel zonder vluchtweg waar je al halfdood uitkomt door de verschrikkelijke gassen daar. Dus voor mij is die boete meer dan terecht :+ Denk dat die vrouw graag met haar eigen leven speelt.

Ayasha
Blogger

Laatst bijgewerkt door Ayasha op 21-07-09 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:47

Vie schreef:
Ik rijd regelmatig door die tunnel (met de auto w.t.v.). Ik zou er niet voor de lol doorgaan, eerder aangezien er langs de andere kant centrum stad ligt en daar niets te beleven valt voor mij. :+

Maar om er nu een boete voor te geven, terwijl het a. een openbare weg is, b. er nergens staat dat het niet mag, vind ik overdreven. Als ruiter wordt je als bestuurder beschouwt, nu ineens zou je als voetganger beschouwt worden omwille van een tunnel?

Voor gevaarlijk weggedrag? Dan mogen ze wel heel wat meer boetes uitschrijven... Hier in de buurt is nl. geen bos, enkel (vaak heel smalle) polderweggetjes met diepe sloten aan de zijkanten. Daar is óók geen mogelijkheid om elkaar voorbij te steken. Maar een tunnel door, dan ineens is het drama... Begrijp me niet verkeerd, ik zou het ook niet zomaar doen, maar vind dit weer iets overroepen...

Mssn heeft ze geen licht, maar in het donker is het ook oké als je gewoon de nodige voorzorgen neemt met reflectiebandjes en toestanden.

Ik moet eerlijk zeggen, ik men hier in de buurt met een vrouw en wij hebben ons wel eens afgevraagd of je erdoor zou mogen met paard en kar. Je kan anders met geen mogelijkheid naar de andere kant rijden... Dus ja, ook bij ons is de vraag wel eens opgekomen. Maar nu weten we dus dat we het niet moeten proberen. :))

Ach voor 50 euro en je moet echt naar de overkant?? Gewoon doen zou ik zeggen als jij je paard vertrouwd!!
Hoe groot is de kans nu dat de politie het ziet?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:48

gezien de hoeveelheid auto's die er passeren is de kans zo'n 100% dat er een melding van gemaakt word.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:48

We moeten toch officieel op de rijbaan rijden, ook als het om 80 km/h wegen gaat, doet deze dame dat en dan is het weer niet goed }:0

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:49

Arabesk schreef:
We moeten toch officieel op de rijbaan rijden, ook als het om 80 km/h wegen gaat, doet deze dame dat en dan is het weer niet goed }:0

Jij leest ook al zo goed:

pharagirlke schreef:
http://www.picturesofantwerp.be/images/AN120.jpg
Zie je dit bord rechts op de foto staan naast de paal van het verkeerslicht.

De waaslandtunnel is een autoweg ;)

Ylana schreef:
Jongens... LEZEN!!!
En daar geldt:

Laatst bijgewerkt door Ayasha op 21-07-09 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:49

pharagirlke schreef:
gezien de hoeveelheid auto's die er passeren is de kans zo'n 100% dat er een melding van gemaakt word.

Plus dat veel tunnels met camera's in de gaten gehouden worden :j

Arabesk: maar dit is een autoweg. Daar mag je met je paard niet op :)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:50

Shadow0 schreef:
Arabesk: maar dit is een autoweg. Daar mag je met je paard niet op :)

_O- ik vind het wel heel stoer. Ik heb zelf een fobie voor lange tunnels dus no way dat ik te paard door een tunnel zou gaan, duurt véél te lang, kun je mij allang wegdragen :')

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:51

Al zou het legaal zijn, soms moet je je gezond verstand gebruiken en voor de veiligheid kiezen. Dit geldt voor alle situaties te paard.

__Nathalie__

onbegrijpelijk......

Renza

"Mag ik door de Waaslandtunnel rijden met mijn fiets/mobilhome/vrachtwagen?

De Waaslandtunnel is de oudste tunnel onder de Schelde die Linkeroever verbindt met Antwerpen-centrum (1933). In beide rijrichtingen is er slechts één rijstrook beschikbaar. Hierdoor is, omwille van de veiligheid, het verkeer er verboden voor:
- voertuigen met een gewicht van meer dan 1,5 ton (uitgezonderd: bussen van De Lijn)
- voetgangers en (brom)fietsers "

http://www.verkeerscentrum.be/verkeersi ... etgeving-1

Staat niks over paarden :P (of het moet een hele dikke Haflinger van > 1,5 ton geweest zijn)

Maar goed als het idd een autoweg is doet dat er niet toe, wel raar dat ze dan speciaal neerzetten dat er geen voetgangers doorheen mogen, dat zou, als er duidelijk aangegeven staat dat het een autoweg is, niet nodig moeten zijn. Dan hadden ze op die site ook gewoon neer kunnen zetten "nee want het is een autoweg"