In bossen gevonden amazone ernstig gewond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:41

Je wordt gewoon sneller gezocht als iemand op de hoogte is van je doen en laten en sneller geholpen als er nog iemand bij is die nog wel kan roepen of bellen of iemand halen.
Het is dus gewoon handiger.
Het is een tip, geen regel waar iedereen zich maar aan moet houden. Je kunt voor je zelf bepalen in hoeverre het nodig kan zijn.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:42

Francis schreef:
Als ik hier uitglij in m'n badkamer en m'n nek breek in een weekend dat m'n kind bij z'n pa is wordt ik waarschijnlijk pas aan't eind van't weekend gevonden...

Idd, om maar een voorbeeld te noemen. Mij missen ze waarschijnlijk pas als ik op maandagmiddag niet op kantoor verschijn. :+

Dat is het risico van in je uppie wonen. Mijn buren en familie controleren echt niet elke dag of ik wel thuis ben en of het wel goed met me gaat. Gelukkig niet, ik zou me bespied voelen. :=

Die dingen worden trouwens adreskokertjes genoemd, maar ik schrijf op het papiertje ook alleen mijn naam en telefoonnummer. :))

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:46

Snap ik ;)

Hihi.. ik wordt nog eerder op Bokt gemist dan 'in real life' _O-
Vorige week 3 dagen geen internet, begon men zich in m'n standaard HK af te vragen waar ik was en kreeg een verontrust SMS-je van een vriendin die geen antwoord op d'r mail kreeg. :')

Sim0ne

Re: In bossen gevonden amazone ernstig gewond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:48

In Karins HK-topic zou het ook vrij snel opvallen denk ik :D

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:50

Erg eigenlijk hé... dat we op internet eerder gemist worden dan in real life... :=

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 13:50

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:44

Sim0ne schreef:
Niet alleen buitenrijden vind ik echt onzin. Je gaat toch ook wel eens ergens alleen op de fiets heen, er kan altijd wel wat gebeuren, je kan altijd vallen. Als je gewoon zorgt dat er mensen zijn die weten dat je op pad bent, en je hebt een telefoon bij je, dan is het risico al aardig beperkt.

Idd mee eens :j

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:49

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:22

amazone kwam niet terug na verloop van tijd en het begon te schemeren, ze heeft toen gebeld maar wist niet waar ze was,mensen zijn gaan zoeken. Het paard kwam overigens alleen terug op de stal (pension) . Toevallig was die jongen in de buurt en is samen met een vriend gaan zoeken (hij op de brommer en vriend op de fiets) De jongen die haar gevonden heeft, heeft de hulpdiensten gedelegeerd naar de plek waar ze lag...zo stond het allemaal in onze krant, compleet met interview met de held en zijn brommer :D

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 20:26

Karin schreef:
Digitale sociale controle. :))

Las ik overigens vanmorgen nog iets over op nu.nl: http://www.nu.nl/algemeen/2026343/inbre ... sites.html ;)

Tsss, dat loop ik al zo lang te roepen! Mensen die van uur tot uur doorgeven wat ze doen en waar ze heen gaan. Leg dan gelijk de sleutel ook maar onder de mat want 't is gewoon een uitnodiging.
Vakantieblog net zo idd. Niet doen als er niet regelmatig iemand in je huis is of mensen op je huis letten.
Maar we gaan off-topic... :o Y;(

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:10

Josefien... geen bokker?

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:47

Citaat:
Later bleek dat de buren me hebben horen huilen en kermen maar die durfden niet te helpen omdat ze bang waren... Fijn hé, als ik hier aangerand wordt in't donker weet ik da'k in ieder geval niet op m'n buren hoef te rekenen.

Als de buren me dat zouden flikken dan hadden ze gelijk reden om zich echt zorgen te gaan maken! }> :(

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:14

Joepie....ben eigenlijk van plan om morgen eens alleen het bos in te gaan.
Ik zie er eigelijk meer op dat gekloot met de trailer als je alleen bent dan het rijden zelf.
Mijn poown is wel aardig bomproof, springt hooguit effe weg als hij iets eng vindt.
Toch vind ik het wel spannend maar ik weer uit het verleden dat het ook heerlijk is om alleen te rijden, je bepaald zelf lekker je tempo.
Wel zal ik mensen op stal vertellen welke route ik neem en zo'n kokertje aan het zadel is wel een goed idee.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:48

Beterschap aan de amazone.

Rij sinds 1 jaar alleen buiten in het bos, deed het daarvoor nooit uit veiligheid.
Maar ja, als je echt wilt buitenrijden en niemand kan of durft mee, dan moet je wat.
(zeker als je het dwaze idee hebt opgevat endurance te willen gaan rijden)

Nu telefoon in zak, paard voorzien van labels
(kenteken auto mijn tel nummer, tel nummer van de vriendin die altijd de klos is als ik ga buitenrijden qua smsje)
en vriendin krijgt smsje/belletje met dat ik ga rijden en hoelang ongeveer.
Sms haar als ik weer heelhuids bij trailer ben. (echter ik maak ritten van 3 uur +, dus kan best even zoek zijn)

Tja, autorijden is ook levensgevaarlijk (vandaag nog bijna geplet door vrachtwagen),
echter heb het vermoeden dat ze me dan eerder vinden, met mijn auto in de vangrail geprakt, dan midden in het bos, alleen....

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 01:05

Bij ons is er lang niet altijd iemand thuis, dus ook als je in de bak gaat rijden kan je gemeen vallen. Heeft stalgenoot laatst meegemaakt, die heeft waarschijnlijk 3 uur in de bak gelegen voordat er iemand kwam... (bak ietwat afgelegen, dus voorbijgangers zien ook niet altijd wat er gebeurt).

Ik rij ook vaak alleen buiten. Nou zijn er bij ons maar een beperkt aantal routes mogelijk dus dat scheelt, en die lopen allemaal deels door de bebouwde kom. Ik heb heel bewust aan zowel het hoofdstel als het zadel adreslabels gehangen met het adres van de stal en telefoonnummer van de stal, de stalhouder, mijzelf en mijn bijrijdster.

Ben nog nooit van mijn paardje gevallen, heb dus ook geen idee wat die zal gaan doen als het eens gebeurt. De enige keer dat ik "viel" was toen ik probeerde zonder zadel erop te klimmen en onder haar buik uitkwam (vraag niet wat ik gedaan heb). Toen bleef ze braaf staan en keek me aan met een blik van "dat doe je ook niet slim he, muts". Wat ze buiten zal doen weet ik echt niet, denk dat het van de omstandigheden afhangt. Is zij in paniek en val ik er per ongeluk af gaat ze vrijwel zeker terug naar stal, val ik er om iets onbenulligs af denk ik dat ze wel bij me blijft. Maar zeker weten doe ik het niet en ik reken nergens op!

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 01:33

Och, wat erg :n die heeft dan een aardige smakkerd gemaakt.

Ook één van de redenen dat ik niet graag alleen buiten zou willen rijden. Ik vind het ook wel belangrijk dat je misschien je ID mee neemt of iets. Ik had altijd een briefje in mijn rijbroek met mijn moeders telefoonnummer voor het geval dat. Niet dat ik op een op hol geslagen paard reed, maar gewoon zekerheid voor al :)