Gemeente Velsen wil met boetes optreden tegen paardenpoep

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

loesjevosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 09:46

en wat denk je dan val alle die katten en poesjes die poepen toch ook overal.

Laatst kreeg ik ook van iemand een sneer overdat me paard poepte, netjes in de berm in buitengebied.

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:14

Die hoge heren hebben zeker weer geld nodig. :?
Misschien kunnen ze dat dan weer in IJsland op een bank zetten :(

westernappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 18:37

Arabesk schreef:
nee maar bijna niemand doet dat. Als je van hier naar Petten fietst moet je slalommen om de drollen heen. En zo ook het fietspad van Heiloo naar Egmond. Ik kan me heel goed voorstellen dat de mensen in de buurt er strontziek van worden.

Dat de ruiters soms op het fietspad rijden kan ik me dan wel weer voorstellen, als de andere optie een 80 km/h weg is :7. Automobilisten snijden je af, toeteren en wijzen naar hun voorhoofd als je daar gaat rijden.

je geeft zelf het antwoord al ,arabesk. ik rij vaak op het betrefende fietspad naast de zeeweg, en je moet daar wel over het fietspad om verderop weer op het ruiterpad te kunnen. nadeel is dat de gemeente(bergen) geen moer doet aan onderhoud van het ruiterpad,als het flink geregend heeft dan is het een grote baggerbende. verleden jaar hebben ze hier en daar wat opgehoogd met zwarte aarde met daarin puin en glas.(niet gehinderd door enig inzicht). na een belletje richting gemeente met de vraag wat ze in godsnaam aan het doen zijn, het antwoord gekregen dat we zo wel van de modder af zijn :( . dus om je paard te sparen richting r.v.(in heiloo) gaat men dus weer over het fietspad rijden met het bekende commentaar tot gevolg. :+ . tis niet makkelijk om het iedereen naar de zin te maken.

Kelly0708

Re: Gemeente Velsen wil met boetes optreden tegen paardenpoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 19:29

ik neem ook gewoon een zak mee.
gaat prima.
vraag of iemand mijn paard even wil vast houden en ruim het op.
geen gezeik.
ik vind het zelf ook vreselijk al seen hond voor de poort van mijn wei poept.paardenpoep lijkt me nog erger.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:30

Ik kan me wel voorstellen dat er over geklaagd wordt. Vooral de Velserbroek is 1 stront bende en dan niet de wegen van de boerderij naar het land.

Gemeente moet ook wat aan de kwaliteit van de ruiterpaden gaan doen ipv ze allemaal dicht te gooien of dicht te laten groeien.
Loop momenteel veel op straat, alleen met 2 paarden en ik zie ook kans om de mest aan de kant te schoppen als ze een keer mesten. Denk dat het bij de meeste meer een kwestie is van niet willen ipv niet kunnen.

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:39

Velserbroek is helemaal n feest ja :)

Maja staat ook vol met paarden...
Vorig jaar hebben ze gedeelte van de ruiterpaden redelijk opgeknapt helaas nog lang niet alles!!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 17:00

Ben jarenlang postbode geweest, ook in de broek, maar waar je daar allemaal stront tegen kwam.... Stoepen volgescheten in straten waar geen paard iets te zoeken heeft. Als je naar het land moet ga je over de hofgeesterweg en dan oostlaan of Grote Buitendijk. Maar wat moet je in vredessnaam midden in het centrum en in doodlopende straten :?

Lunapoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:28

gr_roos schreef:
Ik kan me wel voorstellen dat er over geklaagd wordt. Vooral de Velserbroek is 1 stront bende en dan niet de wegen van de boerderij naar het land.

Gemeente moet ook wat aan de kwaliteit van de ruiterpaden gaan doen ipv ze allemaal dicht te gooien of dicht te laten groeien.
Loop momenteel veel op straat, alleen met 2 paarden en ik zie ook kans om de mest aan de kant te schoppen als ze een keer mesten. Denk dat het bij de meeste meer een kwestie is van niet willen ipv niet kunnen.

als ik van mijn paard af stap gaat ze nerveus draaien steigeren en moeilijk doen.. dan zijn er weer mensen zonder geduld die er toch langs gaan en zo gebeuren en dus weer ongelukjes, mijn paard die net omzwaaid met haar kont of net uitslaat en dan lopen ze te piepen dat ik de weg blokkeer en niet op de weg stil moet gaan staan.. tsja het is het 1 of de ander maar ik kies voor de veiligste optie en dat is lekker laten liggen die handel.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:34

Dat is dus een kwestie van opvoeden :x Ik heb zelf ook niet de makkelijkste paarden, maar ho is ho.Als ze niet luisteren, dan moet je eerst zorgen dat ze at gaan doen en dat heeft niets met een ras te maken. Voor dat als reden aangevoerd wordt.

Lunapoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:40

gr_roos schreef:
Dat is dus een kwestie van opvoeden :x Ik heb zelf ook niet de makkelijkste paarden, maar ho is ho.Als ze niet luisteren, dan moet je eerst zorgen dat ze at gaan doen en dat heeft niets met een ras te maken. Voor dat als reden aangevoerd wordt.

niet ieder paard kun je over zijn of haar angsten of zenuwen heen helpen... ze kunnen een nare ervaring hebben gehad in het verkeer en daardoor angstig zijn.. en toeterende auto´s en zeurende fietsers helpn ook niet.. misschien moet ik die dan ook maar opvoeden dat ze niet moeten toeteren achter een paard?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:45

Gaan ze dan ook de politie te paard bekeuren als de paarden weer poepen? Die schijten bij ons fanatiek in de binnenstad namelijk.... dat is wel erg vervelend midden in een winkelstraat...

(mijn pony heeft een verkeerstrauma opgelopen. oplossing is simpel: ik ga gewoon niet meer over dat soort wegen heen. Ik ga mezelf, medeweggebruikers en pony niet bewust in gevaar brengen omdat ik er per se langs wil :n Ik weet dat ik daar de controle over hem kwijt ben, dus neem ik gewoon het risico niet. Is best makkelijk hoor :j )

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:45

Niet l*llig bedoeld, maar er zijn zoveel meiden in de hofgeest die allemaal op vreselijk wilde paarden rijden :Z :Z :Z Als ze echt zo onbetrouwbaar zijn als je nu aangeeft, is het onverantwoord om er mee naar buiten te gaan. Is ze niet onbetrouwbaar, dan vraag ik me af of het niet een kwestie is van niet willen ipv niet kunnen.

Lunapoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 22:19

gr_roos schreef:
Niet l*llig bedoeld, maar er zijn zoveel meiden in de hofgeest die allemaal op vreselijk wilde paarden rijden :Z :Z :Z Als ze echt zo onbetrouwbaar zijn als je nu aangeeft, is het onverantwoord om er mee naar buiten te gaan. Is ze niet onbetrouwbaar, dan vraag ik me af of het niet een kwestie is van niet willen ipv niet kunnen.

Een paard inrijden doe je ook door erop te klimmen, om een paard verkeersmak te krijgen zul je er toch ook het verkeer mee in moeten

Ode

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 16:01

Moeten we met het ringsteken tijdens de santpoorte feestweek ook de poep opruimen??
Het is immers op de 'openbare' weg :D
Wel een leuk verkleed idee:
'paardenpoep-ruimer'.

Ik snap wel dat mensen klagen over de poep want meestal liggen er op dezelfde weg meer hopen.
Als de 1 is vergaan wordt de ander alweer gedraaid.
Het probleem blijft, en dat is wat mensen vervelend vinden denk ik.

gr_roos schreef:
alleen met 2 paarden

Ik zag je idd een tijd geleden lopen op de wustelaan met je twee paarden.
Wel een eind uit de route voor jou of sta je tegenwoordig ergens anders?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:07

odje schreef:
Ik zag je idd een tijd geleden lopen op de wustelaan met je twee paarden.
Wel een eind uit de route voor jou of sta je tegenwoordig ergens anders?

Sta nog steeds op dezelfde stal. Liep altijd 1 uur met 2 paarden voor ik naar mijn werk ging ( voor de pony om af te vallen, voor mijn paard en mij als conditiedat is wel nodig als je Z crosst) Paard is nu helaas geblesseerd, dus de ergste druk is er van af. Probeer minimaal 4 x per week een uur te lopen, voor het gewicht van pony en ruiter. Paard neem ik mee om der in conditie te houden, zodat het niet helemaal niets is als ik er weer op mag en omdat ze het leuk vindt. Daarnaast zijn ze super braaf aan de hand. Zie nu vaak 2 mensen met 1 paard, ik doe het gewoon andersom.