Paardenhouderij Nuenen moet gloednieuwe stallen leeg houden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

touchofpink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:56

Delphi2 schreef:
Een bouwvergunning is twee jaar geldig, men moet binnen twee jaar aanvangen met de bouw. (hierop kan ook verlenging worden aangevraagd)

Bouwvergunning is onbeperkt geldig. de gemeente kan deze echter wel intrekken als er geen gebruik van wordt gemaakt.

touchofpink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:00

Asyaa schreef:
die ambtenaren zijn zo dom
als ik een lap bouwgrond heb en ik heb de vergunning om erop te bouwen, zou ik er bij wijzen van spreken 100 stallen op kunnen dumpen
maar er paarden in houden? ho maar
dan komen er opeens een hele rits nieuwe vergunning en regels om de hoek

lezen????? de vergunning treedt niet in werking voordat ook de milieuvergunning is verleend. Er is namelijk een coordinatieplicht tussen die twee. Als jij aangeeft bij de gemeente een paardenstal te willen bouwen voor 100 paarden zal dit doorgegeven worden aan de afdeling milieu die jou dan vraagt een aanvraag om milieuvergunning in te dienen.

Als jij aangeeft een opslagloods te willen bouwen waarvoor op grond van de Wet milieubeheer geen vergunningplicht geldt en je gaat naderhand in deze loods de paardenboxen aanbrengen........ dan ben je dom bezig en heb je dus de kans dat je alles er weer uit mag halen :)

__karin__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:00

Citaat:
"Wel ongelovelijk achterlijk"

"het lijkt me toch wel als je een vergunnign aan gaat vragen voor paardenstallen te bouwen dat je er paarden in gaat zetten."

"ambtenaren zijn zo dom idd."

"Nederland ten voeten uit!"

"vind het maar raar hoor ."

"waarom is er dan niet gelijk gezegd dat er geen paarden in mochten? :? "

"langleven nederland *verhuist naar canada*"

"Dat is wel heeeeel erg sneu. Typisch Nederland"

"Belachelijk "

"Het zal wel een machtsspelletje zijn van de gemeente >;) "

"Te gek voor woorden dan dat die nu ineens wordt ingetrokken. "

Inderdaad te gek voor woorden. Wat zit hier op bokt toch ongelofelijk veel arrogant, alleswetend paardevolk.
Wat schelden op ambtenaren en gemeentes, als je niet eens weet waar het over gaat.

Deze stal heeft zich zelf in de nesten gewerkt, door zich boven en onder de wet te stellen..

Typische he :')

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:01

Je hebt gelijk, zag dat ie zelfs kan worden ingetrokken indien niet binnen 26 weken is aangevangen.

touchofpink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:06

Delphi2 schreef:
Je hebt gelijk, zag dat ie zelfs kan worden ingetrokken indien niet binnen 26 weken is aangevangen.

hihi heb het net ook eerst snel nog even gecheckt bij mn baas voor de zekerheid ;)

Cyruss_

Re: Paardenhouderij Nuenen moet gloednieuwe stallen leeg houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:53

Das mooi dom dan zeg... Heb je een paar mooie stallen voor niks..

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:57

listiglistje schreef:
Het zal wel een machtsspelletje zijn van de gemeente >;)

Cor zit al jaren op hetzelfde adres met een stuk of 70 paarden!

volgens paardenfokken al sinds 1993

http://www.paardenfokken.nl/profiel/sho ... bleid=5085

Dat is niet waar. Hij woont daar al wel heel lang, en heeft altijd pony's en een paard gehad. Ik heb in 1991 tot 1993 daar met zijn pony bij de ponyclub gereden.
Hij is daarna wel begonnen met die fokkerij, maar dat zat/zit (?) op Vaarle (wel in Nuenen).

drupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 17:48

echt wel lullig!!!!en nu dan ??

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:31

__karin__ schreef:
Inderdaad te gek voor woorden. Wat zit hier op bokt toch ongelofelijk veel arrogant, alleswetend paardevolk.
Wat schelden op ambtenaren en gemeentes, als je niet eens weet waar het over gaat.

Deze stal heeft zich zelf in de nesten gewerkt, door zich boven en onder de wet te stellen..

Typische he :')

Om eerlijk te zijn dacht ik eerst ook van: ohjee gaan we weer. Maar ik ben nieuwschierig en heb verder gelezen en ben nu dus van mening veranderd :Y)
Het is natuurlijk dood zonde maar idd eigen schuld. Maar moeten nu álle paarden daar weg, of alleen de paarden die in de nieuwe boxen staan?

Gabsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:33

Ik lees hier reacties van mensen die gelukkig wel weten waar ze het over hebben en reacties van mensen die uit emotie spreken.

Ik kan me ook doodergeren aan Nederland die zo graag het 'braafste jongetje van de (eu)klas' wil spelen. (nertsen zijn daar ook een mooi voorbeeld van: hier verbieden en elders in europa krijgen mensen subsidie om te beginnen). Maar de milieuwetgeving is redelijk recht door zee.

Een norm is een norm en een grens is een grens. In dit geval ligt het bedrijf in een 250 mtr zone van een kwetsbaargebied en OPRICHTEN van een veebedrijf is in zo'n zone NIET mogelijk. Dat hebben deze mensen geweten, want ze hebben met de vergunning van een bestaand bedrijf verder op in de straat een vergunning proberen te krijgen. De twee locaties (zouden) één inrichting vormen, en dan heb je het niet meer over oprichten maar uitbreiden en dat mag wel. Ik beslis niet of dit mag of niet, maar aangezien de gemeente dit goedgekeurd heeft was men kennelijk een eind opweg. De bezwaarmakers hebben het er echter niet bij laten zitten en dit is nu het gevolg.
Zolang een vergunning niet onherroepelijk blijft 'alvast beginnen' een enorm risico.

Neemt niet weg dat de appel erg zuur zal zijn voor deze mensen. :(:)

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:39

Weer zo'n zeikgemeente :(
Het lijkt wel een hetze, die amoniak uitstoot.
De auto's steken de kop op en leveren geld op.
En moet je kijken wat voor kankerverwekkende stoffen daarbij vrij komen.
Daar wordt niet over gel*lt.
Dat zal wel het probleem zijn.
Vandaar dat koe en paard uit het beeld worden geschrapt :(
Eerst de poep nu de pies.
Mogen wel uitkijken als we straks massaal scheten gaan laten.
Dat is ook gas ;)

Zou de tijd van vroeger wel terug willen. ;)
Toen was al dit gezeur er niet.

Zo helpen ze de mensen dus faiiliet :(
Lekkere gemeente om in te wonen zeg :r :r

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:40

Is trouwens bekent dat paard en milleu heel goed samen gaan.
Voorbeeld de Veluwe, een heel groot natuurgebied ;)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:46

Citaat:
- de milieuvergunning is NIET verleend (in 2008 al vernietigd!).

Tja, dan is het niet handig als je er toch paarden in gaat zetten. Maar.... als dit klopt:

Citaat:
de vergunning treedt niet in werking voordat ook de milieuvergunning is verleend. Er is namelijk een coordinatieplicht tussen die twee. Als jij aangeeft bij de gemeente een paardenstal te willen bouwen voor 100 paarden zal dit doorgegeven worden aan de afdeling milieu die jou dan vraagt een aanvraag om milieuvergunning in te dienen.

wie is er dan eigenlijk in gebreke gebleven??

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:57

Heeft iemand misschien hier ergens de uitspraak van de Raad van State?
Had al even gezocht op kluwer plaza maar kon het zo gauw niet vinden.

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:06

Kijk er zijn ook mensen die denken dat ze ook alles maar kunnen doen,zoals deze (goedbemildelde))paardenhouder in Nuenen.Woon in de buurt en denk dat het allemaal geldbelegging is.Het is wel een paarden-man in hart en ziel .In een dorp tegen Nuenen aan (Mierlo)is tegen de strabrechtse heide ook een paarden-houder begonnen met een stal te zetten,en er mocht geen paarden-manege komen en zeker niet in woning (kantoor)gaan wonen,de man verkocht zijn huifkarbedrijf, en kocht tegen de strabrechtse heide enkele varkensstallen en ging verbouwen tot !!!!! Inderdaad een Paarden-bedrijf/manege en ook gaan wonen op dat stuk grond.Kijk als je vrienden hebt in de politiek dan kan (bijna) alles.Zeker deze paardenman kan dat alllemaal klaar krijgen.Tegenover staat een boerderij, die man wilde van zijn boerderij 2 woningen maken ,maar krijgt helemaal geen vergunning daarvoor.,zelfs geen vergunnning om van de staldeuren een grote raam/glas deuren te maken,kijk steeds maar weer stukjes aan bouwen van 4-6 stallen en zo ontstaat er een groot Paarden-bedrijf.En inderdaad is het ook niet goed voor het milieu ,zo kort bij de bossen waar we met z'n alle zuinig op moeten zijn toch!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:29

Arabesk schreef:
kun je nagaan hoe je paard zich voelt, die staat er de hele nacht in :(

ik heb er last van
ik kan vrolijk in die stal rond dansen en niks aan de hand, pas als ik ga mesten komt de ammoniak vrij
het betreffende paard schijt namelijk in een precieze hoek, en begraaft dat alles
daardoor kan de ammoniak er niet uit, wat er dus uitkomt als ik het op schep

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:35

Tja bij mij gaat de natuur toch voor maar neemt niet weg dat de gemeentes en politiek met 2 maten meten, wie dat nog ontkent komt niet uit deze eeuw.
Voor ieder telt hij moet zich aan de wet houden klaar ook als het om paarden gaat.
Wel sneu evengoed voor deze man, jammer dat de gemeente hem geen oplossing aanbied zoals bv het verhuizen van zijn bedrijf of zoiets, ambtenaren krjigen tooch ook wachtgeld?

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:37

echt waar gaat dit heen joh echt, wa maakt dat nou uit hadden ze dat wel even kunnen zeggen voordat die geboud waren nu staan ze er al

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:37

soms he, soms denk ik dat sommige ambtenaren gewoon natte dromen hebben van de ellende die ze de simpele hardwerkende burger aan kunnen doen..........

die man heeft misschien heel zijn hebben en houden geinvesteerd, dacht dat hij goed zat met zijn vergunningen....... en zo iemand word gewoon naar de kleute geholpen door een stel onwelwillende machtswellustelingen.........

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:05

Hier wordt ik nu een beetje triest van; 12 paardjes aan de rand van een natuurgebied kan niet omdat daar de boompjes niet tegen zouden kunnen, 25000 varkens op 1500 meter van een woonkern is in Nederland geen enkel probleem, kinderen hebben daar natuurlijk helemaal geen last van _-:(

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:02

Achja hier zit ook zo´n stinkende varkensboer bijna recht op de stoep.... Luchtwassers zet hij in het weekend gewoon uit :( opengeklapte mestsilo die al een jaar open staat en ga zo maar door, dat mag natuurlijk weer wel...

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:03

Whinnylando schreef:
Achja hier zit ook zo´n stinkende varkensboer bijna recht op de stoep.... Luchtwassers zet hij in het weekend gewoon uit :( opengeklapte mestsilo die al een jaar open staat en ga zo maar door, dat mag natuurlijk weer wel...

ik zou echt een klacht in gaan dienen als je er langs fiets ruiken je kleren er na bahbah knorknor.

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:05

Is al regelmatig gedaan Roybrit, door verschillende mensen uit de buurt zelfs. Blijkbaar kunnen ze hem niet betrappen )(*&^YT%R$E#W }:0 De twee maten laat maar zeggen....

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:08

oo wazig stuur een inspectie langs. hier in de buurt onderweg na de paarden als je op de brommer zit kom je langs een kippe boer dan varkens en dan koeien en 5 km verderop als je uitgewaait ben ruik je het nog #)

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:34

Geweldig dat iedereen gelijk z'n reactie klaar heeft over gemeentes. Als je de raad van state uitspraak leest, staat erin dat de eigenaar voor de start van de bouw door de gemeente is geïnformeerd dat er geen dieren meer mogen worden gehouden op deze locatie. Als je dan toch gaat bouwen en er paarden in plaatst, is het je eigen schuld.