vorame schreef:randalinpony schreef:Volgens mij worden er nu twee dingen door elkaar gehaald zeg....
Het gaat hier om chippen of brandmerken ter identificatie, dus om het dier te kunnen herkennen.
De A brengt iets heel anders tot uitdrukking, namelijk of het dier al dan niet is afgekeurd voor gebruik.
Maar daarvoor moet het dan toch echt al of gechipt, of gebrand zijn....
Niet door elkaar.
De A mag om die reden ook niet meer.
Is ook zielig, maar een paard in de handel niet denk ik.
Als ze eens gaan beginnen om in ieder geval een goede database te maken.
Als een afgekeurd paard ingetoetst wordt met chipnummer dat het er uit rolt wat het verleden is.
Dan is in ieder geval bij de paarden waar niet mee gerommeld wordt al een verbetering.
Nu is er nergens een verbetering.
Want wat wordt er nu met die chip voor nuttigs gedaan?
En zolang er nog op grote schaal afgekeurde paarden doorverhandeld worden door verzekeringen, denk jij dat dat gaat gebeuren?
Chipgegevens zijn overigens door bijv. de Italiaanse instanties niet eens te lezen, heb ik ooit begrepen. Dus veel heb je er niet aan.
Aan de andere kant, ik ken van vroeger ook al die betekenissen van het Astempel
A-pony,
Apremie
Anglo-arabier... en zo waren er nog veel meer creatieve betekenissen.
En dan nog, wat denk je dat ze in het buitenland van zon stempel maken, en al die manege en verhuurbedrijven die nu ook al met afgekeurde paarden werken, zouden die ermee zitten?
Een brandwond voel je ook niet meteen, eerst is de pijn zo erg dat het verdoofd als het ware... de echte ellende begint daarna pas.