Dierenliefde ontaardt in zware mishandeling te Blankenberge

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Odieta

Re: Dierenliefde ontaardt in zware mishandeling te Blankenberge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 00:08

Jeetjte,

Jammer dat dit soort dingen nog steeds gebeuren.. begrijp het niet.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 00:09

Spicegirl, nu heb je het over de dierenbescherming in Nederland en dit speelt in België. Dat zijn 2 verschillende instanties. En er staat ook nergens dat ze niet meteen hebben gereageerd op de melding.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 00:09

Ik vind toch niet dat je de schuld bij instanties kan leggen hoor in dit geval.
Als er nooit iemand geweest is die hier melding van heeft gemaakt, hoe hadden die instanties dan moeten weten dat er iets mis was? Ik neem aan dat ze dat niet vanachter hun computerscherm kunnen ruiken.
Nu is er melding gemaakt, er is iemand gaan kijken en het paard is vrijwel meteen meegenomen. Super toch dat er toch zo snel gehandeld wordt na het bekend worden van het probleem?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 00:12

zodra een melding binnenkomt , zijn ze verplicht te gaan kijken.als er mensen zijn, die zeggen dat het paard al een lange tijd daar ligt, hadden ze al veel eerder moeten ingrijpen.schuldig aan het feit zijn ze niet, dat is de eigenaresse( heeft zij niet zo'n folder ontvangen?), maar ze hebben zeker verzuimd door zo laat in te grijpen.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 00:14

Ze zijn toch ook gaan kijken? En jij weet toch ook niet hoeveel tijd er tussen melding en kijken zat?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 00:17

@Spicegirl, nogmaals, dit speelt in België en daar delen ze de Nederlandse folders niet uit!!!!!!
En nogmaals, er staat nergens dat ze niet meteen zijn gaan kijken na de melding!!!!!!!

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 00:18

Foto's van hetzelfde paard, vandaag gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 00:30

Wow wat een strijdlust in die blik :oo

Dit is ook geen paard wat ècht vier maanden gelegen heeft denk ik.

Ik zie toch een kansje.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 28-06-09 00:30, in het totaal 1 keer bewerkt

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 00:30

"het paard lag er al enkele weken"....
arm beest.maar hij staat, wat ik nooit meer verwachtte. nu kijken of er blijvend herstel is.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 00:35

MIjn hemel wat een drama! Ik kan niet geloven dat iemand dit bewust zo ver laat komen. Zou eerder denken aan onkunde. Die foto dat hij weer staat, geeft idd een sprankeltje positiviteit.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 00:36

*gruwel* die hoefijzers die eronder zaten :roll:

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 00:45

Ik schrik me wezenloos van dit arme paard ;( . Mijn god, wat heeft dit met dierenliefde te maken :( :( :( ??????
Ik mag hopen dat deze eigenaresse eens heel, HEEL goed aangepakt wordt _-:( !!!! WEG met zulke mensen, of het nou onwetendheid is of niet!!!!

Het beestje ziet er uberhaupt ronduit beroerd uit ;( . Echt, de rillingen lopen over mijn lijf en ik hoop dat 'ie nu snel geholpen wordt en een beter tehuis vindt (ik zou bijna zeggen, breng hem maar naar mij toe :j ).

Die ijzers inderdaad ook, vreeeeselijk...... Ik kan hier echt niet tegen..... ;(
Arm, arm, lief paardje..... Sommige mensen zijn verschrikkelijke wezens!!!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 00:46

Lieve help, arme stakker..

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 00:55

MandyR schreef:
Foto's van hetzelfde paard, vandaag gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding

Hey Mandy, bedankt voor die foto's!

Kan weer een hoop speculaties de lucht uit helpen hier.

Is er een kans om ons een verder een beetje op de hoogte te houden van het wel en wee van het paardje?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 01:02

Ik was vandaag in Belgie met Brainless en wij hoorden hiervan. Toen zijn we gaan kijken waar hij nu stond omdat het vlakbij de plaats is waar we toch heen gingen.
Het is idd erg triest om te zien hoe hij erbij staat. Geen enkel paard hoort er zo uit te zien, maar ik heb met eigen ogen gezien dat hij hele goeie hulp krijgt. Tuurlijk hij loopt moeilijk, maar das nogal logisch. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat hij niet zou lopen, maar dat doet hij. In het zand liet hij zelfs een drafje zien, dus wat een vechter. Hij heeft echt nog zoveel leven in zich en ik denk dat met de hulp die hij nu krijgt, dat hij het waarschijnlijk nog gaat redden ook.
Er is natuurlijk een andere dierenarts en hoefsmid bijgehaald, want de vorige hebben niet bepaald de goeie behandeling ingesteld en ik vind het ook niet normaal dat een dierenarts en een hoefsmid het zo ver hebben laten komen.
Maar in ieder geval, voor de duidelijkheid. Hij staat goed, hij eet, hij drinkt en is hardstikke lief en hij heet OETJE!!
Oh ja en ik heb hem al lekker gezoend vandaag.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 01:03

Dat valt te proberen maar, dat is ook afhankelijk van de hoeveelheid informatie die vrijgegeven mag worden natuurlijk.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 01:06

Wat ik me nu afvraag... is het dier tegen de zin van de eigenaresse bij haar weggehaald, of heeft ze hem afgestaan?

Zie ik nou goed dat ie iets friezerigs in zich heeft?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 01:11

Het is een Fries een hele echte, alleen zie je dat nu niet meer zo.
En hij is nog steeds van de eigenaresse zij werkt nu samen met de gene waar hij nu staat en probeert alles te leren zodat ze nooit meer zo'n fout maakt.
Vergeet niet dat deze mevrouw alleen maar heeft gedaan wat de dierenarts en hoefsmid haar hebben verteld. Zij weet niks van paarden en ja dan kan je de discussie voeren van elke mafkees weet dat je paard niet zo hoort te liggen enzo, maar haar dierenarts zei dat het een jaar kon duren, dus ze wist het echt niet. Wij denken toch ook dat de dierenarts het weet aangezien hij ervoor geleerd heeft.
Ze komt nu ook dagelijks naar de huidige plaats om te helpen met verzorgen, dus ze wil echt het goede doen, het is haar alleen verkeerd verteld.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 01:13

rockwitch schreef:
Vergeet niet dat deze mevrouw alleen maar heeft gedaan wat de dierenarts en hoefsmid haar hebben verteld.

dat zie je heel vaak gebeuren. De beste mevrouw zal afgegaan zijn op het advies van DA en HS en het volste vertrouwen erin gehad hebben dat die wisten wat het beste was voor het paard.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 01:20

nou idd, zo verwoord je het perfect. Maar het is een enorm lief paard met zoveel leven nog in zich. Dus hij verdient deze kans. Door de behandeling is er al ontzettend veel pus uit zijn voetjes dus er is al behoorlijk wat druk af, daarom kan hij nou ook staan en lopen. Alleen hij heeft door het liggen totaal geen spieren meer, dus als hij gelopen heeft verkrampt hij, en hij zal wel spierpijn hebben. Maar dat is ook een kwestie van tijd.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 01:30

Arabesk schreef:
dat zie je heel vaak gebeuren. De beste mevrouw zal afgegaan zijn op het advies van DA en HS en het volste vertrouwen erin gehad hebben dat die wisten wat het beste was voor het paard.

Dan nog heeft ze schuld.. je kan toch ook wel een beetje voor jezelf beginnen denken als je paard al een maand graatmager op de grond ligt tot hij er doorligwonden van krijgt. Naïef ok, maar absoluut in de fout.

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 01:32

Arabesk schreef:
*gruwel* die hoefijzers die eronder zaten :roll:

Tuurlijk!!!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 01:37

ben ik de enige die zich afvraagt of het niet beter voor dit beestje zou zijn als ie een spuitje had gekregen? dit is toch geen leven zo, helpt dat beestje uit zn lijden

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 01:38

In deze ben ik het wel met Arabesk eens over de ijzers....
Knappe smid die het verzint om een dubbellipsijzer andersom eronder te timmeren. Dat heeft iets te maken met de klok wel horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.

Wel fijn om te zien dat het paard nu al veel vooruitgang heeft gemaakt.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 02:35

zou het geen goed idee zijn om de DA en HS met naam te noemen? weten wij bij wie we niet moeten zijn....die 2 moeten dringend een ander vak kiezen...