Wat betekenen paarden nu precies voor vrouwen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 16:59

Ik ben ook erg benieuwd wat hieruit gaat komeN!

loveseben

Re: Wat betekenen paarden nu precies voor vrouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:02

Idd interessant
Als ik vanavond tijd heb zal ik op mijn gemak de enquete invullen
Plus een engels-nederlands woordenboek haha

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 17:28

Ik heb de enq ook ingevuld en het was interessant om te doen.. Zo leer je jezelf nog eens goed kennen (of kom je erachter dat je jezelf toch niet zo goed kent als je dacht :))

Erg leuk om te doen ! Dus kom op bokt mensen ;)

OdeSsaA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:23

loveshadow schreef:
Interessant, ben wel benieuwd wat er uit komt! :j

vind ik ook :)

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:41

pfff ik was begonnen aan de enquete maar hij is mij echt veels te lang

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 19:17

jammer dat ik hem niet mag invullen, ik ben wel benieuwd naar de uitslag :D

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:30

Ik wou hem graag helemaal invullen, maar bij de 3e pagina loop ik toch een beetje vast, en vindt ik hem wel heel erg lang worden!

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 20:55

Wilde de enquete ook invullen, ben er aan begonnen maar kost me toch teveel moeite in het Engels, en om nu alles met een vertaalmachine te doen kost ook zoveel tijd.... Jammer....
Loop idd bij de heel erg mee eens/eens/geen mening/niet mee eens/heel erg mee oneens vragen ook vast...

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:08

ris schreef:
pfff ik was begonnen aan de enquete maar hij is mij echt veels te lang

Hier idem, ben halverwege afgehaakt, wat een boel vragen :7
Misschien doe ik het nog eens als ik me heel erg verveel.

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:21

Wie weet wat je hier neer moet zetten? KNHS ofzo? Snap het niet echt ;) Ben benieuwd want dan kan ik verder met de enquete :)

Please list the equestrian groups that you affiliate with:
National (e.g. BHS, NZEF).................

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:24

Daar kun je idd nationale of internationale organisaties neer zetten waar je lid van bent. Stamboekvereniging bijv.
Local (volgende vraag) is echt de plaatselijke rijvereniging

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:27

Dankje!

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:52

Heb 'm ingevuld, ik moest erg lachen om mezelf eigenlijk.
Heel vaak iets ingevuld, er even over nagedacht en totaal iets anders geconcludeerd.
Vreemde wezens zijn we toch. :D
Ik zie alleen niet heel erg hoe dit moet helpen de band tussen vrouw en paard te verklaren, maargoed ik ben geen wetenschapper dus wellicht rolt er iets interessants uit.

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 22:50

Jeetje wat een lange enquete :P Maar idd erg interessant, en ik ben wel even goed na gaan denken over hoe ik mn paarden waardeer!

Mopske08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 01:24

ik heb em net helemaal gemaakt. Dacht ik ga hem is rap invullen en dan de reacties leze. had het beter andersom gedaan ;)

snorkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 09:05

Wat een irritante enquête... Ik heb ook een band met paarden, maar kan niet meedoen omdat ik geen eigen heb, achterlijk...

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 14:12

Onderzoek naar de band tussen vrouwen en paarden is vaker gedaan.
Wat paarden voor vrouwen (kunnen) betekenen weet ik wel. Maar spelen paarden ook 'n belangrijke rol in mannenlevens? Daar ben ik benieuwd naar. :+

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 14:28

Ik had een mailtje gestuurd dat ik ook wel meer mee wilde werken en eventueel verhalen wil sturen of beschikbaar ben voor de 'nabeschouwing'. Ik kreeg een allervriendelijkst (of course ;) ) mailtje terug waarin ze liet weten blij verrast te zijn door de grote respons, waarbij ook opvallend veel vanuit Nederland (gut :D ). Ze vroeg of alles duidelijk was e.d. dus heb haar gelijk enkele van de bezwaren hier (veel vragen, niet geschikt voor mensen die geen paard bezitten) doorgegeven. Wellicht doet ze er nog wat mee.
Als je op de hoogte wilt blijven moet je gewoon regelmatig op die Wiki pagina kijken, daar komt alle info en aanvullingen e.d. steeds te staan.

Ik heb haar gevraagd wat voor soort verhalen ze wil hebben en welke info ze kan gebruiken, mocht daar belangstelling voor zijn hier, dan kan het het antwoord hier wel plaatsen zodra ik dat heb.

Hier nog even de volledige tekst van haar mailtje:

Citaat:
Hello Francis

Thank you for your interest in my research. I have been amazed at the worldwide response - nearly 1000 so far and many from the Netherlands. I hope the English in the questions was understandable - do you think some concepts I was asking might be difficult for the Danish respondents?

Please keep looking at the wiki http://research4horsewomen.pbworks.com/ as more stories are to be uploaded.
If you have any stories I might upload that would be appreciated - just send to me (I will upload anonymously but ask for Country, Region as an identifier). If you would like to send a story but not have it on the wiki - that would also be welcomed.

If you want to register to comment on some pages of the wiki please follow the links. Later in the year I will ask those who have registered if they want editing rights to help with the interpretation phase.

Also, later in the year I will email all who have contacted me to ask their perceptions about being involved in the research process.

Please send the wiki link (which provides access to the survey) to any woman, over 18, that you think would be interested

Go well
Ruth

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 16:26

Danish :+ (Dutch mevrouw, we zijn geen Denen...)

Leuk mailtje trouwens :j

En om nog even terug te komen op je reactie van gister : Ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt, maar of ik het eens met je ben weet ik nog niet, omdat ik nu 'nog maar / steeds' aan mijn 1e set paarden bezig ben. :) Dus in dat opzicht weinig vergelijkingsmateriaal :)

Hetgeen wat je vertelt over Ben, dat zodra je hem zag dat je wist dat het goed was. Dat heb ik ook met mijn ene Tinker, maar met haar heb ik verder niet de sterke band als met mijn Haflinger, en dat is weer omdat zij geen mensen in haar wereld toelaat :) En ik denk eigenlijk ook niet dat wij ooit een sterkere band gaan krijgen, maar gewoon een... Welvertrouwen in samen leven, totdat er een eens afscheid neemt van het leven. Maar ik gaan er eens over nadenken... eigenlijk, over wat je bedoeld :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 16:29

Heb de enquete ook ingevuld.
Maar ik vond een aantal vragen, tsja, hoe zal ik het zeggen, lastig om objectief te beantwoorden. Volgens mij is het resultaat ook heel makkelijk te beinvloeden.
Als we allemaal nu eens gaan melden dat we heeeeel depressief zijn, dan is de conclusie van het onderzoek meteen een heel andere dan wanneer iedereen het eerlijk in zou vullen. Of beter nog: het laten beoordelen door iemand die er verstand van heeft.
Oh ja, en ik praat niet echt veel met mijn paard...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 09:16

HippoLogic schreef:
Maar spelen paarden ook 'n belangrijke rol in mannenlevens? Daar ben ik benieuwd naar. :+

Wereldwijd zeker zo belangrijk.
De rol is niet zo interessant, want helder. Die is gekoppeld aan het functionele.

Interessant is waarom de groepssamenstelling haast invers is: de hoeveelheid vrouwen aan basis en top versus die verhouding bij mannen.
´Top´ dan niet alleen Klassieke Dressuur ruiters maar alle takken van paardensport inclusief de trainers en opleiders.
Ook dat is overigens geen raadsel en daarom geen reden voor onderzoek. Interessant is het echter wel.

Wat de onderzoekster hopelijk niet uit het oog verliest is het perspectief: er zijn in NL meer vrouwen die niets met paarden hebben dan vrouwen die dat wel hebben.
Ook verliest ze hopelijk de culturele achtergrond niet uit het oog: in Spanje spelen paarden een belangrijke rol in veel mannenlevens en bij vrijwel geen vrouw.

hc

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 19:54

Intressant, ben erg benieuwd wat er allemaal uitkomt :j

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 12:14

Kort maar krachtig HC. :)

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 12:14

met een beetje hulp van een vertaal site ben ik erdoor heen gekomen..heb ook de enquette gedaan