Reiningmerrie behaalt topgrens van $400.000 verdiensten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:20

@Quadrupes, helaas echt op 2 jarige leeftijd. Ik heb zelf (toen ik nog jong was en de helft van wat ik nu weet, weet) een 1,5 jarige voor de renbaan ingereden die op 2 jarige leeftijd de koers inging...... Laten we zo zeggen, het mag alleen wordt het niet door iedere fokker al gedaan (nou heb ik het wel over ong 15 jaar geleden). En met 3 jaar vol de koers is net zo min bevordelijk......

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:20

essiedepessie: Helemaal mee eens!!!
over de staart: misschien is ie ingespoten, misschien niet. maar dit doet niks af aan de proef en de merrie!

quadripes: ik zou toch wel graag weten wie dat dan is want dan ben ik meteen fan van hem als jouw beweringen kloppen! (zelfde niveau als shawn). maar ik betwijfel het want niemand in nederland is zo goed als hem....
en binnen de westernsport hebben we toch geen GP?

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:23

ikdoemaarwat schreef:
essiedepessie schreef:
Met dit soort paarden word vaak met anderhalf al begonnen.... met 2 jaar lopen ze de futurity.

De staart spuiten ze soms lam, maar sommige quarters laten hun staart gewoon heel erg hangen.

Arabicqueen, ik wil die vriendin wel ontmoeten dan, als ze net zo rijdt als shawn.....

Persoonlijk vind ik het altijd wel mooi dat hier bij wordt gezegd hoe geweldig het is, en hoe mooi de merrie loopt, maar als er een topic over Cira baeck neergezet wordt, waarin de training te zien is, dan wordt het afgebrand...
Wat hier aan voorafgaat is namelijk zeker niet mild, met geen enkel paard bereik je dit met aaien en snoepjes.

Maar ik vind het bijzonder knap, geweldige merrie, nog betere ruiter die het eruit haalt!

Nou ik weet niet hoe het bij jou op stal er aan toe gaat :? maar ik ben ook tegen het harde en het dwingende hoor
het is zeker allemaal wl op een milde manier te bereiken :j
ik vind dat je "ons westernruiters" met deze zin nou niet echt een goed beeld geeft :n

ontopic:
wat een prachtige merrie, en wat een geweldige spin en stops! heb met genot gekeken, en de ruiter is terecht trots!
ik denk wel dat deze merrie later voor de fok ingezet gaat worden :j

Als je met 2 de futurity op een hand wilt rijden en wint, dan kan het niet met al te veel geduld en lieve woordjes zijn gegaan.

Bij mij op stal, gaat het niet zo, mijn paard hoeft met 2 geen futurity te lopen.

Ik vind het nog al kortzichtig om te denken dat deze ruiters poeslief zijn...

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:23

Hele mooie merrie en een prachtige stops zeg :oo

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:24

5 jaar oud en nu al zoveel geld verdient! Sorry, maar vind dit te triest voor woorden.
Het zou gezonder zijn geweest als het paardje pas met deze leeftijd was ingereden.

Its all about money...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:28

annebe schreef:
Its all about money...

En daar sla je de spijker op z'n kop...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:31

ikdoemaarwat schreef:
[***] schreef:
Uiteraard. Maar ik vind het een beetje kortzichtig om een mening te hebben over een ding waar je blijkbaar niks van weet ;)

ik ben het niet altijd eens met [***] maar in deze heb je zeker gelijk!!

ik ben ook niet van het vroege inrijden,maargoed iedereen moet zelf weten hoe en wat met zijn paard
maar wat ik wel altijd bemerk is dat er een hoop mensen altijd commentaar leveren over van alles en nog wat (sporen spins stops enz) terwijl ze er 0,0 verstand van hebben....
maar als je het uitleggen wilt dan willen ze het vaak niet horen en houden ze hun eigen mening vast

tja,niet verwonderlijk dat het "een wereld apart" is en blijft...

En dat bedoel ik dus helemaal (jij verwoordt het alleen beter).
En ik denk dat heel veel westernruiters rustig willen uitleggen wat de bedoeling is, maar als je alleen maar aan je mening vast blijft houden...

En natuurlijk gaat het om het geld. De trainers moeten ook overleven. Ik denk dat geen enkele toptrainer helemaal geweldig is voor zijn paarden qua rijden, maar je moet er wat voor over hebben om de top te bereiken. En dit geldt voor alle disciplines.

essiedepessie

Re: Reiningmerrie behaalt topgrens van $400.000 verdiensten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:31

amen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:33

en nog een keer amen!
Hier ben ik het ook mee eens, en ben nu erg benieuwd naar hoe dat allemaal gaat met die staarten dan... er is zoveel discussie over..
is er iemand die mij dit kan uitleggen (mag ook via pb)... voor ik mijn mening weer klaar heb en het anders blijkt te zijn ;)

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:34

Niels: maar dat wil niet zeggen dat de mensen die kosten wat het kost om ook maar een beetje te kunnen presteren, maar meteen harde training moet geven omdat ze denken dat ze daar heel goed van worden..

dus ik zeg geen amen :+
Laatst bijgewerkt door Loody op 03-07-09 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:34

[quote="DebjeDopje
die opmerking heb ik ook gelezen en vind ik ook terecht, alleen veel mensen hebben daar juist géén commentaar op
want het zou erbij horen. we zijn het beeld van een zwiepende staart gewoon gewend.[/quote]

En als je er wel wat van zegt wordt je gelijk neergesabeld (want het is een teken van verzet en in een dressuurproef wordt je er door een goede jury ook op "afgerekend")

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:36

annebe schreef:
5 jaar oud en nu al zoveel geld verdient! Sorry, maar vind dit te triest voor woorden.
Het zou gezonder zijn geweest als het paardje pas met deze leeftijd was ingereden.

Its all about money...

Er zijn jongere renpaarden die meer hebben verdiend....en dan zijn ze met 8 jaar opperdepop.....

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:37

Loody schreef:
Niels: maar dat wil niet zeggen dat de mensen die kosten wat het kost om ook maar een beetje te kunnen presteren, maar meteen harde training moet geven omdat ze denken dat ze daar heel goed van worden..

dus ik zeg geen amen :+

Ik hoor nergens het woord : Harde training ;)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:39

essiedepessie schreef:
Als je met 2 de futurity op een hand wilt rijden en wint, dan kan het niet met al te veel geduld en lieve woordjes zijn gegaan.

Bij mij op stal, gaat het niet zo, mijn paard hoeft met 2 geen futurity te lopen.

ik zeg niet dat al deze ruiters poeslief zijn
ik zeg wel dat het niet hoeft en ik er tegen ben en dat het dus ook anders kan :j
en dat door dat soort teksten "buitenstaanders" een slecht beeld krijgen van de Westernsport

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:40

..in elke takt van paardensport valt er een hoop aan te merken, ik heb er geen verstand van..persoonlijk zeg ik wel, de merrie vind ik echt heel mat overkomen,doet wat gevraagt wordt..en dat is echt heel mooi!...maar enig vorm van karakter zie ik nu niet echt..maar oke!..misschien hoort het erbij..net hetzelfde als de staart

maar het is een verschrikkelijk knap ding met een schitterende prestatie al achter de rug

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:41

Pff ik snap niet waarom er zo'n discussie word gevoert :? laat die mensen gaan wat ze doen ;) je kunt het toch niet veranderen ;)
En van de zin it's all about money.. dat was al langer erkent in iedere tak van paarden sport :)

Ik vind het er echt super uitzien :D En een hele knappe merrie :D
Alhoewel ik geen verstand van western heb :o lijkt me dit de moeilijkste tak van paardensport... :') iig k zou het niet kunnen :n

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:41

ikdoemaarwat schreef:
essiedepessie schreef:

ik zeg wel dat het niet hoeft en ik er tegen ben en dat het dus ook anders kan :j
en dat door dat soort teksten "buitenstaanders" een slecht beeld krijgen van de Westernsport

Denk jij dat het met springen en dressuur beter is dan? Overal zijn excessen.

Het hoeft niet, maar het draait om grote bedragen dus gebeurd het wel...

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:42

ikdoemaarwat schreef:
essiedepessie schreef:

daar ben ik het mee eens, nu krijg ik toch het idee, dat al het leven uit zo'n paard gerost wordt..om vervolgens als een paspop zn pasjes te doen

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:43

@pienb: ik heb nergens beweerd (dacht ik) dat de beste man even goed zou zijn als Shawn, alleen dat deze persoon in NL wel tot de betere westernruiters behoort (volgens mij dan). En ik zei dat om aan te geven dat western paarden niet altijd met een hoop geweld getraind worden. Maar goed, misschien zit ik er wel naast.

En toevallig stond hij op onze stal waar ook GP ruiters staan, dat kan toch?

En dan kun je toch met elkaar een gesprek aan gaan?

@OKHannes: ok, dan was dat mss een policy op de stal waar ik gewerkt heb, daar koersten ze volgens mij nooit met 2-jarige arabieren, wel met 2-jarige volbloeds.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:44

essiepessie: waar zie jij of lees jij dat ik dat beweer :?
je haalt er telkens zinnen bij die ik niet eens zeg of bedoel :\
als ik het met dressuur of springen beter had gevondendan was ik dat wel gaan doen hoor
en nee ik vind dat dus niet beter ;)

misschien moet je mijn zinnen nog eens goed lezen dan snap je wat ik bedoel,want het staat er letterlijk zoals ik het bedoel ;)

quadripes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:46

@OKHannes: renpaarden zijn echt niet op met 8 jaar hoor. Mijn Volbloed is 16 en nog steeds zuiver op de benen, heeft ook al behoorlijk wat km's in de benen zitten.

@Jasmijn76: Quarter horses zijn volgens mij trouwens sowieso paarden die heel rustig zijn van karakter, dat is er in gefokt.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:47

Welnee, omdat een paard geleerd is om onder het zadel zeer gericht te zijn op de ruiter eetn puur op zijn//haar aanwijzingen af te gaan (en dus ook het joelende publiek negeert..) betekent bepaald niet dat het leven eruit is. Het is een state of mind die er simpelweg in getraind wordt. Dan heb je tenminste niet van die opgefokte beesten die al in paniek raken van een flitsende camera.. Als zij onder het zadel weg is mag ze lekker doen wat ze wil en tot die tijd liggen de prioriteiten anders..

quadripes

Re: Reiningmerrie behaalt topgrens van $400.000 verdiensten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:49

Ik ben het met troi eens, het zou ook het doel van de dressuur moeten zijn: een paard dat de ruiter altijd en in alle situaties vertrouwt.

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:49

pff het verbaasd me dat dit paard nog geen verschrikkelijke blessures heeft. Bij de laatste sliding ging ze gewoon nog door dr voorknie. Verschrikkelijk om die slidings te zien ;(

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:54

@Quadripes, ik had misschien "öpperdepop" moeten zetten, nuanceer t het enigzins. Tuurlijk kan een volbloed na een koersperiode nog prima mee (ken helaas ook ander voorbeelden). Maar voor de meeste paarden begint dan pas ene sportcarriere, voor een renpaard (en draver) houdt die dan toch wel op....
Mijnc oude paard is op vijfjarige leeftijd kapotgesprongen maar is met rust en regelmaat tot zijn 22ste doorgereden en is nu met pensioen......

Verder sluit ik me ook bij Troi aan......