Europa's eerste live polowedstrijd ooit op televisie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 08:01

peultje schreef:
Mizora schreef:
Polosport is inderdaad niet zielig. Als je het tuig gaat ontleden, dus kijkt wat ze daadwerkelijk omhebben, dan zie je dat het voornamelijk praktisch is en niet zielig.

kijk dat is nu jou mening en je schrijft het op als een feit!
gelukkig heeft ieder zijn eigen mening, en inderdaad springen en dressuur heeft ook zijn gemene kanten helemaal mee eens, daarom doe ik ook niet mee aan die flauwekul, ik ben zowiezo tegen
"top"sport. die paarden worden niet meer als paard behandeld, moeten met bescherming in de wei staan, als ze al naar buiten mogen en hebben vrijwel geen natuurlijk contact met andere soortgenoten.
maar goed.. nee absoluut geen polo voor mij elke keer dat ik het gezien heb op tv ging het er flink ruig aan toe en stonden de monden van de paarden wagenwijd open, dat lijkt me niet paardvriendelijk.

Ze kunnen hun monden alleen openhebben als de neusriemen dat toelaten. En laat ik die eerste zin zo zetten:
Polosport is niet zieliger en vaak zelfs minder zielig dan andere paardensporten, dan heb ik het dus juist over dressuur en springen, niet over bijv. de rensport.
Zo beter? Dan heb ik het uiteraard niet over de extreme uitzonderingen. Bij géén van de sporten. Die paarden moeten juist wel in contact komen met andere paarden want ze rijden in het spel ook vaak dicht op elkaar. Ze komen wel op de wei omdat dit veel beter voor de conditie is. (zie ook endurance). Het gaat er inderdaad nogal eens ruig aan toe, maar dat gaat het bij iedere sport, alleen dan vaak bij het inrijden.
Bij dressuur- en springwedstrijden worden de neusriemen vaak flink aangesnoerd dus dan zie je de open monden niet meer, maar ze zijn er eigenlijk wel. Ze hebben die paarden de mond gesnoerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 08:50

rkvdh schreef:
Dit is een sport waar de spelers de paarden als gereedschap zien en niet als dieren van vlees en bloed ! !!!!!!!!!!!!!!!!

Lekker kort doort de bocht zonder onderbouwende argumenten...
En als je "mening" waar was, dan zouden deze mensen wel op hockey gaan ipv paarden polo ;)

Lijkt me een beetje onmogelijk & onrealistisch om alle spelers van deze sport over 1 kam te scheren.
Bovendien is het een feit dat er een hoop teams zijn die wél om hun paarden geven, dus je mening (die je hier als feit laat overkomen) is ook nog 's onjuist. :+

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 10:25

@cille: zoals ik al zei ga ik geen namen noemen, wil niemand zwart maken.
mijn werkgever toendertijd is multimiljonair en speelt op t hoogste niveau en wat ik schrijf is wel degelijk gebeurd.
helaas idd, had t ook graag anders gezien.

wat er gezegd werd over dat de spelers hun paarden als gebruiksmateriaal zien. dat doen (lees wel) sommige wel degelijk ja. die rijden hun spel en komen verder niet in aanraking met de paarden.
verder is het een elite sport en die hebben toch vaak een iets andere kijk op t spel als mensen met een,
ja hoe zeg je dat netjes, lager inkomen zoals ik. :)

tuurlijk zijn er spelers die goed kunnen rijden, en dat zijn dan vaak de argentijnen zelf.
maar ook hun zien een paard net ff anders als de hobbyisten onder ons.
die zul je over t algemeen niet zien zitten in de stal om hun pony even te vertroetelen.

tot slot wil ik nog even vermelden dat t knap irritant is hoe hier sommige mensen je op je woorden pakken (niet alleen mij) terwijl als je de tekst goed leest je heus wel snapt dat t op een andere manier bedoeld word.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:17

Ga ik de deur uit en 1500 meter naar rechts dan zie ik de schitterende polovelden van Vreeland, 5 kilometer naar links en ik sta in het Polo walhalla van Cor Zadelhoff in Breukelen. Ondanks de uitnodigingen ben ik nog nooit gaan kijken, maar de paardjes huppelen wel altijd vrolijk van de vrachtwagens.

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:51

newmom schreef:
@cille: zoals ik al zei ga ik geen namen noemen, wil niemand zwart maken.
mijn werkgever toendertijd is multimiljonair en speelt op t hoogste niveau en wat ik schrijf is wel degelijk gebeurd.
helaas idd, had t ook graag anders gezien.

wat er gezegd werd over dat de spelers hun paarden als gebruiksmateriaal zien. dat doen (lees wel) sommige wel degelijk ja. die rijden hun spel en komen verder niet in aanraking met de paarden.
verder is het een elite sport en die hebben toch vaak een iets andere kijk op t spel als mensen met een,
ja hoe zeg je dat netjes, lager inkomen zoals ik. :)

tuurlijk zijn er spelers die goed kunnen rijden, en dat zijn dan vaak de argentijnen zelf.
maar ook hun zien een paard net ff anders als de hobbyisten onder ons.
die zul je over t algemeen niet zien zitten in de stal om hun pony even te vertroetelen.

tot slot wil ik nog even vermelden dat t knap irritant is hoe hier sommige mensen je op je woorden pakken (niet alleen mij) terwijl als je de tekst goed leest je heus wel snapt dat t op een andere manier bedoeld word.

ow ik bedoelde het helemaal niet als zwartmaken hoor, was gewoon benieuwd.
tja idd, elite sport, dankzij mijn (argentijnse) vriendje, die overigens de paardjes wel troetelt ;) kan ik het ook beoefenen :D

newmom

Re: Europa's eerste live polowedstrijd ooit op televisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 19:16

bedoelde ook niet dat jij ze wou zwartmaken hoor, maar ik wil verder gewoon geen namen noemen, wat dat betreft is de polo een kleine wereld en ik hou niet van persoonlijk geroddel ;) ook al is t niet verkeerd bedoeld.

Dat jij de sport beoefend moet je natuurlijk helemaal zelf weten en dat dat kan dankzij je vriendje is helemaal leuk voor je!!
ik scheer ook absoluut niet alle polo fanaten over één kam.
En ik heb alleen de wedstrijden op t hoogste niveau meegemaakt dus ik weet niet hoe het er elders aan toe gaat.
nogmaals, mensen die deze sport beoefenen moeten dat helemaal zelf weten, ik wilde alleen mijn ervaringen met deze tak v d paardensport met jullie delen.

GentleSoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 15:28

Lachen,, ga zeker kijken!!

wenerspirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:01

Ik ga zeker wel kijken, vind het erg interessant

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 15:05

En, wie zit er te kijken? Ik vind het zeer zeker intressant, maar ik weet eigenlijk nog niet wat ik ervan vind. Die paarden reageren wel op hele kleine hulpen maar soms zijn de hulpen best grof.
Net was er wel 1 geblesseerd, de reed tegen het doel aan. Paard erlangs, hij er tegenaan.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 15:23

ik zit te kijken :)

edit: net 5 minuten gekeken, maar vind het niet echt vriendelijk eigenlijk...

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 15:30

Lekkere opmerking, "je ziet hoe zorgzaam ze zijn, maar dat mag ook wel, ze zijn niet goedkoop"

Dus :D

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 15:33

:?

Lies_Beuker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 20:45

Marjoow schreef:
ik zit te kijken :)

edit: net 5 minuten gekeken, maar vind het niet echt vriendelijk eigenlijk...

Ik vind polo nog steeds een 'heftige wijze van paardrijden', en ondanks het feit dat ik in Engeland heel veel wedstrijden gezien heb, kan ik er niet aan wennen, maar dat is mijn probleem. Ik zag laatst weer een aantal foto's, die ik hier maar niet opzet. Ik word niet blij van de gags en vaste martingalen. En dat korte gedraai.
Weet iemand de gemiddelde leeftijd van pps?
Niet boos reageren, ik geef netjes mijn mening.

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 22:09

pps?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 10:15

Polo Pony'S denk ik dat ze bedoelde ;)

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 17:58

Hmmm, ow hihi, tja in alle leeftijden, vanaf gemiddeld 4 tot ouder net zoals bij de andere takken..