Laurens van Lieren is de nieuwe ruiter van dekhengst Citango

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stravero

Re: Laurens van Lieren is de nieuwe ruiter van dekhengst Citango

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 09:26

Ik vind het denk ik een goede combinatie, die het zeker hoog kunnen schoppen. Ik zal niet naar alle negatieve dingen kijken, maar juist proberen de positieve dingen te bekijken :j !

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 12:04

wat een stoere knol, lijkt me een fijn dier :D

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 15:33

En zoals bij alle berichten moet een simpel nieuwsbericht vrijwel altijd ontaarden in een soort van discussie hoe de beide betreffende ruiters rijden en of we dit wel goed of niet goed vinden etc etc. Voor en tegenstanders etc etc. En niemand hier die zelfs aan het niveau van beiden ooit geweest is!

Paard zijn eigenaar heeft beslist dat hij door een ander gereden gaat worden dus gebeurd dat. Dat is nu eenmaal zo als je professioneel ruiter bent. Jammer voor Nars, fijn voor Laurens in dit geval!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 15:37

En ik word een beetje gek van die trent dat je je mond moet houden als je het niveau nog niet gehaald hebt :(:) Zijn die ruiters heilig oid omdat ze toevallig wat meer kansen hebben gekregen om er te komen? :D

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 15:41

Nee hoor, ze zijn niet heilig maar worden soms erg veroordeeld door mensen die denken te weten hoe het moet. Ik zeg niet dat het hier gebeurd in dit topic maar het gebeurd wel heel vaak. Een beetje respect mag best.
By the way, wat is jou on-topic-reactie op het nieuwsbericht?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 15:47

Dat ik al evenmin echt fan ben van Laurens zijn manier van rijden. Maar ik ken Nars niet dus ik heb geen idee bij wie van de twee het paardenbeest nou beter af is :D
Wat ik wél zie is dat Citango onder Nars zijn achterhand er fijn bij heeft, en dat ik bij elk paard dat Laurensje rijd een heel mooi uitzwaaiend voorbeen zie en dat die achterhand enkel volgt omdat ie er aan vast hangt :') Op sommige foto's zie ik zelfs weinig tot geen correct ruggebruik bij Laurens. Ik ken boktpaarden die correcter lopen en die lopen geen Grand Prix.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 15:51

Gelukkig maar dat ie vastzit dan :D ! Geeft zo'n rommelig effect anders!
Nou ben ik gelukkig fan van niemand dus ik zal met open blik kijken als Laurens met Citango in de ring verschijnt.

Quality_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 15:53

Mooi paard! Een plaatje!Een leuke nieuwe uitdaging voor Laurens.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 15:53

Haha ik ook hoor, alstie em goed rijd, dan rijd ie hem goed. Maar als ik kijk naar de andere paarden die hij rijd. Dan vrees ik er een beetje voor.... :D Het lijkt me sterk dat ie spontaan helemaal anders gaat rijden alstie Citango onder zijn kont krijgt.

sjimmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:00

pharagirlke schreef:
Dat ik al evenmin echt fan ben van Laurens zijn manier van rijden. Maar ik ken Nars niet dus ik heb geen idee bij wie van de twee het paardenbeest nou beter af is :D
Wat ik wél zie is dat Citango onder Nars zijn achterhand er fijn bij heeft, en dat ik bij elk paard dat Laurensje rijd een heel mooi uitzwaaiend voorbeen zie en dat die achterhand enkel volgt omdat ie er aan vast hangt :') Op sommige foto's zie ik zelfs weinig tot geen correct ruggebruik bij Laurens. Ik ken boktpaarden die correcter lopen en die lopen geen Grand Prix.

Wauw dat jij dit kan zien vanaf een foto. Gisteren nog bij Laurens geweest. En vaker gezien hoe hij de paarden traint en op stal heeft staan. alleen maar respect. En echt zijn paarden lopen niet in twee delen en zonder rug gebruik.

Ik kan Laurens dan ook alleen veel succes wensen met deze hengst en weet dat hij er kei hard voor werkt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:01

Da's nie zo moeilijk hoor :D Zeker niet als ze op elke foto op dezelfde manier lopen :') Bovendien zijn er meer dan genoeg filmpjes voor handen :j Me dunkt dat ie ze in de ring toch wel voor elkaar zou moeten hebben. Maar de voorbeenzwaaiers-trend zit er ook bij de jury's goed in dus dat maakt ook niet zo uit dat ze niet echt degelijk lopen voor de rest.

sjimmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:02

Heb je hem dan weleens echt zien rijden dan??????????????????????

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:03

Bedoel je dat ik in het echt iets HEEEEL anders ga zien dan op de filmpjes? :oo Hoe doet ie dat dan?

Ben nu filmpjes aan't kijken. En die achterbenen slepen de bak haast... Ga je me niet wijsmaken dat ie IRL ineens heel actief is ;)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:09

Zucht. Toch jammer dat er altijd van die 'de-beste-stuurlui-staan-aan-wal' reacties komen in zulke topics ...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:13

Oei, ik was bijna het "niemand mag een andere mening hebben" beleid vergeten dat op VN geld :D Hebk mezelf bijna een OW gegeven. Dus effe corrigeren:

helemaal fantastisch Laurens! :D Nars...Ah joh, je vind wel een ander :(:)

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:16

pharagirlke schreef:
Bedoel je dat ik in het echt iets HEEEEL anders ga zien dan op de filmpjes? :oo Hoe doet ie dat dan?

Ben nu filmpjes aan't kijken. En die achterbenen slepen de bak haast... Ga je me niet wijsmaken dat ie IRL ineens heel actief is ;)

Ben het in al je reacties in dit topic met je eens.
En ik heb hem in het echt gezien, was niks beter dan op alle filmpjes hoor.

Weetje, er zijn meerdere manieren om paard te rijden, maar het skala van de africhting is toch wel erg belangrijk. En ik zie het liefste een correct en blij gereden paard, en dat zie ik (!!!!) niet bij Laurens, daarom kan ik er niet van genieten.
En het is helemaal niet zo dat ik daar niet over kan oordelen omdat ik nooit op dat niveau heb gereden of 'omdat de beste stuurlui aan wal staan' , maar het is mijn mening. En ik zie bij Anky, Imke, Edward, Hans-Peter, Isabell, Jeanette, enzovoort een heel ander beeld, een beeld wat me wel aanspreekt. :)
En daar zal niet iedereen het mee eens zijn. Want over die mensen die ik noem is ook niet iedereen positief. Maar iedereen zijn eigen mening, als diegene met een heel andere mening maar van mijn paard af blijft :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:19

Die mensen hebben ook fouten, maar hun paarden tonen wel voldoende rug en achterhand gebruik. En dat zie ik bij Laurens van Lieren niet terug... Ik word boos op mezelf als ik mijn paard op een dergelijke manier zie lopen... :o En die is nog maar puur basis bezig.... Ik snap ook niet, dat zo iets scores van boven de 60% kan rijden... Die piaffe alleen al.... :=

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:25

Precies, ik word er ook boos om... Maarja, ik ben mezelf aan het leren er afstand van te doen.. Er blijven toch nog steeds veel zielige paarden op de wereld, want er blijven mensen eigenwijs.. En dat ten koste van de paarden.
Ik trek me dat heel erg aan, terwijl ik er niks aan kan doen.
Dus ik ga maar heel erg mijn best doen om mijn eigen paard goed op te leiden, en ik raad mensen goede instructie aan.
En ik kan nog wel veel dingen opnoemen, maar dat is te offtopic.
Al kan ik er niet over oordelen of Laurens' paarden het niet leuk vinden of zielig zijn. Daar ga ik niet over. Maar de manier van rijden staat mij niet aan. Ik heb hem nog niet zien 'rukken en plukken' :) Ik zie alleen geen goed achterbeen, geen goed ruggebruik, enzovoort.

Iig, om even ontopic te blijven, ik ken Nars niet, weet dus niet hoe het met Nars ging. Maar als ik het zo lees in het topic, is het wel erg sneu voor hem! Maarja, daar is ook weer niks aan te doen..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:26

Op google kan je foto's zien waar hij onder Nars liep en daar vond ik hem best okee lopen :j Voor zover ik op de foto's kan zien wat moeilijk is) is het best een fijne ruiter...

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:28

pharagirlke schreef:
Die piaffe alleen al.... :=

Haha, ik wilde het eigenlijk niet noemen hier, en las er net even overheen...
Maar zo denk ik er ook over.

Maar nu zijn er ongetwijfeld mensen die zeggen dat het aan het paard ligt, en het kan natuurlijk zijn dat Laurens er zelf gewoon niet zo goed in is (in de piaffe), maar aan de rest kun je al zien dat de piaffe toch niet gaat lukken.

Oke, nu houd ik mijn mond :x

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:28

Natuurlijk kan iemand zijn manier van rijden of trainen je niet aanspreken, geen probleem als je dat zegt eventueel met concrete voorbeelden, maar een paard dat op de voorhand loopt scoort echt niet op dat nivo. En hier wordt door sommigen wel zoiets gesuggereerd. Hij heeft het met Olright heel goed gedaan op veel wedstrijden, en op een aantal ook niet echt geweldig, dat is door de juryleden ook genadeloos afgestraft in de punten. So be it; daar heb ik ook wel eens last van. Maar om dan te zeggen dat de achterbenen er altijd achter aan slepen; dan denk ik: :roll:

Wat spreekt jullie niet aan in zijn manier van rijden en/of trainen?
Nee, het enige wat hier genoemd wordt is slepende achterbenen. Kijk; daar kan hij niks mee, ik niet en de andere bokkers die zich aan dat soort loze kreten in de ruimte storen ook niet.

Ik denk alleen niemand van jullie hem vaak genoeg heeft zien trainen om hier dieper inhoudelijk op in te gaan, ik ook niet. Dus ik blijf bij wat ìk ervan zie; dat het de ene keer er goed uitziet en de andere keer minder, net als bij de meeste mensen op wedstrijd, toch..? :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:33

Ik zie anders veel paarden met weinig tot geen achterhand gebruik in bv uitgestrekte draf die toch 8'en en 9'ens scoren omdat ze zo'n fantastisch voorbeen tonen. ;) Op een bepaalt filmpje zie je Ollright zelfs volledig op de voorhand knallen in die uitgestrekte draf. ;)

Mij irriteert het dat het paard weinig tot geen ruggebruik toont in vrijwel geen enkele oefening en dat, zoals ik al zei, de achterhand er niet onder zit. Hij gebruikt die achterbenen gewoon niet. Dat is púre basis. En het is niet "de ene keer beter dan de andere". Ik zie het in geen enkele proef die ik van hem heb gezien goed gaan. Piaffe is geen piaffe maar een stel dribbelpasjes op de plek. Uitgestrekte draf knalt hij op de voorhand enz enz. Vliegende wissels doet ie dan weer wel fijn naar mijn mening maar daar houd het ook op.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:35

Je kunt ook veel zien aan de bespiering. Ik zie erg weinig bespiering bij Ollright (even een paard van hem als voorbeeld).
Dan bedoel ik in de rug en de achterhand.
Het gaat mij dus vooral om de basis, waar ik naar kijk. En ik kan echt niet alles beoordelen, heb daar veel te weinig kennis voor, maar ik zie wel duidelijk verschil met bepaalde 'anderen'.
Het is ook een gevoel hoor, ik voel me gewoon niet fijn met zijn manier van rijden, en dat is moeilijk over te brengen naar anderen.

Nog wel even een leuke bijkomstigheid ( :D) mijn merrie is ook nog eens familie van Citango (vader is Tango (Jazz x Contango) :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:40

Piaffe is niet zijn sterkste kant, dat ben ik wel met je eens, en op de voorhand vallen in de utgestrekte draf is gewoon een fout; kan de beste overkomen. Lourens is vrij snel gegaan op een gegeven moment en het zag er naar mijn idee dat het paard nog niet helemaal bevestigd was en dat het nivo daarom wat hoog gegrepen was, maar voor mij zegt dat niet zoveel over de ruiter. Hij is nog harstikke jong, werkt er hard voor en gevoelsmatig krijgt zo iemand van mij dan het voordeel van de twijfel. Daarom ben ik oprecht blij dat hij nu de kans krijgt zo'n paard te rijden als deze Citango. Ik hoop dat hij er veel van leert en dat we er straks weer een ijzersterke combinatie bij krijgen in het A kader. Maar goed; dat moet allemaal nog...

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:45

Idd, daarin kan ik het wel met je eens zijn :)
Ik heb er alleen niet zo veel vertrouwen in, maar ik hoop van harte dat het een ijzersterke combinatie wordt!! Dat zou heel erg mooi zijn!