Fries paard in Leiden mishandeld - beloning voor gouden tip

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:02

Tada, ik woon in diezelfde wijk, paar straten verderop staat mijn huis. Wou dat ik het met eigen ogen gezien had, hoop niet dat ik de dader ken. Wel zielig trouwens, om je paard alleen in een miniweitje te huisvesten. Bij ons in de buurt hangen briefjes. Ik woon dus vlakbij die straat en heb het weitje vanavond nog eens gezien, ik zou er nooit een paard stallen, maar dat terzijde. Dit is gewoon weer zo'n geesteszieke patiënt. ;) Die zouden ze op moeten nemen. Héél sneu voor het beestje.

Corientjuh94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:41

Als je paard mishandeld wordt geef je dat toch aan!, nu gebeurt het voor de tweede keer met het zelfde paard.
Echt verschrikkelijk.

Munnie

Re: Fries paard in Leiden mishandeld - beloning voor gouden tip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:57

Ik vind dit zo verschrikkelijk ziek... Die persoon moeten ze gewoon levenslang opsluiten.

Wat ik me nou afvraag als heel bokt nu een soort handtekeningen actie houd voor de paarden wet. (dat klinkt heel penny) Heb er geen verstand van maar als we ook al die berichten verzamelen?

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:43

Ninx schreef:
De wet moet veranderen! Daarom kunnen de DB en wie dan ook niks doen.
Een paard heeft dezelfde rechten als een fiets, en een paard mishandelen is dus net zo 'strafbaar' al het slopen van iemands fiets.
Dieren in de veeteelt sector hebben veel meer rechten, paarden zouden op z'n minst dezelfde rechten moeten hebben.

Nee hoor, voor dieren hebben we de Gezondheids- en Welzijnswet voor dieren. Dus niet alleen het wetsartikel van vernieling. Er staat zelfs gevangenisstraf op, maar meestal worden er helaas maar geldboetes en voorwaardelijke gevangenisstraffen opgelegd.

Talithah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 22:09

Vreselijk, geen woorden voor.

Hoop dat ze de dader(s) vinden.

Arm dier!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:56

Geeetssss dit komt nu wel akelig dichtbij.

Vreselijk om een dier zo toe te takelen. Dan moet je echt heeeeel ziek zijn.

Sterkte voor Hylke!

Bedenk me net dat er in de omgeving meer gekke zieke dingen zijn gebeurd de laatste tijd. 2 a 3 weken terug al een lammetje en vorige week een geit.

hylke1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:53

wij zijn de eigennaars van hylke,argo en fred,
het klopt dat hylke in feb. ook al mishandelt is maar toen wilden wij wel
aangiften doen bij de politie maar deze aangiften werd niet aan genomen omdat ze maar oppervlakkig mishandelt
was wij waren hier toen ook er giftig om en we zijn ook meerdere keren op het buro geweest om te vragen
waarom we een aangiften mochten maar iedere keer werden wij weggestuurt zelf met hoe wij haar pas aan troffen
hebben wij een hele lange tijd moet vragen of er aub politie wou komen terwijl hylke zo er was toegetakelt moesten wij
gewoon aub vragen of er iemand even langs wou komen totdat er een buurvrouw ermee ging bemoeien die zei
ik sta erop dat er jullie iemand sturen zoveel moeiten hebben wij moeten doen eer er een keer iemand kwam kijken

ik wil dit ook even kwijt omdat mensen denken dat wij geen aangiften wilden doen daarom willen we doet even kwijt

wij willen jullie allemaal bedanken voor jullie steun en reachtie's

groetjes: paula, diana , sussan

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:21

Achterlijk dat de politie hier zo lichtelijk over doet...

En wat verschrikkelijk van jullie paard, dit heeft hij en jullie ook niet verdient!
Je zou er bijna een nachtdienst op gaan houden, en o-wee als de dader zich laat zien...

Heel erg veel sterkte bij het verwerken van dit grote leed!

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:35

potverdikkie schreef:
Waarom slaan die paarden niet eens mega goed van zich af! :(

dit vraag ik mijn eigen ook altijd af? ken je zien hoe zacht karakter zo,n paardje heeft. verschrikkelijk dat dit elke keer gebeurt. het lijkt wel een rage! degene die dit op zijn/haar geweten heeft is echt ziek in zijn/haar hoofd. ;(