Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CrazyCat schreef:Het gaat er toch helemaal niet om de resultaten. Het ging hier lijkt mij om het beoordelen of ruiters in de toekomst bitloos mogen starten of niet en met welke optoming wel of niet. Volgens mij vragen de bitloze ruiters alleen om een kans te mogen starten en gewoon zoals elk ander met of zonder bit beoordeeld te worden door de jury.
Chaelle schreef:Ik ben het helemaal eens met CrazyCat. Ik vind deze georganiseerde wedstrijd een goede vooruitgang voor de bitloze ruiters. Nu hebben de mensen die al dan niet tegen het bitloos rijden zijn kunnen kennismaken en hun vooroordelen kunnen aanpassen. Ik hoop dat er in de toekomst officiële bitloze wedstrijden georganiseerd mogen worden. Ik ga er nog altijd vanuit dat het doel een ontspannen, rechtgericht paard is en dat heeft niets te maken met het feit dat je met of zonder bit rijd.
Billy schreef:Chaelle schreef:Ik ben het helemaal eens met CrazyCat. Ik vind deze georganiseerde wedstrijd een goede vooruitgang voor de bitloze ruiters. Nu hebben de mensen die al dan niet tegen het bitloos rijden zijn kunnen kennismaken en hun vooroordelen kunnen aanpassen. Ik hoop dat er in de toekomst officiële bitloze wedstrijden georganiseerd mogen worden. Ik ga er nog altijd vanuit dat het doel een ontspannen, rechtgericht paard is en dat heeft niets te maken met het feit dat je met of zonder bit rijd.
Persoonlijk vind ik dat bit en bitloos door elkaar zou moeten starten.
Mi is dat de enige manier om een zo eerlijk mogelijke jurering te krijgen.
lotje_s schreef:Leuk hoor!
Ik rijd zelf al jaren bitloos en vind het niet meer dan normaal om dan ook bitloos te kunnen starten. Het is veel paardvriendelijker. Als je ziet hoe sommige ruiters in die paardenmonden hangen en trekken....
Wordt het alleen in de dressuur toegestaan of ook in de andere takken van sport?
Ik rijd zelf al jaren bitloos en vind het niet meer dan normaal om dan ook bitloos te kunnen starten. Het is veel paardvriendelijker. Als je ziet hoe sommige ruiters in die paardenmonden hangen en trekken....
Wordt het alleen in de dressuur toegestaan of ook in de andere takken van sport?
Lovely schreef:Nee, dan een neckring om zijn strotje, dat is fijn paardrijden. laten we het erop houden dat alle misstanden uit de wereld moeten en dat dat niet zozeer van de optoming afhangt, alswel van de instelling van de ruiter.
Gilbey schreef:Sjolvir: welkom thuis, nog lekker gereden vanmorgen?
Net even met iemand van de KNHS gesproken.
Die zei dat de jury leden in het begin even hebben moeten wennen met beoordelen, mede omdat er een paar bij zaten die al een tijdje geen B meer hadden gejureerd.
Maar dat "nadeel" gelde voor iedereen die in de B startte.
Heb er ook geen probleem mee, schrok alleen even van de punten die 1 jury mij had gegeven