Operatie moet paarden met headshaking kunnen genezen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:17

Ir111 schreef:
Sjoyceje schreef:
Ik heb er een beetje moeite mee dat veel mensen hier ervan overtuigd zijn dat het headshaken door de mens wordt veroorzaakt.

Ik denk dat je mede op mijn post doelt. :)

Ik zeg niet dat headshaken altijd door de mens veroorzaakt wordt, ik bedoel te zeggen dat het kan. Net zo als het kan zijn dat het alleen door pollen komt. Headshaken is niet zwart wit helaas.

Daar ben ik het mee eens, zoals ik ook al eerder heb aangegeven. Paarden kunnen ook gaan schudden omdat het harnachement niet goed is, ze last hebben van hun tanden etc.

Maar headshaking zoals het hier bedoeld wordt houdt verband met een allergie. Lijkt me sterk dat de mens hier de schuld van is, er zijn toch ook veel mensen allergisch voor bepaalde stoffen? Kijk maar eens hoeveel mensen er last hebben van hooikoorts. Ook allemaal hun eigen schuld?? Dacht het niet.... ;)

Ellepel, de operatie lijkt mij ook erg kostbaar en ik zou er ook niet voor kiezen. Toen ik het bericht las zag ik inderdaad ook rare dingen voor me met draadjes.....

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:47

Sjoyceje schreef:
Maar headshaking zoals het hier bedoeld wordt houdt verband met een allergie.

Oh, dan heb ik wellicht niet goed gelezen maar waar haal jij dat uit? :)

Ik lees alleen dit in het artikel, ik ben niet op de hoogte van de ins en outs van hooikoorts maar houdt hooikoorts verband met die 5e hersenzenuw?
"Volgens de chirurgen zou headshaking veroorzaakt worden door pijn in de vijfde hersenzenuw in het gezicht: de nervus trigemus. "

beantsje

Re: Operatie moet paarden met headshaking kunnen genezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 10:23

Mijn vorige tinker was een headshaker en die had beslist geen allergie. Bij haar begon het met een oorontsteking. De ontsteking is genezen maar het headshaken is verergerd.

In Utrecht hebben ze niets kunnen vinden maar dat geldt voor de meeste headshakers, zeiden ze daar.

Verder heb ik letterlijk alles geprobeerd; een aantal van jullie hier weet dat wel. Ik ben uiteindelijk gestopt met rijden, maar het verergerde alleen maar. Toen ze in de koppel van leider de kneus werd en zichtbaar leed, heb ik haar naar de slacht gebracht.

Als ik met een operatie dit had kunnen voorkomen, had ik er geen seconde over getwijfeld.