jury schreef:Horsedances schreef:Trouwens alle interviews met Isabell en haar ritten met Whisper in Wiesbaden kan je vinden
op http://www.topdressage.tv
ga naar Just Arrived
daarna wijst het zich vanzelf.
Vooral het interview van ZDF vind ik interessant maar de volgende vragen blijven nog
- wat is shaking syndroom nu precies (ongecontroleerd trillen, uithalen als het paard op 3 benen moet staan en daarom lastig voor smid en/of groom?) Ik heb hier nog nooit van gehoord.
- waarom ga je dit voor een toernooi "ineens" behandelen met humane medicijnen die in duitsland in het geheel niet toestaan zijn (verantwoording waarom geen dopint IW in interview ZDF: het paard zou in eerste instantie helemaal niet mee gaan naar dit toernooi maar omdat een ander paard geblesseerd geraakt was, deze maar meegenomen).
- er zijn nu ineens rapporten beschikbaar waaruit blijkt dat stof 90 dagen terug te traceren is ivm verbeterde onderzoeksmethoden. Vroeger werd dit gezien als ideale doping (dit klinkt me erg bekend in de oren mbt wielersportdoping).
Nav de discussie hier op bokt:
- waarom maken we ons nu druk dat IW wellicht 2 jaar geschorst kan worden omdat we dan een goede amazone verliezen voor die periode. Moeten we dan een verschil maken in be/veroordeling of iemand heel goed is of gewoon goed?
- kent iedereen IW nu ineens persoonlijk om in te kunnen schatten of ze dit nu wel of niet bewust gedaan heeft? Ik heb haar ook nooit gehoord als anderen geschorst werden voor een zelfde soort "foutje".
Dit nog allemaal los of het nu echt slecht was wat ze gedaan heeft of niet maar als we het niet met het dopingbeleid eens zijn zal er eerst aan dit beleid gewerkt moeten worden alvorens je zelf de bandbreedte neemt om buiten dit beleid om te opereren.
Des te meer bewonder ik Sjef zijn standpunt in het interview [VN] Sjef Janssen: "Onze sport gaat naar de verdommenis". Zonder dat hij of ankey (nu) in de problemen zitten steekt hij wel nu zijn nek uit.
De vraag of Werth een goede of hele goede amazone is, doet er volgens mij niet toe.
En ik ken haar niet persoonlijk. Ik kan mijn mening alleen geven naar aanleiding van het persbericht dat door Werth is geschreven.
Het heeft er echter alle schijn van dat er voor dit betreffend paard is gezocht naar een oplossing voor een vervelend probleem.
Een veterinair middel was niet voor handen, dus is men uitgeweken naar een humaan middel, waarvan men dacht dat het na zes dagen zou zijn verdwenen.
Ik vind een langdurige schorsing voor dit "vergrijp" een erg zware straf