Veertien zadels gestolen bij manege in Bunschoten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:28

Jeetje, idd dichtbij...
Ik heb mijn zadels thuis bij m'n paarden, maar als ze gestolen zouden worden...pff, ik heb echt geen geld voor nieuwe dan..

Zwitsal

Re: Veertien zadels gestolen bij manege in Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 14:46

op mijn manege (in noord holland) zijn een paar maanden terug geloof ik ook 18 zadels gestolen, ook manege zadels..
alleen de oude/versleten zadels lieten ze liggen (hebben ze ergens in een hoek gedumpt). ze hadden de beveiligings camera's onklaar gemaakt en zelfs op de tape van de camera's was helemaal niets te zien.

manege eigenaar heeft de lessen die dag (was van zondag op maandag gebeurd) af moeten zeggen.

moet wel zeggen dat er heeeeerlijke gloednieuwe zadels voor terug gekomen zijn..'mijn' zadel (rij altijd het zelfde paard) is echt heerlijk (Was echt een vreselijk zadel)..

viperlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:00

JA ze hebben indd weer ingebroken..
Echt je word er niet goed van -:(- maarja er zou wel weer weinig aangedaan kunnen worden gelukkig heb ik mijn zadel verzekerd..maartog het blijft vervelend je moet weer een zadel aan laten meten en dit is ook niet snel gebeurd aangezien je nog moet wachten tot de verzekering uitbetaald.
We hebben geluk dat we leenzadels hebben en daarna maar weer kijken voor een nieuw zadel.
Ik neem nu weer de hele tijd me zadel mee naar huis maar het is een gedoe hoor me ouders moeten me steeds brengen en die hebben daar natuurlijk ook niet zon zin in..maja over een poosje heb ik me rijbewijs dan kan ik zelf me zadel meenemen ;)
2 jaar geleden hadden ze ook al bij ons ingebroken alleen toen had ik een leenzadel omdat mijn eigen werd opgevuld dus we kregen niks uitbetaald was egt geweldig! dus niet..
Maar als ik jullie was zou ik je zadel maar mee naar huis nemen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:01

Het is overigens een rijvereniging en de paarden die er staan zijn geen manegepaarden, maar eigen paarden.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:43

Bij ons hier in Mariënheem, OV (bij ons, bij de overburen en ook in Heeten) zijn er inbrekers actief geweest. Bij ons konden ze geen zadels vinden, en hebben een zak lucerne mee genomen :Y) , bij de overburen zadelkamer opengebroken en zadel meegenomen !! Brrrr en dit was gewoon OVERDAG !

Laura_WodanJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 16:53

het is echt vreselijk, ik heb het vorig jaar gehad, had mn paard en zadel pas 2 maanden.. gelukkig kreeg ik van deverzekering terug, maar er waren ook mensen die helemaal niks kregen... pff

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:28

Bij ons word altijd na de laatste les alle tuig opgeborgen in een extra afgesloten ruimte. Alleen tuig van pensionpaarden ligt in de lockers bij de grote binnenstal en de poetsplaats.

0kki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:52

bij ons ook, het tuig van de manege paarden wordt door een hele dikke en zware deur beschermd en de mensen met eigen paarden hebben een grote kluis

SummerLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:01

amanda2 schreef:
SummerLess schreef:
je hebt ook zadel voor manegepaarden en die neemt niemand mee nar huis en denk dat die meestal wel gestolen worden...

Dieven hebben meer interesse in dure zadels dan in veelgebruikte manegezadels

ik mag toch hopen dat die een kluisjee hebben met slot
dat is bij ons op de manege namelijk wel zo
de manegezadels enzo liggen zelfs achter slot en grendel.
en de van de eigenpaarden heeft iedereen een eigen kastjee met een goed stevig slot en dat gedeelte ligt zelfs nog weer achter slot en grendel
dus ik vraag me af hoe ze der aan komen
is de manege dan niet goed afgesloten de zadels van eigen paarden en manege paaden

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 19:04

Door sloten laten ze zich echt niet tegen houden hoor, die slopen ze er met grof geweld af. Dat hadden ze toen hier ook gedaan.
Pas als er een alarmsysteem is, wordt het moeilijker. Maar ook dan kunnen ze een manier vinden die uit te schakelen.

Maar10e

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 20:00

Hmm dat komt wel erg dichtbij...

joany_pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 21:24

Ze hebben bij heel veel ook andere dingen meegenomen,zoals hoofdstellen e.d.
Ik neem mijn zadel ook steeds mee naar huis,is eigenlijk geen doen als je een beetje een zwaar zadel hebt.Maar als het zo dichtbij al bezig is moet je bijna wel.Ze moeten maar gewoon er vanaf blijven dat maakt het allemaal een stuk makkelijker.
Ik denk dat veel al blij zijn dat de paarden er nog staan,al stonden er ook een aantal op de wei(weet niet of ze dat allemaal stonden)

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 01:40

Bij ons zijn ze ook geweest, de hufters!!

Erg vervelend om mee te maken.

Ema15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:36

In Bunschoten kunnen ze de hele nacht hun gang gaan, paarden staan onbewaakt en dus hun kluisjes ook, denk dat weinig kluisjes bestand zijn tegen zulk aso gedrag helaas, anderzijds denk ik dat je op zo'n stal dus gewoon je spullen mee moet nemen naar huis want blijkbaar zijn er mensen die het nogal lastig vinden om van andermans spullen af te blijven, nu zijn het zadels "gelukkig" straks zijn het hun paarden, daar moet je toch niet aan denken :(

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 16:07

Ik heb vannacht helemaal gedroomd dat ik mn zadel mee naar huis nam... :(:)

amazingstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:44

Ik had gisteravond les van mn instructrice en die vertelde dat op dezelfde nacht in Putten dus ook 5 zadels gestolen zijn van durdere merken bij iemand thuis met meerdere paarden....dus particulier gebeurd het nu ook steeds vaker! :o
was net in putten tegen Nijkerk aan :(