Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Agnes75 schreef:In alle eerlijkheid: is het dan niet beter om dit paard terug te trekken uit de sport? Feit blijft dat hij niet 100% gezond is, hij heeft dat middel kennelijk nodig gehad om normaal te kunnen functioneren, ook al was dat buiten de ring.
randie schreef:Het is wel al heel
merkwaardig dat een krampig paard uberhaubt zo ver in de sport loopt ( dressuur) springen zie je wel vaker.
Bandida schreef:Als haar verhaal waar is (waar ik persoonlijk aan twijfel) hoort dat paard gewoon niet in de sport.
Als haar verhaal waar is (waar ik persoonlijk aan twijfel) hoort dat paard gewoon niet in de sport.
Abeltje77 schreef:Als de veearts gelijk had gehad, en het middel zo'n zes dagen later uit het bloed verdwenen was, hadden ze het paard toch best blijvend kunnen behandelen. Als ze dan maar zes dagen voor een wedstrijd telkens de laatste dosis gaven.
jasmijn78 schreef:Dan kun je ieder mens wel in de WAO stoppen. Want iedereen mankeert wel eens wat.
Citaat:De training van een topdressuurpaard neemt nu eenmaal jaren in beslag
Citaat:Misschien is blijvend behandelen wel helemaal niet nodig en moest het paard enkel behandeld worden omdat het even naar de smid moest oid. Wat ik uit het verhaal begrijp is dat het paard het midden NIET toegedient krijgt om het te kunnen trainen/rijden. Maar puur als hulpmiddel om in bepaalde situaties te voorkomen dat het spastisch gaat reageren (bijvoorbeeld dus bij een behandeling waarbij een been opgetilt moet worden
vorame schreef:Piaffe heeft ook altijd een voorwaartse drang, zelf achterwaars heeft dat. Dus die gedachte gang snap ik wel.
Maar ik ken toch echt een paard die je in stap regelmatig naar de buik zag "trappen"
In draf dat soms deed en in galop een enkele keer.
Dus ook in de voorwaartse gangen.
Maar omvallen bij de smid en gevaar op leveren niet in erg grote mate.
Ook zeker geen medicijnen er voor kreeg.
Maar toch echt een paard was dat flink krampte.
Vandaar ook de gedachtegang als een paard zo erg is dat hij medicijnen nodig heeft bij de gewone omgang, is het dan nergens in de gangen terug te zien?
vorame schreef:Maar ik ken toch echt een paard die je in stap regelmatig naar de buik zag "trappen"
In draf dat soms deed en in galop een enkele keer.
Dus ook in de voorwaartse gangen.
Maar omvallen bij de smid en gevaar op leveren niet in erg grote mate.
Ook zeker geen medicijnen er voor kreeg.
Maar toch echt een paard was dat flink krampte.
Bandida schreef:In mijn ogen mogen ze 'in de sport' al lang blij zijn dat het in de 21 ste eeuw nog geduld wordt dat je jarenlang een dier stresseert, pijn bezorgd, en vervolgens de hele wereld afzeult, louter om je eigen ambities bot te vieren en/of geld te verdienen aan de nafok.
geerke schreef:hoe kun je nu in godsnaam met een paard dat deze aandoening heeft en al omvalt als je zijn hoeven uitkrabt door evenwichtsstoornissen,piaffes en passages enzo doen?
bulck schreef:Mensen verdiep jullie eens eerst dan in die 'afwijking'.
VivaLaVida schreef:Dit gaat toch over een evenwichtsstoornis....?