peultje schreef:Mizora schreef:Polosport is inderdaad niet zielig. Als je het tuig gaat ontleden, dus kijkt wat ze daadwerkelijk omhebben, dan zie je dat het voornamelijk praktisch is en niet zielig.
kijk dat is nu jou mening en je schrijft het op als een feit!
gelukkig heeft ieder zijn eigen mening, en inderdaad springen en dressuur heeft ook zijn gemene kanten helemaal mee eens, daarom doe ik ook niet mee aan die flauwekul, ik ben zowiezo tegen
"top"sport. die paarden worden niet meer als paard behandeld, moeten met bescherming in de wei staan, als ze al naar buiten mogen en hebben vrijwel geen natuurlijk contact met andere soortgenoten.
maar goed.. nee absoluut geen polo voor mij elke keer dat ik het gezien heb op tv ging het er flink ruig aan toe en stonden de monden van de paarden wagenwijd open, dat lijkt me niet paardvriendelijk.
Ze kunnen hun monden alleen openhebben als de neusriemen dat toelaten. En laat ik die eerste zin zo zetten:
Polosport is niet zieliger en vaak zelfs minder zielig dan andere paardensporten, dan heb ik het dus juist over dressuur en springen, niet over bijv. de rensport.
Zo beter? Dan heb ik het uiteraard niet over de extreme uitzonderingen. Bij géén van de sporten. Die paarden moeten juist wel in contact komen met andere paarden want ze rijden in het spel ook vaak dicht op elkaar. Ze komen wel op de wei omdat dit veel beter voor de conditie is. (zie ook endurance). Het gaat er inderdaad nogal eens ruig aan toe, maar dat gaat het bij iedere sport, alleen dan vaak bij het inrijden.
Bij dressuur- en springwedstrijden worden de neusriemen vaak flink aangesnoerd dus dan zie je de open monden niet meer, maar ze zijn er eigenlijk wel. Ze hebben die paarden de mond gesnoerd.